X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Resident Evil 4 til Wii


Svar
RooneyRooneySkrevet 05/04-07 10:18 
Killer app på vej!

Yikes!!
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
200 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
SonicSonicSkrevet 06/04-07 03:20 
Har i hørt, at Resident Evil 4 kommer til Wii? ;P
Parental Advisory: Explicit Lyrics
CoreCoreSkrevet 06/04-07 10:27, rettet 06/04-07 10:31 
Zzap!>
Om den kvalitet og stil så er opnået ved hjælp af de allernyeste værktøjer, eller ved at bruge gammel teknik på en original måde er en anden diskussion.

Så burde Zelda have været en Gamecube-udgivelse for flere år siden. Så havde jeg helt sikkert også haft et andet syn på det.

Men i RE4's tilfælde tvivler jeg meget på at grafikken er anderledes på en Wii-version, end den var i originalen, hvor man kan finde det gode gameplay i forvejen. De ekstra småting kan vi få ved at købe PS2-versionen, der endda er ret billig idag (ca. 149 kr.), og så er der kun controlleren tilbage, til at dække over et febrilsk forsøg på mersalg.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Zzap!Zzap!Skrevet 06/04-07 12:21 
Core>
Zzap!>
Om den kvalitet og stil så er opnået ved hjælp af de allernyeste værktøjer, eller ved at bruge gammel teknik på en original måde er en anden diskussion.

Så burde Zelda have været en Gamecube-udgivelse for flere år siden. Så havde jeg helt sikkert også haft et andet syn på det.

Jeg kan ikke se hvordan det på nogen måde passer sammen med det jeg skrev.
Du skriver jo reelt at spil der ikke bruger de nyeste grafik-muligheder ikke kan beundres som flotte.
Hvilket selvfølgelig er noget vrøvl.
Men i RE4's tilfælde tvivler jeg meget på at grafikken er anderledes på en Wii-version, end den var i originalen, hvor man kan finde det gode gameplay i forvejen. De ekstra småting kan vi få ved at købe PS2-versionen, der endda er ret billig idag (ca. 149 kr.), og så er der kun controlleren tilbage, til at dække over et febrilsk forsøg på mersalg.

Læg mærke til at jeg intetsteds siger, at nyere teknik ikke har nogen plads overhovedet.
PS2 versionen af RE4 er en grafisk nedgraderet version af grafikken som den oprindelig var tiltænkt til GC versionen.
Derfor vil Wii versionen med de nye features, langt være at fortrække, hvis man ikke har spillet RE4 før/er stor fan af det.
Born to kill space
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/04-07 13:12, rettet 06/04-07 13:12 
Core skriver at hvis spillet var blevet udgivet for år siden så ville det ha' været flot. Men efter tidens standard og når man tænker på at det er en helt ny konsol, så er det ikke flot. Han har ret.

Derfor vil Wii versionen med de nye features, langt være at fortrække, hvis man ikke har spillet RE4 før/er stor fan af det.

Næppe. Jeg gider personligt ikke ryste min controller for at skulle reloade når jeg på PS2 og GCN versionen kan nøjes med at trykke en knap.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 06/04-07 13:31, rettet 06/04-07 13:36 
Zzap!>
Du skriver jo reelt at spil der ikke bruger de nyeste grafik-muligheder ikke kan beundres som flotte.
Hvilket selvfølgelig er noget vrøvl.

OK, jeg mener at når et spil der kun bør høre hjemme på datidens konsol, udgives til en ny konsol, så er det ikke flot, udfra maskinen og tidens standard.

Men som Herold så kvikt kommenterede, så er det da et meget pænt Gamecube-spil, selvom kontrollen sutter ;)

Zzap!>
PS2 versionen af RE4 er en grafisk nedgraderet version af grafikken som den oprindelig var tiltænkt til GC versionen.

Og flere af os frygter jo netop at en Wii-version, vil være præcis det samme.

Zzap!>
Derfor vil Wii versionen med de nye features, langt være at fortrække, hvis man ikke har spillet RE4 før/er stor fan af det.

Lad os se når det kommer, men indtil da er jeg bange for at paniske feber-beslutninger, ender med at kontrollen bare bliver ringere end i originalen.

RE4 er jo godt som det er, i en flot GC-version der heldigvis kan spilles optimalt på Wii'en i forvejen.

Og lige en hurtig opfølger-kommentar på min gentagende Wii-galde, for retfærdighedens skyld:

Excite Truck har faktisk fået min Wii i brug igen, og det giver på trods af alt et lille håb om sjove spil i fremtiden.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Zzap!Zzap!Skrevet 06/04-07 13:40 
Konsolkongen>
Core skriver at hvis spillet var blevet udgivet for år siden så ville det ha' været flot. Men efter tidens standard og når man tænker på at det er en helt ny konsol, så er det ikke flot. Han har ret.

Dvs. spil som du engang beundrede som flotte, pludselig ikke er det mere?!
Jeg kan komme i tanke om C64 spil som stadig er flotte.

Med din argumentation kunne man også sige at Cars er flottere end Trons grafik, hvilket igen er noget vrøvl. Den er teknisk mere avanceret, men ikke flottere.

Gamle malerier eller gammel musik bliver jo heller ikke dårligere fordi der kommer nye instrumenter.
Derfor vil Wii versionen med de nye features, langt være at fortrække, hvis man ikke har spillet RE4 før/er stor fan af det.
Næppe. Jeg gider personligt ikke ryste min controller for at skulle reloade når jeg på PS2 og GCN versionen kan nøjes med at trykke en knap.

Hvis nu du ikke skal ryste den, men bare tippe den bagover, hvorefter den kommer med en tilfredstillende "reload lyd"?
Born to kill space
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/04-07 13:46 
Det er jo slet ikke det jeg skriver... Spillet er grimt fordi det ser ud som det gør på en helt ny konsol. Jeg har tidligere i tråden skrevet at jeg er helt oppe og køre over grafikken i mange Saturn spil.

Hvis nu du ikke skal ryste den, men bare tippe den bagover, hvorefter den kommer med en tilfredstillende "reload lyd"?

Det er stadig en gang gimmick fis og den slags gider jeg ikke.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 06/04-07 14:00, rettet 06/04-07 14:01 
Zzap!>
Dvs. spil som du engang beundrede som flotte, pludselig ikke er det mere?!
Jeg kan komme i tanke om C64 spil som stadig er flotte.

Er det med vilje du misforstår alting?

KK er om nogen tilhænger af retrospil og nyder af gammel-men-stadig-lækker grafik.

Ville du mene at de samme C64-spil, udgivet stand-alone til fuld pris, til en ny maskine stadig tilfredstillede dine grafikkrav?

Der er vel en grund til at vi ikke stadig sidder og spiller pong.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 06/04-07 14:03 
Zzap!>
Hvis nu du ikke skal ryste den, men bare tippe den bagover, hvorefter den kommer med en tilfredstillende "reload lyd"?

En "tilfredstillende" lyd?

Reklamesnak!
happyEDhappyEDSkrevet 06/04-07 15:02, rettet 06/04-07 15:03 
Core>
Zzap!>
Dvs. spil som du engang beundrede som flotte, pludselig ikke er det mere?!
Jeg kan komme i tanke om C64 spil som stadig er flotte.

Er det med vilje du misforstår alting?

KK er om nogen tilhænger af retrospil og nyder af gammel-men-stadig-lækker grafik.

Ville du mene at de samme C64-spil, udgivet stand-alone til fuld pris, til en ny maskine stadig tilfredstillede dine grafikkrav?

Der er vel en grund til at vi ikke stadig sidder og spiller pong.


Selvom man ikke er villig til at give fuld pris for et gammelt spil betyder vel ikke, man ikke stadig syntes det er rigtig flot.

Og der er da stadig gamle spil uden HD grafik jeg giver ligeså mange penge for som nye spil.
Hvis ikke mere fordi de ikke er så nemme at få fat på som nye spil.

grafikkrav er ikke = mængden af polygone.
Efter min mening
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/04-07 15:11, rettet 06/04-07 15:11 
Folk der synes Zelda: TP er flot er skøre.

Det er lavet efter den klassiske 3D skabelon, hvor antallet af polygoner og kvaliteten af textures betyder noget.
Og det er ikke særlig pænt. Lissom Ocarina of Time ikke er særlig pænt.

Men det er ikke maskinens skyld som sådan, og det gør det ikke til et dårligt spil.


Men tilbage til tråden:
RE:4 til Wii - sejt!
At ryste noget som helst på noget som helst tidspunkt i et spil = nederen.
Dén gimmick må de gerne lægge fra sig hurtigst muligt.
Det er pisse irriterende i SSX Blur.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
CoreCoreSkrevet 06/04-07 15:19, rettet 06/04-07 15:24 
happyED>
Selvom man ikke er villig til at give fuld pris for et gammelt spil betyder vel ikke, man ikke stadig syntes det er rigtig flot.

Og der er da stadig gamle spil uden HD grafik jeg giver ligeså mange penge for som nye spil.
Hvis ikke mere fordi de ikke er så nemme at få fat på som nye spil.

grafikkrav er ikke = mængden af polygone.
Efter min mening

Nå OK, Zapp er ikke alene om at misforstå alting.

Skåret ud Clevin-style:

1. Gamle spil kan sagtens være flotte, det er der ingen der modsiger.

2. Prisen på et gammelt spil er irrelevant, folk har fået en sær tendens til at fordreje egne og andres sammenligninger, helt ud i ekstremerne.

3. Hvorfor snakker folk overhovedet om gamle spil? Det giver ingen mening.

4. Tråden handler om et kommende spil, snakken drejede hen på et 5 måneder gammelt spil. Der er INGEN der er interesseret om at snakke om retro-spil, og hvad folk vil bruge på dem. Ikke i tråden her i hvert fald.

5. Bare for en sikkerheds skyld: NYE spil. IKKE gamle. NYE.

DET der derimod er på tale er et NYT spil, udgivet som LAUNCH-titel, til en NYudgivet konsol, og som ligner (og i nogle tilfælde er grimmere end) GAMLE spil, udgivet til konsollens forgænger. Og det er muligt at du og Zapp gerne giver 2700 kr. (konsol+spil) for at spille et spil der grafisk kun er forrige generation værdig, så forstår jeg bare ikke hvorfor I ikke bare spiller Zelda på Old-school Gameboy, hvis grafik har så lidt at sige i jeres verden.

Den kan i, i øvrigt også svinge lystigt rundt med, uden at det der sker på skærmen, har nogen sammenhæng med bevægelserne :p

Vi andre tillader os dog at blive skuffet, og endda også udvise skepsis når noget så flabet som et remake af et spil der ikke en gang er særlig gammelt, kommer på tale. Især når oddsene for at det vil gå godt er så ringe.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 06/04-07 15:30 
Core>
så forstår jeg bare ikke hvorfor I ikke bare spiller Zelda på Old-school Gameboy, hvis grafik har så lidt at sige i jeres verden.

Det gør vi da også, hvis det ikke var fordi de allerede var spillet og gennemført... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 06/04-07 15:47, rettet 07/04-07 13:43 
Replay Value...Replay Value ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 06/04-07 15:55 
Core>
DET der derimod er på tale er et NYT spil, udgivet som LAUNCH-titel, til en NYudgivet konsol, og som ligner (og i nogle tilfælde er grimmere end) GAMLE spil, udgivet til konsollens forgænger.

Du glemmer at det reelt er et GameCube-spil. Samtidigt er spillet måske ikke pænt, efter nogen modeller, men der er fanget både sjæl og stemning, du ikke finder i særligt mange spil. Du skal reelt måle det efter hvad GameCuben kan, og ikke efter hvad Wii'en måske kan.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 06/04-07 16:01 
Jeg kan sagtens gå med til at grafikken i Zelda: TP er teknisk undelegen når man sammenligner med de fleste spil på 360, PS3 og pc. Det er jo åbenlyst hvis man ser på GameCube'ens hardware specs, men grafikken er vel i nærheden af det bedste maskinen kan præstere! Om den så er artistisk flot er nok mest op til den enkelte at vurdere - jeg kan bare slet ikke forstå hvis folk mener den ikke er det.

Hvad angår Wii-udgaven, så er den jo bare konverteret, men jeg tvivler på at Wii'en kan præstere ret meget mere. Den ekstra cpu-kraft der er til rådighed vil sikkert ikke gøre ret meget for grafikken. GPU'en kan efter sigende præstere bedre shader effekter, men f.eks. FSAA bliver der ikke noget af pga. mangel på RAM.

Hvis folk går så meget op i grafikens tekniske standard, så burde de kigge på hardware specifikationerne. Det er næsten åbenlyst hvad man får (eller ikke får) for pengene så, og dermed er der intet at klage over.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
CoreCoreSkrevet 06/04-07 16:03, rettet 06/04-07 16:12 
Herold>
Du glemmer at det reelt er et GameCube-spil.

Nej, det er jeg klar over, derfor hører du mig heller ikke fronte på Cube-versionen.

Herold>
Samtidigt er spillet måske ikke pænt, efter nogen modeller, men der er fanget både sjæl og stemning, du ikke finder i særligt mange spil.

Det vil/kan jeg ikke betvivle, jeg fravalgte det som sagt, efter at have set grafikken. Jeg har dog beholdt det, så det kan være der kommer en dag...

Herold>
Du skal reelt måle det efter hvad GameCuben kan, og ikke efter hvad Wii'en måske kan.

Det syntes jeg alligevel ikke man behøver. For der er jo en Gamecube-version. Ville jeg spille prev-gen, så havde jeg spillet det. Jeg valgte "next-gen", heraf Wii-versionen, og blev derfor skuffet over at der åbenbart ingen grafisk forskel er på de to. Hvilket igen understreger kernen i min skepsis overfor endnu en Wii-version af et Gamecube-spil.

Chrono>
Hvis folk går så meget op i grafikens tekniske standard, så burde de kigge på hardware specifikationerne. Det er næsten åbenlyst hvad man får (eller ikke får) for pengene så, og dermed er der intet at klage over.

Andre spil kan godt få BÅDE gameplay og acceptabel grafik. Hvorfor skulle man så nøjes med den ene del?

EDIT:
Chrono>
Hvad angår Wii-udgaven, så er den jo bare konverteret, men jeg tvivler på at Wii'en kan præstere ret meget mere.

Og så kan Wii-versionen jo også kaldes for et desperat forsøg på mersalg (nu med en konsol oveni hatten), gemt bag en alternativ kontrol. Og det er jo det, vi er bange for også vil være tilfældet med RE4.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 06/04-07 16:08 
Men Wii er jo ikke next gen - den er new gen :P

Det har hele tiden været ret tydeligt at de to spil var ens - det er rigtigt at TP ikke svarer til meget af dét, der er ude nu - men jeg finder det stadig flot i kraft af at det er gennemført på mange områder. Men det kan ikke leve op til kvaliteten et spil som fx. Kameo har.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 06/04-07 16:13, rettet 07/04-07 13:44 
Jeg ku' godt li' Kameo ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ChronoChronoSkrevet 06/04-07 16:16 
Core>
Andre spil kan godt få BÅDE gameplay og acceptabel grafik. Hvorfor skulle man så nøjes med den ene del?

Hvilke GameCube og/eller Wii-spil er det du mener der leverer så meget bedre grafik end Zelda: TP? Jeg forstår det ikke.

Core>
Og så kan Wii-versionen jo også kaldes for et desperat forsøg på mersalg (nu med en konsol oveni hatten), gamt bag en alternativ kontrol.

Det er det vel også? Det gør bare ikke spillet dårligere. Jo, måske er sværkampene lidt kiksede, men andre steder gør kontrollen meget for spillet.

Og ja, det samme vil sikkert være tilfældet med RE4. Sjov kontrol nogle steder, og problematisk konverteret kontrol andre steder.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
CoreCoreSkrevet 06/04-07 16:29, rettet 06/04-07 16:31 
Chrono>
Hvilke GameCube og/eller Wii-spil er det du mener der leverer så meget bedre grafik end Zelda: TP? Jeg forstår det ikke.

Gamecube: Resident Evil 4, Paper Mario, Metal Gear Solid: The Twin Snakes, Final Fantasy: Crystal Chronicles og måske endda spil som Rebel Strike, Resident Evil Zero og Batallion Wars men de kræver en sammenligning først.

Wii: Ethvert spil der understøtter en højere opløsning. Excite Truck kunne meget vel være et af dem.

Mit problem med Zelda, er det farve-virvar og pixel-helvede grafikken udvikler sig til, når det kører på min fladskærm.

Chrono>
Og ja, det samme vil sikkert være tilfældet med RE4. Sjov kontrol nogle steder, og problematisk konverteret kontrol andre steder.

Og så er vi tilbage ved: Er der så nogen grund til en Wii-version, når nu originalen kører perfekt på selv Wii-konsollen?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/04-07 16:29 
Resident Evil 4 har i forvejen en virkelig dårlig kontrol, jeg kan da slet ikke forestille mig hvordan en wii version vil blive :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
dpldplSkrevet 06/04-07 16:48 
Core>
Og så er vi tilbage ved: Er der så nogen grund til en Wii-version, når nu originalen kører perfekt på selv Wii-konsollen?



Til at give GC/Wii fans chance for at spille det de ikke fik, som PS2 fan fik? Samt ny styring og til sidste måske for at sælge det til et par nye folk. Da Wii har ramt en meget bedre gruppe indtil videre(mere end PS2 efter hvad jeg har set).

Altså jeg ved bare at styring i RE har været skyld jeg ikke har købt dem. Så håb om Wii controller måske kan gøre det bedre.(kan også gå den anden vej og blive værre)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
CoreCoreSkrevet 06/04-07 17:09, rettet 06/04-07 17:09 
Kontrollen tror jeg ikke på vil virke, før jeg ser det. Nytilkommere kan med fordel i forvejen spille den eksisterende Cube-version. Og ekstra-materialet kunne Capcom smide i en G.O.T.Y-Players Choice-collectors edition, hvis de virkelig mente at folk fandt det endnu et køb værd.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dpldplSkrevet 06/04-07 17:34 
Altså jeg kan ikke se problemet i folk for mulighed for at vælge den rigtige billig GC version ELLER wii version, som også er billig og har en del ekstra(PS2 tingene, control og måske noget mere?)

Capcom giver bare GC/Wii fans en mulighed. Der er ingen der siger folk skal tage brug af den mulighed!

(prøver bare at finde ud af hvorfor folk klager så meget over at Capcom giver en mulighed til folk.)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
CoreCoreSkrevet 06/04-07 17:42, rettet 06/04-07 17:42 
dpl>
(prøver bare at finde ud af hvorfor folk klager så meget over at Capcom giver en mulighed til folk.)

Fordi det virker overflødigt, ulækkert, grådigt og EA-agtigt ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dpldplSkrevet 06/04-07 17:54 
Vi snakker Wii, så Ubisoft passer langt bedre end EA. :p

Godt være det er mig der tænker for positive. Men kan være de bruger RE4 til teste ting med controller til RE:UC eller bare vil lærer programmering af Wii controller lidt mere :p

Selvom ingen tvivl de vil tjene flere penge. Men kender ikke nogen firmaer der ikke vil det ><
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
HeroldHeroldSkrevet 06/04-07 18:06 
Pc-versionen af RE4 er i hvert fald horribelt dårlig, hvad angår styring.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 06/04-07 18:12, rettet 06/04-07 18:13 
dpl>
Men kan være de bruger RE4 til teste ting med controller til RE:UC eller bare vil lærer programmering af Wii controller lidt mere :p

Fedt at betale for at være forsøgskanin for Capcom.

Fatter bare ikke hvordan spil-fans og Wii ejere kan se denne udgave som en positiv ting.
Der er bare alt for mange GC/PS2 konverteringer og "eksperimenter" på platformen i disse måneder og med så flot et Wii salg burde der være basis for større fokus og opfindsomhed hos 3. parts udviklerne end det vi ser. At klaske et Wii logo på et gammelt GC spil er bare for usselt.
dpldplSkrevet 06/04-07 18:39 
Stadig er det dig der bestemmer om du vil have spillet. Så du betaler jo ikke for noget ><
(du er har anmeldelser til at se om det er noget skod eller ikke?)

Jeg ser ikke hvad der er galt i firmaer prøver på tjene en smule mere. Da de ikke tvinger mig til at købe dem.
I Maj er skal jeg da have 2 Wii spil(+ forza2 til 360) hvilket er mario strikers og eledees. Så det begynder da langsom at ændre sig fra GC/PS2 ports til Wii spil, og der blevet udgivet info om mange gode og spændende spil på det sidste.

Tro bare de flest firmaer blev snydt lidt, ingen havde regnet med Wii vil få denne succes (jeg er vild med Nintendo, men selv ikke engang jeg troede det vil ske). Og pengene er hvad der tæller, så er port den eneste at tjene penge imens man laver de nye spil til at tjene penge på. Huske de kan jo ikke rigtig porte PS3/360 spil så let, pågrunde af den stor hardware forskel
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
dpldplSkrevet 06/04-07 18:43 
Nogen der gider oversæt den link? :p
(det om styring i RE4)

hmmmmmm
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
ChronoChronoSkrevet 06/04-07 19:06 
Core>
Mit problem med Zelda, er det farve-virvar og pixel-helvede grafikken udvikler sig til, når det kører på min fladskærm.

Så er det jo et problem med dit tv og ikke med Zelda.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 06/04-07 19:13, rettet 06/04-07 19:14 
dpl>
Stadig er det dig der bestemmer om du vil have spillet. Så du betaler jo ikke for noget ><
(du er har anmeldelser til at se om det er noget skod eller ikke?)

Klart - men man kan også se lidt ud over sin egen næsetip.

Det gaver ikke Wii-ejere hvis platformen bliver en losseplads for genudgivelser.
ChronoChronoSkrevet 06/04-07 19:23 
Med VC så er den det jo allerede - jeg vil dog hellere kalde det en guldgrubbe af genudgivelse :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 06/04-07 19:25 
Jow, men forhåbentligt ikke nogen der har købt Wii for VC's skyld ;)
CoreCoreSkrevet 06/04-07 20:33, rettet 06/04-07 20:35 
Chrono>
Så er det jo et problem med dit tv og ikke med Zelda.

Muligvis, men så gælder problemet også de omtrent 100 andre spil der har kørt fejlfrit derpå, mens Zelda er et af de få der fejlfrit kører mens det udpeger alle fejlene i min skærm. Helt ærligt hvad tror du selv?

Det kunne også være Nintendos idé om at nægte at følge med tiden (med mindre de gerne vil, men mangler kompetencen til det).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RooneyRooneySkrevet 06/04-07 20:49, rettet 06/04-07 20:50 
Hvilke spil på Xbox 360, synes du er pænere end Twilight Princess, og hvorfor, Core?

Eller - hvilke spil på Xbox 360, synes du er virkeligt flotte, og hvorfor?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
dpldplSkrevet 06/04-07 21:01 
- Wiimote used to point and shoot (cursor changes to green to let you know about a shot you can take)
- Knife attack by shaking Wiimote
- Analog stick to move Leon
- Hold Z and press analog stick up or down to do 180 turn
- Reload by shaking Wiimote and holding B trigger
- 1 button for map
- 2 button the options screen, minus button options menu
- A is action button
- B cancels

fra go nintendo
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
RooneyRooneySkrevet 06/04-07 21:02, rettet 06/04-07 21:05 
Konsolkongen>
Resident Evil 4 har i forvejen en virkelig dårlig kontrol

Nu vil jeg så tillade mig at argumentere, at du har en virkelig dårlig motorik, hvis du føler at RE 4's styring hæmmer dig.

Jeg fandt den både intuitiv og meget præcis; Særligt det at sigte med bl.a sniper riflen, var en fornøjelse, grundet den præcise styring - li'som analog styringen i f.eks Metroid Prime, som var ligeså perfekt.

Sjovt nok, så har GoW forsøgt at kopiere stort set ethvert aspekt i RE 4's styring; I forsøget herpå, har Epic dog gjort det kluntet og ikke særligt elegant - og tilmed langsomt oven i hatten. Men folk synes at DET spil's styring er noget nær perfekt.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/04-07 21:08 
Okotta>
Jeg fandt den både intuitiv og meget præcis; Særligt det at sigte med bl.a sniper riflen, var en fornøjelse, grundet den præcise styring - li'som analog styringen i f.eks Metroid Prime, som var ligeså perfekt.

Lige præcis det med Metroid gør jo at alt det andet bliver useriøst. Jeg er uenig med i dig i alle de ting du nævner. Styringen er klodset og aimet er dirrekte elendigt. Men du må da virkelig undskylde at jeg ikke deler samme mening som du.

Sjovt nok, så har GoW forsøgt at kopiere stort set ethvert aspekt i RE 4's styring; I forsøget herpå, har Epic dog gjort det kluntet og ikke særligt elegant - og tilmed langsomt oven i hatten.

Sjovt nok mener jeg GoWs kontrol er langt bedre. Desuden er de meget forskellige da GoW bla. bruger den højre analog til at dreje med.
Spiller nu: Phantasy Star IV
happyEDhappyEDSkrevet 06/04-07 21:10 
Nu med alt den snak om wii er eller bliver en losseplads for spil.
Så er det jo ikke noget nyt at capcom genudgiver specielt RE serien. Det har de, og vil nok gøre det rigtig mange gange endnu. Så det er jo ikke noget med wii at gøre.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RooneyRooneySkrevet 06/04-07 21:18 
Konsolkongen>
Lige præcis det med Metroid gør jo at alt det andet bliver useriøst.

Prøv i Metroid Prime, at bevæge analog pinden for at kigge rundt. Styringen er SÅ præcis og blød, og hverken hakkende eller upræcis.

Iøvrigt det samme i Zelda: The Wind Waker. Man kan bevæge analog pinden nærmest usigeligt lidt, og Link bevæger sig med museskridt, pga. den perfekte analog kontrol. Den er meget, meget præcis.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 06/04-07 21:21, rettet 06/04-07 21:22 
Konsolkongen>
Sjovt nok mener jeg GoWs kontrol er langt bedre. Desuden er de meget forskellige da GoW bla. bruger den højre analog til at dreje med.

Det er alt det kontekst sensitive stuff i GoW, som virker meget dårligt. Nogle gange slet ikke og andre gange bare alt for langsomt. RE4's er langt mere brugbart og præcis; Simpelthen mere strømlinet.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 06/04-07 21:49, rettet 06/04-07 21:51 
happyED>
Nu med alt den snak om wii er eller bliver en losseplads for spil.
Så er det jo ikke noget nyt at capcom genudgiver specielt RE serien. Det har de, og vil nok gøre det rigtig mange gange endnu. Så det er jo ikke noget med wii at gøre.

Vil netop mene at lige Wii i øjeblikket er målet for genudgivelser med påklistret Wii-styring. De kunne i det mindste porte et spil som ikke allerede kunne spilles på maskinen og hvor Wii-styringen kunne udnyttes og gøre spillet bedre... Okami f.eks. Men åbenbart for risikabelt for dem.
ChronoChronoSkrevet 06/04-07 23:38 
Core>
Helt ærligt hvad tror du selv?

Jeg tror du må forklare dig bedre.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
CoreCoreSkrevet 07/04-07 00:07, rettet 08/04-07 10:58 
Hvad er det der er svært at forstå?

100 spil + utallige film og endda TV-stationer der alle står knivskarpt, mens Zelda stadig ligner lort. Tillad mig at tvivle på at det skulle være skærmen og ikke spillet der er noget galt med.

Rooney>
Hvilke spil på Xbox 360, synes du er pænere end Twilight Princess, og hvorfor, Core?

Jeg tror vi skal helt ned i Arcade-spillene, for at finde noget der IKKE er. Hvorfor? Fordi at på 360'eren har stort set alle spil flotte skarpe kanter, der tydeligt adskiller farver og omgivelser fra hinanden, både med og uden HD. Til sammenligning ligner Zelda et akvarel-maleri der har ligget halvandet år under vand. Farverne flyder sammen, kanter eksisterer ikke, og det eneste jeg ser er et farve-virvar der vist nok skal forestille billeder, hvilke kun kan tydes hvis man stiller sig på 50 meters afstand.

I Zelda er Links ansigt jo en hudfarvet plet på toppen af hans krop, hvor man lige har knaldet to prikker og en streg på, mens man i flere 360-spil er ude i at gengive svedperler og hudporer (hvilket jeg også regner med gælder for PS3-spil).

Rooney>
Eller - hvilke spil på Xbox 360, synes du er virkeligt flotte, og hvorfor?

Bl.a. GRAW2, Rainbow Six: Vegas og Gears Of War. Fordi at det er virkelighedsnært, troværdigt og i flotte skarpe billeder, der ikke kræver at man selv skal forestille sig figurernes ansigter.

Hvis du herefter forventer at jeg skal tage noget som helst modargument seriøst, så forventer jeg til gengæld at du fysisk har set og prøvet Zelda TTP på en Wii (og et nærmere studie af HD er nok også på sin plads).

Det er muligt i andre betages af lokationer, arkitektur og design, men for andre er det altså fuldstændig overflødigt hvis det ikke kan vises ordentligt. Et godt fotograferet billede af Grand Canyon kan heller ikke bruges til en skid, hvis det er uskarpt.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
happyEDhappyEDSkrevet 07/04-07 00:39, rettet 07/04-07 00:44 
Beano>



Vil netop mene at lige Wii i øjeblikket er målet for genudgivelser med påklistret Wii-styring. De kunne i det mindste porte et spil som ikke allerede kunne spilles på maskinen og hvor Wii-styringen kunne udnyttes og gøre spillet bedre... Okami f.eks. Men åbenbart for risikabelt for dem.

Jamen ja er da enige.
Men nu er det RE serien de tit bliver ved at genudgive.
Og mon ikke det handler om penge. RE serien sælger vel bare bedre.
At så du og jeg syntes bedre om okami, ændre nok ikke på at de tjene flere penge på RE. Og capcom er jo som alle andre firmaer. Det der i sidste ende handler om er penge
Og det er da synd for nintendo.
Men igen konsollen er ny og som alle andre konsoller lider den af at firmaerne bare gerne vil have noget ud derpå om det så er godt eller ej. For så er der ikke så mange andre spil at konkurrere med.

Og core spil du nævner der gør det godt på feks 360 er altså spil der først er kommer min. et år efter 360 kom.
Så vent nu bare der kommer også flotte og gode spil til wii
Super mario galaxi ser helt fantastisk ud. efter hvad jeg har set.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
QQSkrevet 07/04-07 01:42, rettet 07/04-07 01:45 
Core>
Til sammenligning ligner Zelda et akvarel-maleri der har ligget halvandet år under vand. Farverne flyder sammen, kanter eksisterer ikke, og det eneste jeg ser er et farve-virvar der vist nok skal forestille billeder, hvilke kun kan tydes hvis man stiller sig på 50 meters afstand.

Det er jo netop meningen, det er vist det du ikke har forstået. Netop "akvarel"-grafikken som du kalder den, er jo Zelda TP's grafiske stil, det er meningen!! Om det er flot eller grimt er en smagssag, det kan der ikke være tvivl om. Jeg synes personligt det er flot, men forstår godt at du synes det modsatte.

Især forstår jeg det, når du fortæller at du spiller Wii på en fladskærm. For det er jo desværre sådan, at næsten alle fladskærme, viser lavopløsningsmateriale utroligt grimt, og ja, det bliver et rent pixelhelvede. Og det gør sig især gældende, hvis spillet ikke benytter sig af skarpe kanter, men "blødende" farver som i Zelda.
Havde Zelda været udgivet og designet til en konsol med 720p kræfter, havde det problem sandsynligvis gjort sig mindre gældende. Dog er den grafiske stil jo stadig en smagssag.
Selv spiller jeg Wii over RGB på et godt CRT TV, og der er grafikken fænomenal, intet pixelhelvede der. Men tilslutter jeg den via component og 480p til et HDTV (LCD, vel at mærke), bliver det ulideligt grimt.

Når Super Mario Galaxy, Metroid Prime 3 osv. udkommer, tror jeg ikke at LCD TV ejerne vil opleve en betydelig forskel fra deres nuværende indtryk af Zelda.

Det er tørre facts, som formentlig vedbliver at være HDTV ejernes største foragt for den ellers så rare lille hvide.
Og jeg forstår dem udemærket, men har istedet valgt at indrette mig efter Wii'ens capabilities, istedet for at udsætte den for et miljø den ikke lever op til.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
ChronoChronoSkrevet 07/04-07 09:12 
Jeg må jo indrømme at jeg ikke har set Zelda: TP på er LCD TV, men jeg har svært ved at forestille mig at det er så dårligt. Jeg har set det på en 50" plasma, og der ser det ligeså godt ud som et CRT.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
CoreCoreSkrevet 07/04-07 10:05, rettet 07/04-07 11:03 
Jeg har heller ikke set det på LCD, men derimod på 50" plasma, og hvis du prøver at bilde mig ind at det ser sådan ud på et billedrørsTV, så har du lige jordet hele Hølmkjærs lange indlæg, samtidig med at du fortæller at spillet er grimt uanset hvilken skærm det kører på ;)

happyED>
Og core spil du nævner der gør det godt på feks 360 er altså spil der først er kommer min. et år efter 360 kom.

Nej, de spil jeg nævnte var nogle af dem jeg syntes er VIRKELIG flotte.

Selv flere af 360'erens Launch-spil er jo langt over Zeldas standard.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
200 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig