X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

De forbudte ord forsvinder


Svar
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/02-06 20:19, rettet 16/02-06 21:27 
I følge artiklen (se link) fjerner MSN Messenger aktivt beskeder med visse ord. Ved I hvilke ord der er "forbudte"?

sådan... slemme slemme MSN
DarkenDarkenSkrevet 16/02-06 20:32 
hehe Christian du har lavet din beskrivelse som url'en og url'en som beskrivelsen =D
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
DommergaardDommergaardSkrevet 16/02-06 21:09 
Heheh... n1!

Slemme, slemme MSN! ^^
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/02-06 21:28 
Jeg har rettet det nu... men tak for hjælpen. Internettet er noget svært noget.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/02-06 22:30 
Holy crapola! Det er dog det sygeste censur! Det er da muligt, at nogle folk udveksler "forbudte" links via MSN, men hvordan vil de forsvare det overfor lovlige sider, som indeholder f.eks. det nævnte "download.php"? Lad os sige et link til en ganske almindelig filmtrailer. Det kan de på ingen måde slippe godt fra.
HeroldHeroldSkrevet 16/02-06 22:53 
Mon ikke det nærmere er "sikkerhed" frem for egentlig censur af ulovlige links?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 16/02-06 23:39 
Jeg har lige testet, og den er god nok... Links med "download.php" forsvinder på magisk vis, men går fint igennem hvis man tilføjet et simpelt s (downloads.php)

Umiddelbart har jeg ikke fundet nogen virus eller lignende, der bruger "download.php" på nogen måde, så spørgsmålet er, hvorfor det bliver filtreret fra. Er der andre eksempler på ord, der bliver fjernet?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 17/02-06 02:18, rettet 17/02-06 02:23 
I næste protokolversion er det bare alle links med endelsen .php der sorteres fra.

Nettet er også bedre tjent uden :-/

edit:
Prøv at skrive download.asp og mærk forskellen :(
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 17/02-06 02:39 
Og når de så laver det i Explorer...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 17/02-06 02:49 
Det sjove er jo at problemet ikke er større end at jeg sætter min apache webserver til at behandle alle .asp filer (eller .microsoftErNogleIgnoranteRøvhuller filer for den sags skyld) til at blive parset som php. Så vidt jeg husker er det én linie der skal tilføjes.

Den her form for "beskyttelse" er dum, fordi den er let at undgå, og fordi den kunne give indtryk af at de prøver at misbruge deres markedsposition til at genere konkurrenter.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 05/03-06 13:46 
Kan ikke se linket længere.. hvad er det præcis MSN blokerer?

Jeg kan ikke sende direkte links til de sider med enkelte billeder i mit (hjemmelavede) php-fotogalleri. Har endnu ikke været i stand til at identificere hvilken del af teksten det er, der gør at den bliver blokeret.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 05/03-06 13:54 
KTC>
Jeg har lige testet, og den er god nok... Links med "download.php" forsvinder på magisk vis, men går fint igennem hvis man tilføjet et simpelt s (downloads.php)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
MarcusMarcusSkrevet 05/03-06 19:37 
Det er åbenbart messenger (programmet) der gør det. For jeg kan (tilsyneladende) godt skrive download.php i trillian over msn.
KTCKTCSkrevet 05/03-06 21:34 
Man kan også sagtens skrive det, men det bliver bare aldrig modtaget på den anden side...
Det kunne faktisk være meget interessant at se om det er afsender eller modtagers messenger, der filtrerer det fra.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig