X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Favoritspil 2007


Svar
SephirothSephirothSkrevet 25/12-07 15:13, rettet 25/12-07 15:35 
Med inspiration fra en lignende tråd på NeoGAF, vælger jeg nu at lade os kåre årets bedste spiltitler på samtlige formater. Jeg lader afstemningen køre til og med søndag den 6. januar 2008, hvorefter jeg opretter en ny tråd med resultaterne.

Afstemningen foregår ved, at du lister dine 5 eller 10 yndlingstitler fra 2007 fra bedste til værst. Nr 1 på listen scorer 10 point og den sidst... Se hele indlægget
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
64 emne(r).
1 2 > »

Svar
SephirothSephirothSkrevet 25/12-07 15:13, rettet 25/12-07 15:35 
Med inspiration fra en lignende tråd på NeoGAF, vælger jeg nu at lade os kåre årets bedste spiltitler på samtlige formater. Jeg lader afstemningen køre til og med søndag den 6. januar 2008, hvorefter jeg opretter en ny tråd med resultaterne.

Afstemningen foregår ved, at du lister dine 5 eller 10 yndlingstitler fra 2007 fra bedste til værst. Nr 1 på listen scorer 10 point og den sidste på listen scorer et enkelt. Skriv dem enten her eller send en privat besked til mig.

- Alle formater tæller inkl håndholdte og PC.
- spillet skal være udkommet i 2007 i mindst én region (fx udkom Final Fantasy XII først i Europa i år, mens både Japan og USA kunne spille det i 2006)
- spillet skal være selvstændigt, altså ikke en udvidelsespakke.
- Platinum og classic-titler tælles ikke med.
- Originale XBLA/PSN-titler, der ikke tidligere er udgivet på andre formater eller remakes og nye versioner af disse.
- Alle titler, der kan findes i The Orange Box (fx. Portal eller Half-Life 2) giver en stemme til The Orange Box.
- Hvis du mener, at en vis titel på listen fortjener flere point end de øvrige, er du velkommen til at lave tomme pladser, fx hvor plads 2-4 står tomme.

Jeg ved, at Play:Right har en årlig afstemning fordelt på genrer og formater. Denne afstemning er mere tænkt som en fuldstændig liste over P:R-brugernes favotitter gennem året.

Happy voting :)


Lad mig starte med min egen top 10:
1. Blue Dragon
2. Hotel Dusk
3. The Darkness
4. Eternal Sonata
5. PGR4
6. Ratchet & Clank Future
7. Mass Effect
8. Assassin's Creed
9. Heavenly Sword
10. Waio Ware Wii
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
ChronoChronoSkrevet 25/12-07 15:24 
Der er en official afstemning på vej :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WikzoWikzoSkrevet 26/12-07 11:48, rettet 30/12-07 12:33 
1. Super Mario Galaxy [Wii]
2. Call of Duty 4: Modern Warfare [360]
3. BioShock [360]
4. Assassin's Creed [360]
5. The Legend of Zelda: Phantom Hourglass [NDS]
6. Mass Effect [360]
7. Phoenix Wright - Ace Attorney: Trials and Tribulations [NDS] (denne titel mangler forresten i P:R's arkiv!)
8. Metroid Prime 3: Corruption [Wii]
9. WarioWare: Smooth Moves [Wii]
10. Mario Strikers Charged Football [Wii]
PalleJensenPalleJensenSkrevet 28/12-07 10:50 
01) Call of Duty 4: Modern Warfare (360)
02) Project Gotham Racing 4
03) God of War 2
04) Bioshock (360)
05) Halo 3
06) Uncharted: Drake's Fortune
07) Assassin's Creed (360)
08) The Darkness (360)
09) Tomb Raider: Anniversary (360)
10) Forza Motorsport 2
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dchangdchangSkrevet 28/12-07 11:13, rettet 28/12-07 11:14 
01) Call of Duty 4: Modern Warfare (360)
02) Bioshock (360)
03) Super Paper Mario (Wii)
04) Super Mario Galaxy (Wii)
05) Assassins Creed (360)
06) Pro Evolution Soccer 2008 (360)
07) Wario Ware: Smooth Moves (Wii)
08) Halo 3
09) Colin Mcrae's Dirt (360)
10) The Darkness (360)
11) Rez (PS2)

;-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 28/12-07 11:21 
Rez???
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 28/12-07 11:59 
Chrono>
Der er en official afstemning på vej :)

Dette er mere ment som en samlet liste over P:R brugernes favoritter gennem året :)
Jeg håber, at de får nogle flere med - det tager to sekunder ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
dchangdchangSkrevet 28/12-07 14:33, rettet 28/12-07 14:34 
Sumez>
Rez???

En joke. Bliver bare aldrig træt af at spille det. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
jaesjaesSkrevet 28/12-07 15:00, rettet 28/12-07 15:02 
Sephiroth>
Jeg håber, at de får nogle flere med - det tager to sekunder ;)

Jeg tror mange, ligesom jeg selv, har svært ved at snige sig op på 10 spil, som er udkommet i 2007. Specielt da sådan en liste vel kræver, at man har spillet titlerne en hel del, hvis bedømmelsen skal være fair.

Tror jeg massivt har spillet fire titler fra 2007 :/

EDIT: Jeg ser du skriver 5 eller 10 titler, my bad.
SephirothSephirothSkrevet 28/12-07 15:31 
Så kom med fem, jaes ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
jaesjaesSkrevet 28/12-07 17:06 
Det bliver svært, når jeg som sagt kun har lagt et pænt antal timer i fire :P
WehnerWehnerSkrevet 29/12-07 03:39, rettet 29/12-07 03:41 
Jeg synes faktisk det tager meget mere end fem minutter, men jeg planlægger stadig at svare :)

Eksempelvis er det meget svært at placere de fire bedste titler (CoD4, Halo 3, Mass Effect og Shadowrun) i forhold til hinanden.

GRAW 2 skal også på listen, og det samme skal Bioshock. Mon ikke de sidste bliver Orange Box, Virtua Fighter 5, Lego Star Wars Complete (må den være med, når den primært opsamler to ældre titler?) og så Uncharted eller Guitar Hero 3...

To titler, jeg ikke har spillet, Assassin's Creed og Mario Galaxy, kunne jeg forestille mig på listen, men jeg vil ikke sætte noget på, jeg ikke har spillet.

Og hvad mon jeg har glemt her en sen nattetime efter et par glas udmærket rosévin..?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ValkyrieValkyrieSkrevet 29/12-07 07:27 
de bedste:

1. Burning Crusade
2. The Witcher
3. World in Conflict
4. Orange Box
5. Assassins Creed
6. STALKER
7. Ninja Gaiden Sigma
8. Crysis
9. Unreal Tournament 3
10. Crackdown


5 mest overhyped:

1. COD4
2. Bioshock
3. Mass Effect
4. Eternal Sonata
5. God Hand



5 Største skuffelser:

1. DirectX10 / Windows Vista
2. Hellgate London
3. Kane and Lynch: Dead Men
4. Lair
5. The simpsons game
Well crucify the insincere tonight...
WehnerWehnerSkrevet 29/12-07 12:24 
Crackdown havde jeg glemt - huskede det som om det var fra 2006. Det skal også på min liste.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
lightyear dklightyear dkSkrevet 29/12-07 12:57 
1: Cod 4
2: Orange box
3: Uncharted drakes fortune
4: Flatout Ultimate carnege
5: Naruto
6: Nfl 08
7: Bioshock
8: Assasins creed
9: Pes 08.
are you CHICKEN?
ChronoChronoSkrevet 30/12-07 08:48 
Jeg har da også en liste. Ikke over de bedste spil, men over dem jeg har fået mest ud af:

1. Super Mario Galaxy (Wii)
2. Puzzle Quest: Challenge of The Warlords (NDS)
3. Sin & Punishment (Wii VC)
4. The Legend Of Zelda: Twilight Princess (Wii)
5. Castlevania: Portrait Of Ruin (NDS)
6. God Hand (PS2)
7. Shadow Of The Colossus (PS2)
8. Metroid Prime 3: Corruption (Wii)
9. Crash of The Titans (Wii)
10. Anno 1701: Dawn of Discovery (NDS)

Og nogle casual eller freeware spil som jeg ikke lige vil tage med. Og ja, jeg ved Twilight Princess og SOTC er fra 2006, men jeg spillede dem først i år.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nerosnerosSkrevet 30/12-07 12:18 
Når i laver de lister der tænker i så på de spil som i har spillet mest i 2007 eller af de spil som er udkommet i 2007. Jeg fatter ingenting? Shadow Of the Colossus? Godhand?

For ellers kan jeg godt komme med en meget lang retro liste :D!
Bashful Neophyte
tmliljatmliljaSkrevet 30/12-07 13:30 
1. FIFA 08 (360)
2. Super Paper Mario (Wii)
3. Singstar Pop Hits (PS2)
4. Mario Strikers Charged Football (Wii)
5. Pro Evolution Soccer 2008 (360)

Ja... Jeg er nok lidt en fodboldfreak... :D
lightyear dklightyear dkSkrevet 30/12-07 14:09 
tmlilja>
3. Singstar Pop Hits (PS2)
Ja... Jeg er nok lidt en fodboldfreak... :D

Med en tvist :^)
are you CHICKEN?
HeroldHeroldSkrevet 30/12-07 14:18 
Valkyrie>
de bedste:
5. Assassins Creed
6. STALKER
10. Crackdown


5 mest overhyped:

1. COD4
2. Bioshock
3. Mass Effect

Du er så bizar, Valkyrie :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 30/12-07 15:14 
neros>
Når i laver de lister der tænker i så på de spil som i har spillet mest i 2007 eller af de spil som er udkommet i 2007. Jeg fatter ingenting? Shadow Of the Colossus? Godhand?

Det er bare de spil jeg har haft mest glæde af i 2007. Og Godhand er da også fra 2007 (i EU).

Sin & Punishment må også tælle for 2007, da det aldrig har været udgivet i EU før.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nerosnerosSkrevet 30/12-07 15:36 
Chrono>
Det er bare de spil jeg har haft mest glæde af i 2007. Og Godhand er da også fra 2007 (i EU).

Ok så er jeg med ;-)
Bashful Neophyte
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 30/12-07 15:45, rettet 30/12-07 15:47 
tjo hvorfor ikke...:


1. Mass effect
2. Assassis creed
3. PGR4
4. Orange box
5. Mario Galaxy
6. Halo 3
7. WOW
8. Rainbow six vegas
9. Bioshock
10. boom boom rockets :D
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
tmliljatmliljaSkrevet 30/12-07 15:55 
lightyear dk>
tmlilja>
3. Singstar Pop Hits (PS2)
Ja... Jeg er nok lidt en fodboldfreak... :D

Med en tvist :^)



Præcis! :D
dRxLdRxLSkrevet 30/12-07 16:01 
Hmmmm, min berøringsflade med spil har været for indskrænket i år til at jeg retfærdigvis kan levere en liste der repræsenterer det bedste af dette års udgivelser. Så følgende er bare lige et par stykker som jeg har nydt i årets løb og som er udgivet i år:

Sonic Rush Adventure (DS)
Bomberman Live (x360)
Bioshock (x360)
Portal (x360)
Virtua Fighter 5 Online (x360)

Burning Crusade bør måske også nævnes da det var lige ved at suge sjælen ud af mig i starten af året. Kvaliteten er det helt sikkert, men hvis man ikke kan tåle det, er det så stadig et godt spil?

Jeg har også et par spil som har været "meget store" i år som jeg fandt svært skuffende, men de er vel bedst gemt til en anden tråd?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ValkyrieValkyrieSkrevet 30/12-07 16:28 
Et godt Sonic spil? Det lyder utænkeligt.
Well crucify the insincere tonight...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/12-07 20:32, rettet 30/12-07 20:39 
Jeg overvejede også at lave en liste over årets spil. Og på den ville Sonic Rush Adv. også ligge nr 1. Har bare ikke spillet nok spil i år der var så gode at de kunne komme på sådan en liste.

Et umildbart bud ville nok være:

Sonic Rush Adventure
Call of Duty 4
Assassins Creed

COD og AC er ret overfladiske og virker som metervarer. Derfor er det lidt trist at de rangerer så højt på min "liste". Men stadig blandt de bedste spil jeg har spillet i år :)

EDIT: Castlevania Portrait of Ruin spillede jeg sidste år. Ellers havde det været en klar toer :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 30/12-07 23:10 
Du skulle muligvis ikke have solgt din 360'er :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/12-07 17:00, rettet 31/12-07 17:01 
Sonic og Castlevania spillede jeg på DS... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CronossCronossSkrevet 01/01-08 09:29, rettet 01/01-08 09:30 
1: Hotel Dusk
2: Persona 3
3: Final Fantasy XII
4: Phoenix Wright - And Justice for All
5: Bioshock
6: Folklore
7: Rogue Galaxy
8: Mass Effect
9: Orange Box
10: Wild Arms 5

Bedste Downloadtitel: SWOS!
EDIT: Er først nu i gang med Mario Galaxy, så den kan jeg desværre ikke sætte på. Det virker ellers som en top 3 kandidat.
seebergseebergSkrevet 01/01-08 11:00 
1: Hotel Dusk: Room 215
2: Okami
3: Castlevania: Portrait of Ruin
4: BioShock
5: Metroid Prime 3: Corruption
6: Portal
7: HALO 3
8: SKATE
9: F.E.A.R.: Perseus Mandate
10: Super Paper Mario
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
enfenenfenSkrevet 01/01-08 14:54 
Min top 5 kommer til at se sådan ud:

1. Bioshock (360)
2. Call of Duty 4 (360/PS3)
3. Assassin's creed (360)
4. FIFA 08 (360/PS3)
5. Orange box (EP2) (360)

Bobler: Rainbow Six Vegas (360) og GRAW2 (360)

Bioshock og COD4 har begge en eminent singleplayer oplevelser, men Bioshock er længere og jeg var underholdt hele vejen igennem. Hvis det kun var bedømt på multiplayer ville COD4 vinde STORT over alle de andre.

Assassin's Creed er enformigt, men alligevel er jeg underholdt af kampene og af at løbe/hoppe rundt på hustage. Grafikken er noget af det flotteste til dato.

FIFA 08. Godt gameplay. Et FIFA som nu næsten kan kalde sig for sim. Perferkt til multiplayer.

Orange Box er nok den pakke i år, hvor man får mest for pengene, hvis man tænker indhold. EP1 var jeg ikke så imponeret af, men det var jeg derimod af EP2. Godt gameplay og flot grafik.

Rainbow Six Vegas og GRAW2 var tætte på at komme på listen.
What is the Matrix?
SephirothSephirothSkrevet 01/01-08 15:52 
Godt at se, jeg ikke er den eneste, der nød Hotel Dusk, selvom det vel er en "interaktiv detektiv novelle" mere end noget andet :)

Havde jeg spillet Persona 3 noget tidligere, var dette uden tvivl også kommet højt på min liste.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
WehnerWehnerSkrevet 01/01-08 16:00 
Vegas er fra 2006 - ellers havde det helt klart været på min liste.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
enfenenfenSkrevet 01/01-08 19:16 
Det ved jeg godt, og det er også derfor, det ikke kom på listen. Jeg spillede det dog først i 2007, da det udkom lige omkring årsskiftet.
What is the Matrix?
JAAJAASkrevet 02/01-08 03:26, rettet 02/01-08 03:31 
Persona 3. Der er intet, der bare kommer i naerheden.

Paa andenpladsen kommer helt sikkert Zelda DS.

Paa en delt tredjeplads, godt distanceret af Zelda, kommer Portrait of Ruin/Forza Motorsport 2.
ComradeComradeSkrevet 02/01-08 10:30 
Årets spil: COD 4

Årets "evolution": FIFA 08

Årets oversete: F1

Årets skuffelse: Halo 3

Der er sikkert ikke mange der er enige med mig :-)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
WehnerWehnerSkrevet 09/01-08 22:25, rettet 09/01-08 22:26 
Nå, men så kommer min top 10 her med masser af personlige smagsdommer-kommentarer. Og stadig uden at have spillet Mario og Creed.

1. Halo 3
Det kommer nok ikke bag på nogen, at jeg har netop dette spil som nummer et på listen. De næste pladser ligger tæt på, men Halo 3 leverer bare i hele den samlede pakke både hvad angår sp, co-op og mp, hvor de andre titler alle halter en smule mindst et af stederne.

2. Shadowrun
Jeg bliver næsten vred, når jeg tænker på, at FASA gik konkurs på dette mesterværk. Bedste multiplayerspil, jeg har prøvet. Ja, bedre end alle tre Halo-spil kogt ned til rent gameplay (men har så heller intet andet) vurderet på de omtrent tre måneder, det var muligt at råspille det.

3. Call of Duty 4
Ligger lidt under Halo 3 fordi spillets kampagne er langt under Halos - voldscripted og uden co-op, men til gengæld er multiplayeren meget, meget fængende (og det er campaign også, hvis man vælger at se bort fra de principielt forkerte designvalg, hvilket lykkedes mig). Den bedste militærshooter hidtil(jeg snakker ren konsol).

4. Crackdown
Jeg har aldrig rigtig brudt mig om sandkassespil, før jeg prøvede Crackdown. Muligvis er co-op det, der gjorde udslaget, men spillets superlækre engine, der er ligeså meget platform som action, gør sit.

5. Mass Effect
Oblivion i rummet og det bedste rollespil set længe. Hvis de lavede flere i den stil, ville jeg begynde at spille rpg igen. Mange spændende valg, og man kan være så brutal, at det bør give en en dårlig smag i munden. Rart med spil, der er lavet til voksne uden at det er på en billig måde.

6. GRAW2
Kort og godt. Sådan kan GRAW2s kampagne beskrives, men i realiteten har spillet med co-op og mp længere levetid end de fleste spil. Kampagnen holder måske det bedste pace, vi oplevede i 2007.

7. Bioshock
Paradoksalt nok et topspil, hvor gameplayet er det svageste punkt. Alt andet er helt i top og igen er det et spil, man kan mærke, appellerer til et voksent publikum.

8. Virtua Fighter 5
Det er nok sådan, man laver en fighter i dag. Rart at se, at SEGA ikke er helt til pisseren, selvom de er en skygge af sig selv i dag.

9. Orange Box
Portal har den bedste humor, jeg har oplevet i spil i mange år. Måske endda siden LucasArts var i deres velmagtsdage?

10. Lego Star Wars: The Complete Saga
Intelligent børnespil, der også viser, at man stadig kan lave sjove collect 'em ups.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HankyHankySkrevet 09/01-08 22:46, rettet 10/01-08 00:40 
1. Super Mario Galaxy (Wii)
2. (Tom)
3. Bioshock (360)
4. Crysis (PC)
5. Assassins Creed (PS3)
6. Unreal Tournament 3 (PC)
7. Zelda - Phantom Hourglass (DS)
8. Colin McRay DiRT (360)
9. Guitar Hero III (360)
10. Disgaea - Afternoon of Darkness (PSP)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/01-08 23:09 
Wehner>
Portal har den bedste humor, jeg har oplevet i spil i mange år. Måske endda siden LucasArts var i deres velmagtsdage?

Joke?
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 09/01-08 23:18 
The cake is a lie :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/01-08 23:20 
Ja lige den sætning er meget sød. Men wauw! Alligevel "Portal har den bedste humor, jeg har oplevet i spil i mange år". Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal sige :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 09/01-08 23:25 
Ja, Portal er sjovt, men synes også folk giver spillets humor lige lovlig meget credit.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 09/01-08 23:45 
Jeg synes det er stor, stor humor - det hele faktisk. Hvad med companion cube - grinede I slet ikke af det?

Og nu vi er ved det, hvilke spil har så bedre humor?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SephirothSephirothSkrevet 09/01-08 23:46 
Jeg synes lige, vi mangler en del flere lister før listen bliver spændende. Nogle af jer har ikke engang listet dem, som jeg skrev ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/01-08 00:00 
Jeg vil bakke Wehner meget stærkt op i hans påstand om Portals humor, som IMO er enormt gennemført og vellykket. Set i forhold til andre medier er humoren måske ikke på helt samme niveau, men jeg kan ikke komme i tanke om andre der for nyligt har sluppet så godt afsted med at være sjovt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 10/01-08 00:07 
Wehner>
Jeg synes det er stor, stor humor - det hele faktisk. Hvad med companion cube - grinede I slet ikke af det?

Jo da! Synes bare ikke det er så unikt. :) Der er så meget andet, der er sjovt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 10/01-08 00:13 
Mmhmm, bare ikke ligeså sjovt :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/01-08 00:16 
Portal var enormt belastende at høre på, så jeg spillede næsten uden lyd. Er det humor?
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 10/01-08 00:17 
At du spillede uden lyd? Det er i hvert fald en form for ironi ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
64 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig