X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

MS mister Bungie?


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/10-07 17:11 
Jeg tænkte at det måtte være crap men jo mere jeg læser jo mere virker det ægte.

WTF?!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Bede-xBede-xSkrevet 02/10-07 17:22, rettet 02/10-07 17:23 
Jeg læste det allerede i går, men kunne ikke rigtigt tage det seriøst. Som tiden er skredet frem finder jeg det dog underligt, at MS eller Bungie ikke bare maner rygtet i jorden...

En ting er i hvertfald helt sikkert: Hvis MS lader Bungie gå, så er det fordi, de er på vej væk fra industrien eller ændrer retning på anden måde.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/10-07 17:26 
Mere benzin...

Statement før den 12/10
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/10-07 17:29 
Bede-x>
En ting er i hvertfald helt sikkert: Hvis MS lader Bungie gå, så er det fordi, de er på vej væk fra industrien eller ændrer retning på anden måde.

Jamen så er der jo ingen konsoller worth a damn ude denne gen? ;-)

Måske de køber capcom.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
dRxLdRxLSkrevet 02/10-07 17:48, rettet 02/10-07 17:48 
Det er da en fed historie. Håber det er rigtig. Jo mere rav i den den, jo bedre.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/10-07 18:41 
Born2Play>
Måske de køber capcom.

Det ville jeg ta' som et tegn på dommedag :D
AV Intelligent Terminal
WehnerWehnerSkrevet 02/10-07 18:46 
Ja hvis de skiftede hest fra Bungie til Capcom! Det kan vi ikke blive uenige om.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/10-07 19:24 
De har prøvet at købe sig til næsten alle under Xbox 1 tiden...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KLTKLTSkrevet 02/10-07 19:40 
Correct me if I'm wrong - men jeg mener også at Microsoft i sin tid har gået med planer om at opkøbe Capcom.
Men OK indrømmet, det er ikke lige noget de bare gør uden videre og det fandt de jo så også ud af.

Lyder i øvrigt ret spændende det hele angående Bungie, det er da lidt af en guldfugl Microsoft i så fald vinker farvel til så lad os lige vente og se hvad der sker.
9/11 Was An Inside Job
JAAJAASkrevet 02/10-07 19:41 
dRxL>
Det er da en fed historie. Håber det er rigtig. Jo mere rav i den den, jo bedre.

Helt enig! Kan vi så få noget drama :)
SumezSumezSkrevet 02/10-07 20:18 
Bede-x>
En ting er i hvertfald helt sikkert: Hvis MS lader Bungie gå, så er det fordi, de er på vej væk fra industrien eller ændrer retning på anden måde.

Eller også fordi Bungie ikke er noget værd som brand sammenlignet med Halo.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Zzap!Zzap!Skrevet 02/10-07 20:41 
KLT>
Lyder i øvrigt ret spændende det hele angående Bungie, det er da lidt af en guldfugl Microsoft i så fald vinker farvel til så lad os lige vente og se hvad der sker.

Men hvis valget står mellem at Bungie bliver opløst, fordi folkene ikke gider at være en evig Halo fødemaskine. Og så at Bungie for lov til at gøre hvad de vil og så samtidig laver nogle spil til 360eren, så er det sidste da langt at foretrække for microsoft.
Born to kill space
silverstarsilverstarSkrevet 02/10-07 20:46 
Killer Bean 2>
Born2Play>
Måske de køber capcom.

Det ville jeg ta' som et tegn på dommedag :D


Hehe, hvis det blev en realitet kan jeg også ane dommedagstrompeterne i det fjerne, lad os håbe det er falsk alarm.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/10-07 21:04 
Noget helt andet er at "E-mailen", 8-bit fætteren har fået fra en insider ser ud som om den er skrevet af Billy Bob fra Sling Blade.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
nerosnerosSkrevet 02/10-07 22:05, rettet 02/10-07 22:06 
Zzap!>
Men hvis valget står mellem at Bungie bliver opløst, fordi folkene ikke gider at være en evig Halo fødemaskine. Og så at Bungie for lov til at gøre hvad de vil og så samtidig laver nogle spil til 360eren, så er det sidste da langt at foretrække for microsoft.

Helt enig. Kan nu bare ikke forstå at folkene bag Bungie ikke er interesseret i flere penge set i det lys af, at det går jo ganske godt fortiden, men hvis man skal gætte lidt kan det skyldes, at der er folk i Bungie med andre ideer, og måske mere har lyst til at prøve krafter med nye og friske ting end Halo universet. Kunne egentligt være ret spændene og se hvad de ellers har oppe i ærmerne..!

Men, men, men..! Lad os nu se hvad der sker :-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 02/10-07 22:32 
Penge skal de nok få - Det burde de ikke mangle nu. Det er nok også de færreste udgivere, der ikke ville smide penge efter Bungie, efter de har lavet en af de bedst sælgende spilserier nogensinde.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/10-07 22:59 
Det er vist 4reals!!!

Bungie jump
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
ChronoChronoSkrevet 02/10-07 23:08 
De har min respekt for at lave et så fantastisk spil (det siger i jo det er) selvom de er trætte af Halo. Bliver spændende at se hvad de vil lave næste gang.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/10-07 23:16 
Det tegner ikke godt for Xbox brandet.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
ChronoChronoSkrevet 02/10-07 23:18 
De har folk der kender den maskine ud og ind - mon ikke de vil lave et nyt brand til samme maskine? Det ville give mening. De har også mange fans der, så de vil sikkert sælge mest der.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 02/10-07 23:27, rettet 02/10-07 23:37 
Born2Play>
Det tegner ikke godt for Xbox brandet.

Hvorfor ikke? De har stadig Halo.
Bungie har alligevel ikke givet dem andet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 02/10-07 23:31, rettet 02/10-07 23:31 
Born2Play>
Det tegner ikke godt for Xbox brandet.

Rolig nu. Vi snakker om tre spil, udgivet over 6 år. Hvis de virkelig er det bærende element for Xboxens eksistensgrundlag, så har den da været død fra start af.

Der både er og kommer utallige gode spil, og gæt hvad...det er ikke Bungie der udviklet dem alle sammen.

Derudover siges Halo-serien jo at være slut nu, og Microsoft har efterhånden en god håndfuld franchiser at læne sig op af uden (Gears Of War, Forza, Fable m.m.).

Så mon ikke Xboxen lever videre uden Bungie?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 03/10-07 07:58 
Jo da... :D!
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/10-07 08:16 
Men ligemeget hvordan man vender og drejer det, vil det være et tab for Microsoft, hvis Bungie og Bizarre Creations, forlader folden. Det er to af deres mest succesfulde 1. party udviklere, som smutter på en uge.

Men vi skal ikke være blinde for, at mht. Bungie, så smutter de kun, fordi de har fået lov til det af MS - hvis MS ikke ville sælge, kom de ingen steder.

Desuden har Microsoft stadig førsteret til at udgive Bungies spil i fremtiden: "Microsoft will retain the rights to Halo, Microsoft also has “the right of first refusal on future games.” This means that Microsoft has the first shot at publishing Bungie’s future titles."

Så selv om det unden tvivl er et tab, er det et kalkuleret tab fra MS' side og de lader dem ikke helt gå, med den publishing aftale som angiveligt skulle være indgået. Men lad os vente og se, om der ikke snart kommer en officiel udmelding.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 03/10-07 12:56 
Skulle vi ikke lige overveje situationen engang inden vi kaster om os med dommedags profetier for Xbox? Bungie har uden tvivl betydet meget for Xboxens succes, men nu hvor Halo-trilogien er afrundet synes jeg da egentlig det virker logisk hvis MS og Bungies veje skulle skilles. Halo 3 er jo sidste kapitel i serien og jeg kan ikke lige umiddelbart se hvad Bungie inden for den nærmeste fremtid skulle kunne bidrage med på Xbox 360 platformen. Desuden har Xbox jo, som nævnt tidligere, aldrig været lig med Bungie og begge Xbox konsoller har da haft stor succes med spil fra andre udviklere...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
BeanoBeanoSkrevet 03/10-07 12:57 
dynamitedavo>
Halo 3 er jo sidste kapitel i serien...

Næppe ;)
jaesjaesSkrevet 03/10-07 12:59, rettet 03/10-07 13:01 
PalleJensen>
Men ligemeget hvordan man vender og drejer det, vil det være et tab for Microsoft, hvis Bungie og Bizarre Creations, forlader folden.

Mht. Bizzare Creations kan det vel også ses positivt, således at Activisions køb af Bizzare giver MS to trumfkort i stedet for ét: Brandet Project Gotham Racing, som de kan lade et andet team udvikle, og en god tredjepartsudvikler i Bizarre Creations (som jo stadig vil udvikle til X360).

EDIT: Indsat quote, da der kom to indlæg før mit.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/10-07 13:32 
Beano>
Næppe ;)

Jeg tror bestemt ikke der kommer flere Halo spil som vi kender dem, men sikkert en del spinoffs af universet, med Halo Wars som det første.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 03/10-07 13:42, rettet 03/10-07 13:42 
Jeg tror bestemt de vil holde en pause - men vil overraske mig hvis der ikke kommer et nyt Halo FPS om et par år - uanset hvad de siger nu.

Specielt med den lidt billige slutning i Halo 3 (og udvidet slutning på Legendary).
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 03/10-07 13:58, rettet 03/10-07 14:02 
Set ud fra en ren økonomisk synsvinkel ville det da være ret dumt ikke at blive ved med Halo fps'ere.

Men man skal altså være ret fanboy blind for at lige frem sige at det går godt for Xboxen. Der er sgu sket meget underligt i MGS her på det sidste - og salget af boxen er ikke ligefrem imponerende.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
HeroldHeroldSkrevet 03/10-07 14:08, rettet 03/10-07 14:21 
Skal man? Du kan reelt kun måle succeskriteriet ud fra salgstal, og der ligger de og kæmper om førstepladsen med Nintendo. Det er sgu da ikke helt dårligt.

Edit: Og spørgsmålet er om du overhovedet bør tælle Nintendo med - de stjæler næppe nogen titler, der ville komme til Xbox 360.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
tastasSkrevet 03/10-07 14:26 
Men derfor kan de jo godt stjæle kunderne ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
BeanoBeanoSkrevet 03/10-07 14:39 
Herold>
Det er sgu da ikke helt dårligt.

Dog også med et års forspring ;)
HeroldHeroldSkrevet 03/10-07 14:44, rettet 03/10-07 14:45 
I betragtning af at Nintendo rammer et helt andet publikum, og typisk er konsol nummer 2 i hjemmet, så sandsynligvis ikke i en størrelsesorden, hvor "det går dårligt for Xbox 360".

Maskinen har det stærkeste lineup op til jul, og det hurtigst sælgende spil siden Halo 2.

Edit:

Beano: Ja, historien havde nok været en anden, hvis PS3 havde været tidligere ude. Men hey, det var den ikke ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 03/10-07 14:48 
Ser det også mere som et udtryk for Nintendo store succes end at Xbox 360 har fejlet ;)
Bede-xBede-xSkrevet 03/10-07 15:37, rettet 03/10-07 15:47 
Born2Play>
salget af boxen er ikke ligefrem imponerende.

Sammenlignet med Wii, er det rigtigt nok, selv om 360 visse steder pt sælger mere end Wii, hvilket selvfølgelig skyldes Halo:

http://www.mcvuk.com/news/28421/Xbox-360-sales-reach-new-heights

Men det har været svært at forudse, at markedet ville gå i den retning. Microsoft er gået efter det mere traditionelle konsol marked og de sælger pt bedre end, end den anden konsol, som også gik i den retning. Hvor mange havde regnet med det? De er i øjeblikket - hvis rygterne taler sandt - ved at tvinge Sony til, for anden gang på under et år, at sænke prisen på PS3.

Spørgsmålet er så bare om de er tilfreds med den markedsandel, de står overfor. De havde nok sat næsen op efter lidt mere. Men det samme kan man jo sige om Sony...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 03/10-07 16:12 
Tilgengæld har xbox360 en ekstrem loyal og tilfreds core fanbase. Nævn et andet produkt som kunne overleve trods så enorm en fail rate? Det er ret flot.

Men man bliver afhængig af maskinen - Måske lyder det åndssvagt, men Achievement systemt er en stor factor for mit vedkommende. Jeg er begyndt at spille på en helt anden måde. Jeg er meget mere motiveret til at "lege" med spillene efter de er gennemført - og køber endda titler og genre jeg normalt aldrig ville røre.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
WehnerWehnerSkrevet 03/10-07 16:16 
Nice Lars Bo - hvem skulle have vidst, at du ville blive achievement whore på dine gamle dage :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JAAJAASkrevet 03/10-07 18:11 
Hvis det kommer til at passe, at MS har førsteret til at udgive alle Bungies titler, så ken jeg ikke se, at der reelt bliver nogen forskel, ud over at MS ikke længere kan bestille spil. Men mon ikke den rette sum kan få Bungie til at presse endnu et Halo ud, og så er der slet ikke nogen forskel.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 03/10-07 18:34 
Born2Play>
Jeg er begyndt at spille på en helt anden måde. Jeg er meget mere motiveret til at "lege" med spillene efter de er gennemført - og køber endda titler og genre jeg normalt aldrig ville røre.


Jeg har det på præcis samme måde. Selvom ens gamerscore i sidste ende ikke kan bruges til noget er der en stor tilfredsstillelse ved at høre "achivement unlocked"-lyden! :-)
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
PlaykidPlaykidSkrevet 05/10-07 17:45 


Bungie Studios Becomes Privately Held Independent Company
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 05/10-07 17:49 
"...starting immediately, Bungie will become an independent company and will retain a long-term publishing agreement with Microsoft Game Studios for “Halo” titles. "

Halo 4 confirmed ;)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 05/10-07 18:25 
Hvorfor puttede MS så utroligt mange penge i Bungie's lokaler?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
ChronoChronoSkrevet 05/10-07 18:30 
De søger programmører med "A love of combat on the high seas" - hvad er det mon de vil til at lave?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Bede-xBede-xSkrevet 05/10-07 23:33 
Det er en in-joke, Chrono. Det refererer til Pimps at Sea: http://en.wikipedia.org/wiki/Pimps_At_Sea
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ChronoChronoSkrevet 05/10-07 23:38 
Heh, det spil skal de da lave :p
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig