X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Min første rigtige Konsol kærlighed


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 22/06-07 00:51 
Hvilken konsol fik jer VIRKELIG hooked? Jeg har spillet hele mit liv og spillet næsten alle mainstream konsoller. Men det er først indenfor det sidste halve år at jeg rent faktisk ikke nøjes med at tale om maskinerne ;-)

Jeg er blevet total opslugt af min 360. Listen af titler jeg ser frem til bare i år er frygtelig. Jeg spiller endda genrer som jeg i "gamle dage" ville have fnyst af. Den er uden sammenligning for mig, den bedste konsol jeg har haft fingre i (Og den eneste der aldrig er blevet solgt og genkøbt).

Hvad er jeres bedste minder?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
DeluxScanDeluxScanSkrevet 22/06-07 01:41 
Uden tvivl Nintendo 64. Jeg har haft så mange gode timer med den konsol.
Den gamle Xbox er nr. 2, og 360'eren nr. 3.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
TheDukeTheDukeSkrevet 22/06-07 01:42 
Sega Master System. Da jeg fik den havde jeg allerede en NES, men spillene var meget dyre til den og jeg havde ikke så mange.

Til SMS'en kostede spillene under det halve og jeg havde fået en pæn stak med, deriblandt nogle rigtigt gode RPGs som Phantasy Star, Y's og et par andre jeg virkelig fik fordybet mig i selvom jeg ikke var så gammel dengang. Det ændrede hele mit udsyn på hvordan spil kunne være.

Og så var der tonsvis af gode 2 player spil som man kunne spille med kammeraterne efter skole.
DarkenDarkenSkrevet 22/06-07 02:03 
Gik fra C64 til SNES (Super mario bundle) købte zelda sammen med for mine surt optjente penge og det er stadig den konsol (for bruger mest tid på pcen ;) der trækker mest i mig.
Se det var RPG spil!
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/06-07 05:27 
Atari 2600
TLTLSkrevet 22/06-07 07:06 
Har aldrig forstået den med at sælge en konsol for så at genkøbe den.

Hvis man ved at man får lys til at spille de gamle spil, så er der jo ingen grund til at sælge den. Men bare gemme den et sted i stedet for...

Min første oplevelse med en konsol var Amiga 500, men blev først rigtig hooked da jeg fik min egen Playstation. Brugte al min fritid på den i 6 måneder..
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/06-07 07:18, rettet 22/06-07 07:56 
Da jeg var yngre, var det nabodrengens storebror, der havde alle de fede konsoller. Så det var selvfølgelig hjemme hos ham, jeg brugte det meste af min fritid :)

Den eneste af hans konsoller, som imponerede mig nok til, at jeg bare MÅTTE eje mit eget eksemplar, var MegaDrive.
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/06-07 08:04 
TL>
Har aldrig forstået den med at sælge en konsol for så at genkøbe den.

Når man, som jeg var, da jeg solgte min MegaDrive, er en savlende grøntsag af en teenager med en IQ (næsten) så lav som George W. Bush's og med blodtype "Alkohol+Hormoner", er det nemt at sælge sin elskede konsol for en smule håndører. Det er først langt senere, man opdager, hvor torskedum man var :(
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 22/06-07 08:40, rettet 24/06-07 00:37 
Det må være min SNES som jeg fik back in the days. Megadrive var noget jeg spillede hos en kammerat. Jeg havde en grøn monitor hvor jeg så Super Street Fighter II og Super Ghosts and Ghouls på. Jeg var lamslået over grafikken ;D! Senere købte jeg Mortal Combat II til 800kr over grænsen..! Vildt.

Da jeg senere bestemte mig for at sælge min kære maskine frem for en PS'er var det også noget jeg senere skulle komme til at fortryde. Hold kæft hvor kan man være dum og hvorfor købte man ikke en Saturn istedet og beholdte sin SNES, som man så var nødt til at købe igen :-(!

Saturn er nu min ynglingsmaskine.
Bashful Neophyte
lightyear dklightyear dkSkrevet 22/06-07 09:00, rettet 22/06-07 09:05 
Jeg var så heldig som barn at ha en Far der var vild med alle slags konsoller.

Så jeg har haft alt fra Atari til Amiga 500/600/2000, men blev nok for alvor vild med spil efter Nes.

Den jeg har haft flest spil til må være xbox 1, jeg tror jeg nåede op på 180 kvitteringer på spil og det var altså uden brugt køb.

Der hvor jeg ligefrem begyndte at bruge mange penge på spil, må være da Danmarks første netcafe så dagens lys i 1995 på Nørrebro I kbh, Computer Cafeen hed den og var starten på en ændring af mine prioteringer, spil først mad to.
are you CHICKEN?
KalicolaKalicolaSkrevet 22/06-07 09:21 
Største oplevelse var nok da jeg fik den første NES i fødselsdags gave. Efter at have stået mange timer nede i grillen og spiller super mario. Det var jo en kæmpe begivenhed da det kom hjem i stuen :-)

Som den kæmpe nintendo fan boy jeg er, tror jeg næsten ikke mine egne øre når jeg siger, at bedste konsol oplevelse i mit liv nok er xbox360.
For The Love Of The Game
Alf81Alf81Skrevet 22/06-07 09:48 
Det er efterhånden blevet en svag erindring, men fik en C64 da jeg fyldte 5. Nogle år efter fik jeg en SMS, derefter en Amiga500 og til sidst MegaDrive. Da jeg så skulle videre til de 32-bit, spurgte jeg en forhandler, hvilken af de to man skulle vælge, hvorpå han fortalte mig, at Saturn var hurtigst men PSX havde flottere grafik (!?). Jeg var jo' ikke andet end 13-14 år, så var stadig så autoritetstro at jeg valgte at stole blindt på en "voksen" :) Siden kom PS2 og DC til, men aldrig vil magien været den samme som fra 8 til 32-bit.

Arcade har nok haft absolut den største indflydelse på mit liv med konsoller. Min kærlighed til disse fantastiske maskiner, startede allerede få år efter jeg havde fået min C64. BubbleBobble, OutRun og RollingThunder var de første spil på den lokale grill.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 22/06-07 09:54, rettet 22/06-07 17:10 
Nu troede jeg det handlede om konsoller, men hvis man må tælle spillecomputere med så var det en C64 og Apple II (der af den grønne skærm), som fik mig hooked på computerspil samt den lokale døgnkiosk som havde en lille spillehal. Senere en Amiga 500 ;-)!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 22/06-07 12:37 
Jeg elskede min NES, og havde virkelig ønsket en indtil den dag jeg fik den. Så den må da tælle som min største.

Men jeg elskede/elsker nok min SNES højere. Den har bare mere charme, federe og flottere spil, og helt generelt mange af de klassikere jeg stadig holder i rigtig høj kurs.
Jeg har ikke det store forhold til nogen konsoller siden den, spillene kommer i første række, over maskinerne, og har generelt ikke så meget tid til at spille på det seneste.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TurricanTurricanSkrevet 22/06-07 16:19 
Fed tråd

Søften bibliotek, engang for længe siden:

Sidder og bladrer i et spilblad (muligvis Games Preview), og får lige pludselig øje på en interessant reklame:

"Nu kan du få Arcadespillene hjem i din egen stue!" (Eller noget i den dur:-))

Der er et billede af det mest sexede stykke elektronik jeg nogensinde havde set. Sort og ond, og noget der ligner at den kan spille cder. Pris: 2999,-. Øjnene kører videre ned, og bliver mødt af et imponerende udbud af titler: After Burner 2, Golden Axe og ...STOP. Golden Axe? I arkade kvalitet?!?! Nu skal de surt tjente penge fra utallige morgener med 130 JP'er på cyklen fandme brændes af!

Få dage efter pakkes jeg i morens bil, og drøner mod Silkeborg. Butikken hedder Interactivision, mener jeg, og i førnævnte reklame skriver de at de er de ENESTE i Danmark der har vidunderet. Mine hænder sveder. En venlig mand åbner døren, og viser sig at være selveste Kenneth Bernholm! Sikke en dag! Jeg skal have et arkadevidunder med hjem, og så er det sgu manden bag Western Games (og alt muligt andet) der sælger mig maskinen!

Pengene på bordet. Maskine (med Altered Beast), Golden Axe og Super Monaco GP i posen, og så ellers til Søften med fuld udrykning. Hjemme ventede forventningsfulde Amiga ejere, og jeg må indrømme at min glæde ikke blev mindre af at de måtte indrømme at denne Sega maskine bare var toppen...

Der blev ikke lavet lektier det år.

Shit, jeg elsker min MegaDrive. Nu vil jeg hjem og spille Herzog Zwei.

Hygge
The Gods pause for a moment...
McBrainMcBrainSkrevet 22/06-07 16:45 
Helt sikkert Commodore 64. Mange gode timer med båndstation og skruetrækker. :)
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
la0sla0sSkrevet 22/06-07 17:04, rettet 22/06-07 17:06 
Jeg husker dengang da jeg var på ferie ved min mormor og hang ud med alf81 og andre. En gang besluttede vi at rykke ind til STORbyen (Thisted), vi skulle leje en PSX. Det var noget af en vild oplevelse. Dengang var jeg primært og meget primært PC fan. Konsoller var noget man mest spillede hos Alf81, især SMS og Megadrive.

Jeg husker at det regnede en del, perfekt indevejr i juli, vi var selvfølgelig ikke så velvidende omkring spillene, men et fightspil skulle man have, men Toshinden eller Tekken? Vi havde også læst magiske ting om et spil der hed Zero Divide, men det havde de ikke. Valget faldt på Tekken, Det så fedest ud! :)

Med tog vi i første omgang også Gex eller var det Ridge Racer? Det tror jeg, men det var ikke så meget et hit som Tekken dengang var, men længder bedre end Screamer til PC. Vi lånte i hvert fald også Gex engang, og det kedede os selvom vi vist ikke helt ville sige hvor meget for ikke at ødelægge magien.

Anyway det var første gang at vi rigtig fik fingrene i den. Det var en vanvittig oplevelse, især også når man tænker på hvordan unge mennesker kan køre hinanden op i 6. gear. Jeg husker sætninger om at "der var jo ingen grund til at spille på PC når det så så godt ud", "det her er det vildeste nogensinde" og "jeg skal have sådan en, måske sælger jeg min computer".

Vi var vel 13-14 år dengang og gamede natten igennem på kaffen med sukker eller nok nærmere omvendt (at jeg så i træthed tog fejl af sukker og salt er en mindre ting). Jeg tog den næste dag hjem til min mormor, med hjernen flimrende af pixels og de farvede "slåeksplosioner fra Tekken", og kom tilbage da Alf81 var ved at få den allersidste filmlåst op med en af karaktererne. Derefter blev den afleveret tilbage... det var en tom følelse.

Vi lånte da også flere gange igen. Jeg husker en gang hvor vi lånte Alien fps'et, noget vores unge nerver ikke helt kunne holde til. Tekken2 var nok det næststørste chok. Hvordan kunne magien fra Tekken gøres så meget flottere? Men derefter gik det ned ad bakken med den næsegrus'e beundring, og vi fik da også vores egne.

Det er nok den største konsoloplevelse, men min største kærlighed har nok været/er nok min Saturn, stærkt efterfulgt af min Dreamcast.

Memories. :)

EDIT: apropos C64eren husker jeg mest Alf81 sort-grønne skærm og paperboy, og at sidde på fritteren og holde andre ude fra rummet mens man loadede Operation Wolf eller Giana Sisters ind og var enormt asocial. Eller med Amigaen at reservere alle tidspunkter på biblioteket så man kunne gå amok.
Hvad sker der?
RJKRJKSkrevet 22/06-07 18:10 
Turrican>
så er det sgu manden bag Western Games (og alt muligt andet) der sælger mig maskinen!

Eskimo Games er det nu :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MrCaseMrCaseSkrevet 22/06-07 19:48 
For mig var det Playstation 1.

Jeg havde også haft en Sega Master system før, men det var ligesom først ved playstationen at jeg blev rigtig hooked.

Det foregik i den lokale ungdomsklub. Der var sat en PS1 og en Saturn op, og der var altid kø til PS1'eren.
Kongespillet var Tekken 3. Det var der jeg fik min uvane med at svine modstandere til når jeg spiller 2-player. Et lige så vigtigt aspekt som at styre ens figur når man spillede, var at vinde den moralske ord-kamp mod modstanderen. Så mange one-liners og svinere om vedkommendes mor man kunne nå at klemme ind før runden var overstået, jo bedre var det.

Og så var der selvfølgelig WipEout. Den perfekte kombination af elektronisk musik og spil for en ung techno-vinyl dreng i det mørke jylland. Spil var rigtig cool for første gang.

Jo tak. Det var Playstation der for alvor fik mig i folden. Og der har jeg mine grasgange endnu :)
Have you considered sucking less?
QQSkrevet 22/06-07 20:02 
Nintendo 64 uden tvivl
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
HankyHankySkrevet 22/06-07 20:35 
SEGA MegaDrive - jeg behøver ikke sige mere ;-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KamekKamekSkrevet 22/06-07 20:41 
Nintendo 64
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 22/06-07 20:59 
SNES'en helt klart. Ønskede mig den så meget i sin tid, at jeg var sikker på, at hvis jeg ikke fik den, måtte jeg ty til tyveri af min mors uudtømmelige pengepung :P (var jeg den eneste der følte, da man var mindre, at ens forældre havde uendelig mange penge, og de bare bevidst var onde ved én ved ikke at give én hvad man ville have?) :)

Det blev heldigvis ikke reelt, da jeg fik den juleaften nogle måneder senere, efter aftale med min mor, hvor jeg blev hjemme fra en tur til bornholm med min skolefritidsordning.

Har uendelig mange timers minder med den konsol, og er også den eneste konsol, som jeg aldrig har solgt og genindkøbt.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/06-07 00:54 
Jeg kan se, at N64 er skyld i flere tabte sjæle til konsolverdenen, end blot min? :)

Jeg tænkte, at jeg lige ville uddybe mit tidligere svar.
Inden N64 havde jeg en SMS, Amiga og en SNES, men ingen af dem rev mig med ind i en fantastisk verden på samme måde som N64 - eller måske rettere Rare gjorde. Når jeg tænker tilbage - eller spiller på den - så er det næsten altid enten Banjo-Kazooie, Banjo-Tooie, Donkey Kong 64, Conker, SM64 eller Mario Party, der kommer frem. Heraf er de fire første spil fra Rare, og de er da også mine favoritter på N64.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JAAJAASkrevet 23/06-07 19:24, rettet 24/06-07 12:05 
Det må være ZX Spectrum (48K selvfølgelig!).

Jeg havde i mange år spillet på spillemaskiner og diverse bip-spil og den slags. En dag faldt jeg så over et nummer af C&VG med 3D briller i kiosken på vej hjem, og en ny verden åbnede sig for mig. The Hobbit! Manic Miner! C64 var så godt som ikke-eksisterende i bladet, og der var bare ingen tvivl om, at det skulle være en Spectrum. Som almindelig 7-8 klasses elev var de over 2000 kr. dog et godt stykke uden for min rækkevidde. Det næste års tid fik jeg sparet sammen til først en ZX81 og sidenhen en brugt Oric 1 (som havde en del af de samme spil, der var til Spectrum). Langt om længe lykkedes det mig at købe min kammerats Spectrum og jeg kunne næsten ikke tro, det var rigtigt, at jeg nu sad hjemme hos mig selv og spillede The Hobbit, Atic Atac, Pyjamarama og alle de andre spil, jeg så længe havde savlet over i bladene. Flere venner havde C64, som jeg derfor også spillede vildt meget på, men det var Spectrum, der havde greb om mit hjerte.

Jeg har den dag i dag stadig den selvsamme Spectrum med et add-on tastatur, der er lige så dårligt som det originale, og af og til tager jeg den frem og loader et par spil ind på den gamle båndoptager.

<3
HolisticHolisticSkrevet 23/06-07 23:56 
Amiga 500

denne maskine har bragt mig flere gode minder end noget andet i hele mit liv, spil som Nuclear war, Syndicate og det fortryllende UFO: enemy unknown, jeg kunne blive ved, på min top 100 er de 60 af spillene nok amiga spil. Den har tryllebundet mig mere end noget andet jeg er stødt på, Dc'en kommer tæt på men dog ikke med ligeså mange gode minder.
Amiga'en var i sandhed en vidunder maskine der kunne alt det man drømte om.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
nerosnerosSkrevet 24/06-07 00:34 
JAA>
Det må være ZX Spectrum (48K selvfølgelig!).

Er det sådan en fætter her? Der er mega stil over det tastatur ;-)!

Link...
Bashful Neophyte
happyEDhappyEDSkrevet 24/06-07 01:15 
C64 i sin tid men Game boy fangede mig helt.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
JAAJAASkrevet 24/06-07 12:04 
neros>
Er det sådan en fætter her? Der er mega stil over det tastatur ;-)!

Det er det nemlig :)
RooneyRooneySkrevet 24/06-07 13:18 
År: 1987

Spil: The Last Ninja

Konsol: Commodore 64

Jeg skulle i sommerhus med familien, og jeg kan tydeligt huske at vi skulle afsted i den samme uge hvor The Last Ninja udkom til Commodore 64. Det var jeg lidt sur over, for jeg havde ventet på at det spil skulle udkomme, lige siden jeg så de første billeder i Zzap 64! og jeg havde efterfølgende savlet regelmæssigt, når der blev vist nye screenshots fra det i bladene (jeg kunne sidde i lang tid og stirre på de sort/hvide fotos fra spillet, i Din Computer). Nå, men jeg fik det ordnet således, at jeg bestilte spillet hos Knud Engsig i Aalborg, og så ville de sende det med pakke posten til mig i sommerhuset, ligeså snart de fik det på lager.

I nogle dage, stod jeg regelmæssigt og spejdede efter en post bil, og i flere dage skete der ingenting. Men så en morgen, kørte der en lille gul post bil ned af grusvejen hen mod vores sommerhus, og så vidste jeg instinktivt, at NU skete det. NU kunne jeg spille The Last Ninja. Spillet havde nærmest antaget mytologisk status hos mig, lang tid inden det udkom. Det kostede i alt 228,- for spillet inkl. forsendelse dengang, og jeg husker stadig den lækre æske spillet kom i, med de to kassette-bånd.

Den sommer, fik jeg ikke helt ligeså meget sol på kroppen som mange andre mennesker, men jeg fik tilgengæld gennemført The Last Ninja et par gange.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Danny SallingDanny SallingSkrevet 25/06-07 10:55 
C64, men må sige at den største kærlighed var til DC´en, damn det var konge tider "dengang"..........
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
seebergseebergSkrevet 25/06-07 12:23, rettet 25/06-07 12:24 
Husker det tydeligt. Året var 1992. Min storebror og jeg havde længe gået og savlet over MasterSystemet i Magasin's legetøjsafdeling. Vi sparede vores lommepenge sammen i mange måneder, indtil vi endelig havde skrabet de 899,- sammen vidunderet pakket i bundle med Alex the Kidd og Sonic the Hedgehog kostede. Har uendelig mange minder i selvskab med maskinen sammen med min bror. Magisk tid, magisk maskine!

Senere forelskede jeg mig i Nintendo 64. Havde aldrig i min vildeste fantasi troet at jeg skulle komme til at eje denne mirakel-maskine. Havde opgivet håbet om selv at få sparet nok op til den relativt dyre maskine og som julegave var den helt udelukket af selv samme grund.
Jeg var så så svineheldig at vinde 1000kr. til noget jubilæums-halløj i Magasin. Længe leve Magasin! Fluks futtede vi til Tyskland i Corolla'en (eller dvs. vi skulle alligevel derned :P)
Maskinen blev købt i Citti Großmarkt i Flensborg mener den kostede 299DM. Det første spil var Diddy Kong Racing og det blev startskudet til en herlig tid med endnu en magisk maskine.

Har ikke siden mærket samme følelse ved en maskine som med de to ovennævnte. GC og DS er dog kommet tæt på!
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
HeroldHeroldSkrevet 25/06-07 12:53 
Jeg har bedst minder om NES'en - som jeg købte med Mario og Duck Hunt på samme cartridge til den sølle pris af 1200 kroner! Før det havde jeg brugt mange penge på at leje maskine + spil i den lokale videobiks. Den lå godt nok et kvarter på cykel fra hvor jeg boede, men for en lille halvtredser fik man maskinen og tre spil i en hel weekend! Vi var ikke gamle nok til at fatte alle spillene - begge Zelda-spil var ren latin, og Metal Gear var helt uforståeligt. Men vi havde det stadig enormt sjovt. Det var dengang hvor et spils kvaliteter blev vurderet ud fra billederne på æsken, og ikke andres meninger!

Senere blev det så til en SNES - også en vidunderlig maskine, som jeg har lige så mange gode minder med.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KLTKLTSkrevet 25/06-07 23:12 
Som seeberg var min første store oplevelse rent spilmæssigt vel nok med Sega Master System 2, kan huske vi gamede vildt meget Sonic på den i starten da det fulgte med i bundlet vi købte i sin tid.
Dette var startskuddet for mig på min store forkærlighed for Sega og deres spil, i samme forbindelse må jeg også konstatere at tiden med Dreamcast for mig betød meget og byder på vanvittigt mange herlige minder for mig.
Husker tilbage på alt den tid jeg brugte online med spil som Quake 3, Phantasy Star Online, Worms World Party og ikke mindst Chu Chu Rocket som jeg gamede for hårdt meget!

Sega var vel dem der med deres Master System konsoller introducerede mig for spilverdenen for alvor, men jeg har jo bevæget mig bredt siden hen med stort set alle konsoller siden.
9/11 Was An Inside Job
dRxLdRxLSkrevet 26/06-07 00:43 
Hvis du med kærlighed mener besættelse, så må det være Dreamcast'en.
Min bror og jeg startede ellers tilbage i '88 med at købe et Master System. Det var mange farver dengang og det var super at man kunne leje spil til den for, svjh., 15 kroner for 2 dage. Derefter fik jeg tiltusket mig en Amiga og jeg kan tydeligt huske hvor overvældet jeg var over den da jeg endelig sad med den i min egen stue og spillede Wings, James Pond 2: RoboCod og Kick Off 2.
Endnu mere overvældende var det da min bror købte sig en MegaDrive2 med Sonic2 som pack'in. Som på Master System så var det ikke lutter snaps der udkom til maskinen, men der var helt sikkert nogle helt fantastiske titler imellem.
Så stod vi af konsol-fjolleriet i en del år og fokuserede meget på PC'en, primært pga. netværks-spil.

En primær årsag til at jeg blev så grebet af Dreamcasten var nok at jeg begyndte at deltage på det dengang super-checkede og forholdsvist eksklusive "Dreamcast Technical pages" forum, hvor der var forholdsvist mange med megen viden og/eller industri-insidere.
På en måde fortryder jeg lidt at jeg har brugt så megen tid og penge på noget der i grunden ikke er så vigtigt, men livet leves jo desværre forlæns, så der er ikke meget jeg kan gøre ved det nu.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
TurricanTurricanSkrevet 26/06-07 08:32 
RJK>
Turrican>
så er det sgu manden bag Western Games (og alt muligt andet) der sælger mig maskinen!

Eskimo Games er det nu :)

Det er også rigtigt :-)
The Gods pause for a moment...
KillercowKillercowSkrevet 26/06-07 15:50 
For mit vedkommende står Dreamcasten stærkere end alle andre konsoller. 360eren er dog lige i hælene af den og har måske potentialet til - med tiden - at indtage førstepladsen. Der er til gengæld relativt langt ned til resten af maskinerne (som jeg dog holder af ikke desto mindre).
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig