X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Brain Age / Brain Training osv.


Svar
BlossomBlossomSkrevet 08/06-06 22:09, rettet 08/06-06 22:17 
Jeg har forelsket mig i de nye "bliv klogere" spil til DS.

Nu er jeg så bare blevet lidt i tvivl ang titlerne.

Det er sikkert mig der tager fejl, men skifter de navn alt efter om det er PAL version eller US version ??

Jeg synes bare jeg ser så mange ligne hinanden, men hedde noget forskelligt.

Kan nogen evt. hjælpe mig med at samle brikkerne så jeg ved hvad jeg skal købe ??

Disse titler har jeg set (både PAL og US)

Brain Age
Brain Training
Brain Games
Big Brain Academy

Brain Age og Brain training har stort set samme forside.
er det samme spil med 2 forskellige navne ??
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
HeroldHeroldSkrevet 08/06-06 22:21 
Jeg mener kun der er to ude nu - og det er Brain Age og Big Brain Academy (i USA ihvertfald).
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 08/06-06 22:25 
Spil som Brain Age er med til at punktere mit opblæste selvbillede :-/

Derudover synes jeg også at det er helt fantastisk. Et computerspil der udover at være underholdende også har det funktionelle mål at forbedre spillerens livs-egnethed. Så bliver det vidst ikke meget bedre =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WikzoWikzoSkrevet 08/06-06 22:43, rettet 08/06-06 22:44 
Europæisk titel: (udkommer i morgen)
Prof. Kawashima's Brain Training: How old is your brain?

Amerikansk titel:
Brain Age: Train your brain in minutes a day!

Big Brain Academy er udkommet i US og Japan og kommer senere til EU.

Køber selv Brain Traning i morgen :)
BlossomBlossomSkrevet 08/06-06 23:05, rettet 08/06-06 23:06 
Altså jeg har ret i at de 2 spil er det samme.. ??

Takker for hjælpen
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
HeroldHeroldSkrevet 09/06-06 00:31 
Jep :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 09/06-06 15:26 
Jeg har Brain Age og synes også det er ret underholdende.


Der er en test, hvor man skal tælle hvor mange mennesker, der løber ind og ud af et hus.
Det er ret svært, men som den eneste test, bliver jeg altid målt til at gøre det vildt hurtigt. Hvilket jeg slet ikke forstår.

Der er også noget trekants-regning, som jeg var nødt til at slå op på nettet, for overhovedet at forstå hvad jeg skulle.


Min hjernealder lige nu: 29 år.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
WikzoWikzoSkrevet 09/06-06 15:58 
Ja, desværre er nogle af testene lidt ulogiske og tager lidt tid at fatte.

Købte det i dag, men min hjernealder er ... 74 :'(

Ej, var fordi jeg misforstod den opgave, hvor man skal sige hvilken farve et ord har (den kan ikke finde ud af bl.a. "black").

Rigtig godt og anderledes spil :D
BobbeBobbeSkrevet 09/06-06 16:03 
LTWW>
(den kan ikke finde ud af bl.a. "black").

Rettelse:
Du kan ikke finde ud af bl.a. 'black' :P
Spiller nu: Wii
HeroldHeroldSkrevet 09/06-06 16:15 
Jeg har været ude for at klare tre opgaver på én gang i den hvor man skal lægge sammen hurtigt - fordi jeg ikke slap hurtigt nok med stylusen :D

Bortset fra det er et det dejligt spil - og jeg er glad for SuDoku-delen :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JinkJinkSkrevet 09/06-06 16:19 
Er der nogle gode gåder/opgaver i det spil? Eller er det alt sammen sudoku og lignende man finder i avisen?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 09/06-06 16:28 
SuDoKu er "bare" en tilføjelse - det har ikke noget med resten af spillet at gøre.


De andre tests er meget forskellige.
Fra regnestykker til én hvor man skal huske ord.
Jeg synes ikke det minder om SuDoKu eller noget andet man kan finde i avisen.

Men der er små opgaver hvor man skal bruge hjernen, der er ikke noget "spil" som sådan.

Så hvis man hader krydsord og SuDoKu vil jeg ikke anbefale Brain Age/Training.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
WikzoWikzoSkrevet 09/06-06 17:09 
Sudoku er fint nok, og så er det en del nemmere end dem i aviserne, fordi du kan tilføje noter og ellers er det generelt hurtigere :)

Bobbe>
LTWW>
(den kan ikke finde ud af bl.a. "black").

Rettelse:
Du kan ikke finde ud af bl.a. 'black' :P

Jo, har nemlig fundet ud af, at jeg skal sige det på en meget 'hård' måde med en underlige accent, før at det virker :P
EchoEchoSkrevet 16/06-06 22:19 
Jeg køber spillet her den 25. hvor jeg lander i New York :P
Har været ret meget i tvivl omkring holdbarheden. Føler lidt at det bare er et til underligt påfund, ligesom Nintendogs, som efter min mening ikke hold meget mere end et par dage.
Har dog overtalt mig selv alligevel, mest pga. det er solgt i så mange eksemplarer! Jeg vil ikke gå glip af et så stort hit, og det virker da også meget sjovt det med at måle sin hjernes alder.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/06-06 22:44 
Spillet er som sådan målrettet mod at spille korte intervaller pr. dag, så på sin vis minder det opbygningsmæssigt om Nintendogs.

Jeg er desuden vild med dit anti-omnipotente argument for at købe spillet :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
EchoEchoSkrevet 17/06-06 01:18 
Ja, det ved jeg, men jeg er bare ikke så god til at hive et spil frem hver dag, hvis der ikke er en god historie, eller et sidste fedt item som trækker.

Man følger vel en smule med strømmen, og jeg vil lige have et kig på hvad det er japanerne bogstavligtalt gå sådan amok over :D
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
solid snakesolid snakeSkrevet 17/06-06 11:02 
Fortæl om jeres tider, så man har noget at gå efter..
Jeg har selv klaret 20 regnestykker på 20 sekunder..
Jeg er dog slået af en kammerat som gjorde det på 18..
Jeg skal nok skrive mine resultater inden så længe
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 18/06-06 12:16 
Min rekord i 20x calculation er 19 sek., kan ikke huske de andre - tjekker senere.
solid snakesolid snakeSkrevet 19/06-06 16:53 
Sådan ny rekord jeg fik regnet 20 stykker på kun 15 sekunder....
Jeg glæder mig til rekorden bliver slået..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig