X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

HDTV-tråden


Svar
PalsgaardPalsgaardSkrevet 05/04-06 01:03, rettet 05/04-06 10:14 
Jeg står og vil investere et faldskærm HDTV... har kigget frem og tilbage og har fundet interesse i blandt andet denne fra samsung...

derudover er jeg blevet varmt anbefalet denne fra Mirai

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=1604... Se hele indlægget


Samsung LE32M51
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
778 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Svar
dRxLdRxLSkrevet 07/08-06 19:22 
Naiera>
Hvad er det for en afspiller du har, der kan spytte VGA ud? Hvilke opløsninger kan den klare?

Jeg kan ikke lade være...

Afspilleren hedder xbox 360 og er fra Microsoft, så vidt jeg ved kan den klare op til 1360*768 takket være en nylig firmware upgrade.


:-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 07/08-06 19:27 
la0s>
Hvordan vil i mene, at den bedste måde, at smække en macbook til sit hdtvs hdmi port er?

Ved at købe et DVI->HDMI kabel? ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 07/08-06 19:29 
Tøhø. Findes et sådan kabel, eller skal man til mini-dvi til dvi kabel, med en hdmi konverter på? Og signalet ikke smadret af det?
Hvad sker der?
dRxLdRxLSkrevet 07/08-06 19:49, rettet 07/08-06 19:49 
Et digitalt signal er så vidt jeg ved enten eller. Og mon ikke det går fint. 1366*768 er jo ikke noget særligt i DVI sammenhænge.

Se hvad det kan =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 07/08-06 20:58 
Man får et DVI->HDMI kabel med Oppo 971eren. Så den slags findes. HDMI kabler må dog ikke blive for lange. "Man" siger, atmax. 5 meter er optimalt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 07/08-06 22:11 
Naiera>
Hvad er det for en afspiller du har, der kan spytte VGA ud? Hvilke opløsninger kan den klare?

Nintaus N9769. En ret speciel revision af den vel at mærke. Det er skam ikke en opskalerende afspiller, så den outputter bare "as is".

Den første udgave af afspilleren brillerede ved at have fremragende billedkvalitet pga. sit faroudja-chipset. Et af dem man brugte før chroma-bug blev standard senere hen. Desværre var maskinen ustabil. Der var noget med en transformator der med tiden krævede udskiftning.

Den næste revision havde ikke det problem men havde fjernet faroudja chipsettet og VGA-udgangen, og drevet var heller ikke helt stabilt. Det kunne dog forholdsvist nemt udskiftes og så ville maskinen reelt kunne konkurrere med dem der kostede det dobbelte dengang.

Det var en sending af ovenstående, som den datidige danske importør afventede, da de gik ned med skibet, der fragtede dem hertil. Da der alligevel skulle bestilles en ny sending som ikke var produceret endnu, blev der lavet en aftale om, at de kunne få en ny sending inklusive modifikationer. Det bestod i at VGA-udgangen og Faroudja-chipsettet kom tilbage og drevet blev udskiftet med et mere stabilt.

Det er den sidste model som jeg selv har. Der er ikke vanvittigt mange af dem. Den blegner ganske givet hvis man sammenligner den med en moderne opskalerende afspiller, men den klarer sig stadig fremragende.
NaieraNaieraSkrevet 07/08-06 22:16 
Lyder interessant.

Jeg var, igen i dag, skuffet over anime på mine forældres Philips DVP3040 med component (der er nok en grund til, at den koster 400,-, inkl. Pusher), så jeg legede lidt med X360eren og sammenlignende noget Family Guy og Ocean's Eleven (man må jo tage hvad der er dubletter af i huset ;). 360'eren er tydeligvis bedre, så den står på R2 (altså næsten ingen anime :( ) indtil min Oppo ankommer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CronossCronossSkrevet 07/08-06 22:16 
la0s>
Hvordan vil i mene, at den bedste måde, at smække en macbook til sit hdtvs hdmi port er?

Kan godt være at jeg spørger dumt, men hvorfor vil du have den sat til HDMI?
Satte du den ikke til DVI, det gør jeg da i alle tilfælde selv - og det ser fremragende ud.

Generelt er en Macbook nu en dejlig opfindelse :)
NaieraNaieraSkrevet 07/08-06 22:24 
Der er ikke DVI i vores Mirai TV. Vi har HDMI, men det er sådan set lige fedt, for det er samme signal (DVI bare uden lyd) der sendes med forskellige stik. Et DVI->HDMI kabel er derfor en smart lille ting, som la0s burde tage at købe.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 09/08-06 22:46 
Jeg har modtaget mit Mirai og det er fremragende. DVD ser fedt ud (selv de "gamle" tv-serier som vi ser her i huset) og billedkvaliteten fra antennen er bedre end jeg havde forventet (det var også elendigt i forvejen), så jeg er rigtig godt tilfreds.
NaieraNaieraSkrevet 09/08-06 23:17 
Hvad bruger du til at se DVD?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Zzap!Zzap!Skrevet 10/08-06 00:20 
dRxL>
Et digitalt signal er så vidt jeg ved enten eller.

Der er visse hystader der påstår, at de kan høre forskel på optisk og elektrisk lydoverførsel. Det skulle være på grund enkelte samples der bliver ødelagt i den dårligere (?) forbindelse. Man kunne måske forstille sig at en konverter foringer billedet på lignende måde. Dvs. ikke umiddelbart synligt.
Born to kill space
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/08-06 00:35 
Naiera>
Hvad bruger du til at se DVD?

Min gamle Pioneer 717 eller min 360'er
IqonIqonSkrevet 10/08-06 00:46, rettet 10/08-06 00:46 
Nu er både min Xbox 360 og jeg vendt tilbage fra ferie på Falster, og derfor har jeg nu endelig igen kunnet teste Xbox 360 via component på mit Mirai-tv... og til min store overraskelse var det på ingen måde så mørkt, som jeg huskede det! Og der er altså sket en ændring siden sidst, jeg havde 360'eren tilsluttet med component. I Table Tennis var skyggen under bordet f.eks. altid kulsort uden man kunne ane det mindste af gulvets farve, ligesom maskinen for enden af bordet i træningen på ingen måde kunne ses, da den var gemt fuldstændig i skyggerne... men alt det kan jeg nu se! Så nu behøver jeg ikke ty til VGA med de blegere farver længere (medmindre jeg skal se dvd-film på den)... men meget mystisk, for jeg har ingen indstillinger ændret på mit fjernsyn. Det eneste det kan have været er næsten stikkene, der har siddet løst eller noget i den stil, men det synes jeg ellers jeg tjekkede, da jeg havde problemet med det mørke signal.

Jeg har også testet mine to scart-porte og der er altså RGB-signal i begge mine - men nu har jeg også Mirai-tv'et med højttaleren under skærmen.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
CronossCronossSkrevet 10/08-06 08:05 
Yes, endelig har jeg ret om een ting - RGB-porte!

Jeg kunne nu heller ikke forstå hvordan der kunne være så stor forskel på vores to fjernsyn, så det må næsten have været noget med de forskellige stik.
WehnerWehnerSkrevet 10/08-06 08:50 
Cronoss har du modellen med de højttaleren nederst ligesom Iqon?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CronossCronossSkrevet 10/08-06 08:58 
Ja, jeg var vist den første herinde der købte Mirai-fjernsynet. Herefter lokkede jeg Palsgaard og Iqon - og så rullede lavinen.
WehnerWehnerSkrevet 10/08-06 09:02 
Hvad så med dig Naiera - har du modellen med "ører"?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CronossCronossSkrevet 10/08-06 09:04 
Og blot fordi jeg keder mig og vil have Wehner til at skrive mere:

Naiera: Ja. (Og det har han faktisk)
WehnerWehnerSkrevet 10/08-06 09:09 
Det er bare fordi jeg har en teori om:

Mirai med "ører": 1x RGB + 1x Composite

Mirai med "skæg": 2x RGB

Jeg har kigget lidt i tråden, men jeg kunne ikke overskue det helt, men hvordan passer det med folks erfaringer?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CronossCronossSkrevet 10/08-06 09:24 
Ifølge Naiera's betragtninger er det vist også sådan det forholder sig.

Personligt har jeg haft RGB i begge indgange, og det har virket fint.
I den nyeste tilbudsavis fra Zitech, koster begge modeller også det samme. Dette kunne måske tyde på at de har forskellige egenskaber, men at det ene ikke er bedre end det andet. Specs er jo i alle tilfælde de samme.
NaieraNaieraSkrevet 10/08-06 19:35 
King Chaos>
Min gamle Pioneer 717 eller min 360'er

På 360eren ser det temmelig godt ud her, men begge de andre afspillere jeg har prøvet her (en progressiv og en nogle uger gammel DVD-optager med RGB-Scart) så temmelig skidt ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 10/08-06 19:37, rettet 10/08-06 19:40 
Cronoss>
Personligt har jeg haft RGB i begge indgange, og det har virket fint.

Er du HELT sikker? Du plejer jo at være ligeglad med den slags, og at du får et signal ud af at bruge et RGB-Scart kabel i port #2 betyder jo ikke, at der også er RGB.

EDIT: Men OK, så læste jeg lige hvad Iqon skrev. Den nye tilbudsavis fra Zitech er i øvrigt fyldt med bavl. Den lover 2x component og HDMI og DVI på begge TV.

Er der forresten nogen med et Mirai, der har prøvet PS2 med component? Det er pænt underligt at jeg får larm, lidt bæ på skærmen og engang imellem beskeden "over range", mens f.eks. den gamle Xbox virker fint, ligesom de gamles DVD-afspiller.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/08-06 20:01 
Naiera>

På 360eren ser det temmelig godt ud her, men begge de andre afspillere jeg har prøvet her (en progressiv og en nogle uger gammel DVD-optager med RGB-Scart) så temmelig skidt ud.

Det er sikkert fordi jeg ikke kan se forskel. :)
IqonIqonSkrevet 10/08-06 21:40 
Fandt lige ud af, at der også findes et 37" Mirai: http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=217202
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
NaieraNaieraSkrevet 10/08-06 21:48, rettet 10/08-06 21:49 
Har det nogensinde været en hemmelighed? ;) Det har altid stået på deres hjemmeside: http://www.nl-mirai.com/ Det var i øvrigt også der, jeg fik min falske information om 2x RGB i mit fjernsyn.

Det skulle vist i øvrigt være identisk med et TV de vil have 14k for i Hi-Fi Klubben.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
IqonIqonSkrevet 10/08-06 22:41 
Nææ, det har det nok ikke - var bare ikke stødt på det før... og mener ikke jeg kan huske, at det var blevet nævnt i dette emne :) Og ifølge hifipriser.dk er det også forholdsvis nyt.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
JmogJmogSkrevet 10/08-06 23:51 
Naiera>
Er der forresten nogen med et Mirai, der har prøvet PS2 med component?

Ja, det virker fint her. PS2, Xbox, NGC og Xbox 360 kører alle til Mirai via component hos mig.
NaieraNaieraSkrevet 11/08-06 00:28, rettet 11/08-06 00:31 
Du har vel officielt component kabel til PS2 så? Jeg har prøvet to forskellige der er uofficielle, men jeg tror ærligt talt ikke, at de rent faktisk var forskellige. De mindede MEGET om hinanden, så det er jo nok derfor jeg fik ens resultater.

Component til den gamle Xbox er i øvrigt temmelig godt. Maskinen kunne ikke trække NBA Live 06 ordentligt i 720p (og altså widescreen), men billedet er tydeligt forbedret (på godt og ondt) i 480p, så jeg er bestemt ikke utilfreds mht. det.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
seebergseebergSkrevet 11/08-06 11:55, rettet 11/08-06 11:57 
Så kom mit eksemplar. Thumbs up herfra! Hvor mange er vi efterhånden der har købt det herinde?

Nogen generelle tips til, hvordan jeg kan forbedre mit tv-signal? Er først nu blevet opmærksom på, hvor dårligt signalet går igennem.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
dchangdchangSkrevet 11/08-06 12:00 
Jeg låner lige tråden. På søndag kommer der en gut og henter mit JVC 32" monstrum. Samme dag skal jeg så smide en ordre ind på et LCD. Jeg har lige nøjagtig råd til et Samsung LE-32R72B. Er det det rigtige at købe for de penge, tror i? Budgettet tillader ikke at give mere.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
NaieraNaieraSkrevet 11/08-06 12:05, rettet 11/08-06 12:10 
seeberg>
Så kom mit eksemplar. Thumbs up herfra! Hvor mange er vi efterhånden der har købt det herinde?

Nogen generelle tips til, hvordan jeg kan forbedre mit tv-signal? Er først nu blevet opmærksom på, hvor dårligt signalet går igennem.

Undertegnede, dig, Jmog, la0s, King Chaos og så Cronoss og Iqon med den gamle. Så fem eller syv?

Du kunne nok vinde lidt ved at skrue på brightness, contrast og saturation. Sidstnævnte er ofte sat alt før højt. Jeg har dog ikke gjort så meget ved det, da jeg kun ser TV2 fra analogt antennesignal. Jeg skulle skrue en masse på førnævnte indstillinger for at få mine digitale parabol-signaler til at se ordentligt ud.

dchang>
Jeg låner lige tråden. På søndag kommer der en gut og henter mit JVC 32" monstrum. Samme dag skal jeg så smide en ordre ind på et LCD. Jeg har lige nøjagtig råd til et Samsung LE-32R72B. Er det det rigtige at købe for de penge, tror i? Budgettet tillader ikke at give mere.

Det ser bestemt ikke ud som om du køber katten i sækken. Det er vel nærmest bare en lidt mindre udgave af Palsgaards, og det var et temmelig godt TV. Det er dog Samsungs "billige" linje, men eftersom jeg har Mirai skal jeg jo nok ikke snakke for højt ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 11/08-06 12:11 
Nej de er ikke til at kimse af, de Mirai. :-)

Nej jeg tager chancen. Når det heller ikke er dyrere kan det nok heller ikke gå helt galt. De ting jeg har set afspillet derpå så nu heller ikke helt uefne ud, så jeg tror ikke at det er dårligt køb. Man kan jo selvfølgelig altid få noget der er bedre. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
WehnerWehnerSkrevet 11/08-06 12:21 
Hyakotake også - den med ører.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 11/08-06 12:26 
Det er jo nærmest officielt P:R-TV. Mon de laver en udgave med vores logo snart? :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 11/08-06 12:29, rettet 11/08-06 12:29 
Wehner>
Hyakotake også - den med ører.

Sloth købte vel også et? Så er vi oppe på syv eller ni ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 11/08-06 15:00 
Naiera>
Du har vel officielt component kabel til PS2 så?

PS2 er faktisk den eneste konsol, jeg ikke har officielt componentkabel til. Jeg købte et til 99 kroner hos Gamebits i sin tid. Det virker fint. Og nu er PS3 så tæt på, at det dårligt kan betale sig at købe det officielle. Forudsat at PS3 kan køre alle mine PS2-spil.


Nogen generelle tips til, hvordan jeg kan forbedre mit tv-signal?

Slå alle filtrene fra, hvis du ikke allerede har gjort det. NDR, LTI og hvad der ellers er i den samme menu (sidder ikke hjemme nu). Jeg vil også anbefale at sætte din "lamp" ned til niveau 2. Højst. Derefter skal du kalibrere derfra, indtil du synes det ser ordentligt ud. Hvis du synes lamp 2 er for mørkt.... så tager du fejl. Det er et optisk bedrag som dine øjne bedrager dine øjne med fordi det altid vil forekomme dårligere at gå direkte fra en lysstyrke til en der er væsentligt lavere. Hvis du havde tændt tv'et på lamp 2 ville du ikke have bemærket at det skulle være mørkt.

Brug en DVD med THX optimizer hvis du ikke selv synes du kan gøre det uden en reference. Star Wars, Indiana Jones osv. Alle dem med THX logo har optimizeren i deres lyd/subtitle-menu. Highlight logoet, så kører den.
NaieraNaieraSkrevet 11/08-06 15:45, rettet 11/08-06 15:47 
Jmog>
PS2 er faktisk den eneste konsol, jeg ikke har officielt componentkabel til. Jeg købte et til 99 kroner hos Gamebits i sin tid. Det virker fint. Og nu er PS3 så tæt på, at det dårligt kan betale sig at købe det officielle. Forudsat at PS3 kan køre alle mine PS2-spil.

Underligt. Det var jo også GameBits mit ene kabel kom fra, selvom det kostede 120,-. Så må det vel være min PS2. Nå, men jeg må jo prøve når jeg modtager det officielle kabel.

Jeg synes i øvrigt ikke jeg fik noget ud af THX-optimiseren på Alien DVDen. Men det var selvfølgelig også med en elendig DVD-afspiller...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 11/08-06 15:46 
Er der nogen der vil hjælpe med 2 ting:

1. Give deres settings ud, i forhold til contrast, saturation, brightness osv. ikke så meget fordi man ikke selv kan stille det op, så man får noget man bryder sig op, men mere at det jo kunne være folk have lavet en opsætning, man ikke selv havde prøvet af.

2. Nogen der kender til en ordentlig antennefordeler. Jeg går udfra, at de T-stik der kan købes til 45kr i Fona, ikke kvalificerer.
Hvad sker der?
seebergseebergSkrevet 11/08-06 16:25 
Nu er jeg ikke ret meget inde i sagerne, men jeg kan bare ikke forstå, at jeg får så meget flimmer på billederne. Vores B&O Crt i stuen har glimrende flimmerfri billeder, men på førstesalen, hvor mit Mirai står, er der snestorm! Hvad kan der gøres ved det?
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/08-06 17:06 
Settings:
Contrast - 55
Brightness - 57
Sharpness - 5
Saturation - 45

NDR - High
LTI - On
DCI - Off

Lamp - 2 (!)

Kommentarer:
Sharpness - meget lav, for at emulere et gammeldaws fjernsyn og hjælpe lidt på grynetheden fra det dårlige analoge tv-signal. Højere sharpness er måske en mulighed ved digitalt signal (jeg skal afprøve meget mere når jeg får min Oppo)

NDR høj for igen at fjerne mest muligt grums.

LTI on - kan egentlig ikke se nogen forskel på on/off.

DCI off - fjernsynet er LIDT for glad for at svinge i farverne når denne option er on. (Det står for Dynamic Color Adoption - men så skulle det vel hedde DCA :-P )

Vigtigste pilleri: Lamp! Jeg havde først sat min Lamp til max (3), men her så "sort" meget grå ud. Det gav et bedre resultat at sætte Lamp ned på 2, og derefter rette op i kontrast+lysstyrke.

Forslag og kommentarer er meget velkomne!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/08-06 17:07 
Naiera>
Sloth købte vel også et? Så er vi oppe på syv eller ni ;)

Sloth får sit i morgen! :-D
NaieraNaieraSkrevet 11/08-06 18:12 
seeberg>
Nu er jeg ikke ret meget inde i sagerne, men jeg kan bare ikke forstå, at jeg får så meget flimmer på billederne. Vores B&O Crt i stuen har glimrende flimmerfri billeder, men på førstesalen, hvor mit Mirai står, er der snestorm! Hvad kan der gøres ved det?

Jeg mistænker det Taiwanesiske firma bag Mirai for at have sparet SERIØST på den analoge TV-tuner i fjernsynet. Det ser ikke for heldigt ud her, men det gjorde det egentlig heller ikke før ;) Jeg skal dog lige prøve at finde kanalerne igen, for Østjylland er da blevet helt ubrugelig her.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 11/08-06 21:42, rettet 11/08-06 21:45 
Jeg har lagt mærke til, at jeg har en lille lys plet nederst i midten af skærmen. Det er bare en smule lysere end alt andet omkring pletten (der faktisk er over en halv centimeter i diameter), og ligner mere en fedtet finger end pixelfejl, men det er altså ikke førsnævnte, for den vil ikke gå væk. Ér det så pixelfejl eller hvad? Jeg synes det er pænt underligt at de er så fint arrangeret i en lille cirkel. Det er sgu svært at se fra et par meters afstand, men nu jeg ved pletten er der...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/08-06 22:41 
*chekker omgående sit eget tv*

Hmm, er det lige over Mirai-logoet? Helt nede i bunden ved kanten? Jeg har ikke noget tilsvarende (heldigvis). Hvis den ligefrem er ½ cm i diameter må der jo være mindst 20-30 pixels involveret.
SlothSlothSkrevet 11/08-06 23:07, rettet 11/08-06 23:10 
Naiera>
Jeg mistænker det Taiwanesiske firma bag Mirai for at have sparet SERIØST på den analoge TV-tuner i fjernsynet. Det ser ikke for heldigt ud her, men det gjorde det egentlig heller ikke før ;) Jeg skal dog lige prøve at finde kanalerne igen, for Østjylland er da blevet helt ubrugelig her.

Jeg er glad for at jeg hverken har kabel-tv eller stueantenne, så jeg ikke behøver bekymre mig om tuner-delen :o)

/ANGER ON:
Hvorfor #¤%&#¤! skal jeg betale licens til DR?! SGU!
/ANGER OFF:

Spøg til side - jeg checkede hos Hyakotake, og der var stor forskel på kanalerne (han har Stofa). Om det så er pga. Stofas signal, tv-kanalernes kvalitet, eller Mirai aner jeg ikke. Kanalerne bliver snart digitale alligevel, så mon ikke problemet går i sig selv?

Og yes - de gamle kommer med mit Mirai med ører i morgen.
Kiss me, would you kindly?
SlothSlothSkrevet 11/08-06 23:20, rettet 11/08-06 23:21 
seeberg>
Nu er jeg ikke ret meget inde i sagerne, men jeg kan bare ikke forstå, at jeg får så meget flimmer på billederne. Vores B&O Crt i stuen har glimrende flimmerfri billeder, men på førstesalen, hvor mit Mirai står, er der snestorm! Hvad kan der gøres ved det?

Først: Har du checket forbindelsen ovenpå med et andet fjernsyn?

Dernæst: En klog mand (ihvertfald klogere end Mr. Miyagi) gav mig engang det gode råd, at jeg aldrig måtte bøje et antennekabel i skarpe knæk. Jeg boede i bofællesskab, og havde et 10 meter kabel fra hoveddåsen ind på mit værelse. Det så perfekt ud i starten, da kablet bare lå på gulvet. Efter nogle uger tog jeg mig sammen og førte kablet langs med væggen, og havde flere skarpe knæk på kablet. Resultat: snestorm.

Jeg fjernede et par kabelholdere (de der små plasticdimser med søm i) i hjørnerne og lavede bløde knæk på kablet, og voilá - perfekt billede igen.

Det sjove er, at min nabo havde skarpe knæk på sit kabel, og hans stod perfekt. Vi prøvede at sætte mit TV til hans forbindelse, og der var snestorm. Mit TV var altså mere følsomt end hans.

Der var ingen antenneforstærkere eller andet gejl smidt på nogen af vores forbindelser.
Kiss me, would you kindly?
IqonIqonSkrevet 11/08-06 23:21, rettet 11/08-06 23:32 
Jeg har TDC-kabel-tv og har intet at udsætte på tv-signalet. Kun en enkelt af mine ca. 40 kanaler (VH1) er der en smule flimmer på - resten står ganske skarpt uden det mindste "fnidder".

Edit: Det skal lige siges at det forholdt sig lidt anderledes, da jeg lige havde fået mit tv. Med det første antennekabel, jeg sluttede til var billedet lige så godt, som det er nu. Men da jeg ikke havde tænkt mig at lade det løbe langs gulvet, og det ikke var langt nok til at køre langs væggen, forlængede jeg det med endnu et antennekabel... heldigvis prøvede jeg lige signalet inden jeg begyndte at sømme kablet fast med kabelsøm (havde været spildt arbejde), for her opdagede jeg at signalet var blevet tydeligt forværret - det til trods for, at jeg vist før havde brugt begge kabler til mit gamle CRT-fjernsyn. Derfor gik jeg ud og købte et nyt kabel, der var langt nok til at køre langs væggen, herefter har jeg ingen problemer haft.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
NaieraNaieraSkrevet 11/08-06 23:28 
Hyakotake>
Hmm, er det lige over Mirai-logoet? Helt nede i bunden ved kanten? Jeg har ikke noget tilsvarende (heldigvis). Hvis den ligefrem er ½ cm i diameter må der jo være mindst 20-30 pixels involveret.

Ja, det er over Mirai-logoet, men ikke helt nede. Det er nogle centimeter oppe, cirka midt i det sorte felt ved f.eks. 2.35:1 film.

Jeg synes det er en underlig pixelfejl, eftersom det er så "nydeligt" arrangeret i en "plet", og det hverken er døde pixels eller pixels der er skruet helt op for.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 12/08-06 23:39 
Oh my god, jeg er ved at gå ud af mit skind. Valget af fladskærm er virkelig svært når man står og skal til at vælge. Først var jeg hooked på Samsung LE-R72B, men så kæresten LER71W (den hvide model), og nu er jeg så selv stødt over et Amitech som får meget rosende omtale. Og sitet der omtaler fjernsynet, er sponsoreret af Amitech skal jeg ikke kunne sige, men det er noget af en salgstale. Men det har gode specs syntes jeg. Hvad siger i?

Amitech fladfisk...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
778 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig