X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SPOILER: Matrix2 (Reloaded)


Svar
la0sla0sSkrevet 21/05-03 11:14 
Efter at have stavret hen til en taxa klokken 3 i går nat, fra forpremieren til Matrix Reloaded, synes jeg at jeg vil dele mit syn på filmen med jer. Der kommer nok en del spoilers og forventningsændrende kommentare, så hvis du vil se filmen med jomfrueligt sind så gå tilbage.


'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''


Er den god? Nej. Er actionsekve... Se hele indlægget
Hvad sker der?
151 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
MajorPMajorPSkrevet 23/05-03 23:41 
Så nu fik jeg set filmen i Imperial, FANTASTISK!!! Den er så fed den film, og jeg synes nu ikke at historien er kludret, og man ikke kan følge med! WOW-effekten er der stadigvæk. Giver den 5/6 med kritik punktet af den af gode grunde ikke er lige så nyskabende som etteren.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
RitesRitesSkrevet 24/05-03 01:10 
Det med Matrix i Matrix er jo selvfølgelig muligt.
Tror dog ikke helt på det.

Det med Smith's evner kan jeg kun vente på 3'eren til at få svar på, da det ikke giver så megen mening.
Neo's lille trick med Sentinels er, efter min opfattelse, simpelthen fordi han ikke bare er den beregnede anomalitet, men faktisk er The One (mere end sine 5 forgængere).

Det med Matrix i Matrix er dog som sagt en mulighed og med ville være "realistisk".

Når de nu har befriet folk fra The Matrix og kæmper mod dem, er de i den største overbevisning om, at de er i den virkelig verden og kæmper for frihed.
Let's say they are not; De er 100% overbevist om det, og vil derfor ikke stille spørgsmål ved deres virkelighed (Zion). Et yderst effektivt sikkerhedssystem fra maskinernes side.

Men lad os nu se.
» a winner is you «
ChronoChronoSkrevet 24/05-03 15:50 
Jeg har set den. Den var sindsyg fed. Og der er bestilt billetter til en gang mere.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BatemanBatemanSkrevet 24/05-03 23:16 
Born2Play >
Edit: Jeg har lige set traileren til 3'eren (Jeg gik glip af den i biffen). Smith laver faktisk noget, der ligner "Neo tricks". Læg i øvrigt mærke til, at manden smith overtog hed Bane - Banemand. Sjov tanke...



Hvor har du set den?
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
OmenOmenSkrevet 25/05-03 00:48, rettet 25/05-03 01:02 
Hvor er jeg dog træt af såkaldte "film buffs" som altid skal whine over en hyped film, hvis den ikke er den filmiske version af en sand messias.

Warchowski brødre har aldrig ytret sig om at Matrix serien og de ideer denne bygger på, skulle passe på teorier som vi kender til. Den er INSPIRERET af forskellige ideer, taget fra alt hvad instruktørerne har fundet interresant, og vævet sammen til en science fiction film, som sjovt nok heller ikke bygger på nogen form for virkelighed.

Hvad adskillige fans med kendskab til filosofi åbenbart fuldstændigt (vælger at?) overseer, er at der her er at tale om den filmiske version af et eventyr som set så mange gange før. Og ligesom de bedste eventyr indeholder filmen forskellige dele af den virkelige verden, dog uden at blive for realistisk (ie. i eventyrets sammenhæng: kedelig).

Jeg synes ikke at "danse scenen" er unødvendig eller for lang, da den viser menneskets livsglæde og spontane kaos, kontra det klinisk perfekte og mekaniske modstykke.

Jeg synes heller ikke at der bliver introduceret for mange nye personer, da de alle sammen er med til at fulende den pakke der består af: Animatrix, Matrix spillet og Matrix filmen. Både referencer til døde personer, legender og filmens forskellige karakterer virker, efter min mening, glimrende, men forudsætter at man kender til de føromtalte andre versioner af Matrix universet, som Warchowski brødrene har tiltænkt det.

Jeg ved ikke om denne post ændrer nogens meninger om filmen, og det er nu heller ikke derfor jeg skriver det (alle har lov til deres egne meninger, right?). Men jeg synes generelt mange er for dårlige til at tage enkelte personers (anmeldelser, enkelte meninger... you name it) for en dømmende, og dermed rigtig konklusion, frem for selv at opleve en film som denne.
Vote Ficus!
MadsMadsSkrevet 25/05-03 00:58 
Bateman >
Hvor har du set den?


Her
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RJKRJKSkrevet 25/05-03 11:55 
Så nåede den også til Jylland (...) og jeg fik endelig mulighed for at læse denne tråd igennem.

Jeg er enig med Laos og Cronoss. Selvstændig set en overmiddel actionfilm, men i sammenligning med den første en dårlig film.

Jeg tror det var 10 minutter inde i filmen, at jeg sagde til min sidemand (efter vi havde snakket om længden), at jeg snildt kunne have klippet filmen fem minutter kortere. Det kunne jeg have gentaget mange gange...

Efter min klare overbevisning er Matrix Reloaded fyldt med ligegyldigt ævl, som slet ikke fungerer på noget plan. Bemærk her at jeg er en sucker for science fiction-film med indhold. Jeg er vild med fx Blade Runner. Men det der er i M:R er for hovedparten ikke indhold, men ævl.

Kudos for den samme lækre stil, et udmærket soundtrack (til dels) og to meget lækre actionscener i Neo-vs-Smith x 100 og biljagten. Men derudover? Ingenting.

Uanset hvor meget 3'eren samler op på de utallige løse ender i 2'eren, så forsvarer det ikke, at man spilder tiden med en irriterende franskmand der ævler om fransk, en plat kyssescene og en endnu plattere dansesekvens. Bare for at nævne et par eksempler.

Hele filmen virkede som om de kære Wachowski-brødre havde fået al for meget frihed og var alt for uhæmmede. En tendens man har bemærket i andre 2'ere, hvor en instruktør er slået igennem med 1'eren.

Så for at konkludere, så er min største skuffelse altså at den første film lagde op til, at serien skulle være action med indhold, men at 2'eren afslører, at det bare er action. Øv...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 25/05-03 12:28 
Måske skulle man bare vente til den kommer på DVD så...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
AmbyAmbySkrevet 25/05-03 12:34 
Den fortjener at blive set i en biograf.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RitesRitesSkrevet 25/05-03 12:41 
Klart.
Skal ind og se den for tredje gang i næste uge.

Den film er for fed.
» a winner is you «
ChronoChronoSkrevet 25/05-03 13:06 
Ja, hørt! Bare fordi der er 10min ligegyldig snak og dans gør det bestemt ikke filmen dårlig.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 25/05-03 13:38 
RJK >
Man spilder tiden med en irriterende franskmand der ævler om fransk.

Hehe! Som efter min mening er filmens fedeste scene :o)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
GuffyGuffySkrevet 25/05-03 13:51 
Var selv inde og se den i torsdag, tror nok lige jeg skal forbi Bio Silkeborg igen i næste ugen, den kan vist godt tåle et gensyn på det store lærred...
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."
KeenKeenSkrevet 25/05-03 19:03, rettet 25/05-03 19:14 
jeg skal da også ind og se den en af dagene og jeg må sige at jeg er lidt spændt på hvad jeg vil synes om den for jeg har hørt utrolig meget om den, både godt og dårligt
glæder mig da også til 3'eren
ValkyrieValkyrieSkrevet 25/05-03 22:32, rettet 25/05-03 22:34 
Har også fået den set..... Og blev positivt overrasket.

Det er da det samme ævl som i 1eren, der er bare mere man ikke forstår.

Hvis den her film skal have kritik så er det da fordi den slutter så pludslig.

Carrie-Ann Moss, kan sandlig også sparke røv...... Mmmmmmm.....

Okay....... Morp.. Blev meget patriotisk, men samtidig også til grin..... Hahhahaa...... Skæbne min røv.......

Men ham der the keymaker var alt for kult! Ligesom Oraklet.... kunne godt lide at de var computerprogrammer, go ikke et eller andet crap med skæbne.......

4/6 Fra mig af, og en seriøs anbefaling til næste film!

Til jul bliver syret....... LoTR: TKR vs Revolutions.....:D


EDIT: Hvorfor døde Tank.....?? Han blev jo kun såret i 1eren, men ham der Chris Rock/Tucker(??) gjorde det da også fint.... men nogen der ved hvorfor han døde.....:/??
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 25/05-03 22:36 
Public EnemY >
der er bare mere man ikke forstår.

Nej, mere DU ikke forstår.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 25/05-03 22:54, rettet 25/05-03 23:02 
amn jeg hedder Naeira jeg er totalt konstruktiv...

det var sørme flot sagt..

Public Enemy.. faktisk var det hverken Tucker eller Rock der var Link, men ham kørestolsgutten fra Oz (den der fængselsserie der var på DR).

Tank blev vel så såret af Cyphers mikrobølgepistol at han kreperede... eller også var visse folk bare lidt skuffede over at han spillede så dårligt og skiftede ham ud (især scenen hvor han første gang rigtig snakker med Neo om at Neo er the one, og hvor tank af glæde ryster hele hovedet er pinligt skuespil imho hehehe)

edit: han hedder Harold Perrineau Jr.
Hvad sker der?
RJKRJKSkrevet 25/05-03 23:05 
Det kan vel være lidt svært at tage nogen alvorligt, som ikke kan (vil?) se forskel på Chris Rock, Chris Tucker og en helt tredje skuespiller...? ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ValkyrieValkyrieSkrevet 25/05-03 23:12, rettet 25/05-03 23:17 
*GG*.... Jep Laos det er rigtigt...... Det var faktisk en god serie:)

.... Ja jeg vrøvler... Laos jeg ville bare sige tak fordi du svarede med anstændighed og uden at totalt flame imodsætnigen til andre....

....
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 25/05-03 23:38 
Flame totalt? Slap af.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 25/05-03 23:50, rettet 25/05-03 23:51 
RJK >
Det kan vel være lidt svært at tage nogen alvorligt, som ikke kan (vil?) se forskel på Chris Rock, Chris Tucker og en helt tredje skuespiller...? ;p

Hvilket jo så implikerer at Chris Tucker rent faktisk KAN kaldes en skuespiller... ;)
Hvad sker der?
RitesRitesSkrevet 26/05-03 06:07 
Harold spillede også Mercutio i Romeo+Juliet.
» a winner is you «
ValkyrieValkyrieSkrevet 26/05-03 07:35 
Når ja....... Romeo + juliet hvor han var den gode ven til Mr. Titanic....

Jeg ved ikke hvorfor jeg blandede Chris rock og Tucker ind i det her..... Nu så jeg den der trailer til Shanghai Knights som så ret steneren ud(Noon var også lidt skod) Også kom jeg til at blande Jackie Chan ind i det med Rush hour:/

...... Jeg kunne godt lide Chris Tucker i det femte element! Chris rock i hans platte actionfilm som Dødbringende våben 4(Produceren er også Joel Silver som med M:R) og en eller anden ligegyldig film med Sir. Hopkins....

Ang. Trailers hvilke så i så? Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige til den der Phone Booth..... Måske skulle Jack Bauer holde sig til 24 timer:D .... Så også The last samurai... Som åbenbart handler om en vis Tom Cruise:/

Og ang. Trailers og matrix, så kom den trailer der er med i Enter the matrix, der handler om den næste film Revolutions også online!

Thx Abbadon!
Well crucify the insincere tonight...
RitesRitesSkrevet 26/05-03 09:28 
Shanghai Noon var nu meget sjov.

Det var jo en action-komedie. Det var ikke målet, at skabe en dybdegående historie.
» a winner is you «
ValkyrieValkyrieSkrevet 26/05-03 09:30 
Ej, jeg synes nu den var steneren.

Men det er vel en humor sag....
Well crucify the insincere tonight...
RitesRitesSkrevet 26/05-03 10:10 
Jeg syntes den var flot nok og havde nogle fede action scener.

Det er alt hvad man kan gå efter i sådanne film.
» a winner is you «
ckruseckruseSkrevet 26/05-03 15:03 
Ja, der var da helt sikkert nogle lækre actionscener i filmen, men når hypen er skruet så meget op og der er en så stor fanbase bag den, så skal der altså også laves en ordentlig historie til :)
MadsMadsSkrevet 06/06-03 01:14 
Ville bare lige gøre folk opmærksomme på nedenstående site, god læsning er det i hvert fald.

Click me!
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/06-03 11:24, rettet 06/06-03 13:27 
Hmm interessant diskussion det her.
Noget af tiden.


Hvis jeg skal være grov så synes jeg lidt, at de positive udtalelser står lidt alene uden begrundelser, sådan lidt fanboy og teenage-agtigt.
Det forventer jeg af X [the name have been changed to protect the innocent], men det skuffer mig lidt at Rites ikke har mere at sige? ( som kunne forklare hvorfor den film er så god )
De negative udtalelser er klart bedre begrundede.

Men det er måske også fordi jeg generelt er enig i at det er en jævnt skuffende film.
Jeg er ikke enig i alle kritikpunkterne dog.

Alt det med filosofien forstår jeg ikke helt.
Jeg synes ikke at hverken denne, eller den første film, bringer særlig meget filosofi på banen.
Klart filmenes tema giver oplæg til diskussioner, men jeg hører ikke mange replikker om filosofi.
Bortset fra det ham Rådets Øverste siger om det indbyrdes afhængighedsforhold, hvilket er jævnt skidt.

Dansescenen - føj for helvede, hvad skulle det til for?
Hvordan hjalp det historien?
Hvad ville de sige med det?
Mest af alt synes jeg det ødelagde stilen, som ellers er meget kold, hård, rå udover det helt overdrevne perfekte som man ser inden i matrix. Pludselig var der varme, hud, menneskelighed, sensualitet osv. Hvilket ikke er dårligt i sig selv, det faldt bare udenfor.

Kung-Fu scenerne: booooooring!!!
Da Neo skulle kæmpe med de 100 Smiths sad jeg og ønskede jeg kunne spole frem.
Det blev først interessant da Neo fik jernstangen, at det blev lidt spændende, fordi man sad og tænkte på at det måtte gøre ondt.
I øvrigt kan jeg ikke være den eneste, der TYDELIGT kunne se, at flere af de Smiths, ikke var Smith, men en anden skuespiller.
Alt det siger ikke fordi jeg synes Kung-Fu er kedeligt.
Tværtimod siger jeg det fordi jeg har set adskillige Bruce Lee film der gjorde det bedre.
Hvis I synes at Kung-Fu'en i Matrix:Reloaded er fed, bør I gøre jer selv den tjeneste og se Johnnie To's "The Barefoot Kid"

Actionscenerne var fede nok, men ikke helt deroppe hvor jeg gerne ville have dem.
Hvis I spørger mig gjorde Mission Impossible 2 det federe.
Hvilket egentlig er mit problem med Matrix som helhed.
Mange af de ting, som folk trippede så meget over i 1'eren, var ting der allerede var set før i John Woos Hong Kong film.
Groft sagt mener jeg ikke at The Matrix opfandt andet end den der effekt med kameraet (hvilket de ikke engang var 100% først med), og så tanken om at cyberspace er noget maskinerne har skabt for at udnytte os.

Første gang var de bare bedre til at hylde deres inspirationskilder.
Denne gang synes jeg virkelig den klumsede Kung-Fu kom i vejen for den historie, der er det spændende.
Jeg synes at scenen med franskmanden var for fed, især ville jeg gerne se noget mere til hans ALT for lækre kone [DAMN!].
Men i det hele taget kunne jeg godt tænke mig at høre mere til hans historie, hvorfor gider et program gå så meget op i "menneskelige" værdier?
De introducerer en helt ny ting, nemlig det at de forskellige programmer, ikke bare allesammen er onde og anti-mennesker.
Det gad jeg godt høre mere om.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 06/06-03 11:27 
Hvilke(n) film skulle være før The Matrix med bulletcam?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/06-03 11:31 
Ikke en film måske.

Jeg husker tydeligt en video på MTV, hvor en person sidder ved et lille bassin med vand, personen slår i vandet så det står op i luften, og så kører kameraet rundt om sprøjtet.
Jeg tror nok at det så var et still billede, men teorien er jo den samme.

Jeg husker også en sort/hvid video med Michael Jackson hvor der er et glas mælk der vælter, hvor det så kører ned i det der suuuuuper slow motion.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
AmbyAmbySkrevet 06/06-03 11:35 
Hvis man forstår Bullettime som superslow motion med et dynamisk kamera(Wachowski Def.), så mener jeg at Matrix var det første...

Hvis man mener at superslow-motion alene er Bullettime så er det først set i Blade.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RitesRitesSkrevet 06/06-03 11:36 
Ey SeventhSun...
Så kan vi jo også sige at Matrix ikke havde eksisteret overhovedet, hvis det ikke havde været for kameraføringen i Guilty Conscience videoen!
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 06/06-03 11:40, rettet 06/06-03 11:41 
SeventhSun >
Jeg tror nok at det så var et still billede, men teorien er jo den samme.

Er den?

Er det du taler om ikke bare CGI, hvor kameraet bevæger sig uden tiden går?

Det er IKKE den samme teori...

Og jeg mener ikke man kan tale om hvem der "opfandt" super-slowmotion. Det er jo bare et spørgsmål om hvor hurtigt man kører filmen mens man optager...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/06-03 11:59 
Ja det kan vi jo diskutere til evighed.

I min opfattelse ligger springet i at gå fra, at man har ét kamera, der filmer scenerne fra én vinkel, på et givent tidspunkt.

Til at have flere kameraer, der filmer det samme fra flere vinkler.
Især ser jeg det nyskabende i at have så mange kameraer, at man kan opnå effekten af at tiden står stille mens kameraet drejer rundt.

Om så de mange kameraer filmer ét øjeblik, eller en hel sekvens, er for mig mere ligegyldigt.

Guilty Conscience videoen er et meget godt eksempel, den kom vist efter Matrix, men den viser meget godt hvad jeg mener.
Om det er lavet med CGI eller rigtige kameraer, er for mig også lige gyldigt, jeg tænker på den effekt man opnår, når man ser det.

Mht. super slow motion, så er det jo klart nok, at det bare er et spørgsmål om at sætte tempoet ned.
MEN - jeg mener at omkring Matrix og omtalte MJ video, skete et skift fordi teknikken gjorde det muligt, at optage i endnu mere slowmotion. Før det var der en grænse på hvor mange billeder man kunne nå at tage i sekundet, men på et tidspunkt blev den grænse altså rykket gevaldigt.
Og det giver i mine øjne en meget mere dramatisk effekt, end alm. halvtempo slowmotion.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 06/06-03 12:09, rettet 06/06-03 12:10 
Groft sagt mener du altså at enhver nytænkning omkring udnyttelsen af filmkameraet ikke "tæller", fordi man har 100% kontrol i CGI og her kan bevæge det kunstige kamera præcis som det passer én? :)

The Matrix var revolutionerende i deres brug af kameraføring og de VAR de første til at gøre det på denne måde.

Jeg mener som sådan ikke at der skal gives kredit for at nogen gerne vil bevæge et kamera i "realtime", mens det optager slowmotion. Det er bare én af de ting, som "alle" selvfølgelig gerne ville.

Kredit skal gives til Warchowski-brødrene for at opfinde en teknisk metode, hvormed det kunne lade sig gøre i praksis. (Og det er teorien omkring en stribe kameraer med forskydende optagelser kombineret med moderne morphning, som jeg kalder "teorien" i dette)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/06-03 12:25 
Klart at scenen med Neo og Smith på undergrundsstationen var revolutionerende - ingen tvivl om det.

Men nej - jeg mener groft sagt at enhver nytænkning med kameraet tæller, uanset om det er lavet med et rigtigt fysisk kamera, eller på en computer.

Omtalte video med et sprøjt som kameraet kører rundt om, er jo nok ikke lavet 100% i en computer.
Jeg gætter på at de har haft min 4 kameraer [et til hvert verdenshjørne] til at filme sprøjtet i.
At så Warchowski gutterne bruger 100 kameraer til det samme, er "kun" en videreudvikling af teorien i mine øjne.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 06/06-03 12:32 
SeventhSun >
Alt det med filosofien forstår jeg ikke helt.
Jeg synes ikke at hverken denne, eller den første film, bringer særlig meget filosofi på banen.

Jeg er uenig. Jeg er ganske vist ikke den store filosofi ekspert (så I må bære over med mig), men jeg ser da mange referencer til filosofien gennem mange tider.

Mest tydeligt for mig er valget mellem den blå og røde pille i 1eren.(Kierkegaard) Så jov jeg ser "meget filosofi" i den, måske ikke noget nyt (jeg har ikke set den nok gange), men moderniserer, som jeg ser det, de klassiske filosofi-diskussioner og giver disse en renæssance.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
la0sla0sSkrevet 06/06-03 12:40 
bullet time effekten er IMHO en ganske nice detalje, men den viser også amerikanernes tendens til det overfyldte og det næstent ækle overfyld.
Jeg synes personligt at den måde bullet time bliver brugt i matrix og andre film tenderer til en selvfed'hed' det bliver et ting i sig selv som presses ind og ned i halsen på folk. jo mere jo bedre.
det er ikke et specielt et Matrix angreb, da Matrix bruger den noget mere elegant end andre.. men det er det med at bullet time og den kamera føring i sig selv er blevet en coolness, kameraet og dets brug er jo ikke engang noget fortælle mæssigt værktøj.. det skal bare være så vildt som muligt, så bastant og overdådigt...
nej så vil jeg trække mig tilbage og nyde genialiteten i Dogville... så kan jeg jo bare være en artsy fancypants (og så glemmer vi at jeg elsker action af den ofte mest hjernedøde art)..
Hvad sker der?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/06-03 12:43 
Ja jeg ved sgu ikke helt om jeg bare er for dum til at fatte det.
Eller for klog måske.


Jeg synes at meget af det, som man almindeligvis kalder filosofisk er noget værre sludder.
Jeg læste "Sofies Verden" og synes det var noget letbenet pjat.

Er det et filosofisk spørgsmål om hvorvidt man vil leve forblindet i en løgnagtig verden, eller vil kende sandheden med de dertil hørende problemer?
Måske er det fordi det slet ikke er noget spørgsmål for mig.
"if ignorance is bliss, then knock the smile off my face"

Jeg synes da at Platons [ ret relevante ] teori om en skyggeverden er meget mere interessant.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 06/06-03 12:49 
SeventhSun >
At så Warchowski gutterne bruger 100 kameraer til det samme, er "kun" en videreudvikling af teorien i mine øjne.

Nu gætter vi jo begge to om den omtalte video, så det afgører ingenting.

Det jeg mener afgører noget er, at teknikken i videoen var CGI-baseret og dermed ikke anvendelig til ret mange ting, mens effekten i The Matrix var realfilms-baseret og dermed anvendelig til mange, mange flere ting (omend den var pissedyr :)).

Jeg er i øvrigt enig med La0s i, at effekten så ikke har været anvendt til ret meget andet end "lir". Men det er jo et område hvor der sker få nyt ting som er så synlige og så må man da rose dem, der rent faktisk er.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
la0sla0sSkrevet 06/06-03 12:54 
Søster Salsa >
Mest tydeligt for mig er valget mellem den blå og røde pille i 1eren.(Kierkegaard) Så jov jeg ser "meget filosofi" i den, måske ikke noget nyt (jeg har ikke set den nok gange), men moderniserer, som jeg ser det, de klassiske filosofi-diskussioner og giver disse en renæssance.

Valget mellem pillen er måske lige så meget en Sartre eller en Camus installation, men mest af alt ser jeg det som en hilsen til Platon og dennes allestedsnærværende hulelignelse. Og så selvfølgelig Alice i Eventyrland (men den er åbenlys).

I toeren bliver der hevet mange sager frem, 17-1800 tals diskussioner om kausalitet trækker filmen på. Der bliver snakket en del determinisme, fri vilje diskussionen. Det mest vedrørende er faktisk den korte snak om afhængighed, eller den er da mest relevant. Især fordi de andre temaer tages sådan ad hoc agtigt op, kastes lidt tilbage og smides væk igen. Det føles IMHO ikke som om filmen VIRKELIG vil noget, det for sin vis også ok eneste problem er bare at den pretender i vildskab at VÆRE noget.
Selvfølgelig skal det overhovedet ikke ende i en lang og døøødsyg lektion om sjæl-legeme debatten og at den rent faktisk nok bare er en sproglig misforståelse istedet for noget problem. Det er slet ikke det jeg advokerer for, men det jeg appellerede til jer andre hardcore gutter er en forståelse for; at emner skal tages op så ordentligt som muligt. Så kan man skyde mig ned som wise guy, og smart ass, men hvis en film havde taget arkadespil op forkert (syret ide javel) så ville i himle op om hvor dårligt det var, og ingen ville komme efter jer og sige "du spiller bare smart". Eller hvis filmen Traffic sgade forkerte ting om stoffer eller hvis en film om Niels Bohr behandlede dennes fysik forkert ville den også blive skudt ned.
Hvad sker der?
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 06/06-03 13:42, rettet 06/06-03 13:45 
la0s >

Valget mellem pillen er måske lige så meget en Sartre eller en Camus installation, men mest af alt ser jeg det som en hilsen til Platon og dennes allestedsnærværende hulelignelse.

Okay, mine forelæsere var totalt uinspirerende, så jeg kom ikke så meget til de vidensskabsteoretiske forelæsninger eller hvad det nu hed :=)

Især fordi de andre temaer tages sådan ad hoc agtigt op, kastes lidt tilbage og smides væk igen.

Enig, jeg synes der kommer generelt (alt for) mange referencer og diskussioner op, men som ikke bliver fulgt op på! Og det er synd.

Men jeg synes stadigvæk, det er en god film, for jeg synes histories hovedlinier er interessante, og det er en god historie. Og så er det den actionfilm, hvor actionscenerne har kedet mig mindst.

Så kan man skyde mig ned som wise guy, og smart ass,

Jeg kalder dig bare "fagidiot" ;)
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
la0sla0sSkrevet 06/06-03 14:21 
Søster Salsa >
Jeg kalder dig bare "fagidiot" ;)

Fair nok.. håber bare ikke at studiekammeraterne ser det her.. så griner de vist af mig. I'm not the most dedicated student. :)
Hvad sker der?
JoachimMAJoachimMASkrevet 06/06-03 15:04, rettet 06/06-03 15:21 
Jeg kunne godt lide Reloaded. Hvorfor? Fordi jeg efterhånden var træt af at se komediekarateactionfilm, hvis man havde lyst til at se nogle prygl - her er Reloaded et tiltrængt friskt pust i genren, fordi action bliver vist fra en anden vinkel.
Jeg har aldrig redet med på hypebølgen, har faktisk slet ikke glædet mig til 2'eren, selvom jeg synes 1'eren var rigtig god. Det var faktisk næsten en tilfældighed at jeg så den i biografen her for en 3-4 dage siden. Jeg må sige at filmen overraskede mig meget positivt:
Jeg stod med åben mund i den 2½ time filmen varede, og kunne ikke tænke andet end wow. Den insitet som Reloaded ligger, er fantastisk. Man kan kalde det lommefilosofi, man kan kalde det en fastfood film - Jeg er fuldstændig ligeglad med hvor dyb filmen egentlig er, og om nu filosofien og historien er "fin" nok til anmeldere, vice versa. Det vigtigste er at jeg blev godt og grundigt underholdt, og det endda i 2½ time. Jeg er FULDSTÆNDIG ligeglad om det gengiver Sokrates's teorier om badebolden godt nok, det tæller, i min bog, ikke ned.
Man kan, på en måde, sammenligne det med mad: Jeg elsker f.eks. Pizza med en dejlig kold cola meget højt, men er det specielt kulinarisk? Nej. Smager det godt? Ja, for satan!
Reloaded er faktisk en film, jeg sagtens kan betale for at se endnu en gang i biografen, og det sker yderst sjældent.

I min bog, er filmen 6/6 stjerner værd.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
JesperJesperSkrevet 06/06-03 16:45 
Joachim M Andersen >
Jeg stod med åben mund i den 2½ time filmen varede, og kunne ikke tænke andet end wow.

! Har I ikke siddepladser i biograferne i KBH? Fuck så skal jeg sku aldrig ind og se en helaftensfilm overthere ;)

Joachim M Andersen >
Reloaded er faktisk en film, jeg sagtens kan betale for at se endnu en gang i biografen, og det sker yderst sjældent.

I min bog, er filmen 6/6 stjerner værd.

Jeg var inde og se filmen for anden gang i tirsdags, og det kan klart anbefales, for man får fat i lidt mere af historien så....
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/06-03 18:00 
SeventhSun >
Kung-Fu scenerne: booooooring!!!
Da Neo skulle kæmpe med de 100 Smiths sad jeg og ønskede jeg kunne spole frem.
Det blev først interessant da Neo fik jernstangen, at det blev lidt spændende, fordi man sad og tænkte på at det måtte gøre ondt.
I øvrigt kan jeg ikke være den eneste, der TYDELIGT kunne se, at flere af de Smiths, ikke var Smith, men en anden skuespiller.

Born2Play >
Jeg er den eneste der er en smule skuffet over action delen?
Granted, det var fede scener (De fedeste ever), men manglede alligevel et eller andet. Nogle gange følte jeg slet ikke, de ramte hinanden.

SeventhSun - Enig! :o)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 06/06-03 18:34, rettet 06/06-03 18:41 
SeventhSun >
I øvrigt kan jeg ikke være den eneste, der TYDELIGT kunne se, at flere af de Smiths, ikke var Smith, men en anden skuespiller.

Hmm jeg så et "bag kameraet med the matrix", hvor de fortalte, at de som de første nogensinde lavet en direkte kopi af en skuespiller (mr.smith) ind i den actionscene.

Jeg er (heller) ikke ekspert på film-tekniske områder, men jeg forstod det sådan, at det IKKE var en anden skuespiller, de havde brugt til disse scener. Og at det var et eller andet revolutionerende inden for det område.

Har jeg forstået det element "i bag kameraet om the matrix" forkert?

EDIT: ja jeg mener altså ikke, at de har klonet skuespilleren IRL... bare hvis nogen skulle misforstå.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
JesperJesperSkrevet 06/06-03 22:38 
Jeg så også et "Bag om kameraet" program om Reloaded. Såvidt jeg forstod det, er den første scene, hvor der er (jeg tror det er 8) Smith's der angriber ham, lavet med forskellige skuespillere. Derefter er de computeranimerede... men er ikke helt 100% på det, men mener det var sådan. Eller hvad Søster?
enfenenfenSkrevet 07/06-03 01:46 
Born2Play >
Og hvorfor bløder sentinels når de bliver skåret med sværd, men ikke når de bliver smækket rundt af en Neo med supermand styrke?

Sentinels bløder heller ikke, for de er robotter. Det er dem man ser udenfor The Matrix. Sentien programs er agenterne.

Det kunne være du skulle se filmene igen :)
What is the Matrix?
151 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig