X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Merlin - har de styr på det?


Svar
kooikkooikSkrevet 27/04-06 12:59 
Nu arbejder jeg i butik. meget ofte kommer der kunder fra merlin af som spørg om diverse ting fordi de har sagt noget som de ikke forstår i henne i Merlin.
Jeg havde en kunde som kom ind og spurgte efter Tony Hawk Underground 3. Hun havde fået af vide nede i Merlin at det ikke fandtes mere og var udgået for længe siden. Så vidt jeg ved så er det ikke udkommet. Jeg var selv i tvivl og slog det op på vores system hvor jeg så ikke kunne finde noget om det.

En anden kunde kom hen til mig med til AA batteri. Der stod tydeligt på batteriet at det var et AA men da kunden ikke så, så godt spurgte hun henne i Merlin. Hun fik af vide det var et mr-s eller noget i den stil batteri (kan ikke helt huske helt hvad der stod batteriet hed). Jeg var sikker på hvilken type batteri det var og viste kunden vores. Kunden troede ikke på mig da hun havde fået noget andet af vide i Merlin. HVAD ER DET LIGE DER SKER???????

Når jeg er i Merlin og spørg efter ting så får jeg ofte svaret har vi ikke. De gider ikke engang slå det op. Kan det virkelig være rigtig at man skal have så dårlig service i Merlin?????
MrCaseMrCaseSkrevet 27/04-06 13:12 
Nu arbejder jeg også i en konkurrerende butik, så jeg er måske heller ikke den mest objektive.

Men mit indtryk er også at Merlin er, meget muligt, den butik i Danmark hvor du kan få både mest forkert information og mindst information i det hele taget.
Have you considered sucking less?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/04-06 13:42 
Jeg arbejder ikke i en konkurrerende butik, eller Merlin, men har også kun dårlige erfaringer med deres viden - de aner ikke en pind om det de sælger!

Min faster købte et digitalkamera derinde til næsten 8000 kr. som kan fås til 3500 kr. på nettet - ikke så meget et bevis på deres kunnen, men sælgeren må jo have vist, hvilken overpris de tog for kameraet, og har dermed bestemt ikke handlet i min fasters bedste interesse, som de ellers opreklamere sig selv på.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Danny SallingDanny SallingSkrevet 27/04-06 14:05 
Ja de er ikke altid for snilde i Merlin, det er helt sikkert. Sprurgte engang efter et RBG scart til den gamle xbox, han fandt så et ganske almindeligt AV scart frem og sagde at det mindst lige så godt, kæft man er dum så........ :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 27/04-06 15:43 
Jeg har gjort det for vane at hvis jeg skal købe en ting, fx et kamera, så sætter jeg mig ind i hvad det kan, da jeg ikke altid kan stole på at ekspedienten har den fornødne viden...
Og som oftes henvender jeg mig kun efter jeg har fundet det jeg skal bruge...
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
SøgAArdSøgAArdSkrevet 27/04-06 16:24 
Danny Salling>
RBG scart

Huh? ;)
Home is where the hardware is..
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/04-06 16:30 
Ja, Red Blue Green SCART. Det giver en blødere pink nuance end de sædvanlige RGB fordi der er lidt mere vægt på de røde og blå farver (Sådan kunne det lyde fra en Merlin-ekspert) ;-P
SumezSumezSkrevet 27/04-06 17:29 
Det afhænger vel af den enkelte butik..

Sidst jeg var i Merlin (på Centrumgaden i Ballerup), fik jeg virkelig god service, synes jeg selv, af en gut der havde relativt meget tjek på tingene.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BaggyBaggySkrevet 27/04-06 18:05 
Har en god ven der i en periode over et par år arbejdede i merlin.. Han ville selv aldrig have købt noget i butikken hvis ikke han havde fået det billigere.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
TLTLSkrevet 28/04-06 01:51 
Jeg ville heller aldrig køber noget i en TDC-butik... Det er vel noget hen af det samme. Men ja det er en god idé at undersøge tingene selv. Jeg har ondt at de kunder som ikke er vant til andet end at få "service" i div. butikker. De får lov til at betale 1/3 mere eller måske dobbelt så meget som folk der selv kan finde ud af at undersøge hvad de køber...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 28/04-06 09:41 
TDC-butikker kan det kun anbefales at holde sig -LANGT- fra!!

Jeg var tre kvarter om at købe en mp3-afspiller derinde, og fik undervejs spydige kommentarer fra den ene "assistent". Godt nok henvendte jeg mig ikke i det mest imødekommende henseende, men det er krafteddeme dårlig service at svine kunden til, fordi han er utilfreds med at de er et kvarter om at betjene to kunder, når man kun er inde for at købe en enkelt ting.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 28/04-06 10:06 
Sumez>
Det afhænger vel af den enkelte butik..

Naturligvis. Jeg har før prøvet at handle i én Merlin på ét tidspunkt og få en elendig betjening, og i samme butik på et andet tidspunkt få en glimrende betjening.

Det afhænger af den enkelte sælger. Alle der har arbejdet i butik vil vel kunne nikke genkendende til, at det ikke er alle i butikken der har lige meget styr på tingene.

Jeg ville nu aldrig selv købe noget i Merlin, tror jeg, men det er nu mest fordi man praktisk talt altid kan købe det billigere hvis man leder lidt efter et andet sted. Og som studerende er det ikke noget man skal undervurdere :)
SumezSumezSkrevet 28/04-06 11:25 
Mange af deres nylige 100kr-tilbud på spil er da ikke blevet overgået?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 28/04-06 11:29 
Jeg tvivler nu på at det er nogle tilbud de laver frivilligt. Jeg tror ikke at de tjente nogen penge (mistede vel rettere) da de solgte DS-spil til 100 kr.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 28/04-06 12:06 
Hovedsagen er vel at der er en grund til at gå i Merlin
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 28/04-06 12:16 
Jeg skulle nok have påpeget, at det var TV, hi-fi og den slags jeg tænkte på. Jeg er enig med dig i det med spillene.
dchangdchangSkrevet 28/04-06 12:17 
Sumez>
Hovedsagen er vel at der er en grund til at gå i Merlin

Præcis. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
kooikkooikSkrevet 28/04-06 13:07 
når de laver et tilbud på 100 kr. mister de penge. indkøbsprisen på et ds spil ligger mener det er på 175 kr eller højere, kan ikke helt huske det. Kiggede i et katalog for Bergsala hvor der stod indkøbspriser. så man kan sige de mister meget på det. Men det er nu meget klogt. De lokker kunder ind i butikken. Kan de få dem til at købe en anden vare hvor de tjener mange penge på, så er det en god forretningen, så man kan vende og dreje det som man nu vil. Jeg køber f.eks. kun spil derinde når de koster 100 kr eller mindre.
CoreCoreSkrevet 28/04-06 14:09 
Nintendo-prisfaldende handler vist mere om at få spillene ud, fremfor kunder ind. Merlin er godt i gang med at melde sig helt ud af Nintendo-ræset.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
lkzlkzSkrevet 28/04-06 14:28, rettet 28/04-06 14:35 
Jeg har kun haft dårlige erfaringer med Merlin når det kommer til service, deres medarbejdere ved ikke ret meget om de produkter de sælger og de har ikke altid styr på deres varer.

For længe siden søgte min kæreste en musik cd i Merlin, hvor hun ved kassen fik at vide at de skulle have 3 eksemplare i butikken, dog skulle vi selv rode deres uorganiserede cder igennem for at finde dem, hvilket vi gjorde, men fandt aldrig cden.

Jeg har været ude i andre lignende situationer med både Merlin og Fona, så nu handler jeg der kun når de har gode tilbud som står på hylden, så jeg bare kan betale og gå, da jeg ikke gider deres elendige service mere.
McLovin
Dr. MogensenDr. MogensenSkrevet 28/04-06 15:57 
kooik>
når de laver et tilbud på 100 kr. mister de penge. indkøbsprisen på et ds spil ligger mener det er på 175 kr eller højere, kan ikke helt huske det. Kiggede i et katalog for Bergsala hvor der stod indkøbspriser. så man kan sige de mister meget på det.

Selvom listeprisen er højere end 100,- behøver de jo ikke at miste penge på det. De - Merlin - kan jo have modtaget nedskrivning på spillene fra Bergsala og/eller andre spil til en billigere penge end listeprisen. Men jeg tror nu også de mister penge på lige netop det, men det er ikke sikkert:o)
"Det eneste anstændige menneske i Real Madrids præsidentloge er hende der gør rent på toiletterne" - Joan Gaspart, tidligere præsident for BarcelonaSpiller nu: Mario Kart Wii, Gran Turismo 5: Prologue
CoreCoreSkrevet 28/04-06 16:14 
Dr. Mogensen>
Men jeg tror nu også de mister penge på lige netop det, men det er ikke sikkert:o)

Det er det ;)

Det er nedskrivning for egen regning.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig