X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Le Mans 2007


Svar
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 11/06-07 09:00, rettet 11/06-07 09:02 
Så er det snart ved at være tid igen til ræs :-D
Weekenden er afsat udelukkende til at se Le Mans, så nu er det tid til at forberede sig.

TV2s sendeplan kan ses her: http://sporten.tv2.dk/motorsport/article.php/id-7099657.html

Som det ses, har de valgt at rykke det over på TV2 Sport i stedet for Zulu, hvilket er en kæp i hjulet for mange, som sidder med andet end TDC kabeltv. Så vi må tage alternative midler i brug. Og heldigvis dækker Sputnik hele løbet - skriver de, jeg kan dog ikke se det i Sputniks program.

Sputnik er ikke særlig dyrt, heldigvis, og kvaliteten er udmærket, men i tilfælde af tekniske problemer er det rart med en plan B. Hertil har jeg fundet et link på en fransk side: http://news.caradisiac.com/Suivre-les-24-heures-du-Mans-sur-internet (find link til video-feed i kommentarerne).
Jeg aner intet om kvalitet og pålidelighed, så hvis nogen kender andre video-feeds, så kom endelig med dem.

Ellers er der bare at sige go' weekend og godt ræs! :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JuggernautJuggernautSkrevet 11/06-07 09:39 
Ja der er jo nogen der skal afsted ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 11/06-07 09:47 
Bleh :-p ... ja så heldige er vi ikke allesammen, og desuden kan jeg skrue ned for lyden og få lidt søvn, når kroppen kollapser, det kan du ikke ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JuggernautJuggernautSkrevet 11/06-07 09:50 
Jajaja... Æv bæv :) Er lidt spændt på larmen. Min trommehinde sprang i lørdags, så den har bare at være klar til næste weekend. Ellers bliver det sku et støjhelvede uden lige. Mine trofaste sillicone-juletræer må gøre jobbet så godt de nu kan.
Iøvrigt... Hvorfor ikke tage med? :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
TLTLSkrevet 11/06-07 10:16, rettet 11/06-07 10:16 
Jamen så må man jo kigge på TV2 sport. Jeg har stofa kabel-TV ;)

Håber at Tom Kristensen kommer med til løbet, men det ved vi jo først her engang i dag om han gør.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 11/06-07 10:40 
Juggernaut>
Min trommehinde sprang i lørdags...

Wow, det lyder sgu da ikke særlig rart. :-!
Juggernaut>
Iøvrigt... Hvorfor ikke tage med? :)

Festival rundt om hjørnet, har ikke råd, du ved ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JuggernautJuggernautSkrevet 11/06-07 12:24 
Azalon>

Wow, det lyder sgu da ikke særlig rart. :-!

Naaj det gjorde også pænt naller. Jeg kan intet høre pt på mit højre øre, men mon ikke hørelsen kommer igen?

Iøvrigt kører Tom K. for Audi til Le Mans. Dagens positive nyhed :)

Så er mesteren klar!
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
jaesjaesSkrevet 11/06-07 17:33 
Jeg synes efterhånden, at al kvalitetssport flytter til betalingskanaler :(
scavengerscavengerSkrevet 11/06-07 18:43, rettet 11/06-07 18:49 
Jeg var der i 2002, fed oplevelse. Men husk ørepropperne og gerne ekstra sæt, vi havde dem i i samtlige 24 timer.

Gå ikke glip af præsentationen af kørerne i Le Mans by fredag aften, der er SÅ mange danskere og der bliver sunget "Der er et yndigt land" når Tom K. køres gennem gaderne.

Hvis I har tid så aflæg et besøg i katedralen i Le Mans by, den er ældre og større end Notre Dame. Nogle af glasmosaikkerne i vinduerne er næsten 1000 år gamle.

Pas på hvis I tager bussen ned til Mulsanne svinget. Den sidste bus går tilbage til hovedområdet kl. 01.00 og så er I strandet dernede til det bliver lyst.

Edit: Det passer ikke helt med samtlige 24 timer, vi tog dem ud inde på Le Mans museet :)
Nemo me impune lacessit
JuggernautJuggernautSkrevet 11/06-07 19:59 
Super. Tak for info :)
Kan du iøvrigt huske prisniveauet på øl, mad osv? Vi har sikret os med halvpension, men det er naturligvis kun i FDM-lejren. Hvad med udenfor?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
scavengerscavengerSkrevet 11/06-07 21:06 
Frankrig er generelt lidt halvdyrt, så tag nogle rammer øl med fra Tysklandsfærgen eller provianter i et af de større supermarkeder der ligger lidt udenfor byen.
Nemo me impune lacessit
KnightrideRKnightrideRSkrevet 11/06-07 22:02, rettet 11/06-07 22:03 
Undskyld jeg lige bruger dit indlæg, men hvordan bliver man egentlig racerkører indenfor Le Mans? :)

Havde nemlig overvejet tanken om og blive det :P

Helt seriøst!
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
jaesjaesSkrevet 11/06-07 22:14, rettet 11/06-07 22:22 
Du begynder at køre de små motorsportsklasser, og arbejder dig langsomt op. Karting (også nogle gange kaldet gokart i de mindste klasser) er det normale sted at starte. Ring evt. til den nærmeste klub og hør mere.

EDIT: Men at komme til at køre Le Mans i sidste ende, handler også om held, økonomi og kontakter. Du kan ende med at blive nok så god, men du skal stadig finde et hold, der vil have dig med.
KnightrideRKnightrideRSkrevet 11/06-07 22:25 
ok.. Lidt ærgeligt der ikke er nogle gokart klubber i nærheden af hvor jeg bor :( Ellers ville jeg da nok have haft gjort det ;)
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
nerosnerosSkrevet 11/06-07 22:41 
Ja så er Tom Klar igen. Håber han vinder det for 8 gang :-)!
Bashful Neophyte
UnknownUnknownSkrevet 12/06-07 10:29 
Skal selv derned for tredje år i træk, og en vigtig ting på min tur er Høreværn med FM-radio indbygget. Radio Le Mans sender alle 24 timer med engelske kommentatorer.
.: Post Danmark sucks :. Har nu mistet to pakker...!
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 12/06-07 10:50 
Nice :-)

Jeg er ikke en Le Mans nørd, så har ikke historien iorden, hvorfor var det at Bentley Speed 8 ikke kom ud at køre mere efter sejren i 2003?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 15/06-07 09:48 
Det ser ud til at blive vådt i år, har I husket regntøj, jer der skal derned? :-)

Le Mans, FRA, MSN Weather
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/06-07 10:35 
Azalon>
hvorfor var det at Bentley Speed 8 ikke kom ud at køre mere efter sejren i 2003?

Fordi at Bentley er overlegne. De kom derned for at vinde LeMans med den bil - det gjorde de og så trak de sig ud igen. Sådan.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 15/06-07 11:34 
Har undersøgt lidt.... Bentley er, ligesom Audi, Lamborghini, Bugatti og andre, en del af Volkswagen Group.
Det kunne godt tyde på at de 3 år Bentley deltog, var et PR stunt for at fremme navnet på markedet. Og da VW gruppen allerede havde en solid plads med Audi R8, var der vel ikke stor grund til, at konkurrere med sig selv i flere år.

Speed 8 har(havde) jo også en Audi motor, hvilket gør det endnu mere forståeligt at de ikke fortsatte. Havde den haft en anden motor, så bilerne var mere forskellige, havde det givet mening at fortsætte.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SeventhSunSeventhSunSkrevet 15/06-07 12:35 
KnightrideR>
Havde nemlig overvejet tanken om og blive det :P

At blive racerkører, er jo ikke noget man bare sådan lige gør.

Hvis ikke du kører ræs på én eller anden måde allerede, vil jeg tro at du godt kan droppe det.
Man skal iøvrigt også være en lille lort, for at være i bilerne. Schummi er mega høj i Formel 1 branchen, og han er 174 cm.

Som nævnt overfor, er alle de store stjerner startet med go-kart eller noget i den stil.
Når så man har sig en karriere kan man køre DTC og Formel 3000 f.eks.
Og hvis man så er RIGTIG god, kan man begynde at satse på Formel 1 eller LeMans. Det er meget forskellige løb, hvilket sikkert er grunden til, at det er enten eller.

I LeMans er der groft sagt to typer hold.
Der er de store teams, hvor bilfirmaer, lissom i Formel 1, bygger en bil, og ansætter kørere til at køre dem.
Så skal du selvfølgelig være sindssygt god.
Og så er der de mindre hold som Pescarolo, der er et privat team ejet af en mand med mange penge.
Teoretisk kunne han jo også køre bilen selv.
Så hvis du har mange penge, kan du lave dit eget team og køre bilen selv.
Jeg ved ikke helt hvordan det bliver bestemt, hvem der får lov til at stille op.
Jeg ved dog, at bilen skal gå for at være serieproduceret, så hvis du laver din egen bil, skal bygge 12 styks mener jeg :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
TLTLSkrevet 17/06-07 11:39 
Så er Tom Kristensen ude af løbet.. Hans Audi røg en tur i autoværnet desværre... Syntes lige jeg ville skrive det nu da andre ikke havde gjort det..

Det var ikke Tom men en af de andre kører, som mistede venstre baghjul i et sving og røg en tur over sandet ind i dækmuren.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 17/06-07 12:22 
Ja det er sgu trist når de kværner gevind, aksel og nav i pitten, og så tror det er fint.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig