X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

QT og RR's Grindhouse trailers


Svar
Krans.KKrans.KSkrevet 14/01-07 15:24, rettet 14/01-07 15:31 
Quentin Tarantino og Robert Rodriguez er jo på vej med en ny film, Grindhouse, som skulle ramme biograferne den 6. april. I hvert fald i USA, men mon ikke den også kommer til Europa og Danmark deromkring (jeg har nu godt nok ikke lige undersøgt det nærmere).

Til de, der ikke ved det, bliver Grindhouse en hyldest til... ja, Grindhouse biograferne der især i 70'erne og 80'erne viste exploitation horrorfilm der svælgede i blod og sex. Tarantino og Rodriguez har hver instrueret en film, som er uafhængige af hinanden, men som sættes sammen til en enkelt feature - sammenkædet med falske trailers i midten, instrueret af dem selv og et par gæsteinstruktører (i hvert fald Edgar Wright fra Shaun of the Dead og Eli Roth fra Hostel).
Dobbeltfilmen vil lægge ud med Planet Terror, en form for zombiefilm, og den halvdel der er instrueret af Rodriguez. Derefter sendes Tarantinos Death Proof på lærredet. En film om en mand (spillet af Kurt Russell), der forfølger og dræber unge piger i sin bil.

Der er også udgivet et par trailers som en del af jer måske har set, men som de der ikke har måske alligevel er interesserede i.
Den første her er i rimelig dårlig kvalitet og er vel også mest af alt blot en teaser http://spikedhumor.com/articles/59148/Grind_House.html men alligevel meget sjov. Der er i hvert fald en sjov sektion med Danny Trejo fra en af de falske trailers, Machete.

Den anden er mere en trailer i traditionel forstand og kan også ses i noget bedre kvalitet http://www.themoviebox.net/movies/2007/DEFGH/Grindhouse/trailer.php

Jeg må sige, at jeg ser en del frem til filmene, men det gør jeg nok nærmest hver gang Tarantino er på gaden med noget nyt - og også Rodriguez for den sags skyld, men han har alligevel også lavet noget hø et par gange. Men Tarantino er godt nok en aldeles fremragende popartist efter min bedste overbevisning. Det er meget få instruktører, der formår at lave film, der underholder mig så fantastisk som hans.
Det er bare ærgeligt, at der tilsyneladende er fare for, at filmen muligvis vil blive splittet op i to seperate forestillinger til de europæiske biografer... Det hele lyder ellers vidunderligt kitch, og jeg har absolut tiltro til, at det leveres med det sædvanlige, originale lille twist og det glimt i øjet, som altid er den kendetegnende redning for Tarantinos (og Rodriguez' vellykkede) film.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
SeventhSunSeventhSunSkrevet 14/01-07 16:06 
Kan ikke tilføje så meget til Grindhouse - det bliver jo fantastisk.

Men Hostel? Hvorfor er det lige at Tarantino ville involverer sig med den? Den er jo super dårlig.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Krans.KKrans.KSkrevet 14/01-07 16:44 
Jeg har godt nok ikke set den, men mit indtryk er, at den vel bestemt er en del af den form for shock-horror som Tarantino er så stor fan af - og som Grindhouse jo også er en hyldest til.

Men jeg tror, jeg er enig, jeg forestiller mig heller ikke, at jeg ville bryde mig om Hostel, men det er bl.a. noget af det, jeg synes, der er så aldeles fremragende ved Tarantinos film. Han formår at tage en genre og et plot, som for de fleste vil klinge velkendt og enormt cheesy og ret uinteressant - og så formår han at modellere og dreje det til en form, hvor det stadig er tro imod sin oprindelse, men samtidig fungerer som en øjenåbner og en mulighed for folk, der ikke normalt beskæftiger sig med genren til at spotte nogle af de elementer, der fascinerer de sædvanlige fans. Han ved præcis hvor potentialet i en genre ligger, og så forstår han at uddrive og eksponere det til fuld effekt. Det var noget af det, jeg elskede ved især Kill Bill.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
BaggyBaggySkrevet 14/01-07 19:34 
Hostel og Tarantino burde slet ikke nævnes/læses i samme sætning...

Føj noget CRAP.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
HeroldHeroldSkrevet 14/01-07 19:54 
Hvorfor ikke? Han har alligevel haft en ret stor fod inde i projektet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig