X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 Indtryk


Svar
SlothSlothSkrevet 15/02-07 22:58, rettet 16/02-07 00:47 
Så fik jeg endelig min PS3!

Kort opsummering: DEN ER FED!

For lige at få problemerne af vejen først, så er det eneste problem jeg har oplevet med den, at mit Mirai nogle gange mister sync over HDMI ved opløsningsskift.

Det udmønter sig i, at skærmen bliver sort. Jeg skal slukke og tænde for TV'et for at genskabe billedet. Det er et velkendt problem hos nogle... Se hele indlægget
Kiss me, would you kindly?
1'500 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 26/04-07 15:23 
jaes>
Nej, det var ikke ligemeget i forhold til KC's indlæg. Du forvirrede mig med lige pludselig at tale om licens, da vi egentlig snakkede om indkøb af rettigheder. Sådan opfattede jeg i hvert fald KC's indlæg.

Åh ok... men pointe var bare at selvom rettighederne stadig var ejet af et dansk firma så kunne Sony i teorien godt have køb licens for at få lov til at bruge konceptet. Lidt ala det som de gør med rumble og bluetooth nu - Sony ejer ikke rettighederne men har licenceret teknologien.

Meget teoretisk, I know ;)


jaes>
Det kan vi så kun gætte meget løst på. Sony kan have udviklet konceptet siden 2003, eller for den sags skyld endnu tidligere. Fx for at se tiden an.

Helt enig... EyeToy PS2 var jo også et research projekt hos Sony i en del år før det blev til en produkt serie :)
jaesjaesSkrevet 26/04-07 15:30 
Beano>
men pointe var bare at selvom rettighederne stadig var ejet af et dansk firma så kunne Sony i teorien godt have køb licens for at få lov til at bruge konceptet. Lidt ala det som de gør med rumble og bluetooth nu - Sony ejer ikke rettighederne men har licenceret teknologien.

Jeps, var klar over hvad du mente i anden omgang, hence min edit :)
ChronoChronoSkrevet 27/04-07 09:21 
Så træder Kutaragi tilbage og overlader hans job til Hirai. Det er næppe helt frivilligt.

Kilde
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 27/04-07 09:28 
Vist et stykke tid siden Hirai overtog jobbet og Kutaragi blev vist døren... men nu fandt han så endeligt håndtaget ;)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/04-07 11:40 
Hehe, nej frivilligt er det nok ikke helt:

*snip*
"In November, the Welsh-born executive - the first foreign-born CEO of a major Japanese electronics company - demoted Kutaragi by stripping him of day-to-day management responsibilities."

PWNED, Kutaragi! :-)
BeanoBeanoSkrevet 27/04-07 11:45, rettet 27/04-07 11:46 
Ja... "Værsgo' at sidde nede i kælderen og stirre på en pap-kasse til du får lyst til at forlade os... og klipsmaskinen beholder vi, Ken!" ;)
SonicSonicSkrevet 27/04-07 13:27 
Haha, Office Space? :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dRxLdRxLSkrevet 27/04-07 13:28 
Får mig næsten til at håbe at PS3 klarer sig overdrevent godt i markedet så Ken bliver "redeemed".
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
fumfumSkrevet 27/04-07 14:14 
Vi trænger snart til at høre gode nyheder fra Sony-kanten af.
For eksempel en prisnedsættelse.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
WehnerWehnerSkrevet 27/04-07 14:16 
Som sagt har Læsehesten i Aalborg lavet en lokal af slagsen. Der stod stadig 3995,- i vinduet i går.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 27/04-07 14:55 
Er det ikke ca. 1000kr under vejl udsalgs pris?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 27/04-07 15:02 
Jeg tror faktisk vejl. lyder på 5495,-, men jeg har set den i en eller anden stor kæde til 4995,-.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RooneyRooneySkrevet 28/04-07 11:35 
GAME vil ikke lagerføre PS3 versionen af Oblivion. Samme gælder for online butikken gameplay.com (som åbenbart er ejet af GAME).

Hvad er nu det for noget bæ, og hvad med GAME herhjemme? Må de heller ikke sælge det?

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=75812

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=24619

Det at Ubi Soft udgiver spillet, får en alarmklokke til at ringe; Måske vil de ha' en større bid af kagen end de kan få..?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/04-07 13:41 
Eller måske er du og mange andre ramt af Internet-hysteri? Det er meget almindeligt og der er 50/50 chance for at det forsvinder når du bli'r voksen ;)

CVG
PapandPapandSkrevet 28/04-07 13:46 
Vi fik skam allerede spillet i onsdags. Så der er ingen problemer i Danmark.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
RooneyRooneySkrevet 28/04-07 13:53 
King Chaos>
Eller måske er du og mange andre ramt af Internet-hysteri? Det er meget almindeligt og der er 50/50 chance for at det forsvinder når du bli'r voksen ;)

Ja det er fint, men der har været nogle spekulationer om hvad grunden har været, til spillets pludselige forsvinden.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/04-07 14:06 
Læste du hvad der stod? Du kan godt forstå engelsk, ikke?
RooneyRooneySkrevet 28/04-07 14:14, rettet 28/04-07 14:15 
Det CVG skriver, kan sagtens være spekulation og ikke nødvendigvis sandheden.

Eller rettere: Ubi's udtalelse i CVG, er ikke nødvendigvis sandheden.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/04-07 14:43 
Ja, det ville være lidt spændende... så det er nok ikke tilfældet. Hvorfor skulle de lyve? Eller rettere sagt hvorfor er ingen fra Game stået frem og har sagt: "Vi nægter at føre det svinske spil fra den svinske udgiver, fordi der er nøgne grise i!" En boykot giver kun mening såfremt nogen ved at man boykotter og hvorfor. Ellers er det bare dumt og kedeligt. Så den triste sandhed er sandsynligvis at de har fået langt færre eksemplarer end det de skulle bruge. Det er sker for alle butikker på et tidspunkt. Så bider man al skam i sig og låner en stak af den nærmeste konkurrent.
BeanoBeanoSkrevet 28/04-07 14:46 
Og mig som troede at nøgne grise var et stort salgsargument for et spil... nok kun herovre i Jylland så.
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/04-07 15:13 
Jeg foretrækker at de er behårede... but each to his own :D
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/04-07 15:37 
...eller to each his own. :-D
SumezSumezSkrevet 01/05-07 09:12 
Så fik vi også en PS3 herhjemme, og indtil videre virker det mest af alt som endnu en X360, ikke noget specielt opmærksomhedsvækkende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RooneyRooneySkrevet 04/05-07 09:11 
Glemte at fortælle om en oplevelse jeg og en ven havde for et par dage siden.

Vi var en tur i Aalborg Storcenter, og i centeret ligger bl.a Bilka, Fona, Merlin og EB Games.

Vi kommer først forbi Fona, og indenfor døren står der en PS3 demo unit - det er første gang jeg ser sådan en - hvorpå Motorstorm kører (en demo af spillet endda). Min ven Anders (som selv ejer en Xbox 360) udbryder "Fuck hvor ser det godt ud!" Vi gik helt hen til demo standeren, og det var en øjenåbner uden lige. På dét HDTV så Motorstorm overdrevet fantastisk ud. Helt knivskarpt billede, ingen jaggies og tilmed lækkert smooth at se på. Selv al tekst stod fuldstændigt skarpt og tydeligt på skærmen. TV'et på demo standeren var et Samsung, og det lignede fuldstændigt den samme Samsung model som EB har i deres Xbox 360 demo unit. De 360 spil jeg har set køre på HDTV har været ret grimme fordi, det er tydeligt at se, at nogle textures skiller sig helt ud fra andre, ved at være super u-detaljerede kontra pænt detaljerede. Det er svært at beskrive præcist hvordan det har set ud, men forestil jer at spillet ikke har været super detaljeret, rent grafisk, og at det så er blæst op i en syg opløsning. Det ser forfærdeligt ud.

Jeg vil gå så langt til at sige, at jeg køber et bette HDTV om nogle dage, og det skal kun bruges til at spille PS3 på; Vil ikke kigge TV udsendelser på et HDTV, da jeg ikke bryder mig om billedet på TV udsendelser...synes ikke det ser "rigtigt" ud...billedet virker lidt gnidret - og som om der har været lidt forsinkelse på det - på de TV udsendelser jeg har set på et HDTV. Jeg ryster næsten ved tanken om, hvordan Resistance tager sig ud i HD, for ikke at tale om Oblivion(!) Igen - det Motorstorm vi så var en DEMO af spillet. Hvordan hulen ser det fulde spil ikke ud.

Vi var også i Merlin, Bilka og EB Games mens vi var i centeret, og det var det samme alle steder: Butikkerne havde Motorstorm kørende på deres PS3 demo units, og det så SÅ lækkert ud alle steder.

Til en slags sammenligning kan jeg tilføje, at i EB i Storcenteret, havde de en 360 demo unit - med tilhørende Samsung HDTV - som kørte Spider-Man 3. Banen foregik i et slags stort kontor miljø, og frameraten lå under 15 fps; Selv Spider-Man figuren hakkede derudaf i bevægelserne, og grafikken var super grim. Den led af det med at nogle textures skilte sig ud og var OK flotte, mens resten af spillet var udetaljeret med grimme textures. Som om texture arbejdet ikke var gjort færdigt - det beskriver det vist meget godt. Og her tænker jeg ikke kun på hvordan Spider-Man 3 så ud; Det er min oplevelse af alle de 360 spil jeg har set køre i HD.

Jeg slår lige fast: Det er ikke mit mål at bashe 360'eren med det her; Jeg har beskrevet hvordan jeg har oplevet HD på PS3 kontra 360, og der har været en kæmpe forskel på de to systemer.

Måske har EB her i byen fået en "bad deal" på Samsung HDTV's til deres 360 demo units, men jeg synes det er underligt at det i to butikker ser ens ud.

Al logik siger, at det ikke kan passe, at Xbox 360 skal se sådan ud i HD. Må se om jeg kan finde et eller andet sted og checke det ud - EB Games er tydeligvis ikke stedet. Eller - en Xbox 360 demo unit er måske bare ikke stedet?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 04/05-07 09:33 
Så er det da heldigt at alle os andre, der har spillet Xbox 360 på HDTV længe (inkl. Oblivion, hvor længe er det nu....et år? mere?) og nu også PS3 på samme skærm, ved bedre ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 04/05-07 09:41 
Jeg har set PS3 udfolde sig i 1080p på 42" i Resistance, Tekken, Motorstorm og Blazing Angels. Ingen nævneværdig forskel overfor 360, som faktisk lå foran i Blazing Angels. Du må jo have spist søm, for at komme med sådan en udtalelse. Det er da i øvrigt muligt, at Spiderman 3 sutter - men det er jo nok ikke 306'erens skyld, skal du se. Lige så lidt som Genji er PS3'eren skyld.

Se i øvrigt her
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RooneyRooneySkrevet 04/05-07 09:51 
DeluxScan>
Jeg har set PS3 udfolde sig i 1080p på 42" i Resistance, Tekken, Motorstorm og Blazing Angels. Ingen nævneværdig forskel overfor 360, som faktisk lå foran i Blazing Angels.

Men jeg har oplevet det fuldstændig anderledes, og da jeg så Blazing Angels første gang, på 360, lignede det løgn i HD.

Skal nok huske at skrive om mine oplevelser senere; Tager op til vennen Anders, når han hooker sin 360'er op til sin far's nye HDTV. Hvis der ikke er en markant forskel, fra hvad jeg tidligere har set, så er det jo en katastrofe.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 04/05-07 10:07 
Core>
Så er det da heldigt at alle os andre, der har spillet Xbox 360 på HDTV længe (inkl. Oblivion, hvor længe er det nu....et år? mere?) og nu også PS3 på samme skærm, ved bedre ;)

Så må Oblivion i HD på PS3, være noget nær en åbenbaring, ift. 360 versionen.

Det er jeg nødt til at få set.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 04/05-07 10:31 
Eller også er det ikke.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RooneyRooneySkrevet 04/05-07 10:43 
Siden det er pænere på PS3 i SD, mon så ikke også det er det i HD.

Du / I siger jo selv at HD er pænest..
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 04/05-07 10:43, rettet 04/05-07 10:49 
De Sony LCD TV der bruges på PS3 standerne ligner løgn. Og de er så vidt jeg kan se nyeste model i den størrelse. F.eks. Motorstorm ser uendeligt meget bedre ud herhjemme. LCD er næsten ligeså dårligt til spil, som det også er til TV, DVD og HD-formaterne. Der er simpelthen bare noget galt, med Motorstorm på LCD. Det virker f.eks. som om, at der er såen noget hvidt grums rundt omkring i billedet, som bare ikke hører hjemme.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RooneyRooneySkrevet 04/05-07 10:46 
Dvs. Motorstorm ser ENDNU bedre ud derhjemme, med et andet HDTV? Jeg tror jeg besvimer når jeg får et af slagsen at spille det på.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 04/05-07 10:47, rettet 04/05-07 10:48 
Det hjælper jo ikke når du køber et LCD TV. Så får du bare det samme bavl som de viser i butikkerne.

Men hvis du synes dét ser kanon ud, så kan du jo bare købe løs ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RooneyRooneySkrevet 04/05-07 10:49 
Så skal jeg jo nok ikke købe et dårligt LCD TV, vel, dér.

Hvad ser du det på derhjemme?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HankyHankySkrevet 04/05-07 10:52 
Rooney>
Siden det er pænere på PS3 i SD, mon så ikke også det er det i HD.

At Oblivion til PS3 kørende SD, er pænere end Oblivion til Xbox 360 kørende HD, er da noget forbandet ævl. Jeg kan ikke selv se forskel på de to udgaver, men skulle forcen ved PS3-versionen ikke bare være kortere load-tider, og længere drawdistance? (som man næppe får meget ud af, hvis man kører lav opløsning!)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
NaieraNaieraSkrevet 04/05-07 10:55, rettet 04/05-07 10:56 
Rooney>
Hvad ser du det på derhjemme?

Et professionelt/ISF-kalibreret Panasonic TH-42PX60EN. Et skidegodt TV, der virkelig viser nogle imponerende billeder, især med en godt lavet DVD, eller Blu-ray/HD DVD.

37"-modellen fra den nye serie, PX70, fås til under 10k. Dér får man virkelig noget for pengene, og så kan det også bruges til normal TV, i modsætning til LCD ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 04/05-07 10:56, rettet 04/05-07 10:56 
Hanky -->
Der er kortere loadetider og det hakker lidt mindre på PS3, men der er stadig pop-up textures, framedrops/skips etc.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RooneyRooneySkrevet 04/05-07 11:11 
Hanky>
At Oblivion til PS3 kørende SD, er pænere end Oblivion til Xbox 360 kørende HD, er da noget forbandet ævl. Jeg kan ikke selv se forskel på de to udgaver, men skulle forcen ved PS3-versionen ikke bare være kortere load-tider, og længere drawdistance? (som man næppe får meget ud af, hvis man kører lav opløsning!)

Oblivion til PS3, er pænere i både SD og HD, ift. 360 versionen i både SD og HD.

Og jo; Der er kortere loade tider og længere drawdistancer + ingen sindssyge hakken i grafikken, når man rider på hest i skovene.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/05-07 11:41 
Rooney>
Oblivion til PS3, er pænere i både SD og HD, ift. 360 versionen i både SD og HD.

Er det sagt udfra egne erfaringer, eller en masse head-to-head reviews?
CoreCoreSkrevet 04/05-07 12:11 
Et 10-minutters kig i EB's demo-units hører vel til egne erfaringer :p
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 04/05-07 14:02 
Naiera>
LCD er næsten ligeså dårligt til spil, som det også er til TV, DVD og HD-formaterne.

Nu vil jeg ikke gøre det til endnu en LCD vs. plasma diskussion (og jeg hælder selv til plasma), men da jeg for nylig kiggede på tv i Elgiganten på Fisketorvet, blev jeg virkelig overrasket over, hvor flot billedet på mange af LCD-tv'ene stod.

Så enten er der sket et mirakel med LCD-teknologien, på de få måneder der er gået siden jeg sidst lavede en tilsvarende sammenligning, eller også kan LCD se fedt ud med det rette udstyr. Formentlig har signalkilden i det her tilfælde været et godt HD-format, og måske har Elgiganten brugt en ny og super god dims til at forstærke signalet. Men faktum er i hvert fald, at billedet var meget skarpt på mange af LCD-tv'ene. En punkt jeg ellers synes LCD-tv normalt halter på - kontrasten plejer at være god, men fx noget som hudporrer plejer at være udvaskede. Og det var ikke tilfældet her.
Jack_DJack_DSkrevet 04/05-07 14:05 
Hyakotake>
Rooney>
Oblivion til PS3, er pænere i både SD og HD, ift. 360 versionen i både SD og HD.

Er det sagt udfra egne erfaringer, eller en masse head-to-head reviews?

IGN, siger stort set det samme.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 04/05-07 14:07, rettet 04/05-07 15:57 
jaes>
En punkt jeg ellers synes LCD-tv normalt halter på - kontrasten plejer at være god, men fx noget som hudporrer plejer at være udvaskede. Og det var ikke tilfældet her.

tja, ved ikke om der er sket det store på den front, men selv de bedste LCD og Plasma tv jeg har set, får baghjul af min Panasonic PTAE900 projektor, når den er hooket på min PS3 via HDMI.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
CoreCoreSkrevet 04/05-07 14:24 
Så mangler vi bare nogle spil der er værd at kigge på ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 04/05-07 14:55 
De PS3´og 360 demostandere jeg har set, har billedet hver gang lignet lort i forhold til hvordan de samme spil/konsoller har set ud hjemme på mit 40" Samsung LCD HDTV.
Om det så skyldes dårligt HDTV i demostanderen, ukorrekt indstilling af billede/konsol, dårlig kabling, tidlig udgave af spillene, etc. ved jeg ikke, men det man ser på demo standerne er langt fra benchmarken for hvad en given konsol kan præstere.
RooneyRooneySkrevet 04/05-07 15:07 
Hyakotake>
Er det sagt udfra egne erfaringer, eller en masse head-to-head reviews?

Egne erfaringer, IGN, Gamespot + resten af verden.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 04/05-07 15:25, rettet 04/05-07 17:00 
jaes>
Men faktum er i hvert fald, at billedet var meget skarpt på mange af LCD-tv'ene. En punkt jeg ellers synes LCD-tv normalt halter på - kontrasten plejer at være god, men fx noget som hudporrer plejer at være udvaskede. Og det var ikke tilfældet her.

Kontrast er lige netop der hvor LCD-teknologien har haft, og fortsat har, en af sine største svagheder.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 04/05-07 15:59, rettet 04/05-07 15:59 
Hvis du tænker kontrast i traditionel forstand (forskellen på lyst og mørkt), har du muligvis ret, det har jeg ikke tjekket. Kan være jeg bruger et forkert ord så. Jeg tænker på den "klarhed" billedet står med. Kan være det er en klarhed i farverne, og ikke kontrasten. Evt. noget med farvernes dynamik.
Zzap!Zzap!Skrevet 04/05-07 16:30 
Det er vigtigt at skelne mellem reel kontrast og opfattet kontrast. f.eks. klarer LCD skærme sig langt bedre i dagslys end CRT og plasma.
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 06/05-07 13:29 
X360 skal da helt klart spilles i HD.
Ved et spil som Gears of War, var det nærmest som et helt nyt spil, da jeg fik mit 42" HD TV. Det er afsindigt uoverskueligt på et gammeldags fjernsyn.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
1'500 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig