X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Michu (sjovt Flash-spil)


Svar
jaesjaesSkrevet 24/05-06 23:15, rettet 25/05-06 00:25 
Tjek Michu, og lad os få en high-score-konkurrence i gang. Præmien er, at man må oprette en evighedstråd efter eget valg (satser jeg på ;) ).

Michu er utrolig simpelt, men samtidig udfordrende og strategisk. Styringen er god, og en af de specielle ting ved spillet. Den er vel lidt henad Gridrunner++. På den negative side, så hakker grafikken rigeligt indimellem.

Ikke alle detaljer er nævnt på linksne, så her følger en kort gennemgang. Man styrer dragen Michu gennem en stor hule. Denne er opdelt i 17 levels, og level 18 er så starten af hulen igen ved højere hastighed. Så vidt jeg kan bedømme, i det mindste. På vejen skal man samle guldringe, der fungerer som en slags health, og gør dragen størrer og længere. Der skal også samles andet gøgl, og samler man flere af samme ting i træk giver det bonuspoints (op til fem ens ting i træk giver bonus).

Det sjove og udfordrende består bl.a. i hvilken stragi, man vælger. Stor drage = meget health, men samtidig rammer dragen lettere forhindringer. Mange ens genstande = mange points på samme tid, men senere i spillet - hvor det går stærkt og grotten snævrer ind - er denne strategi selvsagt risikabel.

EDIT: Glemte lige at nævne det, IMO, ret gode aspekt, at man godt kan dø allerede første gang, man kolliderer med siderne, eller få skrællet alle led af på nær ét enkelt, for den sags skyld. Da det område af dragen, som rammer et objekt, er skæringpunktet.

Min ikke særlig superduper score: 444660.

Kan spilles bl.a fra disse links:
http://sporkle.com/games/michu/play.php
http://www.minijuegos.com/juegos/jugar.php?id=2286
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 24/05-06 23:22 
Når jeg vinder, vil jeg lave en tråd der hedder "Hvad har du skyllet ud i lokummet i dag?".. Nej, det bliver ikke kønt! :P
dRxLdRxLSkrevet 24/05-06 23:35 
Det minder lidt om den eneste gode idé jeg har fået til et DS spil indtil videre.
I mit spil ville det dog for det første være vertikalt scrollende og for det andet handle mere om at navigere igennem snirklede gange end at samle ting op.

Men det her spil ville tydeligvis også have godt af lidt stylus =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 25/05-06 09:03 
Jeg tror også det vil fungere bedre med stylus, men ganske sjovt alligevel.

Min første score er dog tilsyneladende ynkelig... 169.850.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 25/05-06 09:19, rettet 25/05-06 09:52 
Min første score var værre, mere siger jeg ikke :P

Har sjovt nok fornemmelsen af, at det vil være for let med stylus. Kan heller ikke lide idéen om, at skulle "føre" figuren frem direkte på skærmen. Det hæmmer jo også lidt for udsynet; lidt ligesom i Animal Crossing.

EDIT: Man kan selvfølgelig også bruge den nederste skærm som en form for musemåtte, men det giver vel stort set samme resultat som musestyring.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 26/05-06 14:16 
Det minder mig lidt om Snake Rattle'n'Roll ét af mine yndlingsspil til NES.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig