X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bordtennis er skidt for min controller


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/08-06 14:20 
Jeg spiller en del Rockstar Table Tennis for tiden.

Og det tager altså ikke mange sekunder her i "Pro Circuit" før jeg er helt oppe i det røde felt af raseri.
Af princip kaster jeg ikke med controlleren, men det har ikke været så tæt på siden PGR og Amped.

Er der nogen, der kan give lidt gode råd - og evt. spille lidt turneringer imod :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KTCKTCSkrevet 25/08-06 14:46 
Jeg havde en kammerat på besøg, som normalt ikke hidser sig op over spil, men i Rockstar Table Tennis sad han godt nok og råbte og skreg som en sindssyg på nogle tidspunkter.
Utroligt at Rockstar stadig formår at pisse folk at med noget så fredeligt et koncept som bordtennis ;)

Hvad kan jeg sige? Tæl til ti og mind dig selv om, at det kun er et spil og programmerede modstandere.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 25/08-06 15:46 
Hehe, det er godt at jeg efterhånder HAR lært ikke at kommentere noget når du sidder og koger, hihi.

Du burde ha' strømstikket i nærheden, så når du raser allermest kan trække stikket ud, så har du tid til at køle ned mens spillet starter op igen ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
BeanoBeanoSkrevet 25/08-06 15:57 
Det spil har faktisk også kostet mig en controller... som det eneste spil i lang tid :!
JimPPJimPPSkrevet 25/08-06 16:51, rettet 25/08-06 16:52 
Priser mig lykkelig over at spil ikke formår at pisse mig af :)

EDIT: Undertrykker min vrede som alle sunde menesker ;)
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
KillgoreKillgoreSkrevet 26/08-06 14:50, rettet 26/08-06 14:50 
Heh det har også formået at få mig til at råbe højt og slå sofaen. Sidste gang at det skete var da jeg døde i Rambo på C64 og slog skrivebordet så spånpladen flækkede der hvor siden var skuet på...

Men det er da cool at se det spil der formår at ophidse ellers rolige mennesker ikke er et spil fyldt med ultravold men et bordtennis spil.
ckruseckruseSkrevet 27/08-06 10:37 
Hehehe... Troede jeg var den eneste, hvor elastikken snapper hver eneste gang jeg møder Jurgen :-)

Jesper har en irriterende tendens til at tage et skridt til den forkerte side lige efter et slag, og så er det altså umuligt at nå tilbage.. dumme svensker :(
Danny SallingDanny SallingSkrevet 27/08-06 21:38 
Killgore>
Rambo på C64

Har godt nok også smadret mange Boss joysticks i mine gamle C-64 dage :-/
Mest var det jo fordi joysticket ikke lige nåede at reagere ;-), og man så døede man jo :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Per SPer SSkrevet 27/08-06 23:13, rettet 29/08-06 19:15 
Nu var Boss-joysticket også noget bras. Jeg brugte aldrig andet end Arcade, hvilket var, og stadigvæk er, blandt de bedste C64 joysticks.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
BeanoBeanoSkrevet 27/08-06 23:55, rettet 28/08-06 07:46 
Dem fik jeg også smadret kan jeg huske :)

Dog lykkedes det aldrig at smadre den elendige håndgranat-udformede controller (hed den Terminator?) man kunne få til Amiga - den var for solid :)
RJKRJKSkrevet 28/08-06 00:13 
Terminator. Var nu lavet til C64 (men Amiga er jo kompatibel). Danskproduceret i øvrigt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 28/08-06 07:45 
kr0oZe>
Jesper har en irriterende tendens til at tage et skridt til den forkerte side lige efter et slag, og så er det altså umuligt at nå tilbage.. dumme svensker :(

Men han slår jo hårdt ;) Umiddelbart den eneste jeg havde en chance med, mod menneskelig modstand med en smule erfaring med spillet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/08-06 09:12 
Jeg spiller også med Jesper i SP, men på Live ser jeg, at jeg slet ikke udnytter ham ordentligt.

Om jeg fatter hvordan de andre får lavet det der sindssygt hårde slag, som det er umuligt at returnere.

Så jeg har bedre erfaringer med Liu Ping - langt de fleste spiller jo med Jesper, så han skal bare have en masse højreskru til baghånden :-D
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KTCKTCSkrevet 28/08-06 11:32 
Jeg har endnu kun spillet en enkelt kamp online, da jeg af erfaring tager nederlag mere personligt når der er en menneskelig spiller i den anden ende :)

Forresten er "The Arcade" i min mening stadig det bedste joystick. Jeg fik en med til min Amstrad for 21 år siden, og den virker endnu. Ganske vist er der lidt tandmærker i den, og jeg har skiftet bunden en enkelt gang, men top og indmad er stadig det samme. I starten var der nemlig microswitch i knappen :)
Jeg fandt et ekstra eksemplar i mint condition på Ebay, som jeg købte for forholdsvist mange penge, men det er det værd.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 28/08-06 15:52 
Bare af nysgerrighed...

Når folk bliver rasende over dette spil, er det så fordi spillet har en dårlig respons, eller er det kun spillerens skyld...? Eller sagt på en anden måde; hvis man taber, føler man så at det er ens egen skyld?
The medium is the message.
KillgoreKillgoreSkrevet 28/08-06 16:27 
Grunden til at jeg bliver arrig er at jeg selv fejler. Det er på den måde hvor man i samme øjeblik som man begår fejlen ved man det godt - og så sidder man og venter et split sekund på straffen.

Jeg synes bestemt ikke at spillet har en dårlig respons tværtimod. Jeg synes næsten at Table Tennis er turbaseret og det fungere rigtig godt.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/08-06 18:09 
Generelt er det kun gode (og svære) spil, der rigtig kan få mit pis i kog.

Dårlige spil holder jeg bare op med at spille.

Jeg bliver rasende, fordi Table Tennis er svært - rigtig svært.
Det handler mest om kontrollen, som man måske kunne mene, kunne være mere præcis, men så tror jeg en del af spillets charme ville forsvinde også.

Som eksempel styrer man både mandens bevægelser fra side til og i hvilken retning man vil skyde bolden med den venstre analog stick.
Man "sigter" i de få øjeblikke, hvor din mand svinger battet - bliver du ved med at presse ud til højre, løber din mand selv sagt ud til højre, hvilket kan gøre det svært at returnere modstanderens næste bold.

Jeg er ret overbevist om, at det er et bevist designvalg, netop fordi det giver mulighed for spiller fejl, og det holder kontrollen simpel.

Så i bund og grund hidser man sig netop op, når man ikke lige mestrer kontrollen, og får trykket på den forkerte knap - eller for tidligt/sent etc.

+ at der selvfølgelig lige er de øjeblikke hvor AI'en er ekstremt heldig, og skyder på kanten af bordet [hvilket var fejl, da jeg spillede bordtennis], eller laver en skruet bold, der kravler op over nettet.

Jeg synes også det er temmelig belastende, at AI'en lærer éns teknik at kende, så man når måske at få et par point, inden man bliver tværet ud af banen.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
TurricanTurricanSkrevet 28/08-06 19:22 
millennium>
Bare af nysgerrighed...

Når folk bliver rasende over dette spil, er det så fordi spillet har en dårlig respons, eller er det kun spillerens skyld...? Eller sagt på en anden måde; hvis man taber, føler man så at det er ens egen skyld?

Jeg holder en uges slap-af ferie, og noget at det jeg har sat mig for, er at få gennemført Burnout Revenge til PS2, med alle stjernerne osv.

Jeg har nu kørt den samme bane mindst 30 gange, og jeg kommer hele tiden maks 0.2 sekund for sent. Jeg er mildest talt ved at være godt olm... Laver man bare den mindste fejl, ja så er det bare ærgerligt. Den slags spil siger mig normalt ikke meget, men jeg synes spillet er undskyldt fordi man sagtens kan gennemføre uden det store besvær, men så får man bare ikke alt unlocked.

Det jeg er mest træt af, er at jeg føler mig gammel. For 10-15 år siden, hvor jeg gamede en del timer hver eneste dag, var jeg simpelthen bare i en anden form, og havde nok også en anden indstilling og mere tid. Jeg kunne altid gennemføre det jeg satte mig for, og havde en helt anden systematisk indgangsvinkel til spil der krævede at man slog "det er sjovt at game" fra, og bare gav sig til at analysere baner trin for trin, for til sidst at sejre. Nu bliver jeg bare sur og muggen... Jeg må til at spille noget mere. Til gengæld føler jeg ikke mere, som jeg ofte gjorde i teenageårene, at det er spillets skyld. Dårlig respons og glitches synes jeg er et særsyn i disse dage, og som der blev sagt foroven, så sorterer jeg simpelthen bare de ringe titler fra i dag.

Og lige lidt OT:

Arcade var helt sikkert et fremragende joystick, men siden 1991 har jeg næsten ikke kunnet bruge andet end et MD joypad til amiga og C64 spil. Den grundlæggende forskel er at jeg pludselig ikke oplevede at lave (fysiske)fejl mere. Alt blev bare mere præcist :-) Men det er og bliver jo en smagssag.
The Gods pause for a moment...
millenniummillenniumSkrevet 29/08-06 09:14 
Turrican>
Dårlig respons og glitches synes jeg er et særsyn i disse dage, og som der blev sagt foroven, så sorterer jeg simpelthen bare de ringe titler fra i dag.

Jeg syntes nu at man ser problemet rimeligt ofte. GTA er jo især kendt for sin komplet usikre auto-lock, der sigter efter andre fjender end den som spilleren ønsker. Jeg har også GC versionen af RE, og der er problemet jo også ofte at man bliver ædt af zombier fordi kameravinklerne ikke viser situationen fra den bedste vinkel. Det samme problem havde jeg også med Mario Sunshine, hvor jeg konstant faldt fra essentielle platforme, blot fordi kameraet pludselig sad fast i en mur. Se dét er dårlig respons, og problemet er ikke spillerens skyld.
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig