X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

De 11 værste trends indenfor spilmediet


Svar
jaesjaesSkrevet 28/05-07 21:11 
For en gangs skyld en liste, hvor jeg er enig i en del af postulaterne. Men hvad siger I? :)

Kommentarer til nogle af dem:

11. The perfect woman.
- Hvor sjovt det end er at spille super-atletisk babe, så vil jeg altså gerne snart spille et eller andet småkvabset, arrigt kvindfolk ;)

9. Supersoldiers.
- Både og. Supersoldater giver mange gameplay-muligheder, men det er nu også ret sjovt at spille anti-helt. En kombination er for mig nok det optimale. Duke Nukem fx.

7. Using every button on the controller.
- Det er jeg så ikke enig i. Det kommer meget an på spillet.

5. Sequels.
- Enig, jeg hader dem. Teoretisk er de jo fine nok, men i praksis handler det for det meste om næsten samme spilunivers og dertil kun måske 15% ny spiloplevelse. Skal der være mange ligheder med de forrige spil i en serie, så foretrækker jeg, at det er som i Final Fantasy, hvor spilverdenen i det mindste ændrer sig en del fra gang til gang (med FFXII skete der naturligvis en del med gameplayet også).

1. World War II themes.
- Det sælger, derfor fortsætter trenden naturligvis, men hvor det dog kedeligt. Det må da også være meget sjovere for de fleste udviklere at skabe en ny krig og en ny spilverden. Sci-fi-spil kan jo altid nævnes som noget der skiller sig ud, fordi krigene i disse spil som regel adskiller sig en del fra nutidige eller fortidige krige. Men ser vi udover klassiske sci-fi-miljøer og konflikter, så er Killzone vel et af de bedre eksempler fra nyere tid. På trods af, at der lånes fra mange sider, føles krigen og spiluniverset heri alligevel forskellig fra de fleste spil.

The 11 Worst Trends in Video Games (2007 Edition)
NaieraNaieraSkrevet 28/05-07 21:25 
Mht. Final Fantasy, så har alle spil i den 'normale' serie jo haft en ny verden hver gang...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 28/05-07 21:38 
Ja, at jeg beskrev det som "ændrer sig en del fra gang" var fordi, der trods alt er elementer, som går igen i flere af spillene, selvom der reelt er tale om en nye spilverdener.
CoreCoreSkrevet 29/05-07 10:13 
Det der er det pudsige/foruroligende ved det, er jo at den samme liste næsten kan bruges som en "11 ingredienser der får dit spil til at sælge"-liste til udviklere/udgivere.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/05-07 13:25 
Det var da alligevel en utrolig lam liste.

Der er jo INTET tilnærmelsesvis nyt eller kontroversielt i at sige sequels og WWII tema er overbrugt.
Det er jo spilverdenens version af at sige: "uhhh Pia Kjærsgård er bare så slem og racistisk". Alligevel får de en ordentlig røvfuld stemmer.

Hvad med at tage fat på nogle mere generelle traditioner, der let kunne gøres bedre?

Min yndlingsaversion i konsolspil er: "press play/start/A to play/start/continue".
Hvad skal det til for? Hvad er grunden til at man skal stoppes på en titelskærm, der ikke kan bruges til noget som helst?

Wii er her en særlig slem "offender".
Jeg talte lige efter med Mario Strikers, og man skal trykke A ikke færre end fem gange før man kan gøre det mindste.

En anden irriterende klassiker er loading ved restart. Her skuler jeg især efter PGR3, som, af for mig uforståelige årsager, skal bruge ret lang tid på at loade en bane, også selvom man lige har loadet den én gang, men bare gerne vil starte forfra.

Samme spil skal guhjælpemig også loade, når man efter endt løb, gerne vil tilbage til menuen.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
nerosnerosSkrevet 29/05-07 16:24 
Jeg vil bare sige at der er en tendens til, at spil som ikke har en online del er dårlige spil, og det gøres der stor brug af i reviews rundt omkring. F.eks Half Life 2 til Xbox. Det er så dumt så dumt..., og helt latterligt.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 29/05-07 18:28, rettet 29/05-07 18:29 
SeventhSun>
Det var da alligevel en utrolig lam liste.

Der er jo INTET tilnærmelsesvis nyt eller kontroversielt i at sige sequels og WWII tema er overbrugt.
Det er jo spilverdenens version af at sige: "uhhh Pia Kjærsgård er bare så slem og racistisk". Alligevel får de en ordentlig røvfuld stemmer.

En liste skal vel heller ikke være nyskabende eller kontroversiel for at være god. Den skal vel blot omhandle, det emnet nu engang drejer sig om, her de 11 værste trends.

WWII-spil har der været brok over i mange år, men det gør dem ikke mindre relevante på denne liste, synes jeg, de spyttes jo stadig ud på samlebånd :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig