X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Er min PC god nok til WoW?


Svar
DKMethodDKMethodSkrevet 02/08-06 14:27, rettet 02/08-06 14:29 
Jeg har en bærbar der så vidt jeg kan se har 798 MHz og 480 MB RAm. Vil det være uklogt at forsøge sig med World of Warcraft på den? Jeg har set på Blizzards hjemmeside, det ligger vist lige en meget lille tand under min. krav...
67 emne(r).
1 2 > »

Svar
DKMethodDKMethodSkrevet 02/08-06 14:27, rettet 02/08-06 14:29 
Jeg har en bærbar der så vidt jeg kan se har 798 MHz og 480 MB RAm. Vil det være uklogt at forsøge sig med World of Warcraft på den? Jeg har set på Blizzards hjemmeside, det ligger vist lige en meget lille tand under min. krav...
ChronoChronoSkrevet 02/08-06 14:32 
Jeg tror ikke det vil kunne køre ordentligt. Hvis dit grafikkort er godt vil nogle områder måske være spilbare, men f.eks. de større byer vil du nok ikke kunne gå omkring i.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 02/08-06 15:21, rettet 02/08-06 15:55 
Det kan du glemme med den PC.

Det er i øvrigt et dårlig idé at begynde at spille WoW. Man skaber ingen reel værdi og det er tid du aldrig kan få tilbage.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 02/08-06 15:23 
/prætentiøs moralprædiken
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/08-06 15:27 
dRxL, hvis du har en god metode til at få NOGEN som helst tid tilbage vil jeg være ret interesseret i at høre hvordan :-)
TLTLSkrevet 02/08-06 15:35 
Hvilken værdi opnår man i så mange andre spil som man bruger sin tid på?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
TLTLSkrevet 02/08-06 15:37 
DKMethod>
Jeg har en bærbar der så vidt jeg kan se har 798 MHz og 480 MB RAm. Vil det være uklogt at forsøge sig med World of Warcraft på den? Jeg har set på Blizzards hjemmeside, det ligger vist lige en meget lille tand under min. krav...

Hvis du har et grafikkort med over 256 RAM kan det godt være at du kan spille det nogenlunde, men anskaf hellere en ny PC til nye spil, for det går nok ikke lige med den der...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
DarkenDarkenSkrevet 02/08-06 16:36 
lige en indskydelse, efter de senere patches har jeg fundet at jeg har måtte oppe min RAM fra 1gb til 1.5gb, for at kunne holde den performance som den plejede.
Lignede ting hører jeg fra guildies.

-------

dRxL jeg har også nogle spil jeg gerne vil have enten tiden refunderet eller "noget ud af", hvis du også kunne hooke mig op til en sådan mirakelmager ville jeg blive glad.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
TLTLSkrevet 02/08-06 18:18 
Darken>
lige en indskydelse, efter de senere patches har jeg fundet at jeg har måtte oppe min RAM fra 1gb til 1.5gb, for at kunne holde den performance som den plejede.
Lignede ting hører jeg fra guildies.

Det lyder lidt underligt i mit hoved at WoW skulle bruger over 1 gb, vil straks gå igang med at teste hvor meget RAM spillet faktisk bruger...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
DarkenDarkenSkrevet 02/08-06 20:37 
nu bruger pc'en også en pænt sjat uden der er noget der kører, men for mig suger wow snildt 500+ mb ram bare ved at stå i IF eller OG lige efter man har startet spillet.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
DKMethodDKMethodSkrevet 03/08-06 10:16 
Ok, tak for svarene. Og også tak for rådet om hvad jeg bør bruge min tid på he he
TLTLSkrevet 07/08-06 20:55, rettet 07/08-06 21:01 
For at vende tilbage til det med rammene...

Mine instillinger i WoW er at alt er sat på max, opløsning på 1280x1024 75 hz, 24 bit/24 bit 4x antialising.

Det eneste jeg har kørende ved siden af WoW er windows joblisten, for det er den jeg kigger RAM i.. eller hvad man siger.

Jeg stiller mig i Ironforge lige nu står den på 880 mb RAM used...

Prøver at logge ud og ind igen, for at se om det har nogen effekt. 859 RAM used.

Vil så prøve med at sætte alle effekter på min. og sætte opløsningen ned på 800x600, og slå alle shaders fra. Samme bit og anti alising. 647 MB RAM used.

Altså rammer den aldrig over 1000 MB RAM og rasler 200 MB RAM ned, fra højeste setting til laveste :)

EDIT: Derfor kan jeg ikke se hvorfor det skulle hjælpe at have over 1 GB RAM i, med mindre man kører andre programmer imens man spiller.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
KTCKTCSkrevet 07/08-06 21:09 
Spillet kan sagtens æde mere RAM under heftige kampe eller andre tidspunkter, hvor der sker meget i det område du færdes...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SquareSquareSkrevet 07/08-06 21:10 
Hvis du stadig er tændt på idéen, kan du downloade WoW med linket nedenunder og prøve at installere det.

World of Warcraft Trial Download
It's only a state of mind.
ckruseckruseSkrevet 08/08-06 00:38 
Den mest effektive måde er som nævnt at hente demoen, der dog kræver en mindre nat med sine 2,6 GB. Det er vist generelt svært at undgå ydelsesproblemer i de store kampe selvom du er på en stor maskine, så kast dig ud i det. Det samme sociale element finder du ikke i andre spil. :-)
DarkenDarkenSkrevet 08/08-06 02:07 
TL>
EDIT: Derfor kan jeg ikke se hvorfor det skulle hjælpe at have over 1 GB RAM i, med mindre man kører andre programmer imens man spiller.

At logge ind og ud er lige meget, det ligger stadig i rammen, wow har en tids limit for hvornår den tømmer "trash" halløj fra rammene.

Nu har du ikke skrevet det, men hvis du kun har 1gb ram og den bruger 859mb så kan det mærkes på performance, windows skal have ram plads at arbejde på ellers bruger den harddisken som swap (og dét kan mærkes), hvis du har over 1gb er det derfor du ikke mærker det, for så har både wow og windows plads nok at lege rundt med.

Men selvfølgelig jeg er pænt krævende hvad dette angår (noget i stil med nok folk herinde fra snakker billede kvalitet i forbindelse med konsoler.), så der skal max settings på det meste ;)
(cs er en undtagelse, men det er fordi det er et lorte spil, både med og unden sovs, og tweaking nedad er tit nødvendigt når man spiller kamp)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
TLTLSkrevet 08/08-06 14:04 
Darken>

At logge ind og ud er lige meget, det ligger stadig i rammen, wow har en tids limit for hvornår den tømmer "trash" halløj fra rammene.


Det var for at være sikker på at der ikke var noget trash, det betød jo også en lille smule :)

Nu har du ikke skrevet det, men hvis du kun har 1gb ram og den bruger 859mb så kan det mærkes på performance, windows skal have ram plads at arbejde på ellers bruger den harddisken som swap (og dét kan mærkes), hvis du har over 1gb er det derfor du ikke mærker det, for så har både wow og windows plads nok at lege rundt med.


Det var netop derfor jeg kiggede i joblisten i windows og ikke et andet program til at cheke RAM. Den tager nemlig sidefilen med i beregningen, så mine tal er incl. sidefil.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
TLTLSkrevet 08/08-06 14:05, rettet 08/08-06 14:06 
KTC>
Spillet kan sagtens æde mere RAM under heftige kampe eller andre tidspunkter, hvor der sker meget i det område du færdes...

Måske æder den en smule mere RAM. Men i de store instances hvor der sker rigtig meget, kommer det nok mere an på alle de andre ting, Grafikkort som CPU, serveren og internetforbindelsen...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
HeroldHeroldSkrevet 08/08-06 17:00 
Jeg ville ikke spille WoW med under 1Gb RAM, hvis jeg kunne slippe for det. 2Gb ville være at foretrække. WoW kan køre på en forholdsvis lille maskine, bare rammene er i orden.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 08/08-06 18:29 
TL>
Men i de store instances hvor der sker rigtig meget, kommer det nok mere an på alle de andre ting, Grafikkort som CPU, serveren og internetforbindelsen...
Jeg vil vove de påstand, at det kræver en del mere RAM end du vurderer her, når der sker noget i spillet. Du skal tænke på, at CPU og grafikkort næsten kun behandler information, som din RAM indeholder. Derfor følges det oftest ad...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
psychomantispsychomantisSkrevet 08/08-06 23:48 
WoW blev relativt hurtigt efter release totalt uspilleligt for mig i flere områder inden jeg opgraderede fra 512 mb til 1024. Og min PC var en ny mid range PC med et fornuftigt grafikkort fra samme tidspunkt.
TLTLSkrevet 11/08-06 00:16 
KTC>
Jeg vil vove de påstand, at det kræver en del mere RAM end du vurderer her, når der sker noget i spillet. Du skal tænke på, at CPU og grafikkort næsten kun behandler information, som din RAM indeholder. Derfor følges det oftest ad...

Det er rigtigt, men meget ofte er det også grundet forbindelsen til serveren at det lagger hvis man er i store raids, eller der bare er mange folk online...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
TLTLSkrevet 11/08-06 00:17 
psychomantis>
WoW blev relativt hurtigt efter release totalt uspilleligt for mig i flere områder inden jeg opgraderede fra 512 mb til 1024. Og min PC var en ny mid range PC med et fornuftigt grafikkort fra samme tidspunkt.

Det tror jeg på, for som jeg kunne finde ud af, bruger WoW mindst over 600 mb RAM, incl. windows sidefil.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
3of193of19Skrevet 11/08-06 00:33 
/agree :)
1 GB ram er minimum for hvad man skal have, ellers vil du stå og lagge mens systemet bruge harddisken til at cashe i områder med mange spillere, som f.eks. Ironforge/Orgrimmar. Spillede først med 512 MB indtil jeg blev træt af at skulle sto og glo i 30 sekunder 4-5 gange når jeg landede i Orgrimmar.
ValkyrieValkyrieSkrevet 30/08-06 02:09 
dRxL>
Det kan du glemme med den PC.

Det er i øvrigt et dårlig idé at begynde at spille WoW. Man skaber ingen reel værdi og det er tid du aldrig kan få tilbage.


Giv dem tid mate. Dette er nok en af de ting, som de kun kan lære igennem egne erfaringer.

Det skal dog nok gå op for dem. Kan godt fortælle dig, at der er mange mennesker derude går og føler sig dumme. Carrot on a stick syndom, FTL! Det er derfor at man skal spille GW:D


Men ang, emnet så skal man huske at spil som WoW virkelig kræver meget RAM og CPU kræft. Det kan anbefales at have minimum 2 Gig DDRAM, hvis det hele skal flyde som smør når man står i Ironforge og råber i 3-4 timer vær dag. Det er jo trods alt, en stor del af WoWs fantastiske end-game;)
Well crucify the insincere tonight...
SumezSumezSkrevet 30/08-06 08:06 
Herold>
Jeg ville ikke spille WoW med under 1Gb RAM, hvis jeg kunne slippe for det. 2Gb ville være at foretrække. WoW kan køre på en forholdsvis lille maskine, bare rammene er i orden.

Jeg kørte det med 512 mb, og det kørte udmærket. Dog hakkede Ironforge afsindigt meget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 30/08-06 10:36 
Jeg mener faktisk det er blevet tungere.

Jeg har også kørt det på 512, men byerne er ulidelige med så lidt ram :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkenDarkenSkrevet 30/08-06 17:35 
Valkyrie>
Det skal dog nok gå op for dem. Kan godt fortælle dig, at der er mange mennesker derude går og føler sig dumme. Carrot on a stick syndom, FTL! Det er derfor at man skal spille GW:D

http://www.thottbot.com/?i=2961

GW, BF, Halo, EQ, SWG, CS, EVE osv, alle er spil der bliver brugt sindsygt meget tid på af de fleste der spiller et af disse (og andre) spil. Det er et spil! det er underholdning! Man bør ikke føle sig dum af at være underholdt... kan jo også være du har ret og du bare mangler at indse at du føler dig dum over at spille guildwars, hvad ved jeg...
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
WehnerWehnerSkrevet 30/08-06 17:48 
Afhængig af hvordan man spiller, så er det jo en aktivitet, der i hvert fald slår passiv tv-sumpen med flere længder (ikke at et tv ikke også kan give berigende positive oplevelser). Ligeledes har spillene også et socielt element og opfylder derfor behov, man alligevel skal have dækket på en anden men ikke nødvendigvis bedre måde.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 30/08-06 18:14 
Også det, jeg plejer at tænke om spil. Så mangler vi bare at "pøblen" finder ud af dette.

Well, når den første generation, som vokser op med Internettet og en bred vifte af elektroniske underholdningstilbud, bliver voksne, vil der nok for alvor ske en holdningsændring.
ValkyrieValkyrieSkrevet 30/08-06 19:50 
Darken>
Valkyrie>
Det skal dog nok gå op for dem. Kan godt fortælle dig, at der er mange mennesker derude går og føler sig dumme. Carrot on a stick syndom, FTL! Det er derfor at man skal spille GW:D

http://www.thottbot.com/?i=2961

GW, BF, Halo, EQ, SWG, CS, EVE osv, alle er spil der bliver brugt sindsygt meget tid på af de fleste der spiller et af disse (og andre) spil. Det er et spil! det er underholdning! Man bør ikke føle sig dum af at være underholdt... kan jo også være du har ret og du bare mangler at indse at du føler dig dum over at spille guildwars, hvad ved jeg...



Jeg tror ikke helt du forstår hvad jeg snakker om, når jeg hentydede til carrot on a stick syndromet. EQ er bestemt ikke bedre, WoW. De er nærmest det samme.

Et spil som Pre CU SWG eller EVE, giver dig i det mindste en unik oplevelse du ikke kan finde andre i spil, men i den større helhed, så er de vel ligeså meningsløse som alle de andre MMORPGs.


RJK sagde det på et tidspunkt bedst - Det slutter aldrig. Så er det vel ikke engang et spil? Du kan ikke vinde WoW. Du kan bare blive ved... Derfor - carrot on a stick syndromet. Du løber og jagter efter materialistiske ting der aldrig for en ende.

Jeg tror helt bestemt at dem der virkelig er engageret i WoW og spiller det på livet løs, vil fortryde det. Hvor sjovt er det egentlig det er? Hvor meget morskab for du egentlig ud af at dræbe de samme retarderede mobs, med en udulig AI der er ens fra lvl 1 til lvl 60, hvor kun mængden af hit points ændres.
Jeg vil vove at påstå at WoW er addicting og at det er en god escape goat for folk med sociale problemer til at få en midlertideligt plaster på såret.
Hvor meget tid bruger man egentlig vel på at løbe rundt fra sted til sted, på at reperere sit gear? På at være frustreret over PUGs og ganking, og lag og downtime?
Fordi noget er vanedannende gør det ikke godt. Det er ikke skægt at pumpe sig selv fuld af kokain eller sprut dag efter dag, uanset hvor meget man prøver at overbevise sig selv om det. ZING!

Jeg er pædagogmedhjælper til hverdag og jeg er forundret over, hvor mange af de små børn i 7-12 års alderen der er fuldstændig vilde med WoW. 60% af alle drengene spiller WoW. Det er en simpel afspejlning.

Det gør ikke noget man er en taber, en social outcast eller bare en hadet freak i det virkelig liv. Ligeså snart du går online og tager din annonyme identitet, så har du startet dit nye liv, og fået retten til at nedgøre andre mennesker.
Måske er interessen at finde en kæreste?( http://wowdate.fullwiki.com/index.php )

Alle spil er vel meningsløse. Men hvordan kan et spil være et spil, hvis man ikke kan vinde? Og specielt i WoW hvor man har intet at vinde, men alt af tabe(som sit liv...?).

Nogen mennesker tager det ikke til det ekstreme, men der er to muligheder når du spiller WoW;

1)Endten går du hele vejen, og raider BWL 6 timer vær dag, eller også grinde du din pvp rank 14, 10 timer vær dag, og kommer i toppen og har retten til at blære dig i IF/Ogrim

2)Du spiller nogenlunde på en fornuftig plan, og er bare dårlig til spillet, da du ikke kan dedikere nok tid til det, og derfor per definition, er dårlig, fordi equipment og loot er det eneste der seperere den bedste og dårligste, i WoW.


Vi skal nok ikke komme ind på det her mere... Det er ved at køre off topic. Just saying though... Stop nu og spar pengene, og spil nogen mere normale spil, og gå ud og motioner lidt eller vær sammen med kæresten. WoW er en overkill livstil. Nax var simpelthen det der fik bæret til at flyde over for mig... holy crap.:O
Well crucify the insincere tonight...
EchoEchoSkrevet 30/08-06 20:27 
Jeg er ikke særlig meget inde i WOW, men min bror har spillet på livet løs, og begynder uundgåeligt igen ved Burning Crusade.
Det du siger er alt det jeg tænker om min bror. Jeg kan nogen gange have helt ondt af ham, når han sidder der kl. 3 om natten og skal op og i gymnasiet næste dag.
Han spilder alt for meget tid på det spil, og får aldrig rigtig etableret ordentlige venskaber.
Han er ikke en social taber eller sådan noget, han kunne bare foretage sig så meget andet.
Han bruger time efter time på at få nyt gear, og hvad sker der den dag hans mand af en eller anden grund bliver slettet eller går tabt, ja, så er det hele væk.
Hvad er Nax egentlig?
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
dRxLdRxLSkrevet 30/08-06 20:41, rettet 30/08-06 21:05 
Jeg synes det er godt udtrykt af Valkyrie.
Især "carrot on a stick gameplay" er for mig ganske rammende, med den lille tilføjelse at "there is no carrot" B-) <-cool matrix solbrille-smiley

I det halve års tid hvor jeg har været clean (og single :-p) har jeg fået lavet en ret fantastisk (d)html/ajax model til .NET/Mono som jeg håber snart at kunne gå open source med. Det havde jeg aldrig kunnet gøre mens min World of Warcrack konto var aktiv.

Ikke at jeg har prøvet det endnu, men jeg har en forestilling om at det kræver masser af tid og fokus at være en "vinder" i denne verden (den fysiske hvor vore legemer befinder sig).
For mig at se er WoW indiskutabelt et middel til at udelukke muligheden for success i den rigtige verden, der hvor det så bliver lidt mere interessant at diskutere, og hvor jeg ikke er helt sikker på hvad jeg selv synes, er i hvor høj grad gælder dette for computerspil generelt?

Edit:
Det jeg sætter mest pris på ved WoW er selvfølgelig det sociale, og de 40 mands samarbejdsøvelser man kalder raids. Det er dette jeg vil søge at få dækket ind med et spil som Chromhounds, som forhåbentlig ikke er samme slags timesink.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ValkyrieValkyrieSkrevet 30/08-06 21:42 
timesink er nøgleordet. 100% Rigtigt.

Jeg er bare bitter over tons af ting omkring WoW.

Selvfølelig er WoW fantastisk på visse punkter.

Kontrol, interface, art stilen, musikken - Der er tons af geniale ting ved WoW. Slet ingen tvivl omkring det...

Men der er nogen andre ting der for mig fuldstændig over i den anden ende. Min fætter var fuldstændig syg. Jeg kan huske jeg besøgte ham, efter han havde gamet 70-80 timer næsten uden søvn eller drikke. Han havde taget sin bærbar med ud på toilettet med et ethernet forlængerledning, og bare sad og spillede. Han var ikke mere end 15 år gammel på det tidspunkt.

Jeg skal ikke prædike til WoW fans eller sige hvad de skal gøre og hvad de ikke skal gøre, men hvis jeg bare kan vidergive et personligt råd: Bare tænk over det. Bare sæt jer ned og tænk over at dette fænomen vil fortsætte i de næsten 10 år, som WoW uden tvivl vil være stærk og levende. Gear og lvl increase vil konstant være en realitet. Det vil simpelthen aldrig stoppe.

I en overgang troede jeg at Burning Crusade ville være min egen tjans tilbage, men nej. Jeg går ALDRIG tilbage til det spil, eller noget andet standardliseret MMORPG, der prøver at være en livstil og et job i en.

Jeg har kigget på Contact til DS. Det ser ret unikt og anderledes ud, men der kan måske sættes en diskution igang omkring hvor meget MMO der er over det dog.
Well crucify the insincere tonight...
EchoEchoSkrevet 30/08-06 22:18 
Jeg er stadig ikke blevet klogere, hvad er Nax?

Contact ser alt for fedt ud. Dog er det meget fjernt fra wow vil jeg mene (:
Glæder mig utrolig meget til det spil.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
TLTLSkrevet 31/08-06 03:29 
Jeg er uenig i at man ikke har noget at vinde i WoW. Det er måske også fordi de fleste af mine venner spiller det og det er det vi snakker mest om når vi er sammen, så for mig er det ikke en hindring for at udvikle mig socialt med dem, det er snarre midlet. Men andre venskaber med folk fra andre lande er da fedt nok at få. Man lærer måske nogle helt nye mennekser at kende igennem spillet og hygger sig sammen, precist som en leg da man var lille :).

Hvis man ikke kan finde venskaber i spillet, er det også svært at syntes at det er sjovt på de højere levels hvor man skal bruge hjælp til en masse. Så samarbejde er vigtigt i WoW også selvom man ikke er venner med dem man arbejder sammen med.

Folk som er adfærdsvanskelige, som spiller WoW, ville også kunne lære noget her. Især hvis de skal med i Raids, for det kræver at man er med og er aktiv, ellers går det ikke. Og det kræver ikke så meget mere, men man KAN godt få mere ud af det.

Desuden har jeg ikke hørt om at folk har fået slettet deres account uden grund, eller er blevet hacked... Så man får lov til at beholde den, så længe man holder sig til regelerne.

Man kan vinde sociale egenskaber i WoW, man bliver underholdt, præcis som i andre spil og man lærer hvad teamwork vil sige.

Hvad er der galt i at spille WoW i forhold til "normale" spil? Er det "normalt" at spille imod eller med en computer i stedet for sammen med andre?

Ja det er da rigtigt at de mob's har en ret begrænset AI, men det betyder ikke noget for de er forskellige alligevel. Der skal bruges forskellige strategier til næsten alle mobs (som vel at mærke er på ens eget level)...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
RuneSPRuneSPSkrevet 31/08-06 03:44 
Val:

Du snakker meget om at spillet ikke har nogen ende, og nej, det har det vel egentlig ikke, stort set ligesom alle andre multiplayer spil har. Det som jeg synes er fedt i WoW er at lvl up sammen med ens IRL venner (har spillet op til lvl 60 sammen med 3 andre venner, kanon skægt når man kommunikerer over skype :D) og derefter at finde en guild og raide engang eller 2 i løbet af en uge for at få nogle bedre items, og så derefter ellers bare pvp :) så er det jo mere eller mindre lidt ala CS multiplayer agtigt, udover at nogle selvfølgelig har fordel i bedre gear, men det er bestemt ikke altafgørende, måske i duels, men bestemt ikke i BG.

For mig at se er der 2 "mål" i WoW: 1) Forsøge at nakke enhver boss i spillet sammen med guild. 2) At være "den bedste" i pvp :)

btw, så vil jeg bestemt ikke mene at hverken jeg, eller nogle af mene venner har et umiddelbart socialt problem :) Det bliver hverken spillet overdrevet meget, da vi alle har et job at passe samt andre ting og sager, så vil alt i alt mene at man sagtens kan spille WoW "bare" for at have det sjovt, som et enhvert andet spil.
TLTLSkrevet 31/08-06 05:10 
Jeg syntes også at det er lidt underligt at snakke om WoW som om det tager ens liv fra en. Men det er vel lidt det samme som militæret xD
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
DarkenDarkenSkrevet 31/08-06 19:27 
haha Val, min indlæg var mest rettet mod din "spil GW for wow sux0r teh big !!!111" kommentar.
Det er bare trættende når folk basher et spil over et andet og at disse folk har et problem med at ind se, at det er sådan set lige meget hvilket spil du bruger mest tid på, bare du har det sjovt.

Jeg er i en casual guild på en pve server, da jeg droppede min hardcore raiding guild på en pvp server, jeg stoppede med at spille i over et halvt år imellem de to, har haft en pause på et par måneder fornyelig og er så begyndt at spille en del igen.

Om man bruger 100 timer på timesink quests eller raids i wow, eller 100 timer på en gammel retro arcade maskine(sry =P ) er fuldkommen ligegyldigt, hvis du ikke kan se dette faktum i øjene, så er det dig der er noget galt med.
Er det fordi man betaler for at spille? tja, så køber man så tilgengæld ikke så mange nye spil istedet for.


>
Jeg tror helt bestemt at dem der virkelig er engageret i WoW og spiller det på livet løs, vil fortryde det. Hvor sjovt er det egentlig det er?

Hvorfor vil du fortryde noget du har spillet på livet løs?
Det betyder kun at du har nydt spillet, hvis du ikke gider mere efter det, så lægger du det fra dig og evt. stopper dit abonnement. Hvorfor skal man føle sig skyldig/skamme sig/sparke sig selv over at have været underholdt af et spil? Jeg ser generelt ikke hjernedødt tv længere, da jeg finder interaktion med andre folk over nettet meget mere stimulerende.

Personligt mener jeg timesink er nederen og undgår det også så vidt muligt jeg kan, quest drops er det værste, men helt an på den måde man spiller kan man sagtens undgår det trivilelle ved at være alene om det. Men der er samme slags timesinks i singleplayer spil og i andre multi/online spil (pink puffs anyone?), det er altsammen om hvad du vil have ud af spillene.


>
1)Endten går du hele vejen, og raider BWL 6 timer vær dag, eller også grinde du din pvp rank 14, 10 timer vær dag, og kommer i toppen og har retten til at blære dig i IF/Ogrim

2)Du spiller nogenlunde på en fornuftig plan, og er bare dårlig til spillet, da du ikke kan dedikere nok tid til det, og derfor per definition, er dårlig, fordi equipment og loot er det eneste der seperere den bedste og dårligste, i WoW.

Ja for taktik og sammenspil har intet med sagen at gøre...

>
RJK sagde det på et tidspunkt bedst - Det slutter aldrig. Så er det vel ikke engang et spil? Du kan ikke vinde WoW. Du kan bare blive ved... Derfor - carrot on a stick syndromet. Du løber og jagter efter materialistiske ting der aldrig for en ende.

Ved du hvad jeg synes det allerværste ved et rigtigt godt spil er? (efter min mening) At oplevelsen slutter.. Hvis jeg feks gennemfører Chrono Trigger, FF6 eller FF7 som er blandt mine top favorite games of all time, så har jeg det fedt med at have gennemført det, men alligevel har jeg også lidt nederen over at det er slut... har det på samme måde med nogle af mine bøger, hvis det er en bog som er rigtig go fra start til ende, så kan jeg godt få en sådan lidt "øv" fornemmelse når det er at jeg har lyst til at læse og jeg ikke kan tage fat i den historie som jeg har stiftet bekendskab med og nyder fortællingen af. Så skal man hen og finde en anden bog på hylden, når man entenlig gerne ville have forsat historien fra den første selvom den er slut. Et godt eksempel fra spilverden var, at der var mange der var skuffede over FF7:Advent Children ikke blev et spil istedet for en film, da ønsket om en forsættelse var stor.

wow er for mig et spil jeg kan tage fat i og gå videre fra hvor det slap, der er nogle ændringer, ny indhold osv, men oplevelsen er den samme, og det synes jeg er rart. Hvis jeg har spillet et spil som Baldurs Gate (pc), eller lignede spil. Kan jeg ikke lægge det fra mig i bare nogle uger og så spille videre på det. For der har jeg tabt "fornemmelsen" og vil så hellere starte forfra.

Jeg kan godt lide spil der er større end mig, verdenen forsætter uden mig. Wow opfylder bestemt ikke alle de ønsker jeg kunne have om et mmo, men det er så let tilgængeligt at kravet det har til mig som spiller, i forhold til andre er minimal(IMHO). Jeg er også pissed engang imellem over nogle af de ting der forgår på wow serverne, intended eller ej. Men ikke nok til at stoppe med at spille.. endnu, kunne jo være man fandt et andet spil.

Det der med afhængigheden hos unge, er jeg enig i, men det er ligemeget hvad det er der har fanget interessen så kan man blive afhængig (for mit eget vedkommende var det MUD og net chat, og lidt senere for meget drukfester), det kan være at tage i byen min. 4 dage om ugen, køre ræs med biler, tage i skoven og lege trold, gå for meget op i en sport(synkron svømning FTW!!!)... uanset hvad det er, så er unge modtagelig for at blive afhængig af den stimulation de får fra en given aktivitet og det kan være farligt på den ene eller anden måde.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
TLTLSkrevet 31/08-06 23:47 
Så spørgsmålet er vel egentligt... Hvad er forskellen på at spille WoW og at spille et andet spil?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
HeroldHeroldSkrevet 01/09-06 00:28 
Darken>
Hvorfor vil du fortryde noget du har spillet på livet løs?
Det betyder kun at du har nydt spillet, hvis du ikke gider mere efter det, så lægger du det fra dig og evt. stopper dit abonnement. Hvorfor skal man føle sig skyldig/skamme sig/sparke sig selv over at have været underholdt af et spil?

Med lige præcis World of Warcraft føler jeg faktisk at jeg har spildt tiden. Ikke al tiden, men omkring 95% af den.

Der er væsentlig forskel på at bruge 100 timer på WoW og så på at gennemføre 5-7 almindelige spil - i sidste tilfælde får du i det mindste samme antal oplevelser ud af det. Da jeg lagde WoW fra mig, og talte timer kontra var jeg havde fået ud af det, var det en tom fornemmlse. Første gang nogensinde med et spil.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
TLTLSkrevet 01/09-06 01:22 
Herold>
Med lige præcis World of Warcraft føler jeg faktisk at jeg har spildt tiden. Ikke al tiden, men omkring 95% af den.

Måske er det fordi du ikke har kunnet sætte pris på spillet før du var level 60?. Der er faktisk meget sjov at hente inden level 60 og de quests man kan gennemføre, syntes jeg også er ret morsomme nogle gange. Jeg er selv kun nået op på level 33 nu, men føler for det meste at jeg har det sjovt når jeg spiller. Undtaget når jeg sidder fast og kun har level 40 quests tilbage, som jeg ikke kan gennemføre alene og der ikke er nogen til at hjælpe.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
DarkenDarkenSkrevet 01/09-06 04:25, rettet 01/09-06 04:26 
Herold>
Med lige præcis World of Warcraft føler jeg faktisk at jeg har spildt tiden. Ikke al tiden, men omkring 95% af den.

Der er væsentlig forskel på at bruge 100 timer på WoW og så på at gennemføre 5-7 almindelige spil - i sidste tilfælde får du i det mindste samme antal oplevelser ud af det. Da jeg lagde WoW fra mig, og talte timer kontra var jeg havde fået ud af det, var det en tom fornemmlse. Første gang nogensinde med et spil.

Tæller du også timer efter du har taget et slag ludo med familien? Hvis du ikke har følt under spillet at det har været tidspilde, så har det vel været underholdende på den ene eller anden facon (ellers havde du vel stoppet tidligere). Hvis det er fordi du har en følelse af at du ikke har opnået noget fordi spil-verden forbliver det samme, så vil jeg vove den påstand at det kan være at MMO's bare ikke er dig (da ingen af dem formår endnu at kunne lade spillerne efterlade et rigtigt "indtryk" på spillet). (EDIT: ahh, de gamle MUD tider, hvor man selv skrev zoner i spillet ;)

Uanset hvilket spil du spiller får du bund og grund ikke andet ud af det end brugt tid og et "savegame" på en server, harddisk eller memkort. Fornemmelsen man har bagefter er i mine øjne, helt klar styret af hvad man ville have ud af spillet. Ligesom der er folk der fokuserer på bestemte ting i et spil, grafik, gameplay, story osv, er der også (som jeg ser det) en fokusering på hvad du ønsker at få ud af et spil, og hvis et spil ikke lever op til de forventninger en person har er det automatisk et lorte spil(overdrivelse osv).

Og det er også fair nok at folk har det sådan med spil de har prøvet, feks har jeg gennemført WC3, spillet det til lan, istørre grad custom maps især skod dota, og jeg gider ikke rører det spil ever again. Men den tid jeg rent faktisk brugte på det var underholdende nok, derfor sidder jeg ikke bagefter og har det sådan, at det kan godt være at det var fedt da jeg spillede det, men da jeg begyndte at føle det var for kedeligt, ville jeg gerne have vekslet min investeret tid i et andet spil. Istedet har jeg så en fornemmelse af at det go underholding så længe det varede, men nu vil jeg heller finde noget andet at tage mig til.

Og forresten, hvis jeg skulle komme med et estimeret bud, ville jeg nok sige at ud af 7 alm. singleplayer spil, ville der ca. i snit ville være 2 som jeg ville anse som fejlkøb (og hurtigt stoppe med at spille), 2 som jeg ikke ville gennemfører (af forskellige grunde) og ud af de sidste 3 ville mindst et spil nok aldrig nogensinde blive pillet op af skuffen igen efter det var gennemført. Så for mit vedkommende, ville det jeg ville få ud af disse spil være en omgang blandet bojser.. jeg vil dog stadig ikke bytte tiden brugt til noget andet, da oplevelsen af et dårligt spil godt kan have en positiv side også. (der var feks nogle ting i Breed, der var værd at prøve, selvom spillet var så slemt at det blev afinstallert rimmeligt hurtigt)

Men det er så også min måde at se spil oplevelser på.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HeroldHeroldSkrevet 01/09-06 09:08 
TL>
Måske er det fordi du ikke har kunnet sætte pris på spillet før du var level 60?.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener? Jeg nød skam spillet både før og efter lvl 60 :) Anywho, så synes jeg faktisk at World of Warcraft er et fantastisk MMORPG, og jeg kunne sagtens finde på at spille det igen - men jeg vil under ingen omstændigheder investere så meget tid i det igen. For når du har set det hele og prøvet det hele, så sker der bare ikke mere i det spil. På et tidspunkt blev det jeg fik ud af det, vs. det jeg investerede i det, bare ikke godt nok. Det er én stor trædemølle, og når du har været turen rundt to-tre gange, så bliver det trivielt. Jeg var i hvert fald understimuleret.

Jeg kan sagtens se charmen i at spille en figur op til level 60 og deltage i de store raids, men når vi når til det punkt, hvor det eneste du reelt kan foretage dig, er at bruge 4-5 timer sammen med fyrre andre for at få en CHANCE (ingen garanti - en chance, og den er endda lille) for at få et epic weapon... Så er vi nået dertil, hvor spillet ikke længere er min tid værd.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 01/09-06 09:22 
Darken>
Tæller du også timer efter du har taget et slag ludo med familien? Hvis du ikke har følt under spillet at det har været tidspilde, så har det vel været underholdende på den ene eller anden facon (ellers havde du vel stoppet tidligere). Hvis det er fordi du har en følelse af at du ikke har opnået noget fordi spil-verden forbliver det samme, så vil jeg vove den påstand at det kan være at MMO's bare ikke er dig (da ingen af dem formår endnu at kunne lade spillerne efterlade et rigtigt "indtryk" på spillet). (EDIT: ahh, de gamle MUD tider, hvor man selv skrev zoner i spillet ;)

Det er da et ret forkvaklet eksempel. Ludo er ikke til at sammenligne med moderne videospilsunderholdning. Det er hygge ved kaffebordet, og ligger da ret langt fra andre oplevelser. Så, nej. Det ville jeg ikke. Måske når jeg havde brugt 200+ timer på det ja :P

Uanset hvilket spil du spiller får du bund og grund ikke andet ud af det end brugt tid og et "savegame" på en server, harddisk eller memkort. Fornemmelsen man har bagefter er i mine øjne, helt klar styret af hvad man ville have ud af spillet.

Det er heller ikke rigtigt. Jeg får en oplevelse ud af det, og det er den jeg mener, der ikke er tiden værd i WoW (den tid jeg har investeret).

Som jeg selv sagde, så var jeg utilfreds med 95% af den tid jeg havde investeret i spillet. Det betyder af 5% af den var jeg rent faktisk glad for at have brugt - og det indeholdt rent faktisk spilleoplevelsen for mig. De sidste 95% var ren timesink og trædemølle - og jeg var da underholdt - men med tilbageblik var det bare spil af tid, for der er intet overhovedet ved den tid, der er værd at huske eller at gemme på.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 01/09-06 09:33 
Faldt lige over den her Slashdot-kommentar:
The only way to beat WoW is to cancel your account and start the arduous process of putting your life back together. Call the wife that left you and see if things can be worked out. Take your kids to a park and marvel at the sunshine - it's been a while since you've felt how warm it is. Apologize to all of those ex-coworkers that covered for you when you overslept from a late night raid or leveling. Look in the mirror for the first time in months and decide you might need to shower and shave.

Jeg gennemførte WOW sidste november, da spillet ophørte med at give mig mere nyt. Men jeg glæder mig da til at jeg får tid til at spille igen, for mens jeg har holdt pause er spillet bare blevet større.

Angående Herolds 95% så er der da et par af de procent jeg har brugt på leveling osv. som jeg husker med glæde. Nemlig dem hvor jeg ikke har gjort det alene.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
fumfumSkrevet 01/09-06 09:41 
Jeg synes at wow er et enormt hyggeligt spil.
Jeg er kommet med i en guild, der ikke tager tingene alt for højtideligt, og når jeg spiller, er det ligeså meget for at snakke med de andre, som for at queste.
Meget mere underholdene end fjernsynet nogensinde kunne blive.
Og meget af den tid som jeg bruger på wow, ville ellers blive brugt foran fjernsynet. Havde jeg brugt tiden der, ville jeg virkelig føle et spild af tid.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
HeroldHeroldSkrevet 01/09-06 10:03 
Jeg ser heller ikke tv :D

Men ja, man skal heller ikke undervurdere det sociale element i spillet, men I kunne også rykke det ud på messenger eller ind på IRC fx. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 01/09-06 10:17 
Men det er jo hyggeligt at spille imens. Vi gør meget det samme med Halo 2.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
fumfumSkrevet 01/09-06 10:23 
Jeg må dog indrømme at jeg faldt i tvfælden igår aftes. Hvad skal man gøre når der er Austin Powers? Og pet detective bagefter?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
67 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig