X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mario vs. Sonic


Svar
SumezSumezSkrevet 14/09-07 13:56, rettet 14/09-07 13:57 
Kom så med Jeres argumenter.

Med risiko for at lægge lidt for "højtideligt" ud, vil jeg da åbne med det argument at Sonic nåede sit højdepunkt med Sonic 2 og 3, og er siden blevet degraderet til en discount-gimmick, hvorimod næsten hver eneste Mariospil har sat nye standarder indenfor platformspil (med Sunshine som det eneste "det er -bare- et rigtig godt spil").<... Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
126 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 14/09-07 13:56, rettet 14/09-07 13:57 
Kom så med Jeres argumenter.

Med risiko for at lægge lidt for "højtideligt" ud, vil jeg da åbne med det argument at Sonic nåede sit højdepunkt med Sonic 2 og 3, og er siden blevet degraderet til en discount-gimmick, hvorimod næsten hver eneste Mariospil har sat nye standarder indenfor platformspil (med Sunshine som det eneste "det er -bare- et rigtig godt spil").

Galaxy er et af de mest ventede spil lige nu. Hvor mange købte det sidste Sonic til Xbox?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 14/09-07 14:01 
Det er godt, at vi i ny og næ kan være enige om noget Sumez :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Alf81Alf81Skrevet 14/09-07 14:02, rettet 14/09-07 14:28 
Så vil jeg lægge ud med, at Mario Galaxy er bygget på en tyvstjålet ide, fra en Sonic Adventure 2 bane.

Hvor mange købte Sunshine (mange) og hvem skænker ikke spillet en eneste tanke længere (mange).

EDIT:

Mad Space
Ting om dét og pis.
CoreCoreSkrevet 14/09-07 14:22, rettet 14/09-07 14:27 
Sumez>
næsten hver eneste Mariospil har sat nye standarder indenfor platformspil (med Sunshine som det eneste "det er -bare- et rigtig godt spil").

Det ved jeg nu ikke - Jeg syntes meget Mario ender som tamt tramperi i gamle succeser. Der er selvfølgelig nogle få (Super Mario 64, Partners In Time og Paper Mario), der er ret gode. Men Marios EA-mentalitet om at alt hvad andre kan få succes med (Tennis, Fodbold, Dancing Stage o.s.v.), skal også ud i Mario-form syntes jeg er kvalmende, og en leflende gæsteoptræden i NBA Street hjælper ikke just på tingene.

Så når Sonic er en Discount-gimmick, må Mario vel gå for at være Prestige-gimmick, for prisniveauerne på Mario-titler er sjældent nede i den acceptable ende af skalaen.

Det er rigtigt at der er meget langt imellem gode Sonic-spil, men det er bestemt ikke alt Mario der er lige heldigt heller.

Og nej, jeg bryder mig heller ikke om Sunshine, men jeg har da både det og Sonic til 360'eren ;)

Dog må Mario alligevel løbe af med sejren i en sammenligning. Men ikke fordi at Mario-spil altid er gode, nærmere fordi at der er så mange Sonic-spil der ikke er.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 14/09-07 14:40 
Alf81>
Hvor mange købte Sunshine (mange) og hvem skænker ikke spillet en eneste tanke længere (mange).

Det samme kan siges om samtlige Sonic-udgivelser, de... hvad, sidste 10 år? Hvis Sonic havde haft bare noget nær den gennemslagskraft som Mario og andre af Nintendos spilfigurer, så havde der sikkert stadig været noget der hed Dreamcast i dag. Ja, det er rigtigt. Det er Sonics skyld at Sega ikke laver konsoller længere :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Alf81Alf81Skrevet 14/09-07 14:44, rettet 14/09-07 15:21 
Herold>
Det samme kan siges om samtlige Sonic-udgivelser, de... hvad, sidste 10 år?

Eeh... Og det kan man sige om Mario? I min bog er samtlige Sonic Advance spil gode udgivelser, samt det fantastiske Sonic Rush.


Mht. SEGA's hardware-stop tror nu man skal grave en smule dybere... Ryo Hazuki lånte i sin tid nogle penge af Sonic, som han så aldrig så skyggen af igen.
Ting om dét og pis.
HulleHulleSkrevet 14/09-07 18:10 
Med fare for at blive beskyldt som en kæmpe fanboy, så syntes jeg at Mario Sunshine er et fabelagtigt spil som jeg sagtens kunne finde på at gennemføre igen, hvis jeg havde det. I følge mig er spillet fejlagtigt set ned på og er sidste generations absolut bedste platform spil.

New Super Mario Bros var til gengæld en kedelig affære der kun blev gennemført fordi det var købt og betalt. Multiplayer gav dog en rigtig god griner.

Men tilbage til topic.. Back in the days, dengang det var Sega VS Nintendo, var jeg så absolut Sonic fan omend Mario spillene var rigtig gode. Det var en stor dag dengang jeg vandt en Sonic T-Shirt i det danske SEGA blad ;) Sonic Adventure er det sidste gode Sonic spil i følge mig, siden har der ingen konkurrence været. Lige nu er Sonic varemærket ensbetydende med spild af penge hvor imod Mario som altid står for kvalitet (bortset fra NSMB). Jeg håber på at Mario & Sonic at the Olympic Games kan rette op på dette.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
The DaneThe DaneSkrevet 14/09-07 20:13 
Troede lige et øjeblik du ville ind på Mario vs Sonic Olympics :p.

Men jeg vil sige det er lidt det samme med begge to - begge kører på den samme rutine i de fleste af deres spil, så folk har noget at relatere til men Mario er bare med i flere spil så man ser ham mere.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
ChronoChronoSkrevet 14/09-07 20:39 
Sonic Rush redder ikke Sonic. Hvor smart er det at lave et spil hvor alt foregår i hullet mellem de to skærme på DS'en? Det er jo dumt. Man skulle næsten tro at det var de samme folk som laver kameraføring i 3d spillene, for den er jo ligeså dårlig.

Det kan også være en bevidst designvalg? "Øv, nu har vi lavet spillet så hurtigt at man kun kan klare banerne ved at lære dem udenad og folk kan alligevel gennemføre spillet... Aha, lad os prøve at lave kameraet så man slet ikke kan se hvad man laver!"

Jeg synes også Super Mario Sunshine gør mange ting godt. Det største problem for mig at se er nok den store by man skal rundt i for at finde banerne. Det var sjovere i Mario 64 hvor det hele lå så tæt. Men nu jeg tænker over det, så var mange af banerne egentlig også lidt for store... og de klassisk-agtige baner var tit for svære :(
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HulleHulleSkrevet 14/09-07 21:16 
Er ikke helt klar over hvilke klassisk-agtige baner du mener Chrono, det er nogen år siden, plus to, det blev gennemført. Men det fremstår i min hukommelse stadig som et fantastisk spil jeg nød fra ende til anden. Kan dog godt huske at nogen baner var svære, men fandt det lige tilpas svært til at det kun en enkelt gang eller to blev frustrerende.

Mindes dog noget med et blad man skulle stå på, ned af en flod. Man skulle bruge fremdriften fra "vandpistolen" til at ændre retning, for så at samle X antal genstande til en shine. Simpelt koncept, forbandet frustrerende svært. Men fedt når det lykkedes.

Det er så et helt andet emne, men spil i dag er for nemme og alt for sjældent med konsekvenser..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/09-07 23:24, rettet 14/09-07 23:26 
Sonic 3 + Knuckles var helt klart det sidste ægte Sonic-spil, set med mine øjne. De nyere håndholdte titler betragter jeg mere som en slags tributes eller opdaterede remakes af de 3 klassiske kapitler. Sonic egner sig bare ikke til 3D, punktum! Hvis Sega absolut skulle have givet den gas med 3D-lir, skulle de i stedet have udviklet en helt ny og ukendt mere 3D-venlig frontfigur, li'som da de gik fra Alex Kidd til Sonic, som var mere 16-bit-venlig :)

Alt, hvad der er blevet spyttet ud af 3D Sonic-spil, betragter jeg som tragikomiske bastarder. Hver gang, der kommer et nyt, får den døde hest bare endnu et los i nyren. Jeg fatter det ikke. Har Sonic Team ingen stolthed? Når andre store spilfirmaer stadig kan lave lækkert 2D, hvorfor kan Sega så ikke? Nå men, jeg må vel bare finde mig i, at den Sonic, jeg dengang syntes var super cool, idag blot er en skygge af sig selv. Den lille tykke VVS-mand styrer pt. helt klart showet.

Back in the days lå de to side om side, idag er Sonic desværre blevet sejlet agterud :/
AV Intelligent Terminal
Alf81Alf81Skrevet 15/09-07 14:56 
Hold nu :D

Det kan godt være at de seneste udgivelser, for dig, føles som tributes, men for mig, er der Sonic nok i Sonic Advance 1-2-3 til at underholde mig. Det samme vil jeg sige om Rush. Hvordan dælen kan du så sige, at Mario pt. styrer showet, når der ikke har været en ny Mario udgivelse i mange år (udover Mario Sunshine og NSMB)? Resten er jo' bare div. Gæsteoptræden i forskellige crapspil. En VVS mand der kan danse, spille tennis og fodbold... Klassens duks :)
Ting om dét og pis.
HeroldHeroldSkrevet 15/09-07 15:08 
Det hedder versatilitet. Noget Sonic skulle prøve :P Diverse spinoffs har også været større succes'er end nogen af de nyere Sonic-spil. Mario er en større succes, det kan der ikke herske nogen tvivl om.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 15/09-07 16:27, rettet 15/09-07 16:35 
Alf, du glemmer lidt, at Nintendo også gerne vil spare lidt på Mario i platform-sammenhæng, og at de har et kæmpe stort univers med andre figurer og bi-koncepter at bruge tid på.

Så det skal også ses i den store sammenhæng, og dermed udkommer der ret mange gode spil, som trækker på Mario-universet. Bare de senere år er blandt andet udkommet:

Super Princess Peach
Paper Mario
Super Paper Mario
Yoshi's Island
Yoshi Touch & Go
Mario Strikers Charged
Mario Kart DS
Mario Kart: Double Dash
Wario Ware-spillene
Mario & Luigi
Mario vs. Donkey Kong 2: March of the Minis
Super Mario Strikers
Mario Power Tennis
Mario Golf: Toadstool Tour

...og alle dem jeg har glemt.

Og mange af de spil, du kalder gæsteoptrædener i crap-spil, er temmelig subjektivt vurderet IMO - de har nu ret mange fans, og har fået overvejende gode karakterer.

I øvrigt er jeg ligeglad med debatten, men nu kan jeg ikke stoppe med skrive :D

EDIT: Der var røget et enkelt Mario Kart for meget på, til gengæld har jeg tilføjet tennis og golf :)
la0sla0sSkrevet 15/09-07 16:58 
Er det ikke langt mere interessant at snakke om spilmekanik de to spil igennem i stedet for at diskutere dem som ikoner. Hvis ikonet Mario er udvandet eller Sonic er det, i forhold til gæsteoptrædener, er det så ikke ligegyldigt i den her diskussion? Det handler vel om de "rigtige" Mario og Sonic spil? Det gør jo ikke spillene bedre eller dårligere hvordan den grafiske hovedperson skambruges i spinoffs.

Tilbage på sporet siger La0s.
Hvad sker der?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/09-07 17:09, rettet 15/09-07 17:14 
Alf81>
Hvordan dælen kan du så sige, at Mario pt. styrer showet, når der ikke har været en ny Mario udgivelse i mange år (udover Mario Sunshine og NSMB)? Resten er jo' bare div. Gæsteoptræden i forskellige crapspil. En VVS mand der kan danse, spille tennis og fodbold... Klassens duks :)

Som jeg ser det, har Mario overlevet ved, at focus er blevet flyttet fra selve hovedpersonen til det univers, han befinder sig i. Mario-spillene har udviklet sig til et koncept, som ikke længere foreskriver, at der nødvendigvis bør lægges vægt på en bestemt person i dette univers.

Sega forsøgte at gøre det samme med Sonic universet (Tails, Knuckles, Shadow osv.), men det virker bare ikke. Sonic universet ER bare Sonic og vil altid fremstå bedst, når det har ham som centrum. Da Sega indså det, kunne de ikke gøre andet end at koge suppe på det stakkels pindsvin, og så blev det grimt...

Sega skulle have stoppet mens legen var god (efter 3'eren), og have ladet Sonic gå på pension, mens han stadig havde æren i behold (og evt. give ham et veludført comeback, når tiden var inde). Mario egner sig bare langt bedre til at være den afdankede skuespiller, der spiller de samme roller igen og igen og gæsteoptræder på alt mellem himmel og jord. Han er jo ikke indbegrebet af "cool" li'som Sonic oprindelig var ;)
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/09-07 17:14 
la0s>
Det handler vel om de "rigtige" Mario og Sonic spil?

Ender vi så ikke bare i noget Chokoladeis vs. Jordbæris -halløj? :D
AV Intelligent Terminal
la0sla0sSkrevet 15/09-07 17:22 
Det ved jeg ikke, måske.. :)

Det her er jo mere hvem man synes er fedest (eller min far har en tank, amn min far har to), i stedet for en diskussion om hvorfor man mener at den ene franchise er federe end den anden :) Grundlæggende i gameplayet. At Mario skulle være sølle fordi han ikke er cool at se på er jo ligegyldig, hvis gameplayet holder så holdet det. Ligeledes med Sonic
Hvad sker der?
KLTKLTSkrevet 16/09-07 19:41 
Jeg er så af den opfattelse at Sonic Team til dels kom tilbage på rette kurs med Sonic Adventure spillene, bevares der var kritiske ting at berette om disse spil - specielt det lidt for ivrige kamera.
Spillene efterfølgende, startende med Sonic Heroes i sin tid, har alle været kæmpe skuffelser, og hvis vi kun ser på dem ville jeg også være tilbøjelig til at sige at Sonic bare ikke GØR sig i 3D.

Men så igen, jeg synes jo Sonic Adventure spillene viste potentiale og selvfølgelig kan Sonic også gøre sig i 3D lige som hans overvægtige ven Mario kan.
9/11 Was An Inside Job
WehnerWehnerSkrevet 16/09-07 19:55 
Har det ikke lige præcis netop vist sig, at det ikke er en selvfølge?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KLTKLTSkrevet 16/09-07 20:05 
Jeg mener som sagt Sonic Adventure spillene viste potentiale, så ja - selvfølgelig kan Sonic tage springet til 3D med samme succes som Mario serien formåede.

I øvrigt skal meget af det jo også tilskrives Sonic Team, Yuji Naka har da vist også forladt udvikler holdet, og mange af de gamle ideer og charmen fra de gamle spil er jo slet ikke til stede i de nyeste Sonic spil.
Og så måske vigtigst af alt, i de nyeste spil har tendensen været at der har været fokuseret på alle mulige andre figurer end Sonic selv hvilket er problematisk.
9/11 Was An Inside Job
dRxLdRxLSkrevet 16/09-07 21:12, rettet 16/09-07 21:48 
Jeg ville ikke blande mig så meget i denne tråd, da jeg også mest af alt har set Sonic som en has-been. Men nu kom jeg lige til at bruge nogle timer på det nye Sonic Rush Adventure til DS, og det er altså rigtig udmærkede sager.

Bossen på anden bane er nok den bedste Sonic boss jeg nogensinde har spillet imod, ikke at det siger så meget i den spilserie ;-)

Spillet slår i hvert fald NSMB med mange længder =)

Edit:
Grafikken er noget af det absolut bedste jeg har set på DS'en.

Køb køb køb (eller hvad I nu gør :-P)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 17/09-07 10:45, rettet 17/09-07 10:46 
la0s>
Er det ikke langt mere interessant at snakke om spilmekanik de to spil igennem i stedet for at diskutere dem som ikoner.

Jooh, men det var egentlig ikke det, der var tanken med tråden. :P


Chrono>
Jeg synes også Super Mario Sunshine gør mange ting godt. Det største problem for mig at se er nok den store by man skal rundt i for at finde banerne. Det var sjovere i Mario 64 hvor det hele lå så tæt. Men nu jeg tænker over det, så var mange af banerne egentlig også lidt for store... og de klassisk-agtige baner var tit for svære :(

Hvis Sunshine har et reelt "problem", synes jeg det må være det, at det er et Mariospil. Der er stadig tale om et ret godt platformspil, det er bare slet ikke unikt på samme måde som alle andre spil i "hovedserien" har været.
Og så synes jeg altså de "klassisk-agtige" baner var klart det bedste i spillet. Ret udfordrende, ja, men de var baseret 100% på underholdende gameplay, modsat resten af spillet, der blev lidt fladt pseudo-adventure agtigt.

Og så udkom det jo cirka samtidig med Jak & Daxter, og det er lidt pinligt for Mario at få røv at en "middelmådig" vestlig Mario-klon.



Iøvrigt har Sonic Rush fået mellem 4/10 og 6/10 af folk på P:R , så det overrasker mig meget at folk mener det skulle være Sonics store comeback. Til sammenligning ligger Sunshine med et snit på cirka 7, og ses vidt og bredt som Marios skvatten ned fra sin høje skammel.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/09-07 19:16, rettet 17/09-07 19:20 
Jeg havde i starten vurderet Rush til et 7 tal. Men satte den ned for et stykke tid siden da den ikke passede ind i mit eget strenge system :)

Chronos 4/10 vudering kan jeg på ingen måde forstå.

Selvom jeg har vurderet NSMB til det samme vil jeg stadig mene at Rush er en hel del bedre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 17/09-07 21:15 
Lad mig lige pointere at det er det _nye_ Sonic Rush Adventure som jeg udtaler mig så rosende om.
Jeg kunne slet ikke slippe det igen i går aftes, selvom jeg havde andre vigtige ting at lave. Kan ikke huske hvornår det sidst er sket.
Et af mine absolut foretrukne spil til Megadriven er Sonic2, og i skrivende stund har jeg på fornemmelsen at SRA er bedre end det. Hvilket jeg synes er rimeligt i betragtning af der er blevet introduceret mange interessante spilmekanik-systemer i de mellemliggende år som folkene bag SRA har kunnet lade sig inspirere af. At de så tilsyneladende har fået de mange nye idéer til at gå op i en højere enhed er jo bare for lækkert.

Det første Sonic Rush gjorde stort set ikke noget for mig. Jeg bliver dog lige nødt til at køre det igennem igen for at se om det havde det samme fede kombo system som i SRA, som jeg i så fald bare er kommet til at overse.

Sonic Rush Adventure på gamerankings.com
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 18/09-07 08:40 
Ok, så skal jeg da helt sikkert prøve SRA! Hvor køber man det henne billigt? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 18/09-07 10:10, rettet 18/09-07 10:10 


play.com
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/09-07 12:30 
Hmm, så kunne det da godt være, jeg skulle få snøvlet mig sammen til at købe en DS og få genoplivet min tro :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 18/09-07 12:42 
Hvem er det så, der rent faktisk står bag Sonic Rush Adventure? Er det det "rigtige" Sonic Team, eller er det Sonic Advance-holdet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 19/09-07 23:15 
Der skal en alternativ dimension til at kåre Sonic som den bedste figur...

VGCats
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 20/09-07 08:27 
Haha, fantastisk :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 20/09-07 10:13 
I følge IGNs anmeldelse er udviklingsholdet "Dimps", som har stået for alle de håndholdte Sonic spil.

IGN's anmeldelse
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 20/09-07 10:15 
Trist. Jeg har virkelig ikke brudt mig om nogen af deres Sonic-spil. Det er også dem der har lavet Master System-spillene, right?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 21/09-07 10:39, rettet 21/09-07 10:41 
Ved ikke med det første til SMS... Tror nu også bare det var Sonic Team? 2'eren blev produceret af Aspect.

A true hero ;P

http://youtube.com/watch?v=1C4qNJSVfLo
Ting om dét og pis.
HeroldHeroldSkrevet 21/09-07 10:44 
Sumez>
Trist. Jeg har virkelig ikke brudt mig om nogen af deres Sonic-spil. Det er også dem der har lavet Master System-spillene, right?


Dimps Wiki
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 21/09-07 11:04 
Ok, jeg fik ellers i sin tid at vide at holdet bag Sonic Advance spillene var det samme som Master System/Game Gear spillene, det må have været en and.

Men stadig troværdigt, for jeg er generelt heller ikke særlig vild med Advance spillene, selvom 3'eren da har lidt af det, man savner.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-07 16:06 
Sonic Rush Adventure er 8/10 og sparker med lethed bagdel på samtlige Mario spil til dato. Sejlturene er også længder bedre end dem der var i Wind Waker. Adventure delen fungerer fortræffeligt og er en god måde at gøre et ellers kort spil langt på. Jeg mangler lige de sidste to Sol emeralds før jeg kan komme til "allersidste" bossen. Men ligemeget om den så viser sig at være en skuffelse så tvivler jeg på at det kan rykke vurderingen.

Her har de taget Rush formen og ført den til helt nye højder, og lavet det bedste Sonic spil meget længe! Om det er bedre end de gamle vil jeg helst ikke svare på da der er ret meget forskel.

Hvis ikke dette og det udmærkede Sonic Rush beviser at Sonic stadigvæk står distancen så ved jeg ikke hvad der gør :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 23/09-07 16:17 
De fleste Mario-spil er ellers bedre end 8/10! :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-07 18:43 
Ikke ifølge P:R skalaen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 23/09-07 19:33 
Apropos P:R-skala... Fire Mario-spil i top 10 på P:R-vurdering, ingen Sonic-spil på listen, så langt jeg gad at kigge tilbage, før jeg fandt det tilpas ydmygende for Sonic-fans (under top 50). Der er iøvrigt uhyggeligt få Sonic-spil med en vurdering over 80% (læs: 0, nul, zero, zip, zilch).

Juryen har talt. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-07 19:47 
Jeg vurderer også spil hårdere end Nintendo fanboys. Derfor intet Sonic spil over 8/10.

Det er ikke min skyld at folk ikke fatter at vurdere ordentligt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 23/09-07 19:49 
Men hvis det argument fungerede, så burde Sonic-fanboys også vurdere Sonic-spil højere. Det har de ikke gjort. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-07 19:56 
Nej for jeg vurderer fair ;) Super Mario 3 (som er det absolut bedste) ville jeg nok vurdere til 7 eller 8.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 23/09-07 20:10 
Men det er et 9, fordi jeg vurderer mere fair \o/
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 23/09-07 20:13 
Men hvis jeg nu har det sådan at jeg stillet overfor valget mellem at spille det spil jeg synes bedst om fra Sonic serien eller det spil jeg synes bedst om fra Mario serien, altid ville vælge mit foretrukne Sonic spil, så kan Mario jo være nok så meget bedre anmeldt af resten af verden, uden at det på nogen måde kan påvirke hvad jeg bedst kan li' at spille.

Det er meget muligt at man i en diskussion vil kunne blive enige om at kvaliteten i Mario spillene generelt bare er højere (mht. design og gennemarbejdethed), men hvis gameplay konceptet ikke tiltaler mig, bliver det jo meget underordnet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 23/09-07 20:15, rettet 23/09-07 20:16 
Nej nej, lad nu være med at højne niveauet. De rabiate fanboys skulle lige til at tage fløjelshandskerne af :p
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-07 20:21, rettet 23/09-07 20:23 
Sikke et dårligt indlæg :p

Jeg er ret enig med Dr. Laks, bortset fra at jeg ikke synes at der er nogen af Mario spillene der er super godt gennemarbejdet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 23/09-07 20:37 
Nu er der jo reelt kun to måder at ende en diskussion på. Enten at blive enige, eller ved at følge flertallet. Enige bliver vi nok ikke, og flertallet er tilsyneladende på Marios side, hvis man skal se på karaktersnittet.

Godt vi lever i et demokrati, hvor Sonic-fans har lov til at fortælle hvor meget bedre de kan lide Sonic, og det generelle flertal er enige om at Mario er bedre. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/09-07 20:39, rettet 23/09-07 20:40 
Ja tak. Jeg kan i allenfald ikke bruge den med "de fleste mener" til noget. I så fald ville jeg nok sidde og spille Fifa lige nu kun afløst af Need for Speed og Def Jam.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/09-07 22:16 
Herold>
og flertallet er tilsyneladende på Marios side, hvis man skal se på karaktersnittet.

Måske er det bare et udtryk for, at Sonic-fanboys har mere jordforbindelse ;)

Hvis jeg skulle vurdere Sonic 2 og Super Mario Bros. 3, ville jeg give dem samme karakter. De er begge fantastisk gode spil. Sonic 2 tiltaler mig dog langt mere hvad angår stil, udtryk og stemning. Men det gør ikke SMB3 til et ringere spil.
AV Intelligent Terminal
126 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig