X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii den mest støjende?


Svar
RooneyRooneySkrevet 15/01-07 16:43 
Det var ikke lige det jeg troede om Wii'en.

Hvad er jeres erfaringer?

Støj test
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 15/01-07 16:55 
Xbox 360 er uden tvivl dem mest støjende konsol jeg har haft og Wii er nærmest lydløs i forhold til.
Det må være en defekt Wii!
WikzoWikzoSkrevet 15/01-07 17:32 
Man kan næsten ikke høre Wii, medmindre den er ved at loade cd'en :)

Dog "hyperventilerer" den nogle gange, hvor man i 5-10 sekunder kan høre blæseren rimelig tydeligt.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 15/01-07 18:14 
Nu findes der jo xbox360 versioner som "kun" "Larmer" halvt så meget som de første udgivelser.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
IqonIqonSkrevet 15/01-07 18:20 
Hjemme hos mig er der ingen tvivl: Xbox 360'en tager klart prisen som den mest larmende. Jeg har lige fået den tilbage fra reparation efter at have været ude for de famøse tre røde kvartcirkler, efter to måneders kamp med M$, der havde problemer med at sende mig en mail med en adresse, så jeg kunne sende den af sted, fik jeg konsollen tilbage, blot for at konstaterer at den nu larmer mere end nogensinde før, selv hvis den er "slukket" og kun skal oplade en controller. Før reparationen larmede den også markant mere end Wii'en, men bestemt ikke SÅ meget.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 15/01-07 18:22 
Rooney>
Hvad er jeres erfaringer?

Jeg synes Nintendo Wii er stortset lydløs. Man hører den kun når den loader.
Home is where the hardware is..
SonicSonicSkrevet 15/01-07 18:29 
Min Xbox 360 støjer enormt når den afspiller DVD'er eller spil. Min Wii siger derimod ikke et kuk!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoChronoSkrevet 15/01-07 18:38 
Jeg synes godt nok slet ikke min Wii er lydløs når der er et spil i drevet! Det er den dog når man bruger VC-spil, Opera osv..
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/01-07 19:44 
Jeg har også at erfaringer med at min Wii giver lyd fra sig - det er ikke så slemt som X360, men den kan høres. Det er hovedsagligt drevet den er gal med (blæseren "hyperventilere", kun en gang imellem). Jeg har lidt mistanke om der skal bruges flere "kræfter" på at læse en disc, når konsollen står oprejst - jeg syntes hvertfald både min X360 og netop Wii larmer mindre, når de ligger ned.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ChronoChronoSkrevet 15/01-07 19:50 
Sådan er det også med min brors Wii. Jeg kan dog ikke høre forskel på om min står op eller ligger ned. Foretrækker at den står op da det ser pænere ud og den bliver mindre varm.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Zzap!Zzap!Skrevet 15/01-07 20:37, rettet 15/01-07 22:42 
Drevet er helt klart hørbart, og det er det hele tiden mens der er en disc i. Men sådan er vilkårene jo for et slotin-drev med den hastighed...
Resten af konsollen er dog mere eller mindre lydløs.

Det er dog meget vigtigt for lydniveauet om konsollen står rigtigt i standeren. Hvis den står bare en lille smule skævt (eller ikke helt nede i hakket om man vil) opstår der meget grimme resonanser.

Edit: Nu har jeg lige læst artiklen og den er fuldstændig ubrugelig til noget som helst. For det første er måden han måler på helt hen i vejret. Man kan ikke bare stikke metret forskellige tilfældige steder hen i nærheden af konsollen og så tage et gennemsnit. Man vælger een bestemt, fast afstand og position til *alle* målingerne.

For det andet skal man lige huske på at decibel skalaen er logaritmisk, så den lille grafiske forskel (hvor tilfældig den måtte være med anvendte målemetoder), er i virkeligheden ret stor.
Born to kill space
BlossomBlossomSkrevet 16/01-07 07:34 
Når nu i diskuterer xbox360, så kunne jeg godt lige tænke mig at høre om det er ganske normalt at maskinen fryser konstant i stort set alle spil efter et stykke tid ??
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
rapsacrapsacSkrevet 16/01-07 07:52 
nej
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
SumezSumezSkrevet 16/01-07 08:19 
Beano>
Xbox 360 er uden tvivl dem mest støjende konsol jeg har haft

Værre end den gamle Xbox??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spazeespazeeSkrevet 16/01-07 08:23 
Det gjorde min 360'er også. Jeg havde haft den i halvt år uden de store problemer, men så begyndte den at fryse oftere og oftere. Tilsidst tog jeg den med ud i GAME og sagde at den var gal. De sendte den så til MS i Tyskland som ikke kunne reparere den og derfor gav mig en ny maskine. Det hele tog ca. 10 dage, hvorefter den nye maskine landede i min stue. Og den larmer temmelig meget MINDRE end den første jeg havde.
KnightrideRKnightrideRSkrevet 16/01-07 09:24, rettet 16/01-07 09:43 
Det er da godt de forbedrer 360'eren med tiden. hvis de ikke gjorde det, tror jeg ikke de ville, have særlig glade købere. Hvis den første 360, kunden køber fryser, og så de får en ny, som også fryser, pga. den samme software m.m.
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
BeanoBeanoSkrevet 16/01-07 09:45 
Sumez>
Værre end den gamle Xbox??

Ja, når 360'eren er "idle" i dashboard larmer den dog lidt mindre end den originale Xbox (altså første launch udgave) og ca. samme niveau som senere udgaver (f.eks. den grønne LE).
Men vil man spille en 360 titel fra DVD drevet, så larmer den MEGET mere... i mine ører lyder den over dobbelt så højt men har ikke nogen måde at måle det :)

Har haft to 360'ere og hørt mine kammeraters maskiner og de var alle lige så støjende.

Jeg er stadig lidt imponeret over at der er nogen der sammenigner Wii støjniveauet med 360'eren - syntes der er en verden til forskel.
rapsacrapsacSkrevet 16/01-07 12:01 
ja, jeg sad på et tidspunkt og spillede på wii´en. Pludselig starter der en underlig lyd som bare bliver ved og jeg tror seriøst at det er min kone som er begyndt at støvsuge oppe på første-salen. Efter et par minutter kommer vores datter vadende igennem stuen med xbox360-controlleren, og først dér går det op for mig at hun har tændt for 360´eren.:-)
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
mikkelpmikkelpSkrevet 17/01-07 14:16 
Ha ha ha - Den var god! ;) LOL!
"Color, size or brand - Who cares?"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig