X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spilindtryk fra Osaka


Svar
GoodtimesGoodtimesSkrevet 07/11-06 00:57 
Hej

Jeg er for oejeblikket i Osaka, Japan i en laengere periode, og jeg taenkte, at jeg lige ville dele mine personlige indtryk af spil-situationen i Japan med jer.

Jeg har vaeret lidt rundt i, hvad jeg tror er "Den-den Town". Det er et stort omraade, og jeg har endnu ikke vaeret i de egentlige spil- og retro-butikker. Til gaengeld har jeg vaeret i et elektronisk stormagasin ("Big Camera"), og i en raekke spillehaller (Game Centers).

En butik som Big Camera kan vel siges at minde lidt om en Merlin eller Fona, bare 20 eller 30 gange saa stor, hvilket vil sige, at den har en spilafdeling paa stoerrelse med en dansk Merlin. Jeg skal ikke goere mig klog paa om "almindelige mennesker" koeber deres spil her, eller i andre butikker. DS og PS2 faar klart mest hyldeplads, sammen med en dedikeret afdeling til guidebooks. New Super Mario Bros og Brain Training lod stadig til at vaere de mest prominente titler, hvorimod PS2-afdelingen ikke lod til at fremhaeve noget specielt.

Xbox360 havde 4 standere, hvor man kunne lege med bl.a. Dead or Alive Extreme Beach Volleyball 2 (Jeg vil tro, det var en demo), og der var da ogsaa folk, der spillede paa dem. Naa, ja, og Condemned har i oevrigt undertitlen "Psycho Crime" i Japan.

Jeg blev lidt forundret, da jeg saa et ungt par spille noget saa "gammelt" som Devil May Cry 3 Special Edition i butikken. Men flot var det da, taenkte jeg. Det faldt mig (desvaerre) ikke ind, at det rent faktisk var en demo af Devil May Cry 4, og at maskinen var en PS3, men det var det altsaa. Jeg traenger sikkert til briller, men havde jeg ikke set selve konsollen, havde jeg ikke taenkt to gange over det.

Der var ogsaa et tennis-spil, som man kunne proeve paa PS3-demo-disken, og det var da nydeligt. Kontrolleren virkede for mig praecis som en PS2 controller.

I Game Centers er Virtua Fighter 5 det nye tiltag. Maskinerne er som de eneste udstyrret med fladskaerme, og flot ser det ud. Et spil Virtua Figter koster 100 yen (ca. 5 kr), men kan man tage til takke med Tekken 5 Dark Ressurrection, slipper man med 50 yen alle de steder, jeg var. Leder man laenge nok, kan man vaere heldig at finde et Game Center der har en enkelt Street Fighter III: 3rd Strike-maskine.

Kampspillene lader dog ikke til at vaere naer saa populaere som Gundam spil, hvor man laegger spillekort paa en plade, og diverse Mahjong-spil.
SumezSumezSkrevet 07/11-06 13:53 
Jeg troede Gundam var noget med robotter. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GoodtimesGoodtimesSkrevet 07/11-06 14:45 
Gundam er bestemt ogsaa noget med robotter, men det forhindrer aabenbart ikke nogen i at lave det til et kortspil ;)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig