X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til netværk


Svar Sortering
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 01/10-06 17:58, rettet 01/10-06 17:58 
Hermed et teknisk spørgsmål til opsætning af netværk. Jeg vil gerne have sat et netværk op mellem 3 computere her i huset så alle kan få adgang til delte foldere. Computerne er alle tilsluttet den samme internetforbindelse, men på mit værelse har jeg min egen router så min xbox 360 også kan komme på nettet.
Kan en eller anden give mig en lille guide til hvordan det kan gøres?
På forhånd tak! :-)
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
QQSkrevet 01/10-06 18:39 
Put alle tre computere og Xboxen ind under den samme router, så burde det ikke kunne gå galt.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 01/10-06 18:50 
jeg har fået noget lignende, tror jeg, til at virke ved at lave en broforbindelse på min pc og derefter give min xbox en ny IP-adresse.

er ikke sikker på det er helt det samme, men da et forsøg værd
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 01/10-06 21:47 
Hølmkjær>
Put alle tre computere og Xboxen ind under den samme router, så burde det ikke kunne gå galt.

Det kan jeg desværre ikke, de 2 andre computere er i hvert deres rum med hvert deres internetstik. Kan det ikke gøres uden at sætte dem til samme router?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 02/10-06 17:21 
Problemet er jo at internettet, som navnet antyder, også er et netværk mellem computere.
Så en almindelig computer har kun et enkelt netværksstik, hvilket du bruger til internetforbindelsen. Og dermed har du ikke nogen mulighed for at forbinde dem direkte med hinanden.

Teoretisk set vil jeg tro du kunne sætte ekstra netværkskort i maskinerne, og lave dit eget netværk imellem dem.

Men det lyder også lidt underligt, at de har "hver deres internetstik"
Har du så 3 forskellige internet opkoblinger?

Det vil helt klart være det nemmeste, at købe en router, og lave et netværk imellem computerne, og så lade dem dele en internetforbindelse, som du fører til routeren.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig