X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Guitar Hero II + III


Svar
KeenKeenSkrevet 27/07-07 20:33, rettet 27/07-07 20:33 
Hvilken konsol skal jeg vælge at købe spillet til, hvordan er det med ekstra content til 360 versionen, og er der nogle forskelle ellers? har hørt noget med problemer med guitaren til 360eren...

På forhånd tak...
229 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 24/10-07 21:52 
Wehner>

Det mente jeg jo nok at ku huske lidt om :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
dpldplSkrevet 24/10-07 22:00, rettet 24/10-07 22:00 
Altså for mig har musikken altid været langt vigtiger end hvordan det kom frem(selvom vide en smule af historien bag det, er altid er godt).
Men efter kig på wiki(kender ikke andre sted med info om det), så har du enlig ret. helloween og manowar er tidligt 80 og strato er 84. Også den her del:
"Stratovarius are a Finnish power metal band, who formed in 1984 and are still active today. Although Germany's Helloween are considered the earliest pioneers of the genre, Stratovarius are often regarded as making the cross from classic power metal to keyboard heavy modern power metal, influencing numerous bands to emerge during the 1990's"

Nå ja, strato er skyld i jeg fået sonata arctica. Så de er langt vigtiger for mig. :P
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 24/10-07 22:08 
dpl>
Altså for mig har musikken altid været langt vigtiger end hvordan det kom frem(selvom vide en smule af historien bag det, er altid er godt).

Jeg er helt enig. Havde det ikke været for wiki havde jeg slet ikke ku deltage så langt i diskussionen :-) .. All praise Wikipedia \m/__\m/ hehe

dpl>
Nå ja, strato er skyld i jeg fået sonata arctica. Så de er langt vigtiger for mig. :P

Yeah well, nice to know :-P .. Er Sonata Arctica ikke dem som har (eller havde?) en skolelærer som keyboardist der spillede røven af de fleste?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
dpldplSkrevet 24/10-07 22:15 
Slet ikke engang sikker på hvad du mener ><
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
CoreCoreSkrevet 25/10-07 00:28, rettet 25/10-07 00:45 
Nu er musik (måske i højere grad end så meget andet) en smagssag, men derfor må man godt have en mning alligevel ;)

Azalon>
Hvis du er til Pantera, Lamb of Gob, All that Remains, Slipknot, Disturbed og Killswitch Engage, hvad i alverden er det så der tænder dig ved My Chemical Romance?

Jeg kan godt forstå at du undrer dig, men jeg er også til Papa Roach, og især deres nye (The Paramour Sessions) er jeg vildt begejstret for. Jeg kan godt lide den her lidt naive, flabede blanding af pæn punk og rock'n'roll-attitude, og baseret på den (meget lille) smule My Chemical Romance jeg har hørt (2 numre), så lyder det til at det er lidt den samme stil de kører.

dpl>
Synes bare den måde han synger på er meget dårlig.

Flere af jer>
Hele Slipknot/Stone Sour/Corey Taylor-snakken.

Jeg kan godt forholde mig til at det er _måden_ han synger på du kan have et problem med. Så længe jeg ikke har indtrykket af at det er hans evner som sanger du mener er ringe. For Corey Taylor synger efter min mening fantastisk. Det er rigtigt at det ikke er meget af det der kommer til udtryk i Slipknot, men hører man Stone Sour eller hans medvirken på både Soulflys JumpDaFucUp og Roadrunner United-pladens The Rich Man, så er hans vokal en HELT anden.

Slipknot og hele Nu-metal-cirkuset var en døgnflue, enig så langt. Jeg var selv hooked på den da den startede, og dyrkede den i stor stil. Idag er der ikke meget af det jeg har lyst til at vende tilbage til, og flere af de bands der stadig kører på, syntes jeg har tabt tråden i desperate forsøg på at forny sig. Men dengang var Slipknot, på trods af at de var en gimmick og ét stort show der udgav plader, alligevel det kick metalscenen trængte til på det tidspunkt. Deres første plade var tung, fandenivoldsk og pumpet fyldt med energi, og det virkede. Senere er jeg selv faldet tilbage til Trash-rødderne (hvor jeg kom fra), men de er ikke lagt helt på hylden alligevel. Men på Slipknots tredje album kan man tydeligt høre at de også selv har haft lysten til at være mere end bare Nu-metal, og de rummede på trods af alt tre ret fede musikere (ud af 9!). Joey Jordison spiller nogle SUPERfede trommer, Corey Taylor synger fantastisk og James Root der idag også er lead-guitarist i Stone Sour har nogle rigtige fede idéer (hvilket især kan høres på SS's andet album). Derudover står Slipknots tredje album nok som verdenens eneste dedikerede Nu-metal-plade med guitar-soloer på.

dpl>
Altid bedre kunne lide power med dens "epic feel", melodic lyd og ofte fantasy fuldt music.

Det fede ved den er også at det ofte er her at de gode musikere rigtig får lov til at skinne igennem. Mit eneste problem med den genre er bare, at sangerne næsten altid synger som tøser.

Wehner>
Der kan alle de andre guitarister rent teknisk godt lægge sig - og det ville også være fint for os musikere, at de inkluderede noget, der er så svært, at man ikke selv kan spille det rigtigt, så der er en pointe i det for os også :)

Stik den mand noget James Murphy på Expert - så kan det være vi får sat ham på plads ;)

For mig er der to måder en guitarist kan være dygtig på. Han kan være teknisk, lynhurtig og totalt skudtæt. Eller han kan være ufattelig god til at finde på fede melodier, lækre soloer og smarte detaljer. Begge dele skal helst være repræsenteret før jeg tænder på det, men jeg har også indset at man bliver nødt til at gå på kompromis, for begge egenskaber ses sjældent mestret fuldt ud af den samme mand.

Konsolkongen>
Jeg tror du har helt ret, Nu-metal er nok mere mig.

Nej - KoRn og Slipknot er mere eller mindre essensen af Nu-Metal. Linkin Park har man bare kastet ned i samme kurv, fordi at man ikke har vidst hvor man skulle gøre af dem. Stone Sour, Ill Nino og Disturbed (med undtagelse af The Sickness) er ikke Nu-metal.

Konsolkongen>
Personligt bruger jeg Core.

Rart at være værdsat ;)

Som sagt er jeg selv på sin røget tilbage til "rødderne". Forstået på den måde at jeg pludselig vil have lækre riffs, dygtige musikere og soloer med igen, og det må meget gerne være rigtig tungt. Idag er jeg ret oppe over Machine Heads sidste to plader (Ja, Wehner den ene af dem er den med Halo-nummeret ;)), Devildriver, Lamb Of God, mens jeg altid kan nyde hvilken som helst af de 5 "rigtige" Pantera-plader.

Dertil kommer "Roadrunner United"-pladen, der får sit eget lille afsnit, da det gerne skulle virke som en lille anbefaling til alle med hang til tung tråd der ikke kender den. 55 musikere der alle på et eller andet tidspunkt i deres karriere har været signet på Roadrunner. Blandt mange andre: Folk fra Slipknot, Coal Chamber, Death, Deicide, Sepultura, Machine Head og Fear Factory (til Azalon). Og folk fra King Diamond og Annihialator (til dpl). Hør den hvis I ikke kender den, den er fantastisk.

Jeg overvejede faktisk at oprette en ny tråd, og endnu en gang omdirrigere debatten, men tænkte at det nok ville blive for meget. Så for at holde det lidt OT, kan vi lege "Skriv top-of-the-head Top 5 wishlist, du gerne så i Guitar Hero".

Min er her:

Pantera: The Sleep,
Machine Head: Imperium,
Lamb Of God: Ashes Of The Wake (eller Redneck),
Papa Roach: The World Around You,
Ill Nino: This Is War.

Og her er så lidt du kan gruble endnu mere over Azalon:

I morgen tager jeg med vilje (og jeg glæder mig usigeligt meget), meget meget fuld og klar til fest på Voxhall og banger igennem til Suspekt! :D

EDIT: Længste Off-topic-indlæg EVER!
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/10-07 00:42 
Core>
Nej - KoRn og Slipknot er mere eller mindre essensen af Nu-Metal. Linkin Park har man bare kastet ned i samme kurv, fordi at man ikke har vidst hvor man skulle gøre af dem. Stone Sour, Ill Nino og Disturbed (med undtagelse af The Sickness) er ikke Nu-metal.

Så forstår jeg ikke definitionen af Nu-metal. Korn sux :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 25/10-07 00:44, rettet 25/10-07 00:44 
Konsolkongen>
Korn sux

Havde det ikke været for deres nye plade, havde jeg nok villet diskutere det yderligere ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dpldplSkrevet 25/10-07 01:49, rettet 25/10-07 01:49 
Kan sagtens se hvorfor nogen kan lide slipknot. Personlig kan jeg bare ikke klare dem.

Alt den her snak fik mig til tjekke sonatas site, bare for at finde ud af de mister deres guitarist Jani Liimatainen. :(

Nå ja heldigvis fandt jeg også Northern vikings(Med nogen finlands god forsanger) på samme tid, glæder mig til prøve høre hele deres album.
"We are about to do symphonic heavy metal versions of 80's hits like "I Just Died In Your Arms Tonight" and "Brothers In Arms". One song "We Don't Need Another Hero" is ready now"

Northern kings. (myspace med 1 fuld sang
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
jaesjaesSkrevet 25/10-07 01:50 
Sjovt at tænke sig, at bands som Thin Lizzy og Led Zeppelin engang blev betegnet som hårdt, i dag er det jo nærmest pop ;)

Core>
For mig er der to måder en guitarist kan være dygtig på. Han kan være teknisk, lynhurtig og totalt skudtæt. Eller han kan være ufattelig god til at finde på fede melodier, lækre soloer og smarte detaljer.

Enig, jeg synes dog, man bør tilføje fortolkning og indlevelse. Der kan være kæmpe forskel på, hvordan to musikere spiller samme type musik.

En guitarist der IMO kan alle tre ting er Stevie Ray Vaughan, men så er vi naturligvis ovre i en helt anden genre :)
SumezSumezSkrevet 25/10-07 08:31, rettet 25/10-07 08:31 
Har tilladet mig at rette i trådtitlen, da snakken efterhånden mest omhandler 3'eren
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 25/10-07 08:42, rettet 25/10-07 09:05 
fum>
Nisse!
Næh, problemet med GH er, at det ikke er hårdt nok.
Nu er det jo rimelig begrænset hvor hårdt det kan blive, når det er et guitarspil. ;)
Jeg er bare træt af alle de bedstefar-rock-numre, der inficerer spillet, men det har jeg brokket mig nok over, i det mindste er der et par fede bands på 3'eren.

Konsolkongen>
punk-rock ala Green Day, Good Charlotte, Goldfinger og den slags fis...
*host*hark*splutter* punk rock?? *gasp*

Azalon>
alternativ metal ("nu-metal")
Lyder lidt som en selvmodsigelse i mine ører. Nu-metal er da nærmest så poppet som metal kan blive.

Nu vi er inde på 3'erens sangliste og en herlig subjektiv diskssion omkring personlig smag, må vi vel hellere lige få listet sangene her i tråden, med mine personlige kommentarer til udvalget, der helt sikkert kommer til at fornærme et par mennesker herinde. ;)

Tier 1:
Foghat - Slow Ride
Poison - Talk Dirty to Me
Pat Benatar - Hit Me With Your Best Shot
Social Distortion - Story of My Life
Encore: Kiss - Rock and Roll All Nite
Co-op Encore: Beastie Boys - Sabotage (YES!!! :D)


Tier 2:
Mountain - Mississippi Queen
Alice Cooper - School's Out
Cream - Sunshine of Your Life
Heart - Barracuda
Boss: Tom Morello - Guitar Battle
Encore: Rage Against the Machine - Bulls on Parade
Co-op Encore: The Strokes - Reptilia


Tier 3:
The Killers - When You Were Young
AFI - Miss Murder (mmmeeeehhhh :S)
The Who - The Seeker
Priestess - Lay Down
Encore: Rolling Stones - Paint It Black (Klassiker.. bare forfærdeligt overspillet alle steder)
Co-op Encore: Red Hot Chili Peppers - Suck My Kiss


Tier 4:
Black Sabbath - Paranoid
The Sex Pistols - Anarchy in the UK (yay! trodsalt et klassisk band, og i mangel af bedre punk, er Sex Pistols a-ok)
Sonic Youth - Kool Thing (Gude-band!)
Weezer - My Name Is Jonas
Encore: Pearl Jam - Evenflow
Co-op Encore: Blue Oyster Cult - Cities on Flame with Rock and Roll


Tier 5:
The Dead Kennedy's - Holiday in Cambodia (Endnu en klassiker :))
Scorpions - Rock You Like a Hurricane (kan man ikke springe numre over? :S)
Aerosmith - Same Old Song and Dance
ZZ Top - La Grange
Boss: Slash - Guitar Battle
Encore: Guns N Roses - Welcome to the Jungle (Meget cool party nummer, men kan man være andet end træt af det band >_>)
Co-op Encore: Bloc Party - Hellicopter (Er det ikke noget af det der indiepis man hører så meget af for tiden?)


Tier 6:
Santana - Black Magic Woman
Smashing Pumpkins - Cherub Rock
White Zombie - Black Sunshine
Tenacious D - The Metal (Arrgggggh, hvorfor er de så populære? Pga Jack Black? Det "band" er forfærdeligt..)
Encore: Stevie Ray Vaughn - Pride and Joy
Co-op Encore: Matchbook Romance - Monsters


Tier 7:
Slipknot - Before I Forget
Disturbed - Stricken
Queens of the Stone Age - 3's and 7's (udmærket band egentlig)
Muse - Knights of Cydonia (Kender kun deres "gamle", men det er sikkert ok?)
Encore: Living Colour - Cult of Personality


Tier 8:
Slayer - Raining Blood
Eric Johnson - Cliffs of Dover
Iron Maiden - Number of the Beast (Jeg tror bare jeg slukker for lyden og spiller efter billedet..)
Metallica - One (Tag i det mindste Die Krupps-udgaven :P)
Boss: Lou - Guitar Battle
Encore: The Devil Went Down to Georgia


Bonus Tracks:
An Endless Sporadic - Impulse
Backyard Babies - Minus Celsius
Bret Michaels Band - Go That Far
Die Toten Hosen - Hier Kommit Alex (fedt :))
Dragonforce - Through the Fire and the Flames (Overgearet, alt for plat-episk og på alle andre måder forkert, jeg har aldrig overlevet et helt nummer med det band :))
Fall of Troy - FCP Remix
Gallows - In the Belly of a Shark
The Hellacopters - I'm in the Band
Heroes del Silencio - Avalancha
In Flames - Take This Life
Kaiser Chiefs - Ruby (Er SÅ træt af det nummer!! :S)
Killswitch Engage - My Curse
LA Slum Lords - Down N Dirty
Lacuna Coil - Closer
Lions - Metal Heavy Lady
NAAST - Mauvis Garcon
Prototype - The Way It Ends
Revolverhead - Generation Rock
Rise Against - Prayer of the Refugee
Scouts of St. Sebastian - In Love
Senses Fail - Can't Be Saved
The Sleeping - Don't Hold Back
The Stone Roses - She Bangs the Drums
Superbus - Radio Song

EDIT: fandt en mere opdateret liste
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/10-07 09:02 
Sumez>
“One” – Metallica (Tag i det mindste Die Krupps-udgaven :P)

Åbenlys provokation... ban ban ban!!!

;)
CoreCoreSkrevet 25/10-07 09:05, rettet 25/10-07 09:07 
Også af mig så :(

- Jeg vil hellere have KoRn-udgaven ;)

jaes>
En guitarist der IMO kan alle tre ting er Stevie Ray Vaughan

Ham er jeg også rigtig glad for er med på Guitar Hero III, hans tilstedeværelse på 1'eren, var helt klart en af favoritterne.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 25/10-07 09:06 
Selv hvis man kan lide Metallica, vil jeg mene det er et er deres ringeste numre, men det er vist ikke noget man kan diskutere. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/10-07 09:10 
Det eneste der på PR er indiskuterbart, er at alt kan diskuteres ;)
SumezSumezSkrevet 25/10-07 09:14, rettet 25/10-07 09:53 
For at hoppe med på Core's top-5-leg, vil jeg også lige skrive 5 bands/numre, der ville passe ind i spillets nuværende retning, og som jeg ville blive enormt glad for at se. :)

1. Die Krupps - (Dawning of Doom, Crossfire eller Fatherland)
2. KMFDM - A Drug Against War
3. The Cure - (A Forest eller Killing an Arab)
4. Nick Cave (et eller andet fra Let Love In)
5. Joy Division - (New Dawn Fades eller Shadowplay)
Og som bonus kunne vi også passende lige smide et Killing Joke nummer ind. :P Eighties eller Tabazan ville være passende
(så er stilen/klichéen vist også næsten sat på plads..)

Derudover tror jeg også det kunne være spændende at få noget Shoegazer eller postrock med i spillet, der er i hvert fald intenst guitarspil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 25/10-07 12:01 
Core>
Jeg kan godt forstå at du undrer dig... Jeg kan godt lide den her lidt naive, flabede blanding af pæn punk og rock'n'roll-attitude.

Suit yourself hehe. Jeg fatter bare ikke hvordan et nummer som "Dead" kan blive så populært. Det er catchy og simpelt ja, men det er også mega trættende når radio/tv spiller det gang på gang. Og så er det min interne alarm går igang, når jeg på rekordtid bliver irriteret over et nummer.

Core>
Dertil kommer "Roadrunner United"-pladen, der får sit eget lille afsnit...

:-s allstar death metal, igen et sted hvor jeg er på nippet til at krumme tæer, men ja har hørt lidt af det, lyder udmærket, og som du siger er det en fin introduktionen til nye folk.

Core>
Og her er så lidt du kan gruble endnu mere over Azalon:

I morgen tager jeg med vilje (og jeg glæder mig usigeligt meget), meget meget fuld og klar til fest på Voxhall og banger igennem til Suspekt! :D

Jeg tænkte det sgu nok, hehe. Dit afstikkeri mht MCR afslører at du er på vej (eller allerede er) andre steder henne. Og det er sgu fair nok, man gider jo ikke udelukkende høre metal indtil man dør, og så er det vel helt naturligt at smage på hvad markedet ellers byder på af oplevelser :-)
Personligt hører jeg også efterhånden en del alm. radio rock, men dødsmetal gi'r man jo ik bare op vel ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 25/10-07 12:04 
Sumez>
Lyder lidt som en selvmodsigelse i mine ører. Nu-metal er da nærmest så poppet som metal kan blive.

Poppet ja, men nu-metal er en sub-genre til alt. metal. Alt. metal handler om at blande elementer sammen fra forskellige genrer, og det gøres også i nu-metal. Det bliver så bare lige pakket med en mainstream sløjfe, så er vi ved at være der.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 25/10-07 12:42, rettet 25/10-07 12:44 
For at gå REN off-topic i et par minutter, kommer her min egen personlige, og særdeles u-akadamiske, analyse af betegnelserne brugt for "modernisering" af musikgenrer:

Post (eks. postpunk, postrock, post-hardcore):
Her lærer man af den foregående genre (a la postmodernisme), og udvikler en ny genre på baggrund af elementer fra denne, der ikke nødvendigvis er dominerende. Resultatet er at den nye genre højst sandsynligt ikke teknisk kan beskrives som en undergenre til den oprindelige.

Neo (eks. neo-klassisk, neofolk):
Når inspirationen i den nye musik hentes i en gammel genre, og resultatet formentlig stadig lyder "gammeldags", omend det ofte er skabt via moderne midler.

Nu (eks. nu-metal, nu-italo, nu-electro, nu-punk):
Nærmest omvendt "post". Her tages de nemme og catchy elementer fra en gammel genre, for at skabe en ny, simplificeret og mainstreamvenlig genre, der ofte er upopulær blandt fans af den originale genre.
Eller for at udtrykke sig mere subjektivt: Tager alt lorten fra en eksisterende genre og bortsorterer kvaliteterne, for at lave en ny lortegenre ud fra det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SaftenSaftenSkrevet 25/10-07 21:04 
Kunne godt tænke at der kom noget mere Ska med i Guitar Hero-spillene, ved ikke noget om hvorvidt at det ville kunne fungere i det regi, men kunne ikke desto mindre være virkelig skægt at spille noget Toasters, Reelbigfish eller Sublime.
Da Goldfinger lige kort er nævnt i denne tråd vil jeg da osse sige at deres nummer "Here in your bedroom" ville fungere udemærket i spillet.

Med hensyn til diskussioner om metal-genrer, ender det altid med at blive lidt langt i spyttet.
For nogle kan det være interresant nok at diskutere det ud fra en musikteknisk vinkel, men for mig er det nok bare at hvor fan' man skal lede efter sit næste cd-køb.

De udenforstående i min omgangskreds og familie har fundet ud af hvad musikken lyder for dem og hvad de skal kalde det: Død.
Hvilket fungerer ligegodt for dem som for mig, da vi begge to ved lige nøjagtig hvad der menes med udtrykket.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
SumezSumezSkrevet 26/10-07 08:53 
Ska ville helt sikker være fedt i GH spillene. Det var der jo også en del af i de gamle Guitar Freaks-spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Krans.KKrans.KSkrevet 27/10-07 17:48, rettet 27/10-07 17:52 
Jeg synes, den trackliste ser helt formidabel ud. Og angående Muse's Knights of Cydonia kan jeg til Sumez kommentere, at det helt sikkert ER et godt nummer. Måske synes jeg faktisk et af de bedste, de har lavet.
Det bliver usvigeligt fedt at spille sammen med den overflod af blæret musik der ellers er at finde på den trackliste. Rage, Beastie Boys, Cream, Rolling Stones, Black Sabbath, Slayer, RHCP, ZZ Top, Iron Maiden, QotSA, Metallica osv. osv. Puha. Så kan jeg endda næsten overleve, at de endnu en gang har sovet på vagten og ladet Aerosmith slippe med ind.

Selv punkrocken er egentlig okay i GH synes jeg. Selvom punk er en lidt underudviklet genre, hvor det kun er ganske få bands, der formår at markere sig, så er de simple, rytmiske og intense riffs alligevel ofte velegnede til et spil som Guitar Hero og ret sjove at spille. Jeg kunne godt lide at spille Dead Kennedys i 80's, så det ser jeg frem til igen i 3'eren.
Var der egentlig ikke også tale om, at Ramones skulle have været med i 3'eren? Eller er det kun i Rock Band de optræder? Jeg kunne ellers godt tænke mig at spille Judy is a Punk. Lige en kort lille energieksplosion =)
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 30/10-07 21:31, rettet 30/10-07 21:32 
Jeg fik US verisonen ind af døren i dag (region free!) og har spillet et par timer nu. Generelt må jeg sige jeg er meget positivt overrasket indtil nu. Var ikke særlig begejstret for demo'en men hele spillet har imidlertid efterladt et meget bedre indtryk. Efter at have prøvet demo'en eftersøgte jeg nye tiltag på det gameplay mæssige plan og det mener jeg bestemt også der er blevet plads til. Især implementationen af Xbox Live fungerer rigtig godt, har prøvet et par battles mod forskellige andre spillere og det har virket helt optimalt (bortset fra at jeg har tabt alt!).

På single player siden kører alt stort set som i GH II: man spiller 4 sange ad gangen og låser til sidst op for en encore. Dog dukker der indimellem Boss battles op hvor man spiller mod en anden guitarist og får power-ups for at spille godt, som man så kan bruge til at forpurre den andens spil med. En fin ide der giver lidt afveksling i det ellers noget lineære spilforløb.
Det skal dog siges at jeg stort set er igennem hele single player campaign på Hard nu - mangler 8 sange - og har kun måtte starte en sang forfra en enkelt gang. Enten er sværhedsgraden sat lidt ned eller også skyldes det de utallige timer jeg har tilbragt i selskab med GH II.

Alt i alt er jeg godt tilfreds med spillet, der, selvom det ikke ligefrem tilføjer noget nyt til serien, så i hvert fald er et solidt spil, som både fans og nykommere af genren helt bestemt bør se nærmere på.
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
SumezSumezSkrevet 31/10-07 08:48 
dynamitedavo>
Enten er sværhedsgraden sat lidt ned eller også skyldes det de utallige timer jeg har tilbragt i selskab med GH II.

Mon ikke? Jeg synes normal er lige nem nok, men man skal selvfølgelig starte et sted, jeg har i hvert fald svært ved en del af sangene på hard. Men nu må vi se om det ændrer sig når jeg selv får spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 31/10-07 10:21 
Sumez>
dynamitedavo>
Enten er sværhedsgraden sat lidt ned eller også skyldes det de utallige timer jeg har tilbragt i selskab med GH II.

Mon ikke? Jeg synes normal er lige nem nok, men man skal selvfølgelig starte et sted, jeg har i hvert fald svært ved en del af sangene på hard. Men nu må vi se om det ændrer sig når jeg selv får spillet.

Jeg kan lige tilføje at jeg er nået til Metallica - One nu, og den kan jeg mærke jeg nok lige skal bruge et par forsøg på! :-)
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
Krans.KKrans.KSkrevet 01/11-07 17:40 
Spillet skal såmænd nok give udfordring på Expert, det er jeg ikke i tvivl om. Desuden handler Guitar Hero heller ikke kun om at gennemføre spillet, men også om derfor at kæmpe for at få fem stjerner på alle numrene =)
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
KalicolaKalicolaSkrevet 01/11-07 18:34 
Er GH3 udkommet?
For The Love Of The Game
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 01/11-07 23:41, rettet 01/11-07 23:42 
I USA ja - udkommer 23. november herhjemme. Men som sagt er det region free så dem, der ikke kan vente kan importere...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
BeanoBeanoSkrevet 21/11-07 10:57, rettet 21/11-07 11:22 
Nogen der har hørt om Xbox 360 GH3 controlleren virker med GH2 også?

EDIT: Og kan GH2 ikke købes solo til Xbox 360?
BonziniBonziniSkrevet 21/11-07 11:38 
Beano>
Nogen der har hørt om Xbox 360 GH3 controlleren virker med GH2 også?

EDIT: Og kan GH2 ikke købes solo til Xbox 360?

Kan købes her for 297 kr. plus forsendelse:

Link...
BeanoBeanoSkrevet 21/11-07 11:40 
Super, tak :)
Bede-xBede-xSkrevet 22/11-07 01:56 
Halo temaet som gratis download til 360 versionen af GHIII:

Some Guitar Hero fans have been unhappy with the cost of downloadable songs for the series since its debut on the Xbox 360 earlier this year. Microsoft and Activision are set to silence those complaints for at least one day, as the pair announced that in appreciation to their fans, they will offer the "Mjolnir Mix" of the Halo theme song as a free downloadable track for Guitar Hero III: Legends of Rock on Thanksgiving.

Written and partly performed by Martin O'Donell and Michael Salvatori, the track also features some guitar shredding courtesy of real-life guitar hero Steve Vai. Vai got his start playing with Frank Zappa, has since played with Whitesnake, participated in the guitar-centric G3 tour, and showcased his skills in the 1986 film Crossroads, where he was the devil's surrogate axe-man in a guitar duel for the soul of Ralph Macchio's character.


http://www.gamespot.com/news/6183285.html?action=convert&om_clk=latestnews&tag=latestnews;title;1
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PlaykidPlaykidSkrevet 22/11-07 06:43 
Træls, så skal man måske alligevel købe spillet :P
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 22/11-07 08:46 
Bede-x>
Halo temaet som gratis download til 360 versionen af GHIII:

Lyder godt :)

Kan man hente sangen uden at have GH3 - hvis man nu ikke har nået at få det endnu?

Det er også for Europa?
dpldplSkrevet 22/11-07 12:05 
Jeg har lige hentet den,. så det kan du.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 22/11-07 12:40 
Tak :)
BeanoBeanoSkrevet 26/11-07 10:11, rettet 26/11-07 10:24 
Så fik jeg GH3 til Xbox 360 i weekenden og kan give mine kommentarer til spillet.

Må sige det er en skuffelse :(

GH3 lyder rigtig fedt "på papiret"... stort sangudvalg, store hits, boss-kampe med bl.a. Slash, online modes. osv.

Men syntes ikke det er lykkedes for Neversoft at skabe det samme "feel" som de foregående spil fra Harmonix har haft. Virker som om noderne simpelthen er placeret forkert i mange sange og gør man ikke har helt den samme fornemmelse for at "spille sangen" og snarere bare følger noderne visuelt frem for spille efter rytmen og tonerne. Det er et problem som ikke er for alle sange men størstedelen.
Så selv om der er mange og store bands og sange (mange originale indspilninger), så er de bare ikke så sjovt at spille.

En anden stort kritikpunkt (ihvertfald i Xbox 360 versionen) er den slowdown som ofte opstår i 1-2 sekunder når man bruger star-power. Noget som i enkelte tilfælde har gjort at jeg kort har mistet timingen og ramt noder forkert. Det må bare ikke må ske i et spil som Guitar Hero!

Hvorfor er nogle sange kun tilrådighed i co-op career... FUBAR!!

Og til sidste er det skuffende at man stadig ikke har fået styr på sværhedsgraderne og lavet en ordenlig turorial/practice mode til hammer-ons og pull-offs. Kom nu, venner!

Dog ikke den rene elendighed - spillet har selvfølgeligt også positive elementer. De nye boss kampe er f.eks. sjove nok og giver lidt ekstra variation. Build-kvaliteten af guitaren (360 modellen ihvertfald) er bedre end forventet - virker noget mere solid end de gamle GH1+2 controllers til PS2. Også er det er rart at se at man har gjort hammer-on/pull-off noderne mere tydelige :)

Trods alt mit brok, syntes jeg ikke det er et direkte dårligt GH spil, men havde bare forventet noget mere af spillet - om ikke andet end det bare var ligeså sjovt at spille som de foregående spil.
ComradeComradeSkrevet 26/11-07 10:50 
Jeg er til dels enig med dig - visse sange er bare ikke sjove at spille!

Jeg er ellers generelt positiv overfor det, men er endnu i tvivl om det er 399,- værd.

Jeg glæder mig til at komme online med det, selvom jeg frygter at få seriøse tæv.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
PalleJensenPalleJensenSkrevet 26/11-07 11:17 
Beano>
Build-kvaliteten af guitaren (360 modellen ihvertfald) er bedre end forventet - virker noget mere solid end de gamle GH1+2 controllers...

Hvad er det for noget sludder - den kan jo ikke holde til en skid! ;)

Se selv!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 26/11-07 11:18, rettet 26/11-07 11:21 
He he he... det burde jeg have testet ;)

Men heller ikke den samme guitar han blender... det er ikke Xplorer guitaren der var med min GH3.
tastasSkrevet 26/11-07 11:39 
Jeg føler også at noderne nogle gange virker forkert placeret i forhold til musikken. Jeg bemærker det i hvert fald mere i 3'eren end jeg gjorde i 2'eren. Men det skal dog siges, at jeg kun spiller på Medium. Min erfaring i 2'eren var, at jo længere man kom op i sværhedsgrad jo mere "ægte" føltes det. Både fordi hastigheden steg men også antalet af noder.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 26/11-07 12:46 
I har vel husket at bruge kalibrerings-muligheden under options?

I GH2 er det vitalt for at spille nogle numre rigtigt. Når jeg selv har spillet i mange år, er det tydeligt at mærke at timingen var helt off. Min bror spiller decideret "før" pulsen uden at han lægger mærke til det selv. Og det er kun fordi han er nødt til det for at ramme noderne, så det har han lært sig selv.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
BeanoBeanoSkrevet 26/11-07 12:57 
Det er ikke et kalibreringsproblem (for mig ihvertfald) da nogle numre er gode nok. Det er bare noderne som generelt er dårligt designet til sangene.
enfenenfenSkrevet 26/11-07 13:12 
Hvordan er Jeres fingre placeret på guitaren?

Selv har jeg pegefinger på grøn og til sidst lillefinger på blå.

Jeg har lidt problemer med at finde den rette placering, så jeg kan ramme ordentligt. Med den normale controller har jeg ingen problemer med at komme igennem et nummer på Normal med +90 %, men det kniber altså lidt med guitaren.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 26/11-07 13:16 
enfen>
Selv har jeg pegefinger på grøn og til sidst lillefinger på blå.

Det samme her ;)
enfenenfenSkrevet 26/11-07 13:23 
Jamen, så er jeg ikke helt tabt, ser det ud til. Så er det bare at komme igang med træningen :)
What is the Matrix?
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 26/11-07 13:30, rettet 26/11-07 13:31 
Beano>
Det er ikke et kalibreringsproblem (for mig ihvertfald) da nogle numre er gode nok. Det er bare noderne som generelt er dårligt designet til sangene.

Ja ok, tror godt jeg ved hvad I mener. Det problem oplevede jeg også med GH2.
Lidt ligesom at anslagene ikke følger de "key-points" der er.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/11-07 18:21, rettet 26/11-07 18:38 
enfen>
Hvordan er Jeres fingre placeret på guitaren?

Jeg har nok mest pege på rød og lillefingeren på orange. Jeg synes det er nemmere at flytte pegemanden til grøn end det er at flytte lillefingeren til orange. Men nogen gange flyver hånden bare rundt uden jeg helt har styr over den. Ofte tager jeg orange med ringefinger osv. Men det går meget godt synes jeg selv :)

Feks. er det meget forskelligt hvordan jeg håndterer dobbeltnoder med et mellemrum.

¤= node
#¤#¤# Tager jeg enten med pege og ringe, eller pege og lille, nok efter hvor på halsen det er.

#¤##¤ Tager jeg altid med pege og lille.

###¤¤ Burde tages med lille og ringe, men nogle gange tager jeg mig selv i at flytte hele hånden ned og bruge pege og "skråt-op finger" :)

Tre noder på en gang har jeg tit problemer med. Især hvis de ligger på række (##¤¤¤). Tror bare ikke jeg magter at bruge tre fingre på en gang endnu. Men bare 100 timer mere, så er den der :)

EDIT: Jeg kan lige indskyde at jeg synes det er en ganske fin tilføjelse til serien. Nogen mener der er ændret meget i selve gameplayet. Det kan jeg ikke umildbart se, men jeg havde heller ikke spillet de gamle i et stykke tid før jeg fik III'eren.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 26/11-07 19:14 
Konsolkongen>
Jeg har nok mest pege på rød og lillefingeren på orange. Jeg synes det er nemmere at flytte pegemanden til grøn end det er at flytte lillefingeren til orange.

Ha! Det samme her.

Konsolkongen>
Nogen mener der er ændret meget i selve gameplayet. Det kan jeg ikke umildbart se, men jeg havde heller ikke spillet de gamle i et stykke tid før jeg fik III'eren.

Jeg har også svært ved at få øje på forringelserne...

Jeg er kommet til Slayer: Raining Blood på Hard og GOD DAMN den er led, før den brugte jeg laaaang tid på Knights Of Cydonia (lortenummer).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 26/11-07 22:18 
Jeg sidder os fast ved slayer på hard.. den er Virkelig MEAN, det den "sidste" jeg rigtig mangler. :(

kan bare ik spille de 2 lyn-hurtig RIFF-skift, eller hva man kalder det ;)
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
229 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig