X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

P:R RSS fedd?


Svar
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 15/06-06 10:23 
Jeg tænkte på om I har planer for et RSS feed af aktive emner i forummet? Evt. med mulighed for at udelukke nogle områder, f.eks. Playstation.
Emnet er lidt berørt i tråden jeg har linket til, men ville lige høre hvordan jeres planer er?

Tidl. tråd om email-underretning
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
BeanoBeanoSkrevet 15/06-06 11:23 
Er blevet foreslået mange gange... men Rune kan vist ikke li' RSS ;)
dRxLdRxLSkrevet 15/06-06 11:32 
Eller også kan han li' at folk ikke kan plukke det ud af siden som de gerne vil have. Hvilket jo er reelt nok.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 15/06-06 11:35, rettet 15/06-06 11:37 
Er det?

Jeg syntes nu der er mere reelt at tilbyde det som en service ;)

EDIT: Kan selvfølgeligt også være problem mht. performance af sitet.
dRxLdRxLSkrevet 15/06-06 11:39 
"jeg vil ha' og jeg vil ha'" :-p

Hvis det nu ikke passer med den overordnede strategi som RJK har med alt det arbejde han lægger i de her sider?

Hvis det er et behov for dig er det jo også en smal sag at skrive en "høster" der laver dine udvalgte dele af P:R om til et RSS feed. Det kan RJK ikke have noget imod.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 15/06-06 11:41 
Svar på edit:

Jeg tror html tabel rendering er langt mere krævende end noget RSS feed kunne være. Den slags XML dokumenter er jo typisk ret simple (really SIMPLE syndication).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 15/06-06 11:48, rettet 15/06-06 11:51 
dRxL>
"jeg vil ha' og jeg vil ha'" :-p

Hvis det nu ikke passer med den overordnede strategi som RJK har med alt det arbejde han lægger i de her sider?

Jeg ville ikke kritisere Rune's store arbejde, men derfor bør det stadig være muligt at komme med forslag uden at nedgøres!


dRxL>
Jeg tror html tabel rendering er langt mere krævende end noget RSS feed kunne være. Den slags XML dokumenter er jo typisk ret simple (really SIMPLE syndication).

Enig - tænkte nu også mere på belastning af databasen og ikke direkte web server.
dRxLdRxLSkrevet 15/06-06 12:25 
Jeg beklager at det jeg skrev kunne opfattes som en nedgørelse, det var ikke min hensigt (denne gang :-p)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 15/06-06 12:51 
Ok, så har du en til gode ;)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 15/06-06 13:44 
dRxL>
Eller også kan han li' at folk ikke kan plukke det ud af siden som de gerne vil have. Hvilket jo er reelt nok.

Absolut!

Men hvordan skulle man lige gøre det med et RSS feed?
Jeg har da kun set feeds som overskrifter, der så leder hen til selve siden?

Det er vel det samme som, at man allerede kan sammensætte sin egen oversigt?

Til gengæld som jeg lige forstår RSS, så ville man ikke lige kunne lave et "jeg vil gerne alle aktuelle overskrifter undtagen kategori X" feed.
Enten er det alle overskrifer, eller også er det et for hver kategori.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
dRxLdRxLSkrevet 15/06-06 14:31, rettet 15/06-06 14:36 
Feeds er hvad man gør dem til og kan også indeholde brødtekst.

Hvis det er Firefox du bruger som "feedreader" er det rigtig at den, så vidt jeg kan se, kun opererer med overskrifter. Safari 2.0 inddrager både evt. brødtekst og billeder fra samme feeds og en "rigtig" dedikeret feedreader vil sikkert også kunne byde på noget andet.

edit: Det er ikke op til mig at begrunde RJK's opfattelse af hvad feeds ville gøre ved P:R (måske skulle RJK selv komme på banen?), og min holdning hælder da også til "jo flere feeds og muligheder til brugeren jo bedre", da det ikke er ret svært at lave, men P:R er ikke mit site og så vigtigt er det heller ikke.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/08-06 14:41, rettet 27/08-06 14:41 
Jeg laver lige en lille *bump* for at høre Runes mening.

Det ville være dejligt at kunne se de nye indlæg på siden fra mobilen, nu hvor jeg skal til at pendle mellem Vejle og Odense det næste stykke tid.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ChronoChronoSkrevet 27/08-06 16:41 
Jeg tror da bare ikke der har været tid til at overveje det internt endnu. Det er ihvertfald meget længe siden at det sidst har været oppe. Hvis vi når til det engang kunne jeg da også godt tænke mig et feed, men der er så mange andre ting som også kunne tilføjes P:R og som nok er bedre at bruge tid på.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 27/08-06 18:03 
En udvidelse af handelssystemet ville jeg også hellere se først :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/08-06 19:10 
I misforstår: RSS Feed NU! :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dRxLdRxLSkrevet 27/08-06 19:50 
Du kan jo bare lave det selv til eget brug ud fra de data der er tilgængelige som HTML. Ville ikke tage mig mange timer, men jeg vil ikke gøre det da RJK sikkert har grunde til at han ikke allerede har gjort det, når man tager i betragtning af hvor let det er.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/08-06 20:18 
Jeg er en del af den generation der vil have gjort alt for sig, og ikke kan finde ud af noget som helst selv :p

Mere seriøst: jeg kunne selvfølgelig bare sætte mig ind i, hvad der præcis skulle gøres, men jeg har i forvejen projekter op til begge øre, så jeg vil appelere til PR-stabens gode hjerter istedet :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 27/08-06 20:30, rettet 27/08-06 20:31 
dRxL>
Du kan jo bare lave det selv til eget brug ud fra de data der er tilgængelige som HTML.

Nemli' - for ringe at folk ikke kan finde ud af at lave en HTML scraper frem for at der bare blev lavet RSS feeds... ville jo være for nemt og brugervenligt ellers :)
dRxLdRxLSkrevet 27/08-06 20:32 
Jeg stopper her.

Så kan I andre jo sætte jer til at vente med hatten i hånden så længe i har lyst til...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig