Har lige givet op på Far Cry 3 fordi den er så røv kedelig. Jeg spiller normalt ikke mange spil lavet i vesten fordi jeg oftest ikke bryder mig om deres tilgang til game design. Købte Far Cry 3 nu mest ud af impuls fordi jeg fik sådan lyst til en god open world spil efter at have set Zelda Wii U og MGS V traileren. Vidste intet om spillet på forhånd ud over at det var open world og foregik i trop... Se hele indlægget
Har lige givet op på Far Cry 3 fordi den er så røv kedelig. Jeg spiller normalt ikke mange spil lavet i vesten fordi jeg oftest ikke bryder mig om deres tilgang til game design. Købte Far Cry 3 nu mest ud af impuls fordi jeg fik sådan lyst til en god open world spil efter at have set Zelda Wii U og MGS V traileren. Vidste intet om spillet på forhånd ud over at det var open world og foregik i tropiske områder som får en til at tænke på eventyr, så tænkte om jeg ikke skulle give den en chance nu hvor den var så billig brugt.
Det er fandme deprimerende og se at udvikler i vesten fortsat holder sig til GTA3 template til open world. Godt nok en template der var ret broken til at starte med, men sådan er det når en spil introducere en ny design koncept. Folk bruger bare den som blue-print warts and all istedet for tage filosofien bag den og starte på frisk.
Gad vide om der nogensinde vil komme et nyt open world spil som vil kunne tilfredstille mig. Shadow of the Colossus er nok den sidste spil der kom tættest på, hvis ikke Wind Waker. Ellers skal vi hele vejen tilbage til Link to the Past og Ocarina of Time. Håber bare at Nintendo ikke bruger den vestlige definition af begrebet når de laver deres nye "open world" zelda.
|