X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kyllingen færdig i Tour de France


Svar
WonderboyWonderboySkrevet 26/07-07 00:00 
Michael Rasmussens Fyret af Rabobank.

Link...
I love monster land
57 emne(r).
1 2 > »

Svar
WonderboyWonderboySkrevet 26/07-07 00:00 
Michael Rasmussens Fyret af Rabobank.

Link...
I love monster land
3of193of19Skrevet 26/07-07 00:04 
ok, kan vi ikke bare blive fri for cykelsport i det hele taget nu? Enten det eller tillad alle former for doping, sü bliver det i det mindste lidt mere interessant:
Hvem falder død om denne etape? Er der nogen ryttere der formår at gennembryde lydmuren? Ect.
KLTKLTSkrevet 26/07-07 00:07 
Fuldstændig vanvittigt det der sker her, det tidligere retsprincip der hedder at man er uskyldig til det modsatte er bevist ser ikke ud til at holde længere.

Rabobank må være i besiddelse af nogle helt nye oplysninger der er så belastende at de ser sig nødsaget til denne beslutning, for i bund og grund har Michael Rasmussen bare gjort noget som en del andre inden for cykelsporten og andre sportsgrene har gjort - meldt for sent ud omkring deres kommende where abouts for de kommende måneder.
Han har, vel at mærke, ikke nået op på de 3 gange som det kræver før det giver en doping sag som resultat.

Synes også det virker som et meget tyndt grundlag hvis det holder at de belastende nye oplysninger skulle være, at Michael Rasmussen ikke opholdt sig eksklusivt i Mexico i en periode som han havde sagt.
9/11 Was An Inside Job
KLTKLTSkrevet 26/07-07 00:13 
3of19>
ok, kan vi ikke bare blive fri for cykelsport i det hele taget nu? Enten det eller tillad alle former for doping, sü bliver det i det mindste lidt mere interessant:
Hvem falder død om denne etape? Er der nogen ryttere der formår at gennembryde lydmuren? Ect.

Sagen er bare den, at cykelsporten er renere end den har været i mange år.
At der så i fx et stort etapeløb som Tour de France nu er taget nogle få personer er sådan set bare et tegn på, at dopingtests virker og at det ikke længere kan lade sig gøre at snyde sig gennem uden stor risiko for at blive taget.

Igen skal det siges, at netop cykelsporten på grund af skandalerne fra slut 90'erne nærmest er tvunget til at fremstå som endnu mere konsekvente, men bottomline er at sporten er renere end den har været i mange år og at tests virker som de skal.

Ufatteligt at der stadig er ryttere der er så dumme at de i selve et stort etapeløb som Tour de France tager forskellige ulovlige stoffer, men lad IKKE disse få rytteres dumheder gå ud over ALLE ryttere.
9/11 Was An Inside Job
WonderboyWonderboySkrevet 26/07-07 00:14 
Farvel Tour de France hvil i fred.
I love monster land
happyEDhappyEDSkrevet 26/07-07 00:16 
Sagen er den at han helt frem til torsdag har sagt han kun var i mexico, men rent faktisk var han i Italien i en uge der.
Og han er jo ikke smidt ud af Tour ledelsen, men fyret af sit hold, og så kan han jo ikke bare selv stille om, det er jo suverænt holdledelsen der bestemmer der.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RooneyRooneySkrevet 26/07-07 00:19 
Jeg giver pizza til alle, når TV 2 har nosserne til at droppe lortet.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KLTKLTSkrevet 26/07-07 00:19 
Ja det ser ud til at være disse nye oplysninger der åbenbart i følge Rabobank er så belastende at de ser sig nødsaget til dette træk, jeg ser frem til at høre meget mere i detaljer om det for det lyder ALT for tyndt det grundlag umiddelbart.
9/11 Was An Inside Job
WehnerWehnerSkrevet 26/07-07 00:20 
Jeg er ingen ekspert, men som jeg har forstået det, kan cykelholdene efterhånden spekulere i at fyre deres ryttere for doping på rette tidspunkt, fordi man som dopingfyret skal tilbagebetale sin årslån fra januar til fyringstidspunktet. Og Rasmussen havde jo alligevel kontraktudløb lige om lidt, såeh...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
IqonIqonSkrevet 26/07-07 00:26 
Rabobank bliver nødt til at ligge inde med oplysninger vi ikke kender til. Man kan ikke blot fyre manden pga. rygter - det ville være en kæmpe skandale. Jeg vælger stadig at holde fast i at man er uskyldig indtil det modsatte er bevist og indtil videre, er der jo ingen beviser kommet om at han skulle være dopet.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
WehnerWehnerSkrevet 26/07-07 00:31, rettet 26/07-07 00:32 
...og så fulgte Rabobank Cofidis og Astana. Tag dén.

Edit: tour.tv2.dk har lige tilføjet et "måske".
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
happyEDhappyEDSkrevet 26/07-07 00:50 
Rooney>
Jeg giver pizza til alle, når TV 2 har nosserne til at droppe lortet.




Hvorfor skulle de droppe at vise det.
Den store forskel mellem Tour de france og cykling, i forhold til andre sportsgrene er jo at de gøre så rigtig meget for at teste for at finde folk der doper sig.
Jeg er slet ikke et sekund i tvivl om at der er ligeså meget doping i alt andet elite idræt.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RandomDovenGuyRandomDovenGuySkrevet 26/07-07 01:22 
det er fandme nederen!!! :S og jeg som skulle til tour de druk i morgen/idag
NaieraNaieraSkrevet 26/07-07 01:33, rettet 26/07-07 01:35 
Jeg er så pisse træt af alt det her. De burde lukke hele lortet, i hvert fald for i år, og måske også et par år fremover, for ellers imploderer det hele i deres efterhånden sindssyge heksejagt på folk hvis 'renhed' der kan skabes bare en lille smule tvivl om. Det havde ikke raget nogen en skid hvis ikke en røvfuld franskmænd, spaniolere og åbenbart italienere havde vanvittigt ondt i røven over, at de ikke får lov til at vinde deres møg-tour endnu et år i træk.

Michael Rasmussen er blevet testet mere end _FJORTEN_ gange siden cykelturen startede. Hvad i hede hule er det de vil have, hvis det ikke er nok!?

Rabobank burde trække hele holdet og tour-ledelsen burde tage konsekvensen og lukke for i år. De kan tydeligvis ikke håndtere den efterhånden sygelige trang til at holde sporten ren. Jeg syntes ellers det så godt ud før de gik igang. Der kunne startes på en frisk og selvom man var sikker på at der ville ryge et par fjolser i løbet af turen, som jo også viste sig blev tilfældet, så virkede det som om der var kommet lidt kontrol over det. Men hvor tog jeg dog fejl...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
solid snakesolid snakeSkrevet 26/07-07 01:37 
Ikke fordi jeg følger med i Tour De France, men jeg regnede nu også med at de kun var et spørgsmål om tid, før han blev sendt hjem.. Og de burde lave en sport hvor man gerne måde doppe sig, og en sport hvor man ikke må..
Det ville være mere fair for alle..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 26/07-07 01:54 
Rooney>
Jeg giver pizza til alle, når TV 2 har nosserne til at droppe lortet.


Kan jeg få min bragt ud? :O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
enfenenfenSkrevet 26/07-07 02:20 
Det er så surrealistisk, men så alligevel ikke. Det bliver svært at redde Tour'en. Det er efter min mening på højde, hvis ikke værre end Festina-skandalen i 1997.

I år har jeg stort set ikke set Tour De France.
What is the Matrix?
ChronoChronoSkrevet 26/07-07 08:07 
Rabobank er selv nogle kyllinger er de. Lad ham dog blive så længe der ingen beviser er!

Og DR er nogle idioter. Det var dem der lækkede oplysningerne om manglende tests. Den slags er hemmeligt indtil der er tre manglende tests!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/07-07 08:23 
Wehner>
... kan cykelholdene efterhånden spekulere i at fyre deres ryttere for doping på rette tidspunkt, fordi man som dopingfyret skal tilbagebetale sin årslån fra januar til fyringstidspunktet...

Teoretisk kan jeg godt følge dig, men man skal vel have været igennem en "rigtig" dopingsag, før man kan blive "dopingfyret"? Er der nævnt noget om, om Rasmussen skal betale årsbøden?
nerosnerosSkrevet 26/07-07 08:33, rettet 26/07-07 08:37 
Hold da kæft hahaha. Ja godt nok er der ikke rigtig nogen beviser for doping denne gang, men en løgn som har gjort at han nu er fyret. Jesus! Det er da godt nok den latterligste Tour nogensinde.

Tour De Farce!

..og mig som troede på det hele...NOOOOOOOT! ;D!

Hvem bliver mon stemt hjem imorgen?
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 26/07-07 08:42 
Faktum er jo bare at manden har løjet overfor ledelsen. Det kan man naturligvis ikke acceptere, og derfor er han blevet smidt af holdet.

Som I ved, har man længe spekuleret på om han er, eller har været, dopet under selve løbet. Men som Kristian også nævner, har alle tests været negative. Medierne har en ufattelig magt, og dette kan også have haft en inddirekte virkning på dette resultat.

Jeg tvivler nu på, om han også ville have været jaget vildt, hvis han udelukkende kun ville gå efter den prikkede trøje.

Det er hårdt at være i gul i denne tid!
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JuggernautJuggernautSkrevet 26/07-07 08:49 
Hyakotake>

Er der nævnt noget om, om Rasmussen skal betale årsbøden?

Selvfølgelig skal han ikke det. Manden er jo ikke taget for doping. Sker det ufattelige alligevel, vil det kun tilføre endnu mere skygge over Tour De France.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SonicSonicSkrevet 26/07-07 09:22 
Jeg kan kun grine over det.
Jeg kan slet ikke tage Tour de France seriøst. De er sgu da alle en flok narkomaner på cykler. Jeg tror faktisk at det der VM i fodbold for hjemløse er mere seriøst. Der ved de da i det mindste, at der både er sprit og piller med i spillet :D

On a serious note though: Det er lidt en skam at sportsverdenen skal være så præget af doping, steroider, og hvad har vi ikke. Hvilket signal sender det mon til vores kære små, som måske ser op til den slags "sports-helte"? Just food for thought.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/07-07 09:53 
Jeg mistede respekten for sporten, da det blev kotume for rytterne at sove med et salt/sukker drop i armen om natten - de kan jo ikke engang spise sig til den energimængde de bruger på en dag i Tour de France.

Der er virkelig gået mediehysteri i den i år, udover at der selvfølgelig har været nogle beskæmmende episoder med nogle ryttere. Giv os 90'ernes udvidenhed og Jørgen Leth tilbage, så vil jeg se med igen :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 26/07-07 09:54 
Jeg synes, det har været et af de bedste Tour de France i de 15 år jeg har fulgt med. Og nu bliver det fuldstændig ødelagt af doping - ikke pga. de har dopet sig, men al den snak om doping og ryttere, der bliver smidt ud. Jeg er ret ligeglad med doping, og jeg tror ikke på, at man alene med doping kan vinde Tour de France - det handler også om taktik, strategi og mental styrke.

Hvis Rasmussen har løjet for sit hold, kan jeg faktisk godt forstå de smider ham ud.
På en måde er jeg lettet over det, for som Mader beskrev i Politiken den anden dag, så er hans trøje faktisk mere grå end gul pga. mediernes mistænkeliggørelse. Det ville ikke blive nogen god sejr i Paris.

Men jeg fortsætter til Paris, og det gør jeg også de næste mange år.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
SumezSumezSkrevet 26/07-07 09:59 
Det er jo til grin.
For det første er det jo latterligt at cykelholdet fyrer ham, så vid tjeg ved, er det da holdene selv, der plejer at stå bag doping af rytterne?
Desuden er jeg pænt sikker på at hver eneste vinder af Tour De France de sidste mange år var dopet, og ham der nu tager danskerens (kan sgu ikke huske hans navn) plads i førertrøjen, er da helt sikkert også dopet!

Cykelunionens forsøg på at bekæmpe dopingen er blevet en ynkelig farce.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 26/07-07 10:05 
Sumez>
Det er jo til grin.
For det første er det jo latterligt at cykelholdet fyrer ham, så vid tjeg ved, er det da holdene selv, der plejer at stå bag doping af rytterne?


Husk på, at han jo netop ikke er fyret pga doping, men fordi han har løjet overfor ledelsen.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 26/07-07 10:24, rettet 26/07-07 10:28 
Ikke at jeg er spor i tvivl om at Rasmussen er dopet (som alle andre i toppen af sporten altid har været) men virker mere som om at han er fyret blot på mistanken om at han har løjet.
Det er trods alt ikke dokumenteret af Cassani at Rasmussen var i Italien så vidt jeg har forstået det.
SumezSumezSkrevet 26/07-07 10:49 
Juggernaut>
Husk på, at han jo netop ikke er fyret pga doping, men fordi han har løjet overfor ledelsen.

Jaja, det er undskyldningen for at fyre ham, men der er jo ikke tvivl om at hele den her sag handler om doping.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
IqonIqonSkrevet 26/07-07 11:36 
Juggernaut>
Faktum er jo bare at manden har løjet overfor ledelsen. Det kan man naturligvis ikke acceptere, og derfor er han blevet smidt af holdet.

Hvornår i al verden er det blevet faktum? Lige nu er det påstand mod påstand, og manden er således blevet fyret pga. rygter. Eller, dvs. det er den officielle forklaring, men Rabobank MÅ da ligge inde med noget mere håndgribeligt for at tage så drastisk et skridt. Ellers forstår jeg simpelthen ikke timingen.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
JuggernautJuggernautSkrevet 26/07-07 11:51 
Iqon>
Hvornår i al verden er det blevet faktum?

Ser du ikke nyheder? :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 26/07-07 11:55 
Så nyhederne er faktum?

Vildt :)
JuggernautJuggernautSkrevet 26/07-07 12:08 
Ja det må da være dit hoved forbi, hvis du ikke er klar over hvad der foregår.
Men hvis vi kigger bort fra nyhederne, kan det allgevel være at Michael Rasmussen stiller op senere idag til etapen...
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 26/07-07 12:16, rettet 26/07-07 12:17 
Ved skam godt hvad der foregår i nyhederne, men stadig ikke "faktum" at han har løjet hvilket var pointen. Som jeg skrev længere oppe er Cassani's påstand ikke dokumenteret.
Ingen grund til at æde alt råt som der siges i medierne.
JuggernautJuggernautSkrevet 26/07-07 12:19 
Jo det ER et faktum. Rabobank afholdte et pressemøde igår aftes, hvor de forklarede grunden til at Michael blev fyret.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 26/07-07 12:21, rettet 26/07-07 12:22 
Fyring er faktum ja, men ikke at han har løjet (påstand imod påstand lige pt.).

Cassani's anklage er sikkert heller ikke eneste grund til at han er blevet fyret, men var nok "dråben" for ledelsen.
jaesjaesSkrevet 26/07-07 13:47, rettet 26/07-07 13:54 
Ja, det nyeste er, at Kyllingen siger, at han ikke har løjet.

Rabobank: Kyllingen har ansigt til ansigt indrømmet, at han har løjet.

Rasmussen: Jeg har ikke løjet - Rabobanks manager (Theo de Rooy) er på randen til nervøst sammenbrud, og det må være derfor, at melder han ud som han gør.

Farce? Pjat :)
WehnerWehnerSkrevet 26/07-07 13:53 
jaes>
Robobank

En slåfejl, javist. Men det ville være et meget federe navn :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 26/07-07 13:55 
Passer jo fint med "Terminatoren fra Tølløse" ;)
jaesjaesSkrevet 26/07-07 13:58, rettet 26/07-07 13:59 
Hehe, touché. Med udsmidningen af Kyllingen kunne de så passende skifte navn til RoboCop *badatisch*

EDIT: @Wehner.
nerosnerosSkrevet 26/07-07 14:12 
Det er satme god underholdning i år.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 26/07-07 14:40 
Jeg troede faktisk banken hed Robobank første gang jeg læste det :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/07-07 15:59 
Robobank - "Fordi mennesker kan begå fejl"

(eller skal man læse det som Rob-o-bank?) :-D
TLTLSkrevet 26/07-07 16:07 
Hvorfor snakker folk om doping når det ikke har noget med sagen at gøre.?!
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/07-07 16:25 
Det har da "noget" med det at gøre. Han har jo løjet om ting, der henholder sig til dopingkontrollerne. At han ikke er testet positivt er sikkert bare held :-)
nerosnerosSkrevet 26/07-07 16:28, rettet 26/07-07 16:29 
Hans løgn gjore jo nettop, at han ikke blev testet op til touren sådan som jeg kan se. Men det er en forvirrende affære. Hvor vidt han var i Mexcico eller ej skulle da virkelig ikke være så svært at finde ud af med lidt detektivarbejde?
Bashful Neophyte
KLTKLTSkrevet 26/07-07 19:31 
TL>
Hvorfor snakker folk om doping når det ikke har noget med sagen at gøre.?!

Du kan jo se den generelle misforståelse der er blandt den almene befolkning, og se også bare på mange af svarene i denne tråd so far.
Mange bliver ved at proklamere, at ALLE er jo alligevel dopede inden for cykelsporten osv, hvilket er en helt igennem forkert påstand.
Bevares, hvis jeres påstande var faldet i midt 90'erne ville de være helt korrekte, men sandheden er at sporten nu er mere ren end længe, at der så bliver taget op til flere ryttere nærmest hver gang de store etapeløb bliver afholdt er bare en indikator for at bekæmpelsen fungerer.

Det vi samtidig ser i cykelsporten i øjeblikket er, at der er rigtig mange af personlighederne inden for denne der har endda meget travlt med at 'vaske hænder' og er klar til at suspendere ryttere ved den mindste mistanke, og denne udvikling er lidt farlig da almene retsprincipper til dels bliver tilsidesat.

Der skal dog ikke herske tvivl om, at os der er meget passioneret om cykelsporten og også selv er aktive inden for den ønsker at doping problemet bliver bekæmpet i fremtiden mere successfuldt det er helt sikkert.
9/11 Was An Inside Job
nerosnerosSkrevet 26/07-07 19:50 
Det er helt sikkert at det vil/bliver bekæmpet, men jeg tror det stikker meget dybere end den almene befolkning tror.
Bashful Neophyte
PlaykidPlaykidSkrevet 26/07-07 21:32 
Det er jo åndsvagt folk gider snyde, der er jo ingen ære i det selvom de vinder.
Præcist lige som standbyers/modders i Halo 2 :P
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 26/07-07 22:53 
Ja, for pengene har intet at sige og de gør det kun for æren ;)
57 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig