X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvor blev tiden af?


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 10/09-07 21:06 
Er det ikke uhyggeligt? Jeg har været på internet forums(gaming relateret) i snart 10 år. Jøsses.
Hvem er den person som nu 10 år senere poster her? Jeg er kommet i tanke om hvor meget det her sted - Og bare computerspil generelt har påvirket mig i min opvækst.
Det føles mærkeligt. En blanding af nostalagi, og en skræmmende realitet over, hvor hurtig tiden er gået?
Sidder vi stadig her, om 10 år mere? Er jeg en fræk hund, som fortjener at få på mund - Når jeg spørg sådan et merkant og direkte spørsmål, om fremtiden, som om nogen realistisk overhovdet ville kunne svare på det?
Efter 5 år sidder vi stadig og snakker om Halo, og mange af de andre ting som vi også snakkede med om dengang.
Også er der andre ting der er rykket forbi og som har forandret sig meget.
Jeg synes pludslig at jeg har brugere til tonsvis af ting og at det hele har taget en mærkelig drejning. Altså at man har eller har haft, brugernavne og passwords til tonsvis af forskellige services, som wii friends code, steam, WoW, GW, fileplanet, Itunes, XBL, etc!
Lige pludslig har jeg fået sådan en følelse af... af at vi bare køber og køber og køber.
Jeg ved ikke helt om jeg føler at jeg får det samme udbytte ud af spil den dag idag, som gjorde jeg dengang.
Samtidig så ved jeg ikke helt om jeg glæder mig til den dag, hvor controllere bliver "outdated" og hvor vi alle sidder med motion sensor VR-Teknologi med noget Nano halløjsa(der er jo Nano i alting nu om dage):(

Nu spørger jeg måske ikke bare om det med, "State of the industry" som så mange prøver at forudsige med salgstal etc, men også bare det der med, at... Hvad vil det sige at være en gamer... anno 2007? Har vi ændret os i de sidste 10 år? Både i vores egne, men også i hinandens og i samfundets øjne?
Jeg savner lidt at vi har den her slags tråde, hvor man kan græde lidt på hinandens skuldre, og lige knibe en tåre, for Master Chief.
Som altid spørger jeg ukonstrueret og har gemt 10 billioner spørsmål i en tråd, men bare lige for at runde af - Bare sådan med det hele. Med alt hvad der er relevant(og måske så relevant) - Hvordan går det? Hvorn skær' æn? som man siger på godt jysk.
Jeg er begyndt at elske jydere her på det sidste. De er altid så flinke og høflige, og jeg er virkelig begyndt at værdsætte dem, her de senere år. Åh kære jyder:)
Well crucify the insincere tonight...
SumezSumezSkrevet 11/09-07 08:34 
For ti år siden nægtede jeg stadig at købe en PlayStation. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 11/09-07 08:45, rettet 11/09-07 10:29 
Fed tråd! Ja jeg er så lige blevet 30 år :-/! Jeg tror at hvis man føler at man ikke får lige så meget ud af sit spil køb idag er det fordi der findes så meget af det samme, men der er jo noget guld imellem. Nu kommer Halo 3 jo snart og sikkert noget man vil snakke om også om 20 år er jeg helt sikker på.

Men det er sjovt som tingene udvikler sig. Det er en blanding mellem nostalagi, remakes og helt nye ting. Det er ikke til at sige hvor vi havner i fremtiden. f.eks tror jeg ikke på det med virtual reality som var så stort i 90'erne (The Lawnmower Man) ;-). Hvor er den teknologi egentligt blevet af?

Hvis man synes det ser skidt ud med fremtidens spil så kan man jo altid rejse en tur tilbage :D!
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 11/09-07 11:04 
Spillene har vel udviklet sig så meget de seneste ti år, at det såre simpelt bare ikke er det samme at spille længere.

Jeg selv spiller næsten udelukkende på retrokonsoller og til det kan jeg tilføje, at det med %100 sikkerhed ikke har med nostalgi at gøre. Jeg føler bare ikke min hjerne bliver stimuleret på samme måde (2D kontra 3D) og egentlig tror jeg det er meget logisk, for det er vel to vidt forskellige måder hjernen arbejder med det på? Jeg kan til tider godt holde til spil, hvor 3D'en er fastlåst og altså er en slags 2.5D, for så er gameplayet jo' somregel "gammeldags", men hertil kommer så det faktum, at jeg altid vil foretrække ren 2D, da det artistisk set, for mig, er 3D total overlegen. Yderligere er gameplayet essentiel for et godt spil og til stadighed har jeg ikke oplevet et 3D spil med et så godt gameplay, at det på nogen måde kunne måle sig med den følelse jeg har, når jeg spiller et godt 2D fightspil eller en fed shooter.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 11/09-07 11:21, rettet 11/09-07 12:56 
Jeg er nu kun glad for den retning tingene udvikler sig henimod. 3D spillene bliver kun bedre og bedre og man er virkelig begyndt at udarbejde de tidligere fejl som man så 3D spil havde i midt 90'erne. Nå det så er sagt så er det stadig meget imponerende, at se hvad 2D grafik virkelig kan gøre ved en spiloplevelse. Jeg tror det har noget med en enkelthed og stil som 3D grafik ikke har.
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/09-07 12:27, rettet 11/09-07 12:28 
Sumez>
For ti år siden nægtede jeg stadig at købe en PlayStation. :!

Mente ellers du var en Ridge Racer-fanboy? Prøver selv at undgå at ligefrem "købe" PS3. Men der er jo så heller intet til dén, som giver én lyst til sælge sin Dreamcast-samling, eller andet i spilsamlingen, så man får råd til at købe den. Og nej, det var ikke mig der engang byttede en større SNES-samling til en PSX+Street Fighter Alpha... :P Tænk sig hvis jeg ikke havde gjort det i 1995 - hvordan ens spilopfattelse så ville have været idag? Hvis man helt havde undgået Sonys korrumperede spillekonsoller, og kun havde holdt sig trofast til Nintendo og Sega. Så ville jeg alligevel have oplevet Resident Evil-, Silent Hill-, og Halo-serien. Men måske ikke Ico og Shadow Of Colossus. Spil som vel faktisk er grund nok til at eje en PS2? :)

Er ikke sikker på jeg er enig i at 3D-spillene bliver bedre og bedre, men der bliver i hvert fald flere og flere af dem, og som bliver dyrere og dyrere at lave. Det bliver måske småt med spil i fremtiden, som ikke tager mindst 10 år at udvikle. :/ Men så er der jo imellemtiden en masse spændende freeware-spil på nettet at se til :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
PalleJensenPalleJensenSkrevet 11/09-07 13:27 
Sumez>
For ti år siden nægtede jeg stadig at købe en PlayStation. :!

For ti år siden, synes jeg tilgengæld, at PlayStation var det fedeste. Der er heldigvis sket meget i spil industrien siden da... :o)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 11/09-07 14:28, rettet 11/09-07 14:28 
Ridge Racer og Tekken var sgu ikke nok til at overtale mig (det er det godt nok stadig langt fra). :P Det var først da FF-serien begyndte at udkomme til PlayStation, jeg begyndte at føle mig provokeret til at købe en. 7'eren og 8'eren kom dog heldigvis også på PC, så det var først ved Final Fantasy 9, jeg var nødt til at købe en PlayStation, og på det tidspunkt var der jo allerede kommet en hel del gode spil til maskinen.

(og efter bruddet med Nintendo kunne man jo ligesågodt gå i gang med at opkøbe alle Segas maskiner også :P Resten er historie..)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/09-07 18:06 
...og tænk dengang jeg pakkede min Atari 2600 op... nej, vent, det er mere end 10 år siden... tsk, tsk, nu skal jeg nok lade være med at ødelægge det for jer unger :D
SumezSumezSkrevet 11/09-07 21:29 
Det er vist ikke meget mere end 5 år siden, jeg pakkede min Atari op. :P

Altså, for min skyld kunne vi såmænd sagtens sige 20 år, men der skete måske ikke så meget på internettet dengang?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig