X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Daniel Craig og hans barnlige hobby


Svar
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/11-07 13:23 
Læg mærke til hvor journalisten sætter sine citations-tegn.

Ekstra Bladet... så kender vi dem igen
ElgenElgenSkrevet 04/11-07 13:39, rettet 04/11-07 13:42 
Hvorfor skriver de ikke hans gamertag; ville sgu da gerne bøffe et par aliens sammen med Craig.
};-)
Latterlig 'artikel' btw };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 04/11-07 14:31 
Kobra>
I er nødt til at gøre det ekstra godt, fordi der er så meget bras på markedet."

Og hvis ikke det har ændret sig siden, så ligger Bond-licensen hos EA ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Zzap!Zzap!Skrevet 04/11-07 17:53 
Jeg håber meget at den kæreste har nogle meget tungtvejene 'redeeming features', ellers skal hun da passe lidt på, med sit powertrip. Jeg tror ikke det er mangel på muligheder der plager mr. Craig.
Born to kill space
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/11-07 18:27 
Core>
Og hvis ikke det har ændret sig siden, så ligger Bond-licensen hos EA ;)

Næe, Activision har købt rettighederne... som jeg husker det.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/11-07 18:57 
Er der nogen, der lige kan grave en "James Bond-spil"-liste frem? Hvor mange titler er direkte tilknyttet agenten? Og hvor gode er de egentlig?
QQSkrevet 04/11-07 19:30 


Wikipedia er din ven
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
nerosnerosSkrevet 04/11-07 19:30 
Hyakotake>
Er der nogen, der lige kan grave en "James Bond-spil"-liste frem? Hvor mange titler er direkte tilknyttet agenten? Og hvor gode er de egentlig?

Ville jeg også gerne vide? Jeg har aldrig spillet et eneste..!
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 04/11-07 19:32, rettet 04/11-07 19:45 
Arkivet kan vel give dig et tal, hvis du søger på 007 og givet dig til at tælle (husk at lægge Rogue Agent til). Hvoir gode de er, svinger vist en del, men jeg syntes at Everything Or Nothing (som er det eneste jeg har spillet igennem) er ganske udmærket.

King Chaos>
Næe, Activision har købt rettighederne... som jeg husker det.
Det vidste jeg ikke, men om licensen ligger hos EA eller Activision er vel næsten det samme. De sidste par år har Activision kørt i samme licens-/masseproduktions- rille som EA (syntes jeg).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 04/11-07 19:35 
"De sidste par år har Activision kørt i samme licens-/masseproduktions- rille som EA (syntes jeg)."

Hvordan har de det?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 04/11-07 19:38, rettet 04/11-07 19:40 
Ved at udgive det ene møgringe licensspil efter det andet, og pumpe det ud på alt hvad der kan krybe og kravle af formater, uden at bekymre sig om kvaliteten da brandet ofte sælger sig selv alligevel.

Se eksempelvis bare Transformers og Spiderman 3.

Edit-edit: Tilføjede lige en bitter kommentar om den kommende Lego Star Wars-"genudgivelse", men slettede den igen, da Lego Star Wars ikke kan betegnes som værende "møgringe".
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 04/11-07 20:09 
Er licensspil ikke pr. definition ringe, i forhold til originaler IP'er? Der er selvfølgelig undtagelser, men jeg synes måske at Spider-Man og Transformer er svære at skubbe ind under en hel bølge af møgringe licensspil, i hvert fald hvis man sammenligner med EA - Activision har IMO flere interessante IP'er, der måske malkes, men med gode resultater. Ubisoft synes jeg i højere grad malker deres licenser, men de har også ganske god succes med det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/11-07 12:35 
Core>
Tilføjede lige en bitter kommentar om den kommende Lego Star Wars-"genudgivelse"

Jeg er lidt langsom, men er der da noget galt med "Complete Saga"?
HeroldHeroldSkrevet 06/11-07 13:35 
Jeg tror at han tænker på at det reelt er hele den forrige udgivelse, der er med i den nye + det ekstra i historien.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 06/11-07 15:15, rettet 06/11-07 15:17 
Herold>
Er licensspil ikke pr. definition ringe...

Jeg vidste det var en god idé at smide et (Syntes jeg) ind i indlægget ;)

Det jeg mener er (og lad os lige holde i mente at jeg ikke sagde at Activision var værre end EA, men kørte i samme rille):

Igennem lang tid har Activision lystigt udgivet det ene licensspil efter det andet. Alle sammen til samtlige formater, og selv på trods af generationer og stærkere maskiner til forskel har der stort set ikke været nogen synlig forskel (med undtagelse af Gameboy kontra Xbox ;)). Derudover er flere af dem enten latterligt ringe, eller hele spil baseret på ligegyldige gentagelser af gammelt gameplay (platformere).

Eksempler:
Transformers (der egentlig ingen kvaliteter har overhovedet) er udgivet på 7 fomater (2xNDS), og på de stationære konsoller er der meget lidt synlig forskel på PS2 kontra Xbox 360.

Spiderman 3 er en næsten ringere gentagelse af den dengang ret imponerende 2'er. Spillet er endda så fyldt med fejl at det er til at få kvalme af, og igen kan det næsten være ligegyldigt hvilket format man spiller det, for forskellen er næsten usynlig.

Dertil kommer Over The Hedge, Madagascar og lignende med vammelt platformsgameplay, der er både forældet og ligegyldigt.

Og sidst har alle deres launch-lineups været genbrug af gamle titler, selv på trods af at de har været udgivet, til enhver af konsollernes forgænger også.

Nu er Spiderman: Friend Or Foe så udkommet, og det ligner helt ærligt heller ikke noget, man har gidet at bruge særlig mange kræfter på (Jr. på 8 har taget turen igennem hele spillet på tre eftermiddage).

I mange af eksemplerne lugter det ret kraftigt af, at man har forudset at spillene nok skal sælge på titlen alene, og derfor ikke har gidet at lægge nogle kræfter i for at udgive nogle gode spil.

Det samme gælder på sin vis Guitar Hero: Rocks The 80's, der uden prisforskel ikke engang indeholder det halve af hvad der er i de andre udgivelser. Men her er der ikke tale om et licensspil på samme vilkår som ovenstående.

Derfor:
De sidste par år har Activision kørt i samme licens-/masseproduktions- rille som EA (syntes jeg).

Alle malker deres licenser, det er klart, men der er også en tydelig forskel på om de er "selvskabte" eller indkøbt. Ubi Soft pumper det ene Tom Clancy-spil ud efter det andet, men det er meget få af dem, der ikke er lagt kræfter i, og derfor ikke er gode spil. Det samme gælder også Activision når man snakker om eksempelvis Call Of Duty og Tony Hawk (vær sød at se bort fra Downhill ;)).

Det skal dog ikke tolkes som et indædt had til Activision. Activision er på trods af min bitterhed udgivere af nogle af mine største personlige favoritter (Tony, Guitar Hero, COD m.m.), så det er ikke blindt had der ligger bag ordene. Bare en god håndfuld skuffelser.

Og husk lige min (syntes jeg), inden I smider mig på bålet ;)

Og mht. Lego Star Wars. Så ja, så syntes jeg at det er klamt at de genudgiver de første to samlet på en ny skive, der lige bliver krydret med lidt nye missioner og figurer. Lego Star Wars 1 & 2 har solgt helt vildt godt, så det er altså mange små størrelser, der bliver skuffet når de finder ud af at det nye Lego Star Wars, de lige har plattet de gamle for "bare er det samme". Men det er vel egentlig mere Lucasarts eller Travelsers Tales der skal bandes over der, Activision-sammenhængen er vist kun på distributør-basis (tror jeg).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/11-07 17:15 
Core>

Og mht. Lego Star Wars. Så ja, så syntes jeg at det er klamt at de genudgiver de første to samlet på en ny skive, der lige bliver krydret med lidt nye missioner og figurer. Lego Star Wars 1 & 2 har solgt helt vildt godt, så det er altså mange små størrelser, der bliver skuffet når de finder ud af at det nye Lego Star Wars, de lige har plattet de gamle for "bare er det samme".

Jeg tror ikke de lægger skjul på at det er en opsamling. For mit eget vedkommende er det helt fint da jeg ikke har taget mig samme til at investere i serien endnu.

I øvrigt er jeg et langt stykke enig med dig i at Activision gør det samme som Electronic Arts og Ubisoft. Det mest pikante er vel at Electronic Arts i et stykke tid har påstået at de er på vej væk fra den metode... og... ups, det var slet ikke det tråden handlede om :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig