X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 Indtryk


Svar
SlothSlothSkrevet 15/02-07 22:58, rettet 16/02-07 00:47 
Så fik jeg endelig min PS3!

Kort opsummering: DEN ER FED!

For lige at få problemerne af vejen først, så er det eneste problem jeg har oplevet med den, at mit Mirai nogle gange mister sync over HDMI ved opløsningsskift.

Det udmønter sig i, at skærmen bliver sort. Jeg skal slukke og tænde for TV'et for at genskabe billedet. Det er et velkendt problem hos nogle... Se hele indlægget
Kiss me, would you kindly?
1'500 emne(r).

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 05/07-07 18:17, rettet 05/07-07 18:22 
Beano>
Har de fået fixet tearing problemerne siden demoen?

Ikke ifølge den seneste EGM podcast. Der siger de, at tearing og nogle uheldige loadetider placeret midt i kampe, mens man er i gang med komboer, er to af spillets fejl. Tearingen skulle vist være værre i HD, så vidt jeg har hørt.

Rooney>
Men sammenlignet med demoen, så hakker det fulde spil i 1st person view, når man kigger rundt, og det kører bestemt heller ikke med 60 fps når man kigger rundt i 1st person. Når man i 3rd person drejer kameraet rundt omkring, så er der også nogle små hak engang imellem.

Jeg kan ikke forstå, at de ikke skærer i detaljerne i sådanne situationer. Der er alt for mange 360/PS3 spil, som BURDE køre 60, men hvor de har fejlprioriteret fra udviklernes side.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 05/07-07 19:01 
Har lavet en lille test.

Lader man være med at bruge HD installationen, så får man noglegange nogle sjove små loadepauser midt i spillet. Men bruger man HD installation, så er de væk. Det er vel egentligt osse logisk nok, eftersom der ingen pauser var i Xbox versionen, og den brugte harddisken en del til at cache data.

Mht. framerate, så kører det 60 fps hele tiden, men det som skæmmer indtrykket, er de der små hak når man kigger rundt i 1st person. I Ninja Gaiden's tilfælde, så har det næppe noget med detaljegraden at gøre, når netop demoen - som ligner det fulde spil på en prik, så vidt jeg kan se - ingen sjove hak har, når man kigger rundt i 1st person og 3rd person. Men - spillets framerate ER 60 fps, kan jeg se. Fatter bare ikke hvorfor der kommer de små hak.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/07-07 19:18 
Det gør der vel fordi det ikke kører 60 fps stabilt...
Spiller nu: Phantasy Star IV
RooneyRooneySkrevet 05/07-07 19:29 
Nej, tror ikke at det er derfor.

Har spillet lidt mere, og det er tydeligt at det kører med 60 fps hele tiden, imens man "bare" spiller spillet. Det er også 60 fps når man svinger kameraet rundt i 3rd person; De hak der kommer, ligner ikke "slowdown hak".

Svært at forklare ordentligt; Tror det er bedre hvis man checker spillet selv.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/07-07 19:37 
Hvis det hakker når du kigger rundt i første person så må det jo være en form for tearing eller framedrops. Ergo kører det ikke stabilt 60fps.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RooneyRooneySkrevet 06/07-07 12:33 
Det er ihvertfald ikke tearing man ser når man kigger rundt i 1st person og 3rd person. Virker heller ikke som egentligt slowdown, da de små hak nærmest ser ud til at være indsat lige efter hinanden. Som skrevet tidligere - svært at forklare; Bedst at se det ved selvsyn.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 07/07-07 10:12 
Går man i 1st person og drejer langsomt rundt, er der ingen hak og det kører smooth 60 fps. Trykker man pinden helt ud i kanten, kommer der små hak. Lugter lidt af, at man måske mangler lidt optimering mht. 1st person viewet. Når man gamer og fighter osv, så er det 60 fps hele tiden, og det gør mig glad.

Og spillet er fuldstændig genialt; Mere afbalanceret end Xbox udgaven, og langt, langt sjovere at spille - Xbox udgaven var langt mere kedeligt arbejde, end et sjovt spil. De ekstra våben er alle helt integreret i spillet; De er alle utroligt sjove at fighte med - level dem alle op til minimum level 2, og man kan gå fuldstændig amok på fjenderne. Love it!
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 07/07-07 15:36 
Nu har jeg gennemført demoen på PS3, og umiddelbart ser og føles spillet næsten identisk med Xbox udgaven (Black eller med downloads fra Live). Der er noget HDR lightning og bumpmapping rundt omkring, og så har de lavet lidt om på områderne med nye detaljer hist og her, men ikke noget voldsomt.

Men gameplayet føles nærmest identisk med Xbox udgaven, hvilket bestemt ikke er en negativ ting, men hvordan mener du at det er sjovere at spille og at Xbox udgaven var kedeligt arbejde? Hvornår har du sidst spillet det på Xboxen?
Jeg vil gerne forstå det, og skal under alle omstændigheder spille den fulde udgave på PS3. Jeg forventer dog ikke en specielt anderledes oplevelse end det gode gamle...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RooneyRooneySkrevet 07/07-07 16:44, rettet 07/07-07 16:46 
Grunden til at jeg synes Xbox udgaven er dårligere er, at den var for frustrerende at spille. Black udgaven var bedre; Den er faktisk omtrent ligeså god som PS 3 udgaven.

PS 3 udgaven vinder, fordi de alt for frustrerende ting er fjernet og/eller ændret. Jeg er ved Chapter 4, og jeg har det langt sjovere med denne udgave, end nogle af de andre.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
PalleJensenPalleJensenSkrevet 19/07-07 08:42 
Så rundede PS3 én million *solgte* enheder i Japan - omkring 8 måneder efter udgivelsen.

Man kan ikke lade være med at tænke på, hvordan det var gået, hvis Sony havde haft nogle spændende spil til PS3-lanceringen og ikke mindst (et tanke eksperiment), hvis PS3 var udstyret med et normalt DVD-drev og prisen dermed (teoretisk) ville have være på niveau med X360. Så ville den, tror jeg, have solgt den ene million på rekordtid og Sonys markedsposition ville have været helt anderledes end den er nu.

Well, tror lige fantasien løb af med mig der.... :)

Sony runder 1 million i JPN
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/07-07 08:50 
For sammenligningens skyld, er der nogen, der har tal for de øvrige konsollers (også gerne ældre) tid om at nå 1 million i samme territorie?
Bede-xBede-xSkrevet 19/07-07 10:22, rettet 19/07-07 10:26 
360 er ikke engang rundet 500000 i japan endnu. Wii kunne nok havde gjort det på meget kort tid, hvis Nintendo havde haft maskiner i butikkerne. Der er stadig hardwaremangel derovre, så Nintendo sælger hvert uge, det de shipper :)

Pt har Wii næsten solgt 3 millioner ifølge Enterbrain - den kilde der benyttes i Palles link - i japan siden den udkom i december.

PalleJensen>
hvis PS3 var udstyret med et normalt DVD-drev og prisen dermed (teoretisk) ville have være på niveau med X360.

Den havde de fleste steder spadseret ud af butikkerne, hvis de havde fjernet Blu-Ray(altså fået prisen ned). Lige præcis i japan er jeg ikke sikker på, at det ville være nok. Pt er det bare Nintendo, som ejer japan og det er usandsynligt, at et prisfald alene ville kunne ændre dette.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 19/07-07 10:34, rettet 19/07-07 10:35 
Tror heller ikke en billigere DVD-PS3 have ændret meget i Japan - tydeligvis Nintendo har har "stjålet" opmærksomheden væk fra Sony/PS3.

Man kan slynge mange teorier ud og spekulere "hvis nu hvis..." og om det havde ændret noget. Personligt er jeg glad for Sony's "Bluray gamble" og lavet en ordenligt stykke kvalitets hardware som ikke bryder sammen for ca. 30% af køberne. Tror stadig at Bluray bliver en fordel på længere sigt. Ser ikke Sony problem som værende prisen længere, men mangel af spil. Når der er nok kvalitets spil, skal den nok begynde at sælge.
Bede-xBede-xSkrevet 19/07-07 10:38 
Beano>
Personligt er jeg glad for Sony's "Bluray gamble"

Sjovt nok, så er det noget af det, jeg bryder mig allermindst om ved maskinen :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 19/07-07 10:40 
Sårn er vi jo så forskellige ;)
nerosnerosSkrevet 19/07-07 10:49 
Hyakotake>
For sammenligningens skyld, er der nogen, der har tal for de øvrige konsollers (også gerne ældre) tid om at nå 1 million i samme territorie?

Jeg har ikke lige kunnet finde noget bevis for det, men jeg vil da tro at Sega Og Nintendo har stukket det fra back in the days med deres 16 bit krig mellem SNES og Megadrive.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 19/07-07 10:55 
Mener også PS2 rundede den først million meget hurtigt.
Solgte den ikke den første million i launch-ugen alene?
nerosnerosSkrevet 19/07-07 11:01, rettet 19/07-07 11:02 
Jo det mener jeg. Det er imponerende!

Men ved også at SNES i Japan solgte omkring 2 millioner det første år i 1991. Det var rart vildt den gang.
Bashful Neophyte
Bede-xBede-xSkrevet 19/07-07 11:07, rettet 19/07-07 11:15 
neros>
men jeg vil da tro at Sega Og Nintendo har stukket det fra back in the days med deres 16 bit krig mellem SNES og Megadrive.

Megadriven solgte ret sløvt i starten og blev aldrig synderlig populær i japan. På nogle få punkter minder den faktisk om 360 ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 19/07-07 11:15 
Bede-x>
Sjovt nok, så er det noget af det, jeg bryder mig allermindst om ved maskinen :)

Du er ked af at vi har - hvad - 50 GB plads, i stedetfor 7 GB plads? Heavenly Sword på en sølle DVD skive? Nej tak - jeg har ikke lyst til et spil, hvor udviklerne var nødt til at begrænse sig, fordi de løb tør for disc plads.

Det er det samme som at sige, at man ønsker mindre harddisk plads, fremfor mere harddisk plads. Og så røg al logik ud af vinduet.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 19/07-07 11:18 
Måske er han bare ked af at betale ekstra for det?
Bede-xBede-xSkrevet 19/07-07 11:18, rettet 19/07-07 11:22 
Rooney: Nej, det er ikke det samme. Jeg er helt og aldeles overbevist om, at Blu-Ray ikke ville sidde i PS3, hvis Sony kun var et konsolfirma. Det sidder der ikke for spillenes skyld. Dét irriterer mig, da prisen for forbrugeren stiger betydeligt.

Selvfølgelig skal det nok blive brugt til noget, nu det er der, men jeg tvivler på, at vi vil se mange tilfælde, hvor en multidisk udgivelse ikke ville kunne være ligeså god.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HeroldHeroldSkrevet 19/07-07 11:44 
Rooney kalkulerer ikke med multidisks. Hvis det fylder mere end der kan være på en DVD-skive, så kan det bare ikke lade sig gøre på andet end PS3.

Og jeg er helt enig med dig, Bede. Blu-Ray sidder ikke kun i PlayStation 3 for forbrugernes skyld. Det har hævet prisen til et niveau, der har gjort den svært at sælge - der er ingen tvivl om at maskinen ville have solgt mere uden drevet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 19/07-07 11:51, rettet 19/07-07 11:52 
Mon trods alt ikke der også er en hel del, der har købt den som introduktion til BR - det er jo en billig BR-afspiller og man får en kraftig konsol med i købet.

Så måske er det lidt mere tvivlsomt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 19/07-07 11:55, rettet 19/07-07 11:56 
Du betvivler, at den ville have solgt mere uden drevet?

Hvis jeg havde sagt, at Sony efter 8 måneder på markedet ville være den absolutte nr 3 i konsolkrigen, ville du så havde troet på det, før annonceringen af PS3 prisen(til dels launchen)?

Nej, vel? Det var simpelthen utænkeligt, at maskinen ikke bare ville sælge sig selv. De fleste analytikere spåede den udsolgt i månedsvis.

Hvad ændrede dette? Der er selvfølgelig flere grunde, men hovedgrunden har været prisen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/07-07 12:00 
Come on, fellow nerds. "BD", ikke "BR" :-)
RJKRJKSkrevet 19/07-07 12:15 
Bede-x>
Du betvivler, at den ville have solgt mere uden drevet?

Jeg betvivler at det er så klar en no-brainer, som I lægger op til.

Men jeg sætter så heller ikke lighedstegn mellem Blu-ray og prisen på konsollen. Er det fx 1.000,- kroner Microsoft lægger oven i Xbox 360 for trådløs netværk og genopladelig controller? Bare et lille eksempel på, hvad man også kunne have gjort.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 19/07-07 12:18, rettet 19/07-07 12:22 
RJK>
Men jeg sætter så heller ikke lighedstegn mellem Blu-ray og prisen på konsollen.

De anslag vi har fået fra analytikere, har lagt Blu-Ray prisen på 200$ for forbrugeren(ved launch). Om man så er enig i den vurdering eller ej, er det vel tydeligt, at Blu-Ray ikke er gratis.

RJK>
Jeg betvivler at det er så klar en no-brainer, som I lægger op til.

Det kan jeg så kun sige, overrasker mig.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 19/07-07 12:33 
Bede-x>
Om man så er enig i den vurdering eller ej, er det vel tydeligt, at Blu-Ray ikke er gratis.

Det har jeg da heller aldrig påstået. Men faktum er at der er andre steder man kunne skære, hvis man ville ned i pris. Fakta er også, at udgifterne til at få BR i PS3, var noget man kunne - og nok også burde - sluge som en investering i BR-markedet. Sådan må Sony jo også på et eller andet plan have betragtet det.

Det kan jeg så kun sige, overrasker mig.

Hvorfor egentligt? Der var da også mange der valgte PS2 for at få en dvd-afspiller med i købet. Det har utvivlsomt også været tilfældet for PS3 og BR. Jeg kender da nogen :)

Havde PS3 samlet set solgt mere, hvis den havde launchet $200 billigere og havde dvd-drev fremfor Blu-ray-drevet? Meget muligt. Men der er jo langt derfra og til at konkludere, at drevet er skyld i alting ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 19/07-07 12:44, rettet 19/07-07 12:45 
RJK>
Hvorfor egentligt?

Fordi jeg har set ret mange forskellige kilder, der har anslået Blu-Ray til at være en af de dyrere komponenter i PS3. Og at et af hovedproblemerne for PS3 op til nu, har været pris.

Der var da også mange der valgte PS2 for at få en dvd-afspiller med i købet. Det har utvivlsomt også været tilfældet for PS3 og BR. Jeg kender da nogen :)

Dårlig sammenligning. Af flere grunde, men primært fordi PS2 jo faktisk solgte godt. Så der var der grundlag for at opbygge et argument for, at DVD havde haft en indflydelse.

PS3 har indtil videre sendt markedslederen ned på trediepladsen. Og det "gode" salg, mener du så, skal tilskrives Blu-Ray? Det er vist nærmere det dårlige salg ;P

Havde PS3 samlet set solgt mere, hvis den havde launchet $200 billigere og havde dvd-drev fremfor Blu-ray-drevet? Meget muligt.

Ja, det er jeg helt overbevist om. Op til nu i alle fald. Salgstallene i længden kan meget vel blive noget helt andet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 19/07-07 13:07 
Herold>
Rooney kalkulerer ikke med multidisks. Hvis det fylder mere end der kan være på en DVD-skive, så kan det bare ikke lade sig gøre på andet end PS3.

Når MS udgiver deres næste watercooled & tuned Elite 360 Model, så vil jeg helt sikkert tage et kig på Lair porten til maskinen.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 19/07-07 13:21, rettet 19/07-07 13:21 
Bede-x>
Dårlig sammenligning.

Det bliver sagt at PS3 sælger dårligt pga. BR. Jeg gør opmærksom på at "mange" faktisk har købt en PS3 netop pga. BR (og at det deraf ikke er så simpelt, som det bliver lagt op til). Det kan du da ikke tilbagevise med, at PS3 ikke har solgt ret godt...

Ja, det er jeg helt overbevist om.

Men det er bare stadig ikke så simpelt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 19/07-07 13:30, rettet 19/07-07 13:36 
RJK>
Det bliver sagt at PS3 sælger dårligt pga. BR. Jeg gør opmærksom på at "mange" faktisk har købt en PS3 netop pga. BR (og at det deraf ikke er så simpelt, som det bliver lagt op til). Det kan du da ikke tilbagevise med, at PS3 ikke har solgt ret godt...

Jo, for for hver du kender, som har købt den pga Blu-Ray, hvor mange er så undladt at købe den pga en for høj pris?

Faktum er, at PS3 salgstallene ikke har været imponerende. At du så tilfældigvis kender et par stykker, som har købt den for Blu-Ray, betyder intet i den sammenhæng, for det er for få folk, for hvilket det glæder. Ellers ville tallene være bedre. Ellers ville markedslederen jo ikke være endt på trediepladsen(indtil videre).

Alle forventede et højere salg fra PS3. Blu-Ray har ikke drevet salget af maskiner(nok).

RJK>Men det er bare stadig ikke så simpelt...

Det må du jo så argumentere for ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 19/07-07 13:43 
Det er allerede sket, som du kunne læse i mine indlæg, hvis du ikke på forhånd havde besluttet dig for at drage en mangelfuld konklusion på et mangelfuldt grundlag. Alle har vist forstået at du er modstander af BR i PS3 - det har jo fremgået af dine indlæg i lang tid - men det betyder jo ikke at andre nødvendigivs ser tilsvarende simplistisk på tingene :)

Det er - som allerede skrevet - meget muligt at du/I har ret i hovedtrækkene, men derfor kan man jo godt se mere nuanceret på tingene end der her gives udtryk for.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 19/07-07 13:48 
RJK>
men det betyder jo ikke at andre nødvendigivs ser tilsvarende simplistisk på tingene :)

Så må de jo komme med nogle overbevisende argumenter ;)

meget muligt at du/I har ret i hovedtrækkene

Ja, det tror jeg da :P
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 19/07-07 13:52 
Bede-x>
Det sidder der ikke for spillenes skyld.

Gad vide hvorfor der egentligt ikke bare sidder et almindeligt CD-ROM drev i Xbox'en, istedetfor et DVD drev.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 19/07-07 14:08 
Det har nok noget at gøre med, at DVD er billigt(nok) og mere tidssvarende.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 19/07-07 14:14 
Bede-x>
Så må de jo komme med nogle overbevisende argumenter ;)

Det er forventeligt at man diskuterer og vurderer nuanceret og gennemtænkt, så det behøver jeg skam slet ikke at argumentere for . . . :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/07-07 14:23 
Rooney>
Gad vide hvorfor der egentligt ikke bare sidder et almindeligt CD-ROM drev i Xbox'en, istedetfor et DVD drev.

Jeg håber du mener den originale Xbox, for ellers antager den sætning godt nok helt absurde dimensioner. I 2001 havde DVD allerede rigtig godt fat i markedet, så en Xbox (1) med CD ville have været helt utænkeligt. Hvis du snakker X360 kan jeg slet ikke finde på et svar, der passer (eller jo, men jeg vil ikke ret gerne have karantæne).
CoreCoreSkrevet 19/07-07 14:31 
Rooney>
Gad vide hvorfor der egentligt ikke bare sidder et almindeligt CD-ROM drev i Xbox'en, istedetfor et DVD drev.

Gad vide hvordan den bærer sig ad med at læse DVD-skiver.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RooneyRooneySkrevet 19/07-07 16:15 
Hyakotake>
Jeg håber du mener den originale Xbox, for ellers antager den sætning godt nok helt absurde dimensioner.

Selvfølgelig mener jeg den gamle originale Xbox.

Bede's absurde udtalelse om, at Blu-Ray drevet ikke er til spil i PS3'en, fik mig til at tænke "hmm".
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 19/07-07 20:23 
RJK>
Det bliver sagt at PS3 sælger dårligt pga. BR. Jeg gør opmærksom på at "mange" faktisk har købt en PS3 netop pga. BR (og at det deraf ikke er så simpelt, som det bliver lagt op til). Det kan du da ikke tilbagevise med, at PS3 ikke har solgt ret godt...

Jeg er skam enig i at nogen sikkert har købt maskinen pga. BR, men jeg tror at den lavere pris uden BR helt sikkert ville have resulteret i flere solgte maskiner. Jeg tror ikke det BR som nyt format har haft punch nok til at kunne sælge flere maskiner, blandt andet fordi det ikke er det eneste format på markedet. Men ja, forskellen bliver helt sikkert udlignet - omend jeg ikke mener 100% - af BluRay - det ér ikke en værdiløs feature.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 19/07-07 21:49 
Rooney>
Selvfølgelig mener jeg den gamle originale Xbox.

Hvordan læste den så DVD-skiver?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 19/07-07 21:59 
Herold>
men jeg tror at den lavere pris uden BR helt sikkert ville have resulteret i flere solgte maskiner.

Men problemet (derudover) med hele den opfattelse er, som jeg har forsøgt at sige, at det er rent gætteri, at maskinen havde været så og så meget billigere i butikkerne, hvis det ikke havde været for BR.

Sony har jo ikke sat prisen på PS3 ud fra hvad det koster at lave den. De har sat den ud fra, hvad de troede de kunne sælge den til. Havde de ikke troet det, så havde de sat en lavere pris, og - om nødvendigt - barberet features af.

Der er selvfølgelig også nuancer den anden vej rundt, men groft sagt mener jeg Sony ville have prissat PS3 ens, uanset om de havde udgifter til BR eller ej.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalleJensenPalleJensenSkrevet 19/07-07 22:01 
Tror du, at Sony ville have forlangt samme pris for PS3, hvis den ikke var udstyret med Blu-Ray?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RooneyRooneySkrevet 19/07-07 22:36 
Core>
Rooney>
Selvfølgelig mener jeg den gamle originale Xbox.

Hvordan læste den så DVD-skiver?

Jeg spekulerede i mit indlæg; Du læser det forkert.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 20/07-07 01:07 
Fair nok så.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KalicolaKalicolaSkrevet 27/08-07 11:54, rettet 27/08-07 11:55 
Der er altså en ting som jeg ikke forstår med hensyn til blue-ray. Som sagt, jeg har et fedt hd-ready 42t plasma tv. Jeg kan ikke forstå at billedet er grumset når jeg ser blu-ray. Det er jo lidt som om at detaljegraden i billedet forsvinder når der er lidt grums på. Det kan godt være at det SKAL være der. Men så er det jo noget hat at folk siger at det står knivskarpt og at man kan se alle hudormene i huden på skuespillerne, det kan jeg ihvertfald ikke.

Hvad jeg slet ikke forstår er, at når jeg henter en 720p trailer, transformers, ice age, open season, så står billedet knivskarp uden grums, eller ihvertfald meget meget mindre grums (og jeg kan se hudorme og alt det der), og billed kvaliteten er som jeg forventer at den skal være på blue-ray. Sådan er det bare ikke i virkeligheden.. Jeg forstår ikke at der er så stor forskel på en downloaded trailer, og så en blue-ray film med ukomprimeret billede og alt det shit...

Jeg er frustreret og jeg forstår det ikke.

Der må være nogle kloge hoveder herinde som ved hvad jeg snakker om, og som kan forklare mig hvad der er galt. Er der ikke?
For The Love Of The Game
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/08-07 12:10 
Jeg har lige sammenlignet lidt Pirates 2 på DVD og BD med Sloth, og der var ligeledes MEGET grums i BD-billedet, trods skiven har fået drømme-anmeldelse som "best BD-transfer ever" (kender ikke kilden, men den er i hvert fald rost til skyerne).

Jeg ved ikke om det har med dine trailervalg at gøre; lige netop Open Season og Ice Age er jo animerede/CGI-film, som ikke har "naturligt" grums fra et prof. kamera (ligegyldigt hvor godt det ellers måtte være). Jeg har ikke set Transformers, men jeg forestiller mig, at der er MEGET CGI dér også.
SumezSumezSkrevet 27/08-07 12:11 
Det hænger ikke sammen med at original-materialet til den film du har set på BluRay simpelthen ikke findes i højere kvalitet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
1'500 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig