X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Yallahrup Færgeby


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/11-07 15:26 
Det kunne godt gå hen og blive en ret morsom julekalender! :)

Husk at se trailere og musikvideoer...

Yallahrup Færgeby
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
WehnerWehnerSkrevet 16/11-07 15:37 
Ja den skal nemlig bare ses, tyder alt på.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 16/11-07 19:41 
Jeg kan godt blive lidt træt af hovedpersonens stemme - den er liiige overspillet nok. Men ses, det skal den.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Per SPer SSkrevet 16/11-07 22:22 
Instant ghetto klassiker.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
ComradeComradeSkrevet 19/11-07 18:23 
Jeg synes ham knægten minder alt for meget om der kørte på P3 i sommer.. Sjovt nok i starten men meget belastende i længden. Jeg frygter lidt det er det samme middelmådige underholdning.

Konceptet er dog meget sjovt fundet på.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
King ChaosKing ChaosSkrevet 19/11-07 23:53 
"En krammer til Osama"... fandme sjovt!
HolisticHolisticSkrevet 20/11-07 10:24 
IMO.... totalt usmageligt
Og ja det er den samme som lagde stemme til spejder lillebroren i sommer føljeton'en på p3.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/11-07 12:01 
Holistic>
IMO.... totalt usmageligt


Hvordan?
CronossCronossSkrevet 20/11-07 12:16, rettet 20/11-07 12:17 
Problemet er at det på ingen måde virker som en sjov serie, og "kontroversiel" humor fungerer altså kun med gode forfattere.
Her ser det bare ud til at man har prøvet at score bilige point på platheder og ting der måske, måske ikke kommer til at provokere andre mennesker.
Jeg ser ingen problemer i at lave humor om sådanne emner, men så skal det også være sjovt.
Noget man vist kun kan tale om her, hvis der ikke skal andet end grimt sprog, Osama Bin Laden og generelle platheder til, førend man griner.

Tåbelig serie.
WehnerWehnerSkrevet 20/11-07 12:17 
Skal vi ikke lige se et par afsnit, før vi dømmer den?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/11-07 12:45 
Det synes jeg er en god idé :)
SonicSonicSkrevet 20/11-07 13:05 
Vil denne serie mon hælde mere benzin på stereotype bålet?
Man kan kun gisne, men jeg tror da bestemt det går i den retning. Men som i andre siger, lad os se et par afsnit af det før vi dømmer.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/11-07 13:54 
Det kan umuligt være værre end "Jul på Vesterbro", men det er naturligvis også mere politisk korrekt at gøre nar af narkomaner og bumser end af perkere og religiøse fundementalister :)
Alf81Alf81Skrevet 20/11-07 14:02 
Så' det ud...

Mig bekendt, er narkomaner og bumsers situation ofte selvforskyldt.
Ting om dét og pis.
HolisticHolisticSkrevet 20/11-07 14:30 
Det er ikke så meget det at der bliver gjort grin med indvandrere osv. det er mere at det er da for nemt, og med det de allerede har lagt op til, så er humoren bare overhovedet ikke i min boldgade.
Det er ligesom 90% af den danske stand-up
"kom lad os gøre grin med folk der ikke kan gøre for det og så krydre det med en gang pik og patter"

Det kan da ikke passe at dansk humor altid skal være fornedrende, usmageligt og generelt foregå i skridthøjde før folk griner?
Men det er selvfølgelig den nemmeste måde at sælge det til 12-årige drenge, så man efterfølgende kan pumpe dem for deres lommepenge med mobilspil, ringetoner og i et vist omfang en gang merchandise mens vi andre skal høre på at de render rundt og siger "volla min fætter" det næste halve år.

nej tak siger jeg.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
SumezSumezSkrevet 20/11-07 14:35 
Jeg synes den lyder lige lovlig letkøbt. Den kan jo sagtens være sjov, hvis dem der laver den er gode, men det jeg har set indtil videre, lugter meget af overbrugte standard-jokes der "automatisk er sjove" - Perkerrappen og perkerspillet blev lavet for 7 år siden eller deromkring, følg lidt med..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FourDFourDSkrevet 20/11-07 14:55 
Nu skal man jo ikke skue hunden på hårene.. Synes ikke at DR2 plejer at lade hvilket som helst højtrøstet og provokerende satireshow blive vist, og kanalen har da huset en hel del udmærkede voksenjulekalendre igennem årene.
Så hvorfor skulle de sætter ryet på spil nu?
Kunne man ikke forestille sig at serien endte med at være en joke på det danske samfund, i stedet for indvandrer-miljøet?
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
WehnerWehnerSkrevet 20/11-07 15:01 
Alene at finde på den titel er jo præmis nok. Så må vi senere vurdere, om det er smagløst og/eller sjovt. De to ting udelukker jo ikke hinanden.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/11-07 15:42 
Alf81>
Mig bekendt, er narkomaner og bumsers situation ofte selvforskyldt.

Og?
Alf81Alf81Skrevet 20/11-07 16:37 
Og?
Ting om dét og pis.
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/11-07 17:36, rettet 20/11-07 17:38 
Man må ikke gøre grin med folk hvor deres problemer eller stigmatisering ikke er selvforskyldte?

I øvrigt mener jeg at personer af anden etnisk herkomst som falder ind i rollen som "typisk" perker (med fjoget "dialekt", guldkæder, hængerøv og omvendt kasket), selv har været udenom at blive gjort til grin.
Zzap!Zzap!Skrevet 20/11-07 18:34 
Folk der vælger den stil, vælger jo netop. Det er *dem* der bliver gjort grin med.
Born to kill space
HeroldHeroldSkrevet 20/11-07 18:49 
Det er jo bare satire.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Alf81Alf81Skrevet 21/11-07 02:09 
King Chaos>
det er naturligvis også mere politisk korrekt at gøre nar af narkomaner og bumser end af perkere og religiøse fundementalister :)

Måske opfattede jeg bare dette indlæg forkert. Det kan sagtens tænkes :)

Men jeg vil stadig mene, at det er forkert at lave satire på noget der er så tabubelagt, som det nu engang er. Forstået på den måde, at jeg ikke mener vi i Danmark har en stærk nok integration til den slags. I forlængelse vil jeg også nævne, at jeg var en dem der blev lettere hys, da Michael Richards stuntede så "smukt".

Iøvrigt synes jeg 'perker' er et meget, meget grimt ord.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 21/11-07 02:16 
"Perker" er vel, ikke mindst i denne sammenhæng, mere en livstil folk tilegner sig, end et decideret racistisk udtryk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 21/11-07 02:39 
Alf81>
Men jeg vil stadig mene, at det er forkert at lave satire på noget der er så tabubelagt, som det nu engang er. Forstået på den måde, at jeg ikke mener vi i Danmark har en stærk nok integration til den slags. I forlængelse vil jeg også nævne, at jeg var en dem der blev lettere hys, da Michael Richards stuntede så "smukt".

Men det er jo netop det der fungerer så smukt i satire - at det er en måde at tage tabuerne op på. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Alf81Alf81Skrevet 21/11-07 02:40, rettet 21/11-07 02:40 
Isåfald var jeg ikke klar over dette. Men svarer det så ikke en smule til, at nogle afroamerikaneres brug af ordet 'nigger'?

EDIT: @Sumez
Ting om dét og pis.
Alf81Alf81Skrevet 21/11-07 02:54 
Herold>
Men det er jo netop det der fungerer så smukt i satire - at det er en måde at tage tabuerne op på. :)

Jamen klart, _vi_ skal da nok grine, men tror det er de færreste af _dem_ der kommer til at slå sig på låret over det.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 21/11-07 10:23, rettet 21/11-07 10:27 
Ja vi ved jo, at her i Danmark har man ytringsfrihed, og man kan sige og gøre som det passer sig ifølge vores gode Danske Folkeparti.

..så alt er jo tilladt nu åbenbart!

Det undre mig ikke, at man laver sådan noget her i Danmark. Det bliver da en dansk jule klassikker.
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 21/11-07 11:04 
Alf81>
Jamen klart, _vi_ skal da nok grine, men tror det er de færreste af _dem_ der kommer til at slå sig på låret over det.

Men er "vi" og "dem"-opstillinger ikke mindst lige så skadelige, omend mere? Det gavner i hvert fald ikke integrationen. Jeg er sikker på at dem der ser julkalenderen nok skal få det sjovt, hvis den er velskrevet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/11-07 11:13, rettet 21/11-07 11:15 
Specielt "sjovt" afsnit om "neutral bibetydning". Det tangerer fuldstændig den indbyrdes brug af "nigger" i mørklødede kredse, men hvis udenforstående bruger det, er det nedsættende.

Perker!
nerosnerosSkrevet 21/11-07 11:26, rettet 21/11-07 13:22 
Jamen så er det jo helt iorden at bruge ordet perker. Det er jo bare et dansk slangord så det er der ikke noget galt i.

Man kan også sige, bare det bliver pakket ordentligt ind så er det ok!

Ordet Nigger
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 21/11-07 13:15 
Herold>
Men er "vi" og "dem"-opstillinger ikke mindst lige så skadelige, omend mere?

Det var nu også derfor jeg understregede de to ord. Om man vil eller ej, så har mange mennesker det bare med, at kategorisere på en sådan måde. Som sagt, så mener jeg ikke integrationen i Danmark er stærk nok.
Ting om dét og pis.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig