X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Omformer til England?


Svar
HulleHulleSkrevet 13/08-06 21:59 
Om ikke så forfærdeligt længe tager jeg på et 5 måneders ophold i England, og kan derfor absolut ikke undvære at slæbe lidt nørderi med. Bærbar, DS og PSP ryger med på rejsen, men det betyder jo så også at jeg må købe en form for converter for at kunne sætte strøm til skidtet. Right? Hvor bedre at få hjælp end her inde.

Er det korrekt antaget at englænderne benytter sig af andre stik end resten af EU? Det mener jeg at kunne huske. I så fald, hvor køber man en omformer og kan den trække en bærbar computer?

Bukker ærbødigt på forhånd, som tak for hjælpen.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KTCKTCSkrevet 13/08-06 22:11, rettet 13/08-06 22:12 
De kører med samme spænding, hvilket betyder at du "bare" skal have fat i en simpel engelsk->dansk adapter. Den burde du kunne finde i en elektronik-biks, måske endda Jem&Fix.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 13/08-06 22:25 
Du kan også finde dem overalt i London til mellem £1 og £3, men de billigste kan ikke trække de helt kraftige ting såsom f.eks. en føntørrer, så køb en, der dur.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HulleHulleSkrevet 13/08-06 22:28 
Det er da bare super simpelt. Tak skal i ha'.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 14/08-06 08:00 
Wehner>
de billigste kan ikke trække de helt kraftige ting såsom f.eks. en føntørrer, så køb en, der dur.

Det giver da ingen mening?? Strømmen skal jo ikke omformes, det er bare en fysisk begrænsning i stikkets udformning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HolisticHolisticSkrevet 14/08-06 08:09, rettet 14/08-06 08:09 
ved heller ikke hva Wehner snakker om
har altid brugt sådan nogle billige nogle når jeg er i england

det er kun stikkets fysiske udseende der ændre sig
og så indeholder de en sikring da det er et krav i england
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
WehnerWehnerSkrevet 14/08-06 08:30 
Men Wehner taler af erfaring, da han har boet i England.

De billigste adaptere futter af, hvis du kører en føntørrer igennem. Dels har jeg rent faktisk oplevet det selv under hårtørring, og faktisk spørger flere sælgere til det, hvis du vil købe de helt billige.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 14/08-06 09:38 
Det skyldes vel førnævnte sikring, vil jeg formode? Erstat den med et stykke ståltråd. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 14/08-06 09:54 
Det forklarer lidt den tingest King Chaos købte inden han tog til USA - en lille æske med fem stik til de forskellige lande, samt en "omformer" med to indstillinger. Små elektroniske ting, og store som fx. en hårtørrer.

Han fik dog aldrig brugt den, for han har jo ikke noget hår. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
fumfumSkrevet 14/08-06 10:27 
Tænk lige på hvad sådan en hårtørrer trækker. Varmeudviklingen i nogen små bitte stik vil være hæftig.
Det er jo det samme herhjemme.
Prøv at trække en forlænger med to stik og sæt så en vandkoger og en hårtørrer i.
Prøv at mærk hvor varm ledningen bliver.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
King ChaosKing ChaosSkrevet 15/08-06 17:54 
Hvilke stik bruger de i Tyskland?
NaieraNaieraSkrevet 15/08-06 18:14 
Det er kun englænderne der er anderledes. Resten af Europa bruger de samme stik som os.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 15/08-06 18:34 
Perfekt
fumfumSkrevet 16/08-06 08:32 
Herold>
Han fik dog aldrig brugt den, for han har jo ikke noget hår. :D

King Chaos>
Hvilke stik bruger de i Tyskland?

Hmm, jeg tror efterhånden jeg ved hvordan Kongen ser ud.
En enorm øldrikkende bamse, uden hår, der elsker en god bratwurst.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/08-06 10:35 
Uhmm...bratwurst... og jeg kan faktisk også godt li' kål... :D
SumezSumezSkrevet 16/08-06 13:53 
Jeg har altid forestillet mig at han ligner Wario
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
fumfumSkrevet 16/08-06 14:11 
Ja, bare skaldet.
Wario ser ud til at have slugt et par enkelte currywursts i sin tid.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig