X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Brev fra Post Danmark Internationalt


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 29/12-07 13:58 
Jeg har modtaget et brev fra PD, hvori det bl.a. fremgår at jeg inden 14 dage skal indsende en faktura, proforma faktura, kvittering eller bekræftelse på varens betaling via et betalingssytem på internettet.
Det synes jeg ikke at have oplevet før? Er det noget nyt PD er igang med?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
WonderboyWonderboySkrevet 29/12-07 16:35 
Nej det har de brugt længe hvis pakken kommer uden fra EU, Så ryger der måske noget indportafgift på din pakke alt efter hvad det du har købt koster og forsendelsen.
I love monster land
JmogJmogSkrevet 29/12-07 16:59 
Og vær lige klar over at de ikke altid tager det man sender til dem seriøst. De kan sagtens finde på at "gætte" et beløb hvis de mener, det du oplyser ikke er realistisk. Er det dog en kvittering/odrebekræftelse du sender, så burde den dog være hjemme.
HeroldHeroldSkrevet 29/12-07 17:32 
Det er også sket for mig et par gange - det er ganske normalt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JuggernautJuggernautSkrevet 29/12-07 17:42, rettet 29/12-07 17:45 
Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg egentlig skal sende til dem. Jeg har en Paypal kvittering på pakken, men på den fremgår dét navn ikke, som står som afsender på pakken. Der står kun firmaets navn og på pakken et andet navn.

EDIT: Desuden er fragten for pakken endnu ikke betalt. Den skal der vel også betales told af?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
ElgenElgenSkrevet 29/12-07 18:50 
Ja, men ikke told; moms af fragten.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
JuggernautJuggernautSkrevet 29/12-07 19:15 
Klart :) Men siden jeg ikke har en kvittering hvoraf fragten fremgår, kan jeg jo ikke dokumentere dette. Skal jeg bare lade som ingenting, og lade som ingenting?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/12-07 19:22 
Hvis du tænker dig om, så tror jeg du pludselig kan huske, at portoen er indeholdt i den samlede pris :-)
JmogJmogSkrevet 29/12-07 19:23 
Du kan såmænd sagtens indsende en personlig erklæring. Simpelthen et brev hvor du skriver hvad varen er og hvad du har betalt for den.
JuggernautJuggernautSkrevet 29/12-07 19:36 
Hyakotake>
Hvis du tænker dig om, så tror jeg du pludselig kan huske, at portoen er indeholdt i den samlede pris :-)

Det tror jeg faktisk at du har ret i ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 29/12-07 20:52 
Du kan evt. bare udskrive en side fra nettet med noget der ligner en faktura. F.eks. har eBay jo et udmærket invoice system.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 29/12-07 21:44 
Jo, men skal beløbene ikke passe i overensstemmelse med det der står på pakken, eller har jeg misforstået noget? Hvis det er tilfældet, er det vist ikke bare at printe et eller andet tilfældigt ud.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HeroldHeroldSkrevet 29/12-07 22:51, rettet 29/12-07 22:51 
Nej, det skal selvfølgelig passe med evt. beløb på pakken. Og evt. indhold, for de kan sagtens finde på at åbne den for at tjekke om du nu også har sendt det rigtige.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 29/12-07 22:55 
De åbner selvsagt pakken fra starten, for at se om der ligger en faktura derinde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 30/12-07 13:15 
Faktisk ikke altid. Jeg har flere gange været ude for at en af mine pakker er belvet forsinket i flere uger, fordi de lige skulle tage sig sammen til at skrive til mig og spørge hvad det var og hvor meget det var værd. På trods af at der indeni pakken lå en faktura.

Kan selvfølgelig også være det var fordi de ville se om jeg skulle i deres "notoriske løgnere som vi skal klemme penge ud af"-arkiv.
SumezSumezSkrevet 30/12-07 14:23 
Juggernaut>
Jo, men skal beløbene ikke passe i overensstemmelse med det der står på pakken, eller har jeg misforstået noget? Hvis det er tilfældet, er det vist ikke bare at printe et eller andet tilfældigt ud.

Siden de skriver og efterspørger en faktura, står der formentlig ikke nogen værdi på pakken.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 30/12-07 14:42 
Jeg har endda været ude for at de har sendt mig en værdiforespørgsel på pakker hvor der udenpå den stod indhold og værdi, så det kan såmænd sagtens være tilfældet.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig