X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sega Saturn slukker efter 20sec


Svar
HolisticHolisticSkrevet 02/05-06 19:36, rettet 02/05-06 21:06 
har lige fået en sega saturn ind af døren i dag det er en EU model og kører altså 230v, prob er at når jeg tænder den kan jeg lige nå at sætte sproget, så slukker maskinen igen har prøvet både med det originale engelske stik og mit eget kabel, nogen der har en ide om hvad prob kan være og nogen der har prøvet det?

på forhånd tak :)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
RJKRJKSkrevet 02/05-06 20:08 
Har ikke oplevet tilsvarende, men det er vel et problem med strømforsyningen. Har du forstand på det kan du åbne den og måle hvad spænding den giver ud. Hvis de 5V falder ud, vil resten af konsollen slukke.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 02/05-06 20:09 
Slukker den bare efter 20 sekunder, eller på et bestemt tidspunkt? Hvis du er 20 sekunder om at vælge sprog, er du i hvert fald meget langsom. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HolisticHolisticSkrevet 02/05-06 20:31, rettet 02/05-06 21:07 
nej men ca 10-20 sec har intet forstand på det overhovedet er vant til at chippe xboxe osv og hænderne sidder rigtigt men har intet forstand på at åbne en saturn overhovedet men er oss nået frem til at det måtte ha med strømforsyningen at gøre
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
HolisticHolisticSkrevet 03/05-06 19:05 
Efter den er gået ud går der ca. et minuts tid inden den kan tænde igen, nogen der bare har en anelse om hvad det kan være?
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
RJKRJKSkrevet 04/05-06 00:43 
Gav du mig ikke lige ret i at det var strømforsyningen...? Hvorfor spørger du så om nogen har "bare en anelse om", hvad det kan være?

Du skal bare skrue de fem stjerneskruer i bunden ud - så kan du løfte toppen af. Derefter har du direkte adgang til strømforsyningen, der sidder seperat som i Dreamcast. Så kan du måle på den.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HolisticHolisticSkrevet 04/05-06 08:11, rettet 04/05-06 08:12 
jo tænkte mere om nogen havde en ide med hensyn til strømforsyningen,f.eks overophedning eller noget andet men problemet er væk, skilte den ad i går og rensede den godt og grundig igennem og nu ser den ud til at virke upåklageligt, har nok været noget skidt af en eller anden art der lavede en kortslutning
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
RJKRJKSkrevet 04/05-06 10:58 
På Dreamcast er det normalt de store strømpins der med tiden flytter sig, så de ikke har ordentlig forbindelse, og derfor ikke kan holde strømmen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 04/05-06 12:35 
Ah ja. Tandstiks moddet. Har jeg selv lavet ved min DC :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig