X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

HDTV-tråden


Svar
PalsgaardPalsgaardSkrevet 05/04-06 01:03, rettet 05/04-06 10:14 
Jeg står og vil investere et faldskærm HDTV... har kigget frem og tilbage og har fundet interesse i blandt andet denne fra samsung...

derudover er jeg blevet varmt anbefalet denne fra Mirai

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=1604... Se hele indlægget


Samsung LE32M51
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
778 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 30/09-06 13:23 
Er VGA-farverne blevet updated?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 30/09-06 13:34 
Nåh, jeg faldt over et tilbud jeg ikke kunne modstå.. Jeg købte TV'et i denne her reklame:

http://www.tjdata.dk/pics/5års_jubilaeum_web.pdf

Øverst til venstre :P

7.000 kr! ja tak!
NaieraNaieraSkrevet 30/09-06 14:34 
DeluxScan>
Er VGA-farverne blevet updated?

Ja, det skete vist dengang de tilføjede opskalering via VGA.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/09-06 14:52 
Seriøst? For dælen så skal jeg fa ha fat i sådan et igen.

Og med opdaterede så mener i selvfølgelig at de er blevet ligså gode som med component, ik?
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 30/09-06 14:56 
IMO er det hele bedre ved VGA.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/09-06 15:03 
Ja hvis farverne er blevet bedre så siger det sig selv.

VGA (1366x768, Opskalering samt gode farver) VS. Component (Gode farver)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 01/10-06 00:04 
Jeg var hjemme hos Greaseball i dag. Hans Mirai har en sort kant i venstre side, når han kører 1366x768 (men ikke i 720p) via VGA på Xbox 360. Er der andre Mirai-ejere, der oplever det samme ved VGA? Om det er skærmen eller konsollen, der rykker på billedet, er et godt spørgsmål.

Mit gæt er konsollen, da jeg mener jeg har set nogen amerikanerne fortælle om noget lignende på et forum.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/10-06 00:11 
Er der nogen der tør sige med absolut sikkerhed at VGA farver/kontrasten er blevet bedre?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/10-06 00:20 
Jeg overvejer at skifte min TV ud med en model, der rent faktisk kan vise normalt TV pænt :)
Jeg gider ikke give 1000 kr. mere for en HDMI-indgang, men DVI med HDCP-understøttelse burde vel også være godt nok?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JmogJmogSkrevet 01/10-06 02:16 
Konsolkongen>
Er der nogen der tør sige med absolut sikkerhed at VGA farver/kontrasten er blevet bedre?

Øhm, jeg kan stort set sige det :-D. Brug følgende til hvad du vil:
-En del mennesker (ikke alle) oplevede at VGA så alt for lyst ud og at farverne var udvaskede. Jeg var en af dem. Det gjaldt både min LCD projektor og min monitor.
-Senere (efter VGA update) har jeg så set VGA på et LCD Mirai og det ser fuldstændigt ud som component.

Så ganske vist har jeg ikke set VGA på nogen af de displays, jeg oplevede de for lyse farver efter updaten, men flere jeg kender der har sagt at deres LCD TV havde for lyse farver via VGA siger nu at det ser fint ud.
NaieraNaieraSkrevet 01/10-06 11:08 
Jmog>
Jeg var hjemme hos Greaseball i dag. Hans Mirai har en sort kant i venstre side, når han kører 1366x768 (men ikke i 720p) via VGA på Xbox 360.

Han skal bare lade TV'et autoindstille på VGA-signalet. Det ligger vist i den der computer-menu.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 01/10-06 11:16 
DeluxScan>
Jeg overvejer at skifte min TV ud med en model, der rent faktisk kan vise normalt TV pænt :)
Jeg gider ikke give 1000 kr. mere for en HDMI-indgang, men DVI med HDCP-understøttelse burde vel også være godt nok?

Hvis du vil have noget der kan vise normalt TV pænt skal du jo over i noget plasma eller DLP... Føromtalte Panasonic er i 37" udgaven under 12k nu.

Men jo, DVI med HDCP burde være fint, men så er det jo du får et gammelt TV. Der er ingen billig løsning på et fladskærms TV der rent faktisk kan vise godt TV. Men så kan man så diskutere om 12k egentlig ikke er billigt nok for 37 tommer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 01/10-06 13:35, rettet 01/10-06 17:28 
Naiera>
Jmog>
Jeg var hjemme hos Greaseball i dag. Hans Mirai har en sort kant i venstre side, når han kører 1366x768 (men ikke i 720p) via VGA på Xbox 360.

Han skal bare lade TV'et autoindstille på VGA-signalet. Det ligger vist i den der computer-menu.

Tak for tippet. Det vil jeg prøve næste gang.

Opdate: Det virkede sku´. Hvem siger man ikke kan finde guldkorn herinde (D
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/10-06 14:45 
Så fik jeg langt om længe skiftet mit semi-HD monitor/TV ud med noget lidt bedre.
Samsung LE26M51 blev det til. Synes ikke 32'eren var merprisen værd.

Fona link
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 03/10-06 23:37 
(... utroligt jeg gider blive ved ... men jeg gider lige så lidt, se de dig slippe afsted med det sidste ord i denne sag, som du gider se mig gøre det ;-) ...)


Naiera>
men jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle gå rundt og finde på min egen argumentation, blot fordi det skal være anderledes end hvad der bliver skrevet på recordere.dk og hifi4all.dk.

Nej klart, men du kunne da pointere de samme ting som andre plasma fortalere, i stedet for bare at gentage at billedbehandling er vigtigst.

Naiera>
Jeg har aldrig mødt Otto.

Fair nok. Det er bare tydeligt at det er hans udtalelser du primært forholder dig til.

Naiera>
Nu synes jeg ellers det blev slået fast at den kommentar her i tråden var for sjov...

OK, håndsoprækning. Hvor mange forstod det som en joke da Naiera sagde "HD-standarden er IKKE 1280*720, men 720 horisontale linjer!" ???
For sjov? yeah right.

...men ellers har man vel lov til at skifte holdning til noget? I dette tilfælde hvorvidt jeg mener LCD er brugbart til mine formål.

Jo da, det er bare dit grundlag for det, jeg ikke synes er korrekt. Måske hvis man kigger udfra et prismæssigt synspunkt, men ikke teknologisk.

Naiera>
Det mener jeg BESTEMT også jeg har prøvet på,

Hvis du havde, havde jeg jo nok ikke brokket mig, vel?
Otto nævner bla. klipning af sort/hvid-niveau, gamma-forløb og skævt farve-forløb. Disse 3 ting har du ikke berørt i denne tråd. Måske tilnærmelsesvis farve-forløbet, men så vidt jeg kan se kun i det indlæg jeg quote'r fra.

Desuden er de 3 ting jo op til hvor gode producenterne er til at udnytte teknologien og kompensere for svagheder. Det kan godt være plasma har haft et forspring da teknologien har været nemmere at adaptere, fordi den minder mere om crt-teknologi end lcd gør. Men det er jo ikke gammel teknologi vi diskuterer. Det er jo ikke plasma og lcd skærme som er flere år gamle der er relevant for denne sammenligning. Det er selvfølgelig det nyeste på markedet og i butikkerne, og ikke hvad der er på tilbud.
Hvis vi skal se på hvad teknologien dur til, kan du da godt se at, det ikke nytter noget at sammenligne en 1-2 år gammel model med en spritny af den konkurrende teknologi.
Man sammenligner jo heller ikke den nyeste Intel processor med AMD's topmodel fra sidste år.

Min point: LCD er blevet bedre (og bedre end Mirai). Jeg tror på, at på et tidspunkt må folk trække deres plasma forhelligelse til sig, og erkende at LCD er mindst lige så godt.

Naiera>
Folk er stadig frie til at drage deres egne konklusioner.

Ja, heldigvis. Og i den forbindelse synes jeg, jeg vil henvise til side 3 i den førnævnte tråd på hifi4all ->
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=44252&PN=1&TPN=3
(som Otto endnu ikke har besvaret, fordi han ikke gider, eller ikke kan?)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
NaieraNaieraSkrevet 04/10-06 08:03, rettet 04/10-06 13:02 
Azalon>
Nej klart, men du kunne da pointere de samme ting som andre plasma fortalere, i stedet for bare at gentage at billedbehandling er vigtigst.

Dét mener jeg også jeg har prøvet at gøre. At det ikke er lykkedes i en grad så du kan acceptere det, er jo bare ærgerligt. Jeg mener bestemt jeg har været inde på andet end blot billedbehandling. Men kan det ikke være ligemeget når man kan læse det bedre formuleret og bedre argumenteret for et andet sted, hvis det virkelig interesserer en?

Azalon>
OK, håndsoprækning. Hvor mange forstod det som en joke da Naiera sagde "HD-standarden er IKKE 1280*720, men 720 horisontale linjer!" ???
For sjov? yeah right.

Øh, hvad snakker du om? Det var overhovedet ikke det jeg refererede til. Det var selvfølgelig den kommentar om 'skør' jeg snakkede om. Det burde da være klart. Jeg mener selvfølgelig stadig at jeg har ret med hensyn til HD-standarden.

Azalon>
Jo da, det er bare dit grundlag for det, jeg ikke synes er korrekt. Måske hvis man kigger udfra et prismæssigt synspunkt, men ikke teknologisk.

Den forstår jeg ikke lige. Mit grundlag for at foretrække plasma er ikke korrekt? Den må du gerne forklare nærmere. Jeg går efter det pæneste billede, som jeg uden tvivl mener findes på plasma TV, mere specifikt Panasonics og Pioneers.

Eller du mener måske at mit grundlag for skift fra at foretrække LCD til at foretrække plasma ikke er korrekt? Hvor mange LCD TV er det du vil have jeg skal se? Jeg vil gætte på, at jeg har set langt flere end de fleste der allerede har købt, om det så er plasma eller LCD de har valg. Jeg har ejet LCD, leget med en del, kigget nærmere på en håndfuld og set adskillige i butikker. Hvad mere vil du have jeg skal gøre?

Jeg ved ikke hvad du mener med pris <> teknologi. Jeg mener at plasma ved ethvert prisleje vil være at foretrække, og man får som regel mere for pengene under alle omstændigheder.

Azalon>
Hvis du havde, havde jeg jo nok ikke brokket mig, vel?

Tja, det ved jeg jo ikke. Som du kan se på specielt Hifi4All.dk er der flere LCD-fanatikere der ikke kan se sig tilfredse med selv Ottos forklaringer. Jeg mener som sagt stadigvæk at jeg har prøvet at argumentere så godt som jeg gad og kunne i denne tråd, men holder mig jo stadigvæk til at det ultimative bevis findes hos f.eks. Tape Connection. (ikke ved at snakke med Otto, men ved at se Panasonic TH42PV60 og Pioneer PDP 427XD side om side med flere forskellige, dyre LCD TV)

Det er selvfølgelig det nyeste på markedet og i butikkerne, og ikke hvad der er på tilbud.

Selvfølgelig! Men nu er det jo heller ikke kun det der er på tilbud jeg har set... Hverken plasma eller LCD TV.

sammenligne en 1-2 år gammel model

Det har jeg heller aldrig gjort. Alle de LCD TV jeg har set (i hvert fald baseret noget på her) har været under et år gamle, og dem jeg har kigget nærmere på har alle været fra engang i 2006 eller efterårsmodeller fra 2005. Jeg husker ikke hvornår min kammerat købte sit Samsung LE32M61B.

Min point: LCD er blevet bedre (og bedre end Mirai). Jeg tror på, at på et tidspunkt må folk trække deres plasma forhelligelse til sig, og erkende at LCD er mindst lige så godt.

Det er jeg uenig i. Der er grundlæggende noget galt med den måde man laver LCD TV på. Jeg er selvfølgelig klar til at ændre holdning når jeg rent faktisk ser et LCD TV der gør det bedre end f.eks. et plasma TV fra Panasonic, men ærlig talt så tror jeg der går meget lang tid før det sker, hvis det sker. Det bliver ikke indenfor 'et par år'.

Ja, heldigvis. Og i den forbindelse synes jeg, jeg vil henvise til side 3 i den førnævnte tråd på hifi4all ->
http://www.hifi4all.dk/forum/...
(som Otto endnu ikke har besvaret, fordi han ikke gider, eller ikke kan?)

Jeg har selvfølgelig læst indlægget, og det er ærligt talt lidt noget pjat han skriver og konkluderer på, så vidt jeg husker (EDIT: Nu fik jeg læst indlægget igen. Jeg gider ikke bryde ind i Ottos diskussion, men det er nemt at se, at den logik der tages i brug ikke er alt for holdbar). Jeg ved ikke hvorfor Otto ikke har svaret, men jeg gætter på at han ikke har haft tid. Jeg kan dog ikke forestille mig at han skulle have mange problemer med at argumentere imod de punkter der stilles op.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/10-06 14:55, rettet 04/10-06 15:11 
Jmog>
Øhm, jeg kan stort set sige det :-D.

Men det er det ikke. Lysstyrken er stadigvæk helt ad H til. Heldigvis kan man på mit nye tv indstille dette så billedet næsten er brugbart. Næsten...

Jeg prøver selvfølgelig ikke at give dig skylden Jmog, det er ment som en advarsel til andre der skulle ha fået lyst til at købe et VGA kabel.

EDIT: THX-Optimizeren i Star Wars gør godt nok underværker. Selvom farverne ikke er helt så gode som de er med component så er DVD-opskalering godt nok lækkert. Så pengene er ikke helt spildt alligevel :)

EDIT EDIT: Sætter jeg fjernsynet til 'Dynamisk' så ser det faktisk ganske fornuftigt ud. Dynamisk ligner dog l... hvis man bruger det til andet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 04/10-06 18:08 
Æv, så er farverne stadig alt for lavt sat ligesom de var før. Dynamic gør reelt det at den skruer farverne op. Meget.

Hvis det er nødvendigt at bruge dynamic for at få korrekte farver, så er der _intet_ sket siden før updaten.
GreaseballGreaseballSkrevet 04/10-06 18:17 
Jeg bruger VGA til min 360, af to grunde, hader at skifte kabler ud hver gang jeg skal bruge en anden konsol og kan lide at den opscalere DVD'er. Men jeg har ikke lagt mærker til nogen forskel i farverne.
Nej jeg kører ikke med dynamic sat til.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 04/10-06 22:32 
Dynamisk...? Er det en indstilling på 360'eren eller på jeres tv?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JmogJmogSkrevet 04/10-06 22:58 
Tv.
jaesjaesSkrevet 22/10-06 11:22 
Plasma og LCD er yt. Fremtidens tv-udstyr er let og elef...gant :)
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=410642&in_page_id=1770
NaieraNaieraSkrevet 24/10-06 23:38 
Tape Connection har sat Panasonic TH42PV60E, inkl. fod, ned til en nærmest uhørt lav pris. Bare FYI til folk der overvejer at købe en ny flad ;)

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 25/10-06 19:08 
Jeg kan ikke holde styr på alle de plasma-modeller (mest fordi jeg ikke gidder ;) ). Har Panasonic TH42PV60E ikke længe kostet omkring 13.000 på hifipriser.dk, eller er det en anden model?

Jeg skal jo lige vide hvilke plasma-modeller jeg skal holde øje med rent prismæssigt. Er nået så langt som, at Panasonic og Pioneer ofte roses :)
NaieraNaieraSkrevet 25/10-06 19:34 
Jeg mener selv at man ikke behøver kigge længere end Panasonic og Pioneer. Det bliver ikke meget billigere end Panasonic, men de er så også næst-bedst, efter Pioneer! Sidstnævnte leverer top-kvalitet og design der snildt overgår Samsung (som mange jo er vilde med, når der snakkes LCD). Pioneers nye plasma generation er sandsynligvis de bedste TV på markedet der er rettet mod forbrugere.

Jo, TH42PV60E har kostet mellem 13 og 14k et stykke tid, men de billigste har længe været Easyshopping, og det er en elendig butik, som jeg bestemt ikke har lyst til at købe et TV hos. Det er heller ikke alle butikker, der inkluderer foden i prisen. Foden skal oftest købes ved siden af til en pris på mellem 700 og 1200 kroner. Men nu er prisen altså under 13k (og den faldt med 100,- idag ;), inkl. fod, hos den butik der giver den hidtil bedste service jeg har hørt om. Man får ikke 2 års garanti og 30 dages byttegaranti ved enhver butik man finder på nettet :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 25/10-06 20:16 
Jamen, så fortsætter jeg med at holde øje med TH37PV60E.
ChronoChronoSkrevet 25/10-06 20:47, rettet 25/10-06 20:48 
Jeg gad godt have TH37PX60E som er med DVB-T tuner. Sig til hvis den også kommer på tilbud :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 25/10-06 21:10, rettet 25/10-06 21:25 
PX60 kan du desværre ikke få i Danmark. Kun ved parallel-import, som f.eks. hos Easyshopping (der, som nævnt, er en bæ-butik). Eller direkte fra Tyskland, selvfølgelig. Panasonic har international garanti, så den kan blive repareret her i landet, skulle den gå i stykker. Der er også to andre butikker der har PX60, udover Easyshopping, hvis man kigger på Hifipriser.dk.

jaes>
Jamen, så fortsætter jeg med at holde øje med TH37PV60E.

Hvis du køber nu og prisen falder indenfor 14 dage, så får du selvfølgelig differencen tilbage, hvis du beder om det ;) Den falder sandsynligvis i pris igen, men hvis du venter for længe, så kommer de nye modeller her i første kvartal næste år, og så kan du gå rundt og vente på prisfald på dem :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 26/10-06 00:29 
Naiera>
Hvis du køber nu og prisen falder indenfor 14 dage, så får du selvfølgelig differencen tilbage, hvis du beder om det ;) Den falder sandsynligvis i pris igen, men hvis du venter for længe, så kommer de nye modeller her i første kvartal næste år, og så kan du gå rundt og vente på prisfald på dem :p

Jeg ved godt, hvad du mener, men jeg ser på det på den måde, at hvis TH37PV60E er god nok til mig, så behøver jeg ikke vente på andet :)
NaieraNaieraSkrevet 26/10-06 20:33 
Det er jo også, blandt andet, det jeg mener ;) Man kan vente i en evighed på at priserne falder, og så får man aldrig købt noget.

Blandt andet derfor købte jeg 42-tommeren i dag :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 26/10-06 20:45 
Jeg forstår stadig ikke fidusen i at købe en skærm på 1024x768 fremfor en i f.eks. 1280x720 - altså WS format?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 26/10-06 20:59 
Naiera>
Det er jo også, blandt andet, det jeg mener ;) Man kan vente i en evighed på at priserne falder, og så får man aldrig købt noget.

Jeg hentydede mest til den kommende model. Jeg behøver sandsynligvis ikke vente så forfærdelig længe igen, fordi jeg venter på, at en nuværende model falder lidt mere i pris :)
NaieraNaieraSkrevet 26/10-06 21:34, rettet 26/10-06 21:39 
DeluxScan>
Jeg forstår stadig ikke fidusen i at købe en skærm på 1024x768 fremfor en i f.eks. 1280x720 - altså WS format?

Det har absolut intet at sige. Skærmen har bare ikke kvadratiske pixels. Det ér WS. Du finder ikke en gældende model med 1280*720 opløsning. Hverken LCD eller plasma. Du kan vælge imellem 1024*768, 1366*768 og 1920*1080. Og så er glemmer vi jo at opløsning er en mindre vigtig faktor i at lave pæne billeder :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 26/10-06 21:36, rettet 26/10-06 21:41 
jaes>
Jeg hentydede mest til den kommende model. Jeg behøver sandsynligvis ikke vente så forfærdelig længe igen, fordi jeg venter på, at en nuværende model falder lidt mere i pris :)

Jamen der er jo ikke så forfærdelig længe til næste model. De dukker op om fire-fem måneder. Altså om et par prisfald eller tre ;) Jeg er udmærket godt klar over hvad du mener, og jeg laver jo os' bare mest sjov med det. Men det ér jo altså 'farligt', at vente for længe. For så kan man vente til dommedag ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 27/10-06 07:51, rettet 27/10-06 07:55 
Laser-tv tager lige en slapper:

De fire store tv-producenter Fujitsu, Pioneer, Philips og Samsung har meddelt, de ikke har umiddelbare planer om at producere laser-tv, da de allerede har investeret betragtelige beløb i plasma- og LCD-teknologi, fortæller den australske avis Sydney Morning Herald.

- Vi overvejer ikke at introducere laser-teknologi, da vi mener, at plasma er en overlegen teknologi. Igennem mange årtier har plasma vist sig at være pålidelig og givet en suveræn kvalitet. Vi vil derfor fortsætte med at lave plasma-skærm teknologi, fortæller marketing manager Milton Kaloudis fra Fujitsu General.

Det ved jeg nogen er glade for at høre ;-) men jeg glæder mig nu stadig til at se teknologien, umiddelbart er 4 gange bedre billedkvalitet svært at forestille sig når man trækker paralleller til nuværende tv. Håber de har ret :-)

Laser-tv dræber ikke plasma foreløbig - PC World
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 27/10-06 12:24 
Naiera>
Det har absolut intet at sige. Skærmen har bare ikke kvadratiske pixels. Det ér WS. Du finder ikke en gældende model med 1280*720 opløsning. Hverken LCD eller plasma. Du kan vælge imellem 1024*768, 1366*768 og 1920*1080. Og så er glemmer vi jo at opløsning er en mindre vigtig faktor i at lave pæne billeder :)

Jamen, så 1366x768 da :-) Jeg forstår bare ikke, hvordan en mindre opløsning kan give pænere billede? Noget information må jo nøvendigvis gå tabt?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JmogJmogSkrevet 27/10-06 12:38, rettet 27/10-06 12:39 
Opløsningen afgør kun hvor meget der skal skaleres. Al skalering medfører et kvalitetstab. Men det er kvaliteten på selve panelet - "skærmen" om man vil - som i sidste ende er det der primært afgør, hvor godt billedet ser ud.

Kvalitetstabet ved at skalere fra 1280x720 til 1024x768 vil for eksempel være næsten uden betydning, hvis scaleren er god.
NaieraNaieraSkrevet 27/10-06 12:40, rettet 27/10-06 12:47 
Og at skalere fra 1280*720 til 1024*768 er bedre end at skalere fra 1280*720 til 1366*768 :)

DeluxScan>
Jamen, så 1366x768 da :-) Jeg forstår bare ikke, hvordan en mindre opløsning kan give pænere billede? Noget information må jo nøvendigvis gå tabt?

Information vil under alle omstændigheder gå tabt i billedbehandlingen, og LCD-teknologiens billedbehandling mister mere information end plasma-teknologiens. Selvfølgelig såfremt vi har fat i nogle ordentlige TV. Når vi er oppe i disse relativt høje opløsninger betyder de små forskelle bare ikke så meget. Billedbehandlingen er meget vigtigere. Farvegengivelse, sortniveauer, osv. er langt vigtigere faktorer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
QQSkrevet 27/10-06 12:48 
Naiera>
Panasonic har international garanti, så den kan blive repareret her i landet, skulle den gå i stykker.

Alt alt alt for fedt! Er nemlig ved at investere i en Panasonic PT-AX100 projektor, som er 5000 kr billigere at købe i Tyskland. Og er der problemer med den, ville det værste nok være at skulle forklare sig frem på tysk og samtidig bøvle med at sende skidtet til Tyskerland...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
NaieraNaieraSkrevet 27/10-06 12:52 
Uha, det der projektor-halløj er noget spændende noget :) Jeg skal ikke have nyt og større TV når jeg flytter ud; jeg skal da have en projektor og et lærred! ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
QQSkrevet 27/10-06 12:59 
Præcis. Kan ikke fordrage billedekvaliteten (og prisen)af fladskærme idag, hverken Plasma eller LCD, hvorimod projektorer virkelig kan smide et fremragende billede op!
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
ComradeComradeSkrevet 27/10-06 13:24 
Det er bare ikke det samme med en projektor.. Jeg har selv en Sanyo Z4 og er der god dagslys, selv det der bare kommer igennem siderne fra gardinerne, synes jeg hurtigt det bliver en lidt træls oplevelse. Derudover skal man hver gang man tænder den vente til den er ordentlig opvarmet for at få et optimalt billede. Men til film aftenener og champions league er den genial, jeg kunne dog aldrig leve med projektor som mit "hverdags" fjernsyn. Så derfor også en 42" Pioneer :-)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
NaieraNaieraSkrevet 27/10-06 13:28 
Hølmkjær>
Præcis. Kan ikke fordrage billedekvaliteten (og prisen) af fladskærme idag, hverken Plasma eller LCD, hvorimod projektorer virkelig kan smide et fremragende billede op!

Tjae, nu er jeg jo ikke enig i, ikke at kunne udstå den kvalitet plasma-TV giver i dag, og en projektor er overhovedet ikke en mulighed som det er nu. Hvis det var en mulighed (hvis du vidste hvordan mit værelse er, så ville du forstå hvorfor jeg ikke mener der er mulighed for en projektor-løsning ;), så var det blevet overvejet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
fumfumSkrevet 27/10-06 13:54 
Så flyt dog hjemmefra. Du trænger også til andet end Skødstrup efterhånden.
:-)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
jaesjaesSkrevet 03/11-06 14:04 
De nye Mirai 32" er enten ude i butikkerne eller lige på trapperne:
http://www.mirai.eu/Products

Mirai @ Dvdpriser.dk.
WehnerWehnerSkrevet 03/11-06 14:53 
I følge brochuren er det 2x RGB:

http://www.mirai.eu/Download/documents/productdb_product_documents/45/MIRAI%20DTL-732V300.pdf
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 03/11-06 15:12, rettet 03/11-06 15:58 
I specs for DTL-732V300 (som Wehner linker til) står:
DVB (with mheg 5 for UK).

Er DVB-standarden derudover universel, så man kan bruge tuneren i DK?

Har i øvrigt mailet til den danske Mirai-afdeling, og ham jeg fik svar af skriver, at han ikke se forskel på de nye tv og det med ører ved dvd-afspilning. Det lyder ikke til, at han har testet med andre signalkilder.

EDIT: Jeg læste forkert. Han skrev ikke noget om dvd men "HD film".
TurricanTurricanSkrevet 14/11-06 09:35 
Hejsa

Er der ikke nogen der kunne tænke sig at fortælle mig hvorfor jeg IKKE bør købe et Sony KDS-55A2000?

At det stikker lidt dybere end LCD/Plasma, og at man ikke skal sidde i en for lys stue, rører mig ikke en pind.

Dette TV har jo simpelthen alt! Bla. en PCMCIA indgang, som nogen måske også kunne fortælle mig hvad man kan bruge til :-)

Når ja, og så kan det fåes for godt 20k...

Eneste minus er at det er et Sony :-)

Sony KDS-55A2000
The Gods pause for a moment...
NaieraNaieraSkrevet 14/11-06 11:40, rettet 14/11-06 11:40 
Jeg er temmelig sikker på, at det har mange af LCD-teknologiens svagheder, og jeg er sikker på, at det har et generelt blødere billede end f.eks. et plasma TV. Jeg ville i hvert fald se det selv, før jeg købte det!

Det eneste jeg er sikker på er, at den eneste rigtige fordel over plasma du får, er lidt flere tommer per krone. 'Full HD' er sikkert meget fint, indtil man finder ud af at et 50" plasma med 1366*768 giver et pænere billede ;) Dét kan jeg selvfølgelig ikke garantere, men jeg ville undersøge omtalte TV OG andre muligheder før jeg smed 20k efter det
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 14/11-06 11:56 
Ja, se det for guds skyld, inden du køber det. Specs er ikke alt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
778 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig