X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

id Software's nye grafikmotor


Svar
jaesjaesSkrevet 12/06-07 11:20, rettet 12/06-07 11:37 
Carmack fremviste id's nye grafikmotor i går på Worldwide Developers Conference.

Den ser ganske lækker ud, men id har altså en fetish med få (og ofte brunlige) farvenuancer :)

Nu er det jo bare en demo, men det er vel ikke helt ved siden af at gætte på, at id barsler med en Mad Max-inspireret FPS, hvor man også kan benytte køretøjer. I såfald er jeg klar :)

Demo (wmv-format).
BeanoBeanoSkrevet 12/06-07 11:33 
20+ GB i textures alene?

damn :)
KalicolaKalicolaSkrevet 12/06-07 13:33 
salgs taler... Har svært ved at blive begejstret over sådan noget. Talk talk talk.
For The Love Of The Game
TLTLSkrevet 12/06-07 14:59 
Det ser noget gnidret ud. Måske skulle ID's designere pudse deres briller? :p
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/06-07 15:23 
Darknon>
salgs taler... Har svært ved at blive begejstret over sådan noget. Talk talk talk.

Jeg synes ellers der var en del billeder, i den video der blev linket til :P
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KalicolaKalicolaSkrevet 12/06-07 15:28 
Ja, men det er jo ikke fordi at noget af det er specielt flottere end hvad vi ellers ser idag. og det med de 20gb textures ved jeg ikke lige hvad jeg skal mene om. Er det nødvendigt? Gør det spillet flottere? Ikke så vidt jeg kan se ud fra den film der.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 12/06-07 15:30, rettet 12/06-07 15:30 
Nej, der har næppe været det store genbrug eller komprimering hvis det optager hele 20+ GB :)
KTCKTCSkrevet 12/06-07 15:37, rettet 12/06-07 15:39 
Nu skal man også passe på med at dømme noget som helst ud fra en komprimeret video i lav opløsning eller billeder vist på nettet. Og så er det endda bare en optagelse af et projekteret billede, optaget med håndholdt kamera.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
TheDukeTheDukeSkrevet 12/06-07 15:57 
Så vidt jeg har kunnet forstå fra nogen kloge hoveder på et andet forum, er de nye features in Tech 5 mest attraktive for udviklere da det skulle gøre det nemmere og hurtigere at udvikle assets, især levels og statiske modeller.

Man må håbe at det passer, for som gamer var jeg heller ikke specielt imponeret af det de viste.
JesperJesperSkrevet 12/06-07 16:04 
Det er også det han bl.a. fortæller om på den film - at det med den nye engine er lettere for udviklerne / designerne at arbejde med tingene i spillet (udseendet).
nerosnerosSkrevet 12/06-07 21:06 
Hvis det med Mad Max er rigtigt så elsker jeg id ;D!
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 12/06-07 21:09 
Beano>
20+ GB i textures alene?

I ukomprimmeret form altså. Uden at ane en brik om det vil jeg gætte på der findes andre spil med samme mængder textures.
Zzap!Zzap!Skrevet 12/06-07 22:07 
Vi har lige fundet ud af hvad BRs kapacitet skal bruges til. Poor 360. :)
Born to kill space
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-07 22:08 
Og Wii... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/06-07 23:48 
id og John Carmack blev overhalet af Epic og Tim Sweeney da Unreal udkom. Siden da har de konstant ligget nr 2., når vi tænker engines.
Dette her får mig bestemt ikke til at ændre mit syn.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JmogJmogSkrevet 13/06-07 02:49 
Jeg tror lige vi tager den én gang til for Kong Knud. De 20GB er hvor meget de textures fylder, når de er pakket ud. Hvad de fylder i komprimeret form (dvs. på discen) aner vi ikke, og det kan sagtens tænkes, at de kan være på én DVD.

Og nej, jeg er ikke en BD-hader. Faktisk er det det format, jeg helst ser overleve.
SolaegSolaegSkrevet 13/06-07 12:48 
Zzap!>
Vi har lige fundet ud af hvad BRs kapacitet skal bruges til. Poor 360. :)

Det er vel nærmere en fordel for 360'ern!? Efter hvad jeg har hørt, vil teksturerne kunne komprimeres til en tiendedel eller mindre, uden at det vil kræve særlig meget af hardwaren. Dette vil samtidig hjælpe med at køre større og mere detaljerede udendørsarealer på konsollerne, hvor rammen ellers måske ville sætte en stopper noget før.

Carmack har vist også Xboxen som leadplatform, så plads-"problemet" skal han vel nok finde ud af.

Fra et interview med Carmack:
It’s still very exciting the capabilities that are continuously being added to our arsenal here. I am having a really good time working on the Xbox 360 right now, graphic technology-wise. As for the MegaTexture stuff, it is kind of funny that it’s not super demanding of the hardware. As I mentioned, I was kind of surprised that something like this hadn’t been pushed before we got around to it. There are lots more exciting possibilities for the graphics research and we’re still toying around with some fairly fundamental architectural design issues on the Xbox 360.
SumezSumezSkrevet 13/06-07 13:55 
På tide at udviklerne begynder at få noget ud af de nye generation. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig