X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nyt på Xbox Live: 4.7GB HD spin-off


Svar
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 08/11-06 22:10 
Jack_D>
GrillBillerDK>
Jack_D>
hmm, 4,7 GB til film i HD kvalitet, hvordan hænger det sammen?

Kunne det måske være fordi at en DVD film som vi kender det er komprimeret i MPEG2 format.. derfor er vi vant til at se at en film skal fylde 4.XGb.

en HD DVD er komprimeret i VC-1 (en viderudvikling af Mpeg4)

jow jow, men nu er DVD jo heller ikke HD og det bliver ikke mere HD blot fordi det bliver upscalet til 720P.
SÅ hvad er det præcist som de tilbyder i 'ægte' HD???


Først og fremmest så er det jo Microsoft vi snakker om, så alt andet end WMV codec er udelukket. Og som I nok udmærket er klar over findes der WMV HD, og gæt hvad der kommer til at ligge på Xbox Live.
Terminator 2 kan fås som 1080p WMV HD (på Extreme Edition) og den fylder 6,5 GB, så 4.7GB for en HD film (i 720p er mit gæt) virker rimelig sandsynligt.
Jeg har også T3 liggende som DivX HD (720p) og den fylder knap 4GB, så alt i alt synes jeg nu det lyder rimelig fornuftigt for en leje film.

Det er jo klart at det hverken er opskaleret MPEG2 eller VC-1 der er tale om, da der på ingen måde er båndbredde eller plads nok til at fylde Xbox Live's servere op. Jo muligvis plads nok, men der er sgu mange GB til forskel på en enkelt film, ellers er det jo fuldstændig hul i hovedet at bruge en masse penge på at udvikle HD DVD og BluRay hvis det ku' være en alm dvd.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 08/11-06 23:12 
Windows Media Video High Definition (WMV HD) is the marketing name for high definition videos encoded using Microsoft Windows Media Video 9 codecs. These low-complexity codecs make it possible to watch high definition movies in 1280x720 (720p) or 1920x1080 (1080p) resolutions on many modern personal computers running Microsoft Windows XP, although the hardware requirements are steep.
WMV HD is not a standalone video codec nor a special modification of the WMV9 codec. As of April 2006, all existing WMV HD titles are encoded using the VC-1 compliant Windows Media Video 9 (FourCC: WMV3) codec conforming to VC-1 Main Profile @ High Level specification. It is possible that in the future Microsoft will take advantage of the new VC-1 Advanced Profile codec dubbed Windows Media Video Advanced Profile (FourCC: WVC1) to encode WMV HD videos.
A number of WMV9-encoded high definition movie titles have been made commercially available on DVD-ROM discs, either as standalone discs or supplements to the regular DVD-Video titles. The technology was considered a stepping stone to true high definition optical disc formats (HD DVD and Blu-ray Disc) and Microsoft never intended the discs to be played on anything but personal computers. Most commercially sold WMV HD titles are copy protected using Microsoft Windows Media DRM technology. The licensing terms of DRM protected titles are determined by the content providers and not Microsoft Corporation. The soundtracks are commonly encoded using the Windows Media Audio Professional codec, often featuring 5.1 or 7.1 multichannel sound. The video and audio streams are encapsulated in Advanced Systems Format files. The future of the WMV HD DVD-ROM format is unclear as HD DVD and Blu-ray technology becomes available.


(Jeg uddbyer:)
all existing WMV HD titles are encoded using the VC-1 compliant Windows Media Video 9 (FourCC: WMV3) codec conforming to VC-1 Main Profile @ High Level specification
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Jack_DJack_DSkrevet 09/11-06 00:23 
GrillBillerDK>
(Jeg uddbyer:)
all existing WMV HD titles are encoded using the VC-1 compliant Windows Media Video 9 (FourCC: WMV3) codec conforming to VC-1 Main Profile @ High Level specification

Ja og ???
Det siger jo intet om de titler som Markedplace vil tilbyde.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
HeroldHeroldSkrevet 09/11-06 00:36 
Jeg vil skyde på at der satses en del på serierne, som allerede vises i HD på amerikansk TV.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Jack_DJack_DSkrevet 09/11-06 00:39 
Ja, det virker straks mere muligt. De serier som jeg har haft fingre i fylder ca. 1 gb ved 720P.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
HeroldHeroldSkrevet 09/11-06 00:41 
Jeg ser det også som lidt at et større problem at udleje hele featurefilm til et medie, der kun har 20Gb plads - men som sagt, det er udlejning, og når det er set, slettes det efter 24 timer... Det kan dog godt blive lidt trægt, hvis man har planlagt en filmaften, og kun har plads til to film :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 09/11-06 08:56 
GrillBillerDK>
(Jeg uddbyer:)
all existing WMV HD titles are encoded using the VC-1 ...

Hmm, okay, jamen så tog jeg fejl :-)
Gad godt se hvilken profil HD DVD bruger, må vel være Advanced@Level3 kan man vel gætte på. Jeg kunne bare ik lige finde det nogle steder.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 09/11-06 10:39 
Lige i dit tifælde.. så er T2 Extreme edition.. Bare en film i WMV9 format.. ikke en rigtig "HD DVD" film

Du kan eks. ikke lægge din DVD skive i en HD DVD afspiller og se den i samme omfang som en rigtig HD DVD...
--

en 10'er på at de film man ser (Altså streamer) fra Live benytter sig af Xboxens harddisk cache.. (altså de resterende 7gb)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
NaieraNaieraSkrevet 09/11-06 16:06 
Herold>
Jeg ser det også som lidt at et større problem at udleje hele featurefilm til et medie, der kun har 20Gb plads

Nu skulle der jo også gerne komme en større harddisk man kan købe, hvis man har lyst til mere plads.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 09/11-06 18:35, rettet 09/11-06 18:35 
Hvorfor? Hvis bare ens internetforbindelse er hurtig nok og deres netværk kan bære det, er der jo ikke nogen grund til at beholde skidtet på HD'en hele tiden? Måske er de jo smarte så man kan cache de første par minutter og beholde bare det på HD'en.
En to timers film der fylder 4.5GB kommer til at fylde bare lidt over 5Mbit/s, det er efterhånden en forbindelse der burde være at få de fleste steder og især hos dem der har interesse for sådan et tilbud. Selv har jeg 24Mbit og kender en del med endnu hurtigere forbindelser.
HeroldHeroldSkrevet 09/11-06 19:10 
Naiera>
Nu skulle der jo også gerne komme en større harddisk man kan købe, hvis man har lyst til mere plads.

Der var rygter om en 100Gb HD på vej, men blev det ikke aflivet igen? Derudover er det lidt svært at satse på at folk gider at købe ekstra hardware, for at kunne udnytte det...

Men på den anden side, åbner Vista og Live Anywhere op for at du også kan gøre det på din stationære computer, hvilket betyder at du reelt vil kunne streame det fra den - og så giver det mere mening.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 09/11-06 19:13 
3of19>
En to timers film der fylder 4.5GB kommer til at fylde bare lidt over 5Mbit/s, det er efterhånden en forbindelse der burde være at få de fleste steder og især hos dem der har interesse for sådan et tilbud. Selv har jeg 24Mbit og kender en del med endnu hurtigere forbindelser.

Ja, men _så_ udbredt er det heller ikke. Os der bor i storbyer, har forholdsvis nemt ved at skaffe høj båndbredde, men folk ude i provinsen eller lignende har ikke mulighed for det. Og streaming er helt ufatteligt krævende for båndbredden på serverne. Jeg tror heller ikke den amerikanske infrastruktur er god nok til at kunne bære det - det er langt fra alle der har højhastigheds bredbånd derovre, så vidt jeg ved.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 09/11-06 19:42 
Herold>
Der var rygter om en 100Gb HD på vej, men blev det ikke aflivet igen?

Jeg så et billede fra en eller anden præsentation hvor der vist nok sad 70GB i, eller noget i den retning. Jeg husker dog intet om præcis hvor det billede var :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 09/11-06 20:02, rettet 09/11-06 20:04 
Tillad mig:

www.engadget.com/media/2006/11/xbox_80gb.jpg" alt="Nyt på Xbox Live: 4.7GB HD spin-off" />

[IMG] tag'et virker ikke så se her i stedet
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 09/11-06 20:19 
Det var bare et devkit/debug unit. De har større HD så man slipper for at skulle brænde de seneste builds ned på DVD hele tiden.
BeanoBeanoSkrevet 09/11-06 21:20 
Selvfølgeligt kommer der en større HDD, men MS vil nok lige have HD-DVD på gaden før de begynder at annoncere flere "hardware patches" ;)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/11-06 22:15 
GrillBillerDK>
Lige i dit tifælde.. så er T2 Extreme edition.. Bare en film i WMV9 format.. ikke en rigtig "HD DVD" film

Du kan eks. ikke lægge din DVD skive i en HD DVD afspiller og se den i samme omfang som en rigtig HD DVD...

Nej det er jeg godt klar over, og dét irriterer mig også meget at man ikke kan få en afspiller, som også kan afspille wmv filer når nu divx/avi er så udbredt efterhånden.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
3of193of19Skrevet 11/11-06 00:10 
Ømm, Xbox 360 kan afspille WMV. Og siden det sidste update ikke kun via Windows Media Center Edition. XP SP2 med Media Player 11 eller Windows Media Connect er nok. Man kan også bare smække en brændt skive i drevet og afspille derfra.
Den kan så til gengæld ikke afspille DivX/XviD.
jaesjaesSkrevet 11/11-06 00:13, rettet 11/11-06 00:15 
3of19>
Man kan også bare smække en brændt skive i drevet og afspille derfra.

Eller en USB-nøgle :)

Muligvis også andre former for USB-drev.

EDIT: Men bortset fra det, tror jeg de snakker om HD DVD-drev og ikke selve X360.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 11/11-06 00:17, rettet 11/11-06 00:17 
Jojo det er sådan set også den metode jeg bruger ;-)
Jeg tænkte mere på en alm dvd afspiller som kunne afspille wmv i hd.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 11/11-06 00:21 
jaes>
Muligvis også andre former for USB-drev.

Jeg har en extra harddisk siddende i eksternt hus som kan tilsluttes med USB, men Xboxen vil ikke læse fra den.
Så det ser ikke ud til at virke.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/11-06 01:44 
Naiera>
Herold>
Der var rygter om en 100Gb HD på vej, men blev det ikke aflivet igen?

Jeg så et billede fra en eller anden præsentation hvor der vist nok sad 70GB i, eller noget i den retning. Jeg husker dog intet om præcis hvor det billede var :p

70 er slet slet ikke nok. 250 GB minimum. Hvorfor er det at HD til 360 er så dyrt? Nu når et USB Storage drive eller mp3 afspiller virker fint. Det virker bare fjollet.
Well crucify the insincere tonight...
Jack_DJack_DSkrevet 11/11-06 02:17 
tja, sådan er det med MS, så det må du takke din ven Bill for.

nå ja, med PS3 slipper du for de problemer

"PS3 Accepts Any Third-Party HDD
Official hard drives not needed."

Link...
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/11-06 22:38 
Hvilket jo så er rimelig urelevant.
Man kan bruge diverse usb sticks, men usb harddisk vil den ikke acceptere. Og det er jo egentlig ikke så underligt. Som konsol producent er man jo ikke det mindste interesseret i at folk hacker ens maskine.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
3of193of19Skrevet 14/11-06 23:51 
USB harddiske trækker også en del mere strøm end en USB Stick. Det er begrænser hvor meget saft der er tilovers til alverdens USB gejl.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 14/11-06 23:55 
I burde lytte til Major Nelsons podcast.

Så ville vide, at HD filmene ikke bliver streamet, men downloadet til éns harddisk.
De har lavet det lissom Live Arcade, at de titler man har købt, vil man altid kunne hente igen gratis.
Så bortset fra besværet og "tidspildet" med at hente filmen igen, så er plads ikke det store problem.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 15/11-06 00:10 
3of19>
USB harddiske trækker også en del mere strøm end en USB Stick. Det er begrænser hvor meget saft der er tilovers til alverdens USB gejl.

Nu er det jo ikke relevant når langt de fleste USB harddiske leveres med ekstern strømforsyning og ikke trækker det over USB. Så dette er næppe grunden til MS's manglende support for at gemme downloads på dem.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 15/11-06 09:47 
SeventhSun>
Så ville vide, at HD filmene ikke bliver streamet, men downloadet til éns harddisk.

Hvis man har troet andet har man ikke læst efter ;-)

Jack_D>
"Once you download a movie, you'll have 14 days to begin watching it. After you start watching it, you'll have 24 hours before the rental expires and the movie is "returned.""
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SeventhSunSeventhSunSkrevet 15/11-06 09:58 
Det der er kun én type service - en udlejningsservice med de 14 dage og 24 timer.

Det vil også være muligt at købe film.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
3of193of19Skrevet 15/11-06 10:22 
Film bliver "udlejet" (det der 14 dage/24 timer)
Serie afsnit bliver solgt (gendownload mulig a lá Live Arcade)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig