X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 Indtryk


Svar
SlothSlothSkrevet 15/02-07 22:58, rettet 16/02-07 00:47 
Så fik jeg endelig min PS3!

Kort opsummering: DEN ER FED!

For lige at få problemerne af vejen først, så er det eneste problem jeg har oplevet med den, at mit Mirai nogle gange mister sync over HDMI ved opløsningsskift.

Det udmønter sig i, at skærmen bliver sort. Jeg skal slukke og tænde for TV'et for at genskabe billedet. Det er et velkendt problem hos nogle... Se hele indlægget
Kiss me, would you kindly?
1'500 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
RooneyRooneySkrevet 14/03-07 10:13 
Jeg mener at kan huske, at du bitchede over Xbox 360'erens vejl. pris, og var helt ligeglad når folk gjorde opmærkesom på, at man kunne få maskinen som et bundle m. et spil, til billigere penge.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Jack_DJack_DSkrevet 14/03-07 10:18, rettet 14/03-07 10:19 
Korrekt, men det var fordi man ville sammenligne PS3 vejl. udsalgspris med tilbudspriser på Xbox360 og den holder ikke.
Sammenligningen må enten gå på vejl. priser for begge parter eller på tilbudspriser.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
HeroldHeroldSkrevet 14/03-07 11:18 
Det er da iøvrigt hamrende ligegyldigt, er det ikke? Om du kan få den til 4999,- 5300,- eller 5500,- betyder jo intet for at du kan få en japansk 20Gb-model til 1500, fordi de ikke kan slippe af med dem? Faktum er at du kan spare 2/3 af prisen væk, for noget der er næsten tilsvarende.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 14/03-07 11:27 
Og det kan man stadig eller er det noget man baserer på et gammelt billede man har set på nettet?
NaieraNaieraSkrevet 14/03-07 12:01 
Herold>
Faktum er at du kan spare 2/3 af prisen væk, for noget der er næsten tilsvarende.

Arj, det er godt nok lidt svært at gøre det. Du får ikke uden videre en PS3 til 1500,-. HVIS du har en kammerat der tilfældigvis kommer forbi 'Yodobashi Camera' og vil sende en hjem, så koster det stadigvæk forsendelse, eventuelle PayPal-procenter, og måske også kreditkort procenter. Told osv. skal så oveni det, hvis du er uheldig. Så når vi hurtigt 2000,- eller måske endda 2500,- før du står med den ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 14/03-07 12:49 
Jack_D>
Korrekt, men det var fordi man ville sammenligne PS3 vejl. udsalgspris med tilbudspriser på Xbox360 og den holder ikke.
Sammenligningen må enten gå på vejl. priser for begge parter eller på tilbudspriser.

Dengang var der jo ingen tilbudspriser på PS3, så en sammenligning mellem disse måtte jo uværgeligt ende med NFI's vejl. pris, da der ikke var andet at holde sig til. N'est-ce pas?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Jack_DJack_DSkrevet 14/03-07 13:26 
Du har misforstået. Problemet var jo, at man ikke brugte vejl. pris på Xbox360 som sammenligningsgrundlad, en pris som iøvrigt stadigvæk er på ca. 3200 kr, men brugte diverse tilbudspriser og bundlepriser.

dvs. du sammenligner NFI's vejl pris på PS3 og diverse tilbudspriser og bundlepriser på Xb0x360.
Det er at sammenligne æbler og bananer.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 14/03-07 13:31 
Jeg mener bare, at når der ikke er noget alternativ til vejl. pris, så må det vel være den, der skal bruges.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Jack_DJack_DSkrevet 14/03-07 13:40, rettet 14/03-07 13:41 
mjah, men giver samligningen så mening, hvis du bruger vejl. pris på den ene og tilbuds pris på den anden?

Det giver da alt andet lige et skævt billede og en ikke helt fair samligning.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
RooneyRooneySkrevet 14/03-07 13:52 
Sammenlign this:

Xbox 360 Premium inkl. Lost Planet: 2799,- i Merlin.

PS3 inkl. CoD 3 og en film: 5300,- i Elgiganten.

2500,- i prisforskel på de to bundles(!) For de penge ku jeg faktisk købe en ekstra Xbox 360,- eller hvad med en DS Lite og en seriøs røvfuld spil? Eller en PSP? Eller...eller..?

Anyway - gad vide hvor længe Fona kører med deres tilbud til 5000,-. Med mindre de har fået en virkelig god deal hos NFI, så kommer de til at tabe penge på dét eventyr; PS3 er ikke billig i indkøb.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 14/03-07 14:04 
Ja, så vidt jeg ved koster den ca. 5200,- i indkøb inkl. moms.
Jack_DJack_DSkrevet 14/03-07 16:05, rettet 14/03-07 16:06 
Rooney>
Sammenlign this:

Xbox 360 Premium inkl. Lost Planet: 2799,- i Merlin.

PS3 inkl. CoD 3 og en film: 5300,- i Elgiganten.

2500,- i prisforskel på de to bundles(!) For de penge ku jeg faktisk købe en ekstra Xbox 360,- eller hvad med en DS Lite og en seriøs røvfuld spil? Eller en PSP? Eller...eller..?

til de 2799.- skal du lige lægge 500 kr for at kunne spille online, 150,. for at kunne oplade din controller og så er forskellen lige pludselig ikke ret stor.
Når man samtidig ser hvad man får for den ringe forskel, wifi, større HDD, samt ikke mindste BD, så burde det står lysende klart, at det ikke er et ringe tilbud.

Rooney>
Anyway - gad vide hvor længe Fona kører med deres tilbud til 5000,-. Med mindre de har fået en virkelig god deal hos NFI, så kommer de til at tabe penge på dét eventyr; PS3 er ikke billig i indkøb.


Nå! som forbruger er jeg fløjtende ligeglad om de sætter penge til eller ej.
Prisen er under de 5000kr som jeg ved en tidligere lejlighed har sat en cocio på spil på.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
BeanoBeanoSkrevet 14/03-07 16:12 
Var det ikke den vejl. pris du satsede den cocio på? ;)
Jack_DJack_DSkrevet 14/03-07 16:53 
hmm, nu bliver jeg lige i tvivl :) Men som jeg husker det, blev vejl. pris det ikke nævnt specifikt.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
HeroldHeroldSkrevet 14/03-07 19:26 
Du skylder Cocio. Færdig slut. :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 14/03-07 19:34 
Som jeg forstår Fonas tilbud (som er et modsvar til Elgigantens bundle) så gælder tilbudet som et preorder tilbud frem til d.22., så møder du op d.23. direkte fra gaden skal du vel betale... 5499,-?

Jeg er meget spændt på hvordan dag 1 salget kommer til at forløbe. Med Wii havde vi jo vores udsendte medarbejder på stedet foran Fona 2000 live på mobilos og han har allerede meldt ud at der er han at finde igen d.22. fra om eftermiddagen :D Personligt rapporterer jeg selv direkte fra provinsen, hvor de sandelig ikke bruger "natåbent", så det bliver op af formiddagen. :)

Tror I man bare kan gå ind i en butik og købe en PS3 d.23.?
BeanoBeanoSkrevet 14/03-07 19:41 
Jeg tror ikke det bliver et problem at finde en PS3 uden preorder på dagen når der er 8000-9000 maskiner til lille Danmark.

Men omvendt... hvis man kan spare 500 ved at forudbestille ;)
HeroldHeroldSkrevet 14/03-07 21:02 
Så giver man stadig 5000 :D Det er mange penge.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SlothSlothSkrevet 14/03-07 22:47, rettet 14/03-07 22:47 
Set i lyset af hvad en PS2 kostede på launch-dagen (ca. 4.000) er situationen vel ikke så forskellig fra dengang?
Kiss me, would you kindly?
JinkJinkSkrevet 14/03-07 23:14 
Der var langt mere hype omkring PS2 end der er om PS3. Så situationen er en del anderledes imo :)
XiwanaXiwanaSkrevet 15/03-07 00:13 
Jeg må indledningsvis indrømme, at jeg ikke har fuldt synderligt meget med i denne tråd. Men når titlen på topic nu engang er PS3-impressions, så vil jeg da også gerne lige fortælle om mine første indtryk af "vidunderet". Jeg prøvede den for første gang i dag i en blockbuster, hvor der er opstillet en retailer-udgave. Min vurdering er således baseret på rundt regnet 10 min. spilleri af MotorStorm-demoen.

Lad mig begynde med det mest bemærkelsesværdige: Controlleren er ikke god. Den føles ALT for plasticagtig set ifht. PS2-ens joypad. Controlleren er også meget let (Om det så skyldes manglen på rumbleindmad eller noget andet, ved jeg ikke). Den manglende rumblefeature er faktisk til at leve med. Bevægelsessensoren virker fint (kræver dog en del tilvænning i starten - men for dem med Wii, vil der nok ikke være de store problemer).

Grafik og lyd er god (konsollen var tilsluttet et Sony-tv af nyere dato - specs'ene har jeg ikke forstand på). Det hele fremstår lyst og klart - meeen SÅ meget flottere grafik end 360'erens, synes jeg nu ikke der er tale om.

Disse umiddelbare indtryk er naturligvis blot mine egne og der er mange variabler i denne sammenhæng (retailercontrolleren kan være anderledes end den færdige udgave, et bedre fjernsyn kan anvendes og så er MotorStorm måske ikke det bedste spil at vurdere konsollens samlede ydekraft ud fra). Men alt i alt var der tale om en god oplevelse.
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 15/03-07 09:14 
Sloth>
Set i lyset af hvad en PS2 kostede på launch-dagen (ca. 4.000) er situationen vel ikke så forskellig fra dengang?

Det var jo også helt absurd.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 15/03-07 09:26 
Sloth>
Set i lyset af hvad en PS2 kostede på launch-dagen (ca. 4.000) er situationen vel ikke så forskellig fra dengang?



Nej set med naturlig inflation ville PS2ens launchpris svare til 4500kr rundt regnet i dag.
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 15/03-07 15:39 
Xiwana>
Grafik og lyd er god (konsollen var tilsluttet et Sony-tv af nyere dato - specs'ene har jeg ikke forstand på). Det hele fremstår lyst og klart - meeen SÅ meget flottere grafik end 360'erens, synes jeg nu ikke der er tale om.

Jeg så en af de standere i dag. Det er et elendigt TV.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/03-07 16:09 
Spytter PS3'en PS1 og PS2 spil ud i progresive scan?
Spiller nu: Phantasy Star IV
King ChaosKing ChaosSkrevet 15/03-07 18:09 
Naiera>

Jeg så en af de standere i dag. Det er et elendigt TV.

Helt enig. Jeg var næsten chokeret.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/03-07 18:11, rettet 15/03-07 18:12 
Xiwana>
meeen SÅ meget flottere grafik end 360'erens, synes jeg nu ikke der er tale om.

Jeg fik lidt samme fornemmelse, da jeg så den PS3, som var blevet slæbt med til træffet, i aktion. Det var da meget flot, men jeg havde ikke forventet at den lå SÅ tæt op ad 360'eren.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/03-07 21:03 
Nede på arbejde havde vi (ansatte) fået en stak papirer med informationer om maskinen. Kan det passe at man ikke kan vælge 1366x768 med HDMI? Der stod kun 480p, 720p, 1080i og 1080p.

Nogen af jer med en maskine der har prøvet at tilslutte til TVet med HDMI?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 16/03-07 21:08 
Ja - jeg har lige været gennem hele setup-processen, og det er rigtigt nok - du kan kun vælge de fire opløsninger.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 16/03-07 21:10, rettet 16/03-07 21:13 
Det tror jeg godt kan passe. Tror slet ikke det er en del af HDMI standarden at køre specifikke opløsninger som med VGA.

HDMI på WIkipedia
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/03-07 21:14 
Lame :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JloweJloweSkrevet 16/03-07 21:54 
Afspillede Blach Hawk Down via Blu-ray iaftes, lyden gik via HDMI kabel til min forstærker (æv at min projektor ikke også har HDMI) - jeg har i forvejen Superbit udgaven af filmen, men for pokker lyden er fuldstændig sindssyg på BR. HD-drevet til xbox360 kan jo kun outputte via optisk lyd, så det var første gang jeg hørte de nye lydformater. Jeg er målløs, jeg har leget med hjemmebio i mange år, men det her var godt den mest fantastiske lydoplevelse nogensinde. Geværskud lyder som kanoner og alle højtalere arbejder på højtryk. Jeg har kun 6.1, så jeg mangler en sidste baghøjtaler, men pyt med det lige nu. Jeg glæder mig til at sætte Flyboys på som har HD DTS, det har Black Hawk Down nemlig ikke...
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
BeanoBeanoSkrevet 16/03-07 22:27 
Jlowe>
Jeg er målløs, jeg har leget med hjemmebio i mange år, men det her var godt den mest fantastiske lydoplevelse nogensinde.

Lyden skamroses også i denne anmeldelse - øv så kommer jeg nok til at købe den igen ;)

"this one is absolutely a stunner"
KalicolaKalicolaSkrevet 16/03-07 23:14 
hvad hedder indgangen i ens forstærker som kan afspille HD lyd?
For The Love Of The Game
JloweJloweSkrevet 16/03-07 23:31 
Ja jeg kommer også til at eje en masse dubletter af mine favoritfilm, frygtelig hobby vi har :-)
Den bedste lyd får du via en HDMI indgang i din forstærker.
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
zAcuzAcuSkrevet 18/03-07 13:07 
Jeg har hørt at PS3'ern ikke er bagud comfortable med PS1-PS2 spil?

Kan det virkelig være rigtigt? - Og hvis det er, er der en løsning på det andet end at have sin monster slidte PS2 fremme stadig?
HeroldHeroldSkrevet 18/03-07 13:11 
I den europæiske udgave har de fjernet den Emotion-chip, der gjorde at den kunne afvikle langt de fleste spil problemfrit, så det kommer til at køre lidt a la Microsofts løsning nu - via software emulering, hvilket betyder at det ikke er alle spil, der understøttes. Men i første omgang skulle du kunne spille lidt over 1000 forskellige PS2-spil med den update, der kommer på fredag.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
IqonIqonSkrevet 18/03-07 13:11 
PS3'en er skam bagudkompatibel med både PS1- og PS2-spil - men kun et begrænset antal. Så vidt jeg ved skulle langt de fleste PS1-spil fungere, mens der stadig er stor tvivl om, hvor mange PS2-spil der vil være understøttet fra dag et af. Den præcise liste over understøttede spil kendes først d. 23. marts, dagen for lanceringen af konsollen herhjemme. Der er gået rygter om 1000-1200 PS2-titler på listen, men ingen ved det med sikkerhed.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
zAcuzAcuSkrevet 18/03-07 13:53 
Okay, så hvis jeg går ud og køber en PS3 den 23 eller 24 kan jeg stadig godt pakke min PS2 væk?

Grunden er bare at jeg ikke har tænkt mig at købe vildt mange ps3 spil indtil næste år, så det ville være ret belastene at skulle tage sin ps2 i brug hele tiden. :{
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/03-07 14:04 
Hvis du alligevel ikke skal spille specielt mange PS3-spil (eller være online eller se BD-film), hvorfor så ikke vente til den (temmelig sandsynligt) falder yderligere i pris senere hen?
zAcuzAcuSkrevet 18/03-07 14:23 
Selvfølgelig også en mulighed, har bare glædet mig enormt til PS3, men mest pga af de nye Final fantasy spil generelt.

Men det kan være at der er en del spil på `release` date som ser spændene ud. Ville bare elske hvis man kunne sætte sin PS2 væk efter at have købt 3'ern.
Og jeg er ikke ked af prisen overhovedet.

Det virker bare utrolig underligt at den ikke er ligesom PS2'en var den gang den kom ud, hvor man uden problemer kunne spille ps1'erns spil :)
HeroldHeroldSkrevet 18/03-07 14:41, rettet 18/03-07 14:44 
Det giver faktisk mening. Kort fortalt, så blev PS2-spillene afspillet med hjælp fra en chip i PS3'en. Da Sony allerede sælger PS3 med tab, har de valgt at revidere hardwaren, og skære chippen fra, så spillene nu skal afspilles ved hjælp af software, som rent kompatibilitetsmæssigt er sværere at få til at fungere. Der ligger selvfølgelig også en del research bag, mht. hvor mange der reelt ville bruge deres PS3 til at spille gamle spil, og også hvilke spil de spiller.

Edit: Men idéen er rigtig god, hvis de kan håndtere den ordentligt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 18/03-07 15:33, rettet 18/03-07 15:43 
zAcu>
Selvfølgelig også en mulighed, har bare glædet mig enormt til PS3, men mest pga af de nye Final fantasy spil generelt.

Kan anbefale at du kigger anmeldelser til titler som Resistance, Motorstorm, Virtua Fighter 5, Ridge Racer 7, Formula One og ser om de appelerer til dig. Hvis du ikke allerede har en Xbox360'er eller spiller på PC, så er der spil som Oblivion, Virtua Tennis 3, NBA Homecourt, osv. som er interessante.
Hvis der ikke er nogen launchspil der falder i din smag - så vil jeg også vente til prisen måske falder eller der kommer flere interessante spil... FFXIII er jo ikke lige på trapperne ;)

Men hvis du køber en PS3, så vil jeg ikke satse alt for meget på at du kan pakke din PS2 ned - meget tyder på at kompatibility med dine PS2 spil ikke speciel god fra dag 1.
Sony frigiver listen over kompatible PS2 spil på fredag, så kan vi se hvor godt/skidt det bliver ;)
SephirothSephirothSkrevet 18/03-07 15:42 
Hvis det fungerer ligeså ringe som på 360, kan det vist osse være ligemeget.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BeanoBeanoSkrevet 18/03-07 15:46 
Men den kan i det mindste opscalere XBox spillene, som den er kompatibel med, til HD. Det tvivler jeg på at Sony har implementeret i den første udgave af PS2 emulatoren.
HeroldHeroldSkrevet 18/03-07 16:02 
Sephiroth>
Hvis det fungerer ligeså ringe som på 360, kan det vist osse være ligemeget.

Det lyder som om de har tænkt sig at have flere spil klar fra dag 1 end Microsoft har lige nu. Det lyder bare vildt, hvis de på så kort tid kan have 3-4 gange så mange spil klar, opskalering eller ej.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
zAcuzAcuSkrevet 18/03-07 16:53 
Beano>
zAcu>
Selvfølgelig også en mulighed, har bare glædet mig enormt til PS3, men mest pga af de nye Final fantasy spil generelt.

Kan anbefale at du kigger anmeldelser til titler som Resistance, Motorstorm, Virtua Fighter 5, Ridge Racer 7, Formula One og ser om de appelerer til dig. Hvis du ikke allerede har en Xbox360'er eller spiller på PC, så er der spil som Oblivion, Virtua Tennis 3, NBA Homecourt, osv. som er interessante.
Hvis der ikke er nogen launchspil der falder i din smag - så vil jeg også vente til prisen måske falder eller der kommer flere interessante spil... FFXIII er jo ikke lige på trapperne ;)

Men hvis du køber en PS3, så vil jeg ikke satse alt for meget på at du kan pakke din PS2 ned - meget tyder på at kompatibility med dine PS2 spil ikke speciel god fra dag 1.
Sony frigiver listen over kompatible PS2 spil på fredag, så kan vi se hvor godt/skidt det bliver ;)

Okay tak for det, fik kigget lidt på de nye spil til launchen og Moterstorm ser mega fedt ud ;) Men måske skulle man bare vente til Final Fantasy serien bliver udgivet. Men PS3'en er uden tvivl en lækker krabat ved siden af mine andre konsoller. Jeg har også Xbox 360. Men Xbox siger mig slet ikke noget. Så den står der bare næsten ubrugt :O

Playstation for president!
Zzap!Zzap!Skrevet 18/03-07 17:42 
Eftersom der stadig er en Graphics Synthesizer i PS3en, kan jeg ikke se noget problem i at den kommer tæt på 100% BC med tiden.
Cell skulle arkitekturmæssigt være meget god til at emulere Emotion Engine.
Born to kill space
HeroldHeroldSkrevet 18/03-07 17:44 
Det forklarer i hvert fald at de lover over 1000 spil ved launch.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Zzap!Zzap!Skrevet 18/03-07 18:08 
Desværre ser det ud til at de virkelig gode titler som Okami og SotC ikke kører endnu. Titler som brugte PS2en på kreative måder er sværere at få til at køre ordentligt.
Born to kill space
1'500 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig