X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Pladespiller med USB?


Svar
nerosnerosSkrevet 08/12-07 18:29, rettet 08/12-07 18:35 
Jeg så en pladespiller med USB idag i Fona til omkring 1500kr. Jeg synes det er ret billigt og havde faktisk ikke regnet med at de ville koste så lidt. Nu har jeg en meget lille pladesamling af vinyl, men det er helt sikkert en samling som vil vokse sig stor gennem de næste par år er jeg sikker på :-)

Hvilke mærker skal man gå efter? Jeg kan detsværre ikke lige huske hvad mærke det her var jeg så, men den så ret fed ud. Virker de på alle salgs computere såsom Mac/PC og anlæg osv?

Jeg har tænkt, jeg så ville bruge min computer som anlæg for et stykke tid sammen med pladespilleren da jeg ikke rigtigt har noget anlæg fortiden, men kun hører musik gennem min computer og et par logitech højtalere.
Bashful Neophyte
dchangdchangSkrevet 08/12-07 18:46 
Vil du gerne kunne spille dine plader over siden du spørger på en pladespiller med usb? Det er jo de bruges til, lyden skal stadig køre fra phono til fx. en minijack-indgang på computeren. Hvis det nu skulle være har jeg hørt meget godt om denne, det skulle eftersigende være den mest solgte pladespiller med usb.

Numark m/ usb...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
nerosnerosSkrevet 08/12-07 19:05 
Ja det skal faktisk bruges til begge dele! Både som almindelig pladespiller og til at overfører mine retroplader til mit itunes :-)

Det var den pladespiller jeg så du linker til!
Bashful Neophyte
dchangdchangSkrevet 08/12-07 19:07 
Så er det jo nemt, så er det den du skal have. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
nerosnerosSkrevet 08/12-07 19:12 
Mig skal ha ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 11/12-07 11:15 
Jeg forstår ikke helt hvad fordelen i USB er? Er det bare for at overføre lyden digitalt fremfor analogt?

Jeg ville ikke umiddelbart tro at der går særlig meget kvalitet tabt via analogsignal, sammenlignet med alle de andre ting, der spiller ind ved afspilning af vinylplader. Jeg tænker primært på kvaliteten af hhv. pickup og nål, og i mindre grad støjen fra selve motoren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
QQSkrevet 11/12-07 13:32 
Det afhænger jo af dit lydkort. Dit fleste hjemmecomputere og bærbare har ikke specielt gode lydkort, og slet ikke til optagelse. Ved at benytte A/D Converteren i pladespilleren, som forhåbentlig er bedre end den i computerens lydkort, vil dit optageresultat blive mærkbart bedre. Selvfølgelig er analogt at foretrække, men det skal jo alligevel konverteres til digital på et eller andet tidspunkt hvis du vil optage. Snakker vi regulær afspilning, vil den komplet analoge løsning selvfølgelig være at foretrække.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
nerosnerosSkrevet 11/12-07 16:24 
Som sagt har jeg ikke noget almindeligt anlæg end min computer derfor bliver det min løsning indtil videre ;-)
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig