X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aaarrrgh-tråden


Svar
HeroldHeroldSkrevet 29/03-06 00:03 
Jeg ved ikke om vi har det, men nu syntes jeg at der er brug for en tråd til at lukke galde ud i.

Her kommer mit mavesure indlæg:

Jeg er forkølet. Det er i og for sig i orden, det er en del af livet, og det giver mig en undskyldning for at fordybe mig i Oblivion... Altså lige indtil i dag.

I dag valgte mit 4 mnd gamle 32" Samsung-LCD-TV at gå i stykker.... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3'660 emne(r).

Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 07/04-21 20:13 
Godt der ikke sad nogen under den.
Der ville det være rart med mere plads så den sad bag sofaen. Bare for en sikkerheds skyld.

Ved du hvorfor den faldt ned?
dRxLdRxLSkrevet 07/04-21 21:29 
Godt du er uskadt Kristian.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 07/04-21 23:11 
Tak til alle der er glade for at jeg ikke døde af nedfalden projektor :) Seriøst.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 07/04-21 23:14, rettet 12/03-22 12:57 
Greaseball>
Ved du hvorfor den faldt ned?

Jeg havde taget én projektor ned, sat en anden op, fundet ud af at den havde en anden fejl end den der var blevet repareret, taget den ned og sat den første op igen.

Jeg må have været for voldsom i den proces, men en voksen mand burde kunne hive sig op i det ophæng uden at hive noget ned, så væggen har altså ikke været stærk nok, selvom der er mursten inde bagved. Vægbeslaget drattede simpelthen lige ud af væggen; kun hullerne og ingen videre anden skade er tilbage.

Løsningen må være at bore hele vejen igennem væggen og sætte bolte fast på den anden ende. Der skal selvfølgelig noget seriøst udstyr til...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/04-21 00:25 
Jeg troede den var monteret i loftet, så er det næsten endnu mere uhyggeligt at den røg ned så pludseligt og hurtigt :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 08/04-21 00:40 
Jeg kunne pludselig høre noget skratten, hvor jeg netop nåede at tænke, at der måtte være kommet noget skidt i en blæser, men så drattede den bare ned. Et af mit værste mareridt, lige for øjnene af mig. Det virker sikkert patetisk, men uden en (stor) skærm at kigge på, så aner jeg ikke hvad jeg skal gøre med min tid. Jeg har ikke set en film på mindre end 108" siden 2012...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/04-21 00:53 
Det kan jeg godt følge. Man bliver hurtigt vænnet til ting.
Tænk hvis man pludselig blev tvunget til at alt skulle være composhite, eller al ens musik skulle høres på en lorte mono bluetooth-højttaler :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 08/04-21 01:10, rettet 08/04-21 01:10 
Konsolkongen på en øde ø, kun bevæbnet med en Soundboks, en slidt Creative MuVo og et phonokabel hvor det ene stik er slidt, så man skal dreje det helt rigtigt for at få lyden igennem. </3
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 08/04-21 01:11 
Naiera>
en voksen mand burde kunne hive sig op i det ophæng uden at hive noget ned, så væggen har altså ikke været stærk nok, selvom der er mursten inde bagved.

Altid nemt at være bagklog, men jeg synes netop mursten tit kan være ret svært at få ting til at sidde ordentligt fast i, hvis man ikke bruger nogle voldsomme sømplugs eller hvad de nu hedder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 08/04-21 01:40 
Det har trods alt holdt siden november 2012, men mursten der snart er 80 år gamle gad åbenbart bare ikke have for meget bøvl. Jeg ved selvfølgelig ikke meget om den slags, så om det var uundgåeligt eller min skyld, det ved jeg ikke, og det kan jeg jo så tænke over indtil jeg får noget at kigge på igen...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/04-21 01:44 
FancyPants>
Konsolkongen på en øde ø, kun bevæbnet med en Soundboks, en slidt Creative MuVo og et phonokabel hvor det ene stik er slidt, så man skal dreje det helt rigtigt for at få lyden igennem. </3

Haha >_<

Men det er hårdt når man ovre hos venner tilbyder kultur i form af et stykke med pedal og spade, og der kommer sådan en højttaler på bordet :/

Det er ikke så meget dét at det er Bluetooth, det er primært mono-lyden og ofte mangel på mellemtone der er øfferen :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 08/04-21 07:30 
@Kk

Jeg købte en Jays s-Living Three til mit køkken i starten af året (til lavere pris end s-Living One kunne findes til - og jeg kan se at den stadig står til 1290,- hos Dustin Home VS de 1630,- som One koster). Den er ganske fin, netop til et køkken.
Har ikke prøvet hvor meget lydkvaliteten daler hvis jeg skifter den fra WiFi til Bluetooth, og har heller ikke skide travlt med at finde ud af det. :P

Forstår virkelig ikke de mennesker der kyler et par anstændige stereohøjttalere ud, og klasker sådan noget op i stuen som deres primære lydsystem... Det er jo ikke fordi der ikke findes relativt kompakte stereo setups, som stadig spiller bedre end tilsvarende mono BT/WiFi speakers - men folk giver åbenbart hellere 5000 kroner og opefter for en SOUNDBOKS med Bluetooth og monolyd, og tænker at det er sejrsskammel.

@Naiera

Så tænk engang, at der findes mennesker som ganske frivilligt sidder med en iPad eller anden tablet, som deres primære skærm til film/serier... Pludselig virker et 42" TV kæmpestort, til sammenligning :/

Du må alliere dig med en der er vant til at montere våbenskabe og lignende, så ophænget kan blive monteret med lange bolte og møtrikker - hvis du selvfølgelig beslutter dig for en projektor igen. Bliver det et TV i lignende størrelse, så bør et evt. vægbeslag måske monteres på samme måde alligevel.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
NaieraNaieraSkrevet 08/04-21 13:21 
Er der nogen her der ved noget om mega lange bor og skruer? Hvem der har/kan bruge sådan noget?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 09/04-21 12:05 
Jeg har haft sdf bor op til 90 cm og i forskellige tykkelser, har dem nok stadig.

De er smarte når man skal føre kabler igennem vægge og lofter.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 09/04-21 12:44 
Husk også at bore godt inde i murstenen hvis muligt, og ikke i kanterne eller inde i fugen :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 09/04-21 20:54, rettet 09/04-21 23:59 
Der er vel 18-20 centimeters mur. Mine forældre kender en håndværker som kigger forbi på mandag. Forhåbentlig kan han trylle lidt. Jeg har heldigvis andre identiske projektorer, som dog alle virker mere eller mindre godt, og jeg køber endnu en i næste uge, som er på allerførste lampe. Så der er lys for enden af tunnelen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-21 00:52, rettet 10/04-21 00:52 
Hvis håndværkeren gør noget andet når han borer i væggen som vi andre ikke tænker over må du meget gerne dele det herinde. Står selv og skal flytte til den første. Mit OLED sidder på murstens-væggen endnu, men hvis det kan gøres bedre end almindelige rawlplugs vil jeg gerne vide det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 10/04-21 01:08 
Han kommer forhåbentlig "bare" til at bore hele vejen igennem, så der kan sættes en møtrik eller noget på i den anden ende, så det lissom er hele væggen og ikke bare det indeni der holder. Men nu må vi se...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
LightyeardkLightyeardkSkrevet 10/04-21 11:36, rettet 10/04-21 11:38 
Hvis man ikke har mulighed for at komme igennem som en håndværker sjældent har, f.eks opsætning af køkken eller bade værelsemøbler, smider vi en stor klat forankringslim eller super fix eller andet kraftigt stads inden vi banker rawplugs og skrue ind i væggen. Det bliver så hårdt som sten, og forankrer det hele meget bedre end er "tørt" hul, et must imo. Køb forankringslim eller andet super fix i en professionel håndværker forretning, der en del forskell, prisen er ikke det vilde , måske en 100 kr max for en tube og en billig ting til at skubbe det ud med.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-21 19:21 
Tak for tippet. Det vil jeg huske :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 12/04-21 10:29 
Jeg er ikke murer, men man skal vel ikke fortsætte med at bore i nogle mursten, som allerede har vist sig porøse?

De par folk jeg kender, med projektorer, har sat deres projektor på toppen af en reol, som står på gulvet, og det spiller bare. Den ene af dem, tør slet ikke begynde at bore i sine vægge alligevel, pga frygten for, at det ikke kan holde en projektor, på mange kilo, hængende der.
SumezSumezSkrevet 12/04-21 11:17, rettet 12/04-21 11:18 
Spørgsmålet er jo også om muren vitterligt *er* porøs, eller om der f.eks. har været tale om at der ikke har været boret med forbehold for murstenenes orientering i forhold til fugerne (et godt eksempel er f.eks. i https://www.outdoordesign.dk/media/catalog/product/cache/817b9c68d1a2f1b0addb59ca231a2001/d/s/dsc_0815_forsk_nnet_med_skruer_700x450.jpg]dette billede[/LINK]" target="blank">dette billede, hvor man undgår "kanterne" på stenen). Og så tror jeg at Lightyear's forslag med forankringslim kan gøre en stor forskel.

Til tunge ophæng vil jeg nok også overveje at fastgøre hylden i en eller to skinner mellem den og væggen, der tillader flere skruer fordelt over et større areal and hyldens normale ophæng. Sådan ville jeg altid gøre når store skabe fyldt med tunge ting skal hænges på en væg, og dem har vi indtil videre ikke haft nogen problemer med - de vejer langt mere end en projektor.
Jeg ville måske også overveje en form for dobbeltsikring der kan bremse faldet hvis det nu skulle gå galt igen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 12/04-21 13:47, rettet 12/04-21 17:40 
Der er faktisk bare brugt nogle bedre materialer end før; tykkere skrue og bedre rawlplugs. Han hev sig op i ophænget før plastikbeklædningen kom på, og det flyttede sig ikke en millimeter. Han tjekkede hullerne først, og der ér ramt mursten øverst.

Aaarrrgh-tråden
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 12/04-21 15:56 
Jeg har i to forskellige lejligheder haft mine projektorer sat på en hylde der blev båret af et par hyldeknægte. Det gav aldrig nogen problemer. Den sidste projektor vejede omkring 10-12kg, men det gik fint.

Da jeg flyttede i hus blev det lidt mere avanceret:

Aaarrrgh-tråden
vyssenvyssenSkrevet 12/04-21 20:27 
Det der ligner en varm projektor. Har du ingen støjproblemer?
NaieraNaieraSkrevet 12/04-21 22:14 
Jmog>
Den sidste projektor vejede omkring 10-12kg, men det gik fint.

Det her er så 10 kilo ophæng plus 20 kilo projektor :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 12/04-21 23:13, rettet 12/04-21 23:20 
vyssen>
Det der ligner en varm projektor. Har du ingen støjproblemer?

Nope. Den spytter kun varme ud foran og der er lydisolerende materiale inde i boksen. Den bliver ikke spor varm, og jeg kan slet ikke høre, at den er tændt. :-)
NaieraNaieraSkrevet 12/04-21 23:25, rettet 13/04-21 09:27 
Det er en af fordelene ved SXRD. Selv helt uden hushbox skal man gøre sig umage for at høre at de er tændt. Jeg havde en overgang en Sony HW50 (vist nok ikke en 55'er), og den "larmede" omtrent lige så meget som mine JVC X30'ere, som jo er cirka samme teknologi.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 13/04-21 07:47 
Jep, de er virkeligt stille. Det er HW40 jeg selv har. Da den stod på den åbne hylde i min gamle lejlighed, kunne man kun svagt høre den, hvis man mutede filmen.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 07/05-21 07:44 
Ved ikke om det kan betegnes som 'aaaarrgh', men lidt sjovt er det i hvert fald.

En japaner som jeg har købt et par SFC spil af for noget tid siden, kontakter mig pludseligt og spørger om der er nogle spil som jeg er interesseret i, så vil han prøve at finde dem og vi så kan handle uden om ebay for at gøre det billigere. Jeg tænker okay, lad os se hvad han kan finde og sender ham en lille liste af spil som jeg kunne være interesseret i.

I går melder han så tilbage at han har fundet nogle af de spil som ønskede og om jeg ville se dem, jeg siger ja og så sender en række mails med fine billeder af de pågældende spil. Men samtidigt sender han også han også paypal faktura til betaling på intet mindre end 3700 USD.

Jeg har virkelig svært ved forstå mandens tankegang. Jeg har ikke sagt til at købe nogen af spillene og der ikke forhandlet pris overhovedet, alligevel tror han tilsyneladende at bare vil betale hvilket som helst beløb han kommer op med.

Jeg har selvfølgelig ikke tænkt mig at betale, men synes bare det er lidt sjovt at manden bare tænker at bare betaler hvad end han sender en faktura på.
ExceptionExceptionSkrevet 07/05-21 18:14 
Var det en Neo-Geo spil liste du sendte ham, siden han sender den pris tilbage?
SumezSumezSkrevet 07/05-21 18:29 
Der er desværre flere SFC spil i dag der nemt kan nå en rimelig ulækker pris også :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 01/06-21 17:53 
Nå, men nu har jeg også Sony-projektor, blot med 4K. Altså rigtig 4K, og ikke UHD :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 01/06-21 20:27 
Hvilken en købte du?
NaieraNaieraSkrevet 01/06-21 20:30 
VPL-VW270
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 02/06-21 01:41 
Uhh, sikke en lækkerbidsken. Tillykke!
NaieraNaieraSkrevet 02/06-21 03:41 
Tak. Bare den er mere driftsikker end JVC'erne, så er det godt. 4K (ikke UHD! :) er en bonus, og bedre lampeøkonomi vil også være godt, men kun tiden vil vise, hvad der sker på den front.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 02/06-21 12:58 
Hvordan håndterer den så egentlig UHD kilder. Den har jo en bredere opløsning. Vil der så være små sorte barer i top/bund eller kan den skalere det uden at strække?
NaieraNaieraSkrevet 02/06-21 13:13 
Det ved jeg faktisk ikke, men det er i hvert fald ikke noget problem. Så ville de nok skrive om det, rundt omkring :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 03/06-21 12:18, rettet 03/06-21 12:39 
jep, det undrer mig også at jeg ikke har kunnet finde noget om det. Det er jo en minimal forskel, så måske det blot er et stræk den laver. Det ville i hvert fald eliminere en ret underlig skalering.
NaieraNaieraSkrevet 04/06-21 01:35 
Ja, den ekstra opløsning sidder bare ude i rammen :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 24/06-21 10:21, rettet 24/06-21 10:23 
Så blev det min tur til at have en Aaarrrgh oplevelse.

Min kære hustru væltede et glas med vand, så der skyllede vand ind fra siden i min 2017 15" macbook pro. Først fungerede den stadig, men crashede (den der mac sorte skærm) og rebootede, men efter at jeg havde ladet den stå slukket og ikke tilsluttet strøm i et døgns tid kunne jeg slet ikke tænde den igen.

Kan det ikke passe at der er nogen herinde der har erfaringer med at reparere på apple produkter og anden elektronik? Så mit spørgsmål der så nogen som helst lille chance for at denne maskine kan bringes tilbage til live igen? Og hvis ja, hvem bør jeg få til at kigge på den?

ps. Jeg er ikke i en situation hvor jeg kan undvære en pålidelig bærbar, og da slet ikke når vi skal være væk hjemmefra på ferie, så jeg har benyttet lejligheden til at købe mig en af de nye M1 13" macbook pro, men det er næsten synd bare at smide en rimeligt fin macbook pro ud, hvis der er en chance for at den kan laves.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DunwichDunwichSkrevet 24/06-21 11:05, rettet 24/06-21 11:08 
Min ekskæreste væltede et glas juice, ved siden af min Acer laptop engang, så det røg ned i keyboardet, og gav samme symptomer som på din Macbook, inden den ikke virkede. Den blev fikset under garantien, i den hedengangne Fona dengang, og der blev bla skiftet keyboard, og efterfølgende var den så god som ny igen. Hvis den gamle Acer kunne fikses, så er jeg næsten sikker på, at en Macbook også kan. Tjek evt op på de værksteder, som reparerer Apple produkter for butikkerne, da jeg kender flere som har fået det ordnet ad den vej. Jeg ved bla at butikken StayOnline (Humac bruger dem som værksted) er autoriseret af Apple, samt Care1 og Mentech. De sidste to har fysiske værksteder i Aalborg, men måske også andre steder?
dRxLdRxLSkrevet 29/06-21 14:04 
Lille update: Henrik fra https://www.supermacservice.dk har reddet min mac. Det blev 3500,- for ultralydsrensning af logic-board og udskiftning af laderne i begge sider. Jeg kunne have sparet ca. 1600,- kroner på de to ladere, hvis jeg ikke havde været så optimistisk (nogen ville sige letsindig eller dum) at jeg tilsluttede laderen (i dem begge to no less).
Jeg kan kun anbefale Henrik og https://www.supermacservice.dk, han virker meget kompetent og er behageligt nede på jorden og til at snakke med.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
tastasSkrevet 29/06-21 16:15, rettet 29/06-21 16:17 
dRxL>

ps. Jeg er ikke i en situation hvor jeg kan undvære en pålidelig bærbar, og da slet ikke når vi skal være væk så jeg har benyttet lejligheden til at købe mig en af de nye M1 13" macbook pro, men det er næsten synd bare at smide en rimeligt fin macbook pro ud, hvis der er en chance for at den kan laves.

Hvordan er din air m1? Alt hvad jeg læser om den lyder næsten til at være for godt til at være sandt mht. performance batteri osv. (men det er jordet samme man kan læse sig til mange forskellige steder, så den må jo være god nok)

Har aldrig haft Mac før, men jeg er næsten ved at tage springet da det virker til at en Mac måske lige frem er det billigste man man kan få p.t. når man ser på pris/performance.
Og at de jo er vildt lækre gør jo heller ikke noget!
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
GreaseballGreaseballSkrevet 30/06-21 01:11 
dRxL>
Lille update: Henrik fra https://www.supermacservice.dk har reddet min mac. Det blev 3500,- for ultralydsrensning af logic-board og udskiftning af laderne i begge sider. Jeg kunne have sparet ca. 1600,- kroner på de to ladere, hvis jeg ikke havde været så optimistisk (nogen ville sige letsindig eller dum) at jeg tilsluttede laderen (i dem begge to no less).
Jeg kan kun anbefale Henrik og https://www.supermacservice.dk, han virker meget kompetent og er behageligt nede på jorden og til at snakke med.

Fair nok pris. Det værksted jeg arbejder på, der tager vi os også af Mac bærbare engang imellem. Har en ekstern mand der kommer og tager sig af de mere van(d)skelige sager. Utroligt hvad man kan få liv i. Selv iPhones der har været en tur i tønden. Heldigvis sjældent.
PapandPapandSkrevet 05/07-21 14:45, rettet 05/07-21 14:50 
Aaaarrrgh! Mit elskede LG C8 har pludselig fået sådan en grå streg tværs over billedet. Har prøvet pixel refresh og total reset uden held. Den er købt for 2½ år siden hos Komplett i Norge og alt hvad der hedder garanti er selvfølgelig røget. Kan en reparation overhovedet svare sig?

Aaarrrgh-tråden

Grå streg på LG C8
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
NaieraNaieraSkrevet 05/07-21 14:51, rettet 05/07-21 21:17 
Det kan det nok desværre ikke. Reservedele koster typisk mere end selve tv'et, fordi masseproduktionsfordele og såen.

Du må på jagt efter et Panasonic HZ1000. Det' godt. Det kræver praktisk talt ingen kalibrering; bare smid det i Filmmaker mode og sluk for alle "forbedrings"-kredsløbene som sædvanligt.

Jeg kender ikke til priserne i Norge, men herhjemme har man længe kunnet få 55" til 6999,-.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PapandPapandSkrevet 05/07-21 15:03 
Tak Naiera. Vi er flyttet hjem til Danmark igen (også derfor en eventuel reklamation via Norge vil være et helvede). Vi skal nok op i minimum 65", men prisen virker stadig fornuftig på det HZ 1000, så det må vi jo kigge lidt på.

Det gør altså ondt bare at vippe min C8 på losseren...
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
NaieraNaieraSkrevet 05/07-21 15:05 
Ja, 65" koster vel ti stærke. Det er dog nok stadig det bedste bud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3'660 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig