X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360 FAQ


386 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 23/11-05 01:33, rettet 25/10-10 19:07 
Xbox 360 er på vej, og rækken af spørgsmål, som folk stiller i den forbindelse, er lang. Hvad er HD, som Microsoft hele tiden snakker om? Er den bagudkompatibel, og er der nogen grund til at købe Premium-pakken? Hvad skal et TV kunne for at udnytte Xbox 360 fuldt ud? I det følgende forsøger jeg at besvare de mest typiske spørgsmål.

-------------------------------
HVAD ER "HD"?
-HD står for "high definition", som er billedsignaler i en højere opløsning, end det vi kender fra almindelige TV-signaler og DVD. Du kender det allerede fra din computer, hvor du sikkert kører i en opløsning på 1024x768 eller højere. DVD og konsoller er kun på 720x480 (NTSC-USA/Japan) og 720x576 (PAL-EU).

HDTV, som bruges i USA og Japan, er på enten 1280x720 (progressive scan) eller 1920x1080 (interlaced). De to standarder kaldes for 1080i og 720p i daglig tale. Nogle enkelte Xbox 1-spil kan også køre HD-opløsninger, men kun på NTSC- eller moddede PAL-maskiner. På Xbox 360 vil alle spil ifølge Microsoft køre minimum 720p.

I løbet af de næste fem år vil HDTV-udsendelser bliver udbredt i Europa og efterspørgslen (og dermed priserne) på HD-displays falde markant.

-------------------------------
SKAL MAN HAVE ET HD-DISPLAY FOR AT BRUGE XBOX 360?
-Nej. Selvom spillene er lavet til at køre HD, vil konsollen konvertere HD-billedet til almindelige TVs opløsning, hvis du vælger det.

-------------------------------
VIL JEG OVERHOVEDET FÅ NOGET UD AF XBOX 360 PÅ ET ALMINDELIGT TV?
-Ja. Tænk på Sega Saturn, PS2 og Xbox. Sammenligner man grafikken i spillene, der udkom til dem, er der ingen tvivl om, at jo kraftigere hardwaren var, jo flottere grafik kunne udviklerne få ud af den. Alligevel kører alle disse konsoller i præcis samme opløsning i alle spil. 480i (NTSC) eller 576i (PAL).

Xbox 360 vil kunne rendere flere objekter og figurer på skærmen samtidigt, have bedre lyseffekter, figurer med flere polygoner, større spilområder. Alle disse forbedringer vil være til stede, uanset hvilket display man bruger. Man kan så sige, at forbedringerne vil være endnu mere tydelige, når man kører i en højere opløsning fordi alting vil virke skarpere og klarere.

HD vil visuelt medføre, at kanter vil se mere lige ud, cirkler vil virke rundere, og små objekter vil virke mere detaljerede. Ting på lang afstand i spil vil være nemmere at se. Et bilspil som Burnout 3 vil for eksempel være langt nemmere at spille i en HD-version, da man tidligere vil kunne se den modkørende trafik.

Test det eventuelt i et PC-spil. Kør spillet i 640x480 og sæt derefter opløsningen op til 1024x768 (eller højere). Forskellen mellem et almindeligt TV billede og et HD billede vil faktisk være endnu større, da 640x480 (progressive) på en monitor ser væsentligt bedre ud end 640x480 (interlaced) på et TV på grund af kvalitetsforskellen mellem interlaced og progressive.

På et almindeligt fjernsyn vil du få mest ud af billedet, hvis du køber et RGB-scartkabel til Xbox 360'eren. Dit TV skal dog have en RGB-kompatibel scartindgang. Tjek eventuelt din manual eller menuerne, hvis du er i tvivl. RGB giver dog kun gode farver og skarphed - opløsningen bliver ikke højere end 576i.

Scartadapteren, der følger med begge udgaver af Xbox 360, har intet med RGB at gøre. Det er blot en stikomformer, der modtager composite + stereolyd og videresender composite + stereolyd.

-------------------------------
HVAD SKAL JEG HAVE FOR AT UDNYTTE SPILLENE FULDT UD?
-Et display med en native opløsning på mindst 1280x720. Med "Native HD" menes der, at opløsningen på displayet skal være HD. Det er ikke nok, at den er "HD-kompatibel". Man kan sagtens finde mange displays med en opløsning på 480 linier, som accepterer HD-signaler. De vil så skalere HD-billedet ned til 480 linier. Den øgede opløsning i signalet udnyttes altså slet ikke.

Ifølge Microsoft vil alle spil som standard kunne køre 1280x720. Det optimale vil altså være et display med en opløsning på 1280x720, da der så ikke vil finde nogen skalering sted (og dermed tab af billedkvalitet). Blandt HD plasmaskærme er den opløsning, man ser oftest, 1366x768. Det er ikke helt det samme, men tæt nok på til at skaleringen er uden betydning. Rene 720p displays er nemmest at finde indenfor LCD skærme. Specielt blandt projektorer er der god mulighed for at finde fremragende 720p-modeller til ganske gode priser.

Har man et display med en af følgende opløsninger, vil Xbox 360 kunne skalere 720p-billedet til dem:

Component-kabel:
-480i/480p (kun spil, DVD-film kører 576p)
-576i
-720p
-1080i
-1080p

VGA:
-640x480p
-852x480p
-1024x768p
-1280x720p
-1280x768p
-1280x1024p
-1366x768p

Et billigt alternativ til HDTV og projektorer, som kan udnyttes af de fleste, er en ganske almindelig computermonitor. Hvis ens monitor har en vertikal opløsning på eller højere end 720 linier, så er chancen for at skærmen kan vise 720p ret høj. En skærm med 1024x768 eller 1280x1024 vil derfor sandsynligvis kunne vise 720p fra en Xbox 360, hvis man køber VGA-kablet. Er monitoren i 4:3 format (dvs. ikke-widescreen), så vil der dog være sorte barrer for oven og for neden, da 720p er en widescreen-opløsning.

Selvom et 1024x768-display ikke udnytter 1280x720-opløsningen fuldt ud, så vil det stadig se væsentligt bedre ud end almindelig PAL/NTSC-opløsning. Selv 640x480 vil se bedre ud end på et almindeligt TV, da farveseparationen, skarpheden og stabiliteten i billedet er væsentligt bedre. Screenshots på nettet ser for eksempel meget bedre ud, end det du ser på dit almindelige TV, på trods af at opløsningen er den samme. Med VGA-kablet sluttet til en monitor vil 640x480 se lige så godt ud som de knivskarpe screenshots, du finder i anmeldelser.

-------------------------------
HVORDAN VED JEG OM MIT TV ER HD?
-Hvis du er i tvivl, er svaret sikkert nej. Et HD-display koster væsentligt mere end et almindeligt TV. Tjek eventuelt manualen og led efter udtryk som "native resolution 1280x720/1920x1080". Er du stadig i tvivl, kan indgangene bagpå lede dig på vej. Hvis du hverken har component, VGA, DVI eller HDMI, så er det ikke et HD display, da det er de eneste forbindelser, man bruger til HD. Har du en af de indgange, er det dog ikke ensbetydende med, at displayets native opløsning er HD. Det nemmeste er at finde din model på producentens hjemmeside og kigge på specifikationerne.

-------------------------------
HVAD SKAL ET HD-DISPLAY HAVE AF INDGANGE?
-For at kunne vise et HD-signal fra en Xbox 360 skal ens HD display have enten en component (tre phono plugs, rød/grøn/blå) eller VGA-indgang (et stik med 15 pins). Hvis displayet har en DVI-indgang af typen DVI-I (analog/digital) eller DVI-A (analog), så kan den med et adapterstik også bruges med VGA-kablet, da begge er analoge. DVI-D (digital) og HDMI (digital) er dog ikke kompatible med VGA.

I skrivende stund har Microsoft ikke meldt klart ud, om der senere vil komme et DVI/HDMI-kabel, eller om Xbox 360ens output overhovedet understøtter det. Det gør det sandsynligvis ikke. Hvis du planlægger at købe et HD-display, vil DVI/HDMI dog stadig være et must, da de kommende HD-filmafspillere (Blu-ray/HD-DVD) forventes kun at outputte HD via HDMI. De kommer på markedet i løbet af næste år.

Der findes i øvrigt HD-displays, hvor component-indgangen ikke accepterer HD-signaler. Tjek derfor specifikationerne før du køber.

Componentkablet følger med Premium pakken. VGA-kablet skal købes separat. Composite (følger med begge), s-video og RGB-scart understøtter ikke HD.

-------------------------------
VIL JEG KUNNE BRUGE MIT GAMLE XBOX 1 COMPOSIT/S-VIDEO/SCART-RGB/COMPONENT/VGA-KABEL MED XBOX 360?
-Nej. AV-terminalen bagpå Xbox 360 har en anden form, så det er ikke muligt, medmindre nogen laver en adapter. Med core-pakken følger et composite kabel. Med Premium-pakken følger et multikabel med både component og composite.

Vil Jeg kunne bruge mine gamle controllers?
-Nej

Jeg brugte en ekstern VGA box til min Xbox 1, som konverterede tilsluttede progressive component-kilder til progressive VGA. Kan den bruges til Xbox 360?
-Ja. Hvis du slutter component-kablet til den, burde det stadig virke.

-------------------------------
HVORDAN FÅR JEG DOLBY DIGITAL 5.1-SURROUNDLYD UD AF EN XBOX 360?
-Alle videokablerne til Xbox 360 (muligvis undtagen composite) vil have en optisk udgang i roden af stikket. Du tilslutter blot det optiske kabel, du brugte til din Xbox 1 eller et nyt, hvis din reciever har mere end én optisk indgang. Optiske kabler kaldes også nogle gange for toslink.

HVORDAN FÅR JEG STEREOLYD TIL MIT STEREOANLÆG ELLER COMPUTERHØJTALERE?
-Både composite, S-video, component og VGA-kablet har separate phono stereo-forbindelser. De kan enten sluttes til et TV eller et anlæg med stereophono-indgange (rød/hvid). Computerhøjtalere har som regel ikke phono-indgange, men benytter typisk en line-indgang også kendt som et minijack-stik. Med til VGA-kablet følger der en stereophono->line-adapter. Via den kan man altså slutte lyden til PC-højtalere eller minianlæg, som ikke har phono-indgange.

Det officielle RGB-scartkabel har ikke separate phono stereolydudgange (kun optisk). Medmindre dit TV har phono-lydudgange (tjek manualen) kan du altså ikke slutte maskinen til stereoanlægget på andre måder end via optisk. Tredjeparts RGB-scartkabler, f.eks. det fra Joytech, har imidlertid separate phonolydudgange (nogen har også s-video).

Hvis du kører din scartforbindelse gennem en switchbox, som har separate lydudgange, kan du selvfølgelig slutte den til anlægget derfra.
-------------------------------
VIL MIT XBOX 1 LIVE-ABONNEMENT VIRKE PÅ EN XBOX 360?
-Ja. Når Xbox 360 launcher vil Live deles op i to dele, Silver og Gold. Silver er gratis for alle ejere af konsollen og tillader content download, demo download og den slags. Gold indeholder det samme som Silver og tilføjer online play. Alle almindelige Xbox Live-abonnenter bliver automatisk Gold-medlemmer ved launch.

-------------------------------
KAN XBOX 360 KØRE XBOX 1-SPIL?
-Delvist. Bagudkompatibiliteten fungerer via en emulator, som indeholder profiler fra alle de spil, der pt. understøttes af den. Hvis du sætter et Xbox 1-spil i maskinen, som din udgave af emulatoren ikke understøtter, vil den automatisk gå på Live og hente den nyeste udgave. Folk uden Live vil kunne hente emulatoren på Microsofts hjemmeside og brænde den på en CD. Det vil også være muligt at få tilsendt en CD mod betaling af fragtomkostninger. Sandsynligvis vil diverse spilmagasiner have emulatoren på deres CD'er på et tidspunkt.

I skrivende stund understøttes over 150 PAL titler af emulatoren. Flere vil løbende blive føjet til listen:
http://www.xbox.com/en-GB/games/backwardcompatibilitygameslist.htm

Den emulator, der ligger på harddisken, når man køber den, understøtter kun Halo 1 og 2. Resten af titlerne på listen vil altså kun virke, hvis du opdaterer emulatoren.

Nogen titler er lettere for Microsoft at certificere end andre, hvilket er grunden til, at en del toptitler er fraværende mens nogen lavprofiltitler er på listen.

Alle Xbox 1-spil vil se en smule bedre ud på en Xbox 360. De vil få påført antialaising, hvilket vil mindske jaggies ved linier, kanter og cirkler. De vil også kunne opskaleres til 720p og 1080i. Det vil primært være en fordel, hvis man har et display, der ikke er særligt godt til selv at opskalere lavopløsningsmateriale.

Alle Xbox 1-titler på listen vil næppe køre 100% fejlfrit fra dag et. Sandsynligvis vil flere af spillene køre bedre efterhånden som nye udgaver af emulatoren bliver tilgængelige.

----------------------------
KAN XBOX 360 AFSPILLE FILM PÅ HD-DVD eller Blu-ray-skiver?
-Nej. Ligesom Xbox 1 og PS2, har Xbox 360 et almindeligt DVD-drev. DVD-skiver kan max være på 9 gigabyte. Xbox 360 er dog i stand til at afspille .wmv-filer i HD opløsning. Nogen DVD-film (under 20) er udkommet med en ekstra skive i DVD-ROM format, hvorpå der er en .wmv-udgave af filmen i HD-opløsning. Disse er beregnet til at køre på en computer, men vil sandsynligvis også kunne køres på en Xbox 360.

Det er dog endnu usikkert om Xbox 360 tillader at man lægger videofiler ned på harddisken (bortset fra Live-downloads) eller om det udelukkende er via streaming fra en PC med Windows Media Extender.
-Note: Det er ikke muligt manuelt at lægge mediefiler ned på HDD'en. Der kan streames eller rippes - intet andet (udover Live).

-------------------------------
JEG ER LIGEGLAD MED COMPONENT-KABLET. ER DER NOGEN GRUND TIL AT KØBE PREMIUM-PAKKEN MED HARDDISKEN?
-I høj grad. Uden harddisken vil du ikke kunne gøre følgende:
--Køre Xbox 1-spil.
--Have hjemmelavede soundtracks i spil.
--Downloade ekstra baner til spil over Live.
--Downloade demoer og trailere over Live.
--Køre mediefiler (musik, video, billeder) fra harddisken (64MB memorycard løber hurtigt tør for plads).
--Køre visse spil optimalt. Oblivion vil for eksempel have kortere loadetider med harddisken. Det er ikke utænkeligt, at det også vil være tilfældet i flere andre spil.

Med premium pakken får du også en trådløs controller, en fjernbetjening, et headset og componentkablet.

Desuden så vil du være nødt til at købe et memorycard til Xbox 360 Core for at gemme dine spil. Premium behøver ikke memorycard, da den gemmer spillene på harddisken. I Danmark koster Core 2400 kroner og Premium koster 3200 kroner. Memorycardet koster 300 kroner. Den reelle prisforskel mellem de to udgaver er altså 500 kroner.

Core + memorycard = 2700 kroner
Core + HDD = 3200 kroner
Premium (inkl. HDD) = 3200 kroner

Da harddisken koster 800 kroner løst, er der altså intet sparet ved at købe core + harddisk, selvom man er ligeglad med trådløs controller, headset, fjernbetjening og component-kabel.
---------------------------------

KAN DEN AFSPILLE DVD-FILM FRA ANDRE REGIONER END R2?
-Nej. NTSC R2 film vil også blive konverteret til 576i/576p (PAL), når man bruger component-kablet. Det gælder også opdateringsfrekvensen, som vil blive konverteret fra 60hz til 50hz. Det betyder desværre, at alle R2 NTSC-film (fra Japan f.eks.) vil hakke konstant. VGA kablet kører imidlertid 480p i 60hz, hvor R2 PAL-filmene til gengæld hakker.

*Update*: Efter en update via Live vil det nu være muligt at opskalere DVD-film til alle VGA-kablets opløsninger. DVD-film kan med andre ord opskaleres til f.eks. 720p via VGA.



Håber ovenstående kan bruges til noget.
KilroyKilroySkrevet 23/11-05 07:44 
Godt arbejde! Jeg sad faktisk og spekulerede over det med VGA.
Kilroy Was Here
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/11-05 08:49 
Det er fandme benhårdt. Godt gået!
ChronoChronoSkrevet 23/11-05 09:47 
Alle der overvejer at købe en Xbox 360 bør læse det her. Jeg lærte en del og fik svar på mange usikkerheder omkring skærmkøb. Godt arbejde!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 23/11-05 10:54 
Jeg har et spørgsmål:

Min kæreste er i USA indtil på mandag, og jeg kom til at se filmen for PGR3 og blev lidt lysten.

Er det helt hul i hovedet at bede hende om at tage et system med hjem? Hvor mange problemer vil det f.eks. give mig mht. regionslåsning på spil og DVD'er og hvor stor er chancen for at strømforsyningen virker på 220V uden konverter?

Jeg kommer sandsynligvis ikke til at gøre det, men blev pludselig lidt "next-gen-gejl" ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 23/11-05 11:10 
Jeg tror hverken spil eller film fra vores region vil kunne afspilles på en US Xbox 360.

Strømforsyningen kører kun 200-240 volt. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 23/11-05 11:12, rettet 23/11-05 13:17 
Til dRxl:

Det er kun lidt hul i hovedet IMO :)

Jeg ville nok droppe en import maskine og købe en PAL i stedet - du sparer lidt penge og får maskinen 3-4 dage før, men ikke bøvlet og ulemperne værd.
fumfumSkrevet 23/11-05 11:13 
Det er vel mest et prisspørgsmål. Den kommer vel snart i DK?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
dRxLdRxLSkrevet 23/11-05 11:14 
Det med strømforsyningen forstod jeg ikke. De kører da stadig 110V i USA?

Så en amerikansk strømforsyning kan køre 110V. Men kan den også klare 220?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 23/11-05 11:20 
Du har brug for en konverter dRxL. Og en STOR en. Xbox 360 trækker op til ca 250 watt. Eller en PAL strømforsyning (som nok ikke lige er til at få fat i).
SøgAArdSøgAArdSkrevet 23/11-05 12:52 
Kudos to you jmog!
Home is where the hardware is..
dRxLdRxLSkrevet 23/11-05 13:11 
3of19>
Xbox 360 trækker op til ca 250 watt.

Jesus, det bliver jo ligesom at have en toaster stående tændt i stuen... ;-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/11-05 13:28 
men det varmer!
HeroldHeroldSkrevet 23/11-05 13:33 
dRxL>
Det med strømforsyningen forstod jeg ikke. De kører da stadig 110V i USA?

Ja, jeg var lidt hurtig :) Den europæiske kører kun 220V, hvilket gør sandsynligheden for at den amerikanske sluger fra 110-220 meget lav. Det er ihvertfald ikke den samme.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JmogJmogSkrevet 23/11-05 20:50, rettet 23/11-05 20:54 
dRxL>
Er det helt hul i hovedet at bede hende om at tage et system med hjem?

Chancen for at blive taget i tolden er nok ikke specielt stor, hvis den ikke er håndbagage, men sker det, så bliver det væsentligt dyrere end at købe den herhjemme.

Hvor mange problemer vil det f.eks. give mig mht. regionslåsning på spil og DVD'er

Du vil hundrede procent sikkert ikke kunne afspille R2-film og PAL-spil. Hollywood ville falde over Microsoft som et læs mursten, hvis den var regionsfri. Langt de fleste af distributørerne er ikke interesserede i regionsfrie spil. EA ville nægte at udgive spil til den, hvis de ikke kunne regionskode dem. Det er rigeligt grund til at bevare status quo.

Visse titler, f.eks. dem MS selv udgiver, vil sikkert være regionsfrie, da de var det på Xbox 1.

og hvor stor er chancen for at strømforsyningen virker på 220V uden konverter?

Den medfølgende eksterne strømforsyning vil næppe virke herhjemme. Hvis du kan få fat i en separat Xbox 360 strømforsyning (eller en med samme specs), vil den sandsynligvis virke. Det kunne dog være lige så dyrt som en eventuel stepdown converter.

Jeg kommer sandsynligvis ikke til at gøre det, men blev pludselig lidt "next-gen-gejl" ;-)

Se på den lyse side. I månederne efter launch vil det sikkert være nemt at finde brugte PAL-titler til priser der er mere rimelige end dem i forretningerne. Dem ville du ikke kunne købe til en NTSC-maskine.


Og så siger jeg da mange tak for alle de rosende ord :-)
JmogJmogSkrevet 24/11-05 08:02 
Dagens spøjse Xbox 360-faktum nummer 17: Konsollerne rasler, hvis man ryster dem. Det er ikke fordi, at noget er gået løs/i stykker inden i. Xbox 360 har en indbygget sensor, som justerer controllerindikatoren på fronten, alt efter om konsollen står vandret eller lodret. Det er den, der rasler.
BeanoBeanoSkrevet 24/11-05 08:59 
Jmog>
Dagens spøjse Xbox 360-faktum nummer 17: Konsollerne rasler, hvis man ryster dem.

Da også noget underligt noget af gøre...

"Min GameCube kommer med bobler når jeg putter den i badekarret" ;)
WehnerWehnerSkrevet 28/11-05 17:46 
Nå, Lasse-teknisk-n00b har lige et par spørgsmål, der måske kan tilføjes faq'en. I forbindelse med VGA-kablet:

Når man slår sin Xbox360 til sin monitor med VGA-kablet, så kommer der jo i første omgang ikke noget lyd ud. Hvad gør man så typisk? Skal den sluttes til et anlæg med forstærker, eller kan PC-højttalere bruges? Hvilke kabler/stik skal man bruge? Dur hovedtelefoner?

Ellers god læsning jmog.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/11-05 18:10, rettet 28/11-05 18:15 
Der er RCA-output + optisk udgang på VGA-kablet.

http://www.monclick.it/img_consumabili/VGABIG.jpg
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JloweJloweSkrevet 28/11-05 18:51 
Kan man bruge sine gamle xbox controllere på den nye 360? Og er der stadig 4 porte i maskinen til controllere?
Jeg har stadig til gode at se en "live" :-)
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
BeanoBeanoSkrevet 28/11-05 19:05, rettet 28/11-05 19:05 
Nej, du kan ikke bruge de gamle Xbox controllere på Xbox 360.

Xbox 360 har tre USB porte.
HeroldHeroldSkrevet 28/11-05 19:15 
To front, og én bag :) En trådløs controller og et Play & Charge kit er en god investering. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 28/11-05 19:51 
Beano>
Xbox 360 har tre USB porte.

I Terorien.. så burde man kunne sætte en usb hub på...
2 tråd controller.. og en ipod og en psp.. ;-)
det får vi at se på fredag.. om det nu også nu kan lade sig gøre..
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/11-05 21:06 
Hvordan er det nu med de der Play & Charge ting? Følger der en med når man køber premium pakken, eller skal man købe den løst? Det kan da vel ikke være rigtigt at controllern ikke kan få strøm uden?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 28/11-05 21:16 
Det gør der ikke. Du skal bruge 2 AA batterier. Et Play & Charge-kit koster 159 kroner i GAME - det kan ikke betale sig at lade være.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/11-05 21:27 
Den koster 200 i EB games :/ Men måske kan jeg få pris garanti. Hvis den virker med alm. batterier så venter jeg lidt med at købe sådan en oplader.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 28/11-05 21:40 
Hmmm... Jeg har lige siddet og sammenlignet play.coms priser med de danske vejledende. Der er godt nok en del at spare på alt tilbehøret. Det kommer hurtigt til at løbe op med controllers, headset, kabler...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/11-05 21:59 
EB har også lagt 100 kr. til harddiskens pris... Bastards!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 28/11-05 23:17 
'Unofficial 360 USB Compatibility List!':
http://forums.xbox.com/ShowPost.aspx?PageIndex=4&PostID=609954#609954

Nyeste update - Første indlæg opdateres desværre ikke, så man må lede lidt i tråden:
Worked:
Antec Notebook Cooler
Apple Keyboard (w/ Built in USB Hub)
Belkin 64mb USB Flash Drive
BUSlink USB 2.0 Disk On The Go/Lite (20GB and 40GB external)
Cannon Powershot A70
Creative Muvo 1GB MP3 player
Creative Zen MP3 Player (w/ firmware upgrade from creative.com)
Creative Zen Micro MP3 Player (w/ firmware upgrade from creative.com)
Dell 256mb Memory Key (thumb drive)
Flexiglow 8 Color USB mouse pad
Fuji Digital Camera
Generic 256 MB USB Pen Drive
Hitachi Micro Drive 6GB (via CFII reader)
HP Photosmart 735 Digital Camera
Iomega 60 GB USB Hard Drive
iPaq rx3115
iPod (all) - AAC patch from the Marketplace is needed for iTunes.
iPod Nano - AAC patch from the Marketplace is needed for iTunes.
iPod Shuffle - AAC patch from the Marketplace is needed for iTunes.
iPod Video 5th Generation (Doesn't stream video, WILL work for audio and picture)
iRiver H-10
iRiver ihp-120
iRiver PMP-120
Pocketec (External USB) 40 GB Drive (Formatted in fat32 and 32gigs or smaller)
Keyboard - Basic USB
Kodak CX7430
Lexar Flash Jumpdrive (Should work for most sizes if not all)
Logitech Elite keyboard
Memorex 1GB Memory Stick
MS Natural Pro keyboard
Motorola M500 5G MP3 Player
Original Xbox Wireless adapter (MN-740)
Nikon Coolpix 2200 Digital Camera
Rio Carbon 5GB
SanDisk Cruzer 256 mb Mini USB Drive
SanDisk ImageMate 12-in-1 Reader/Writer
Sony DSC-F707 Digital Camera
Sony (Playstation Portable) PSP
Soyo 20 GB Cigar drive
Targus Notebook Chill Pad
USB Hub (4-way-connector has been tested)
Visual Land VL-340 1GB MP3 player / USB Thumb drive
Vivitar ViviCAM 3710
VuPoint MSX400 Digital Camera

Didn't Work:
Audiovox SMT5600 Windows Smartphone 2003
Belkin 802.11b usb adapter
Bluetooth USB dongle
Cannon Digital Camera Power Shot S230
Dell Digital Jukebox 15 gig MP3 Player
D-link 802.11g USB Wireless adapter
iClick pro5x Cam
iRiver IFP-895
Linksys - 2.4 ghz 802.11b USB adapter
Logitech Driving force pro steering wheel
Maxtor External HD USB
Microsoft Optical Mouse Blue USB
Microsoft MN-510 V1 Wireless Ethernet Adapter
Original Xbox Action Replay USB
Original Xbox Controller with USB adapter
Palm Treo 600 PDA / Phone
Targus Wireless Optical Notebook Mouse - pawm10
3of193of19Skrevet 28/11-05 23:43 
GrillBillerDK>
Beano>
Xbox 360 har tre USB porte.

I Terorien.. så burde man kunne sætte en usb hub på...
2 tråd controller.. og en ipod og en psp.. ;-)
det får vi at se på fredag.. om det nu også nu kan lade sig gøre..

Ikke kun i teorien. Boris Schneider nævnte at man godt kan det på sin blog dreisechzig.net.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/11-05 00:20 
Nu kan jeg se at der er et par Keyboards i den liste jaes nævner. Hvad kan man bruge dem til? Det ville da være rigtig rart hvis man slap for at rename soundtracks med sin controller :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 29/11-05 09:05, rettet 29/11-05 09:07 
Wehner>
Når man slår sin Xbox360 til sin monitor med VGA-kablet, så kommer der jo i første omgang ikke noget lyd ud. Hvad gør man så typisk? Skal den sluttes til et anlæg med forstærker, eller kan PC-højttalere bruges? Hvilke kabler/stik skal man bruge? Dur hovedtelefoner?

VGA-kablet har ganske rigtigt phono stereolydkabler, som kan sluttes til en forstærker. Der skulle også følge en phono->line-adapter med i VGA-pakken. Line (aka "mini-jack") er det samme, som du indsætter i en typisk computerhøjtaler fra dit lydkort.

Hovedtelefoner har brug for en forstærker af en slags, så selv med en hun-til-hun lineadapter, vil du stadig ikke få lyd. Hvis dine PC-højtalere har indbygget forstærker (og det har næsten alle), så kan du dog godt slutte høretelefoner til dem på fronten og VGA-kablets lyd via line bagpå.
JmogJmogSkrevet 29/11-05 09:20, rettet 29/11-05 09:24 
Føjede nedenstående til FAQ'en:

-----------------------
HVORDAN FÅR JEG STEREOLYD TIL MIT STEREOANLÆG ELLER COMPUTERHØJTALERE?
-Både composite, S-video, component og VGA-kablet har separate phono stereo-forbindelser. De kan enten sluttes til et TV eller et anlæg med stereophono-indgange (rød/hvid). Computerhøjtalere har som regel ikke phono-indgange, men benytter typisk en line-indgang også kendt som et minijack-stik. Med til VGA-kablet følger der en stereophono->line-adapter. Via den kan man altså slutte lyden til PC-højtalere eller minianlæg, som ikke har phono-indgange.

Det officielle RGB-scartkabel har ikke separate phono stereolydudgange (kun optisk). Medmindre dit TV har phono-lydudgange (tjek manualen) kan du altså ikke slutte maskinen til stereoanlægget på andre måder end via optisk. Tredjeparts RGB-scartkabler, f.eks. det fra Joytech, har imidlertid separate phonolydudgange (nogen har også s-video).

Hvis du kører din scartforbindelse gennem en switchbox, som har separate lydudgange, kan du selvfølgelig slutte den til anlægget derfra.
dRxLdRxLSkrevet 29/11-05 11:55 
Jmog>

Hovedtelefoner har brug for en forstærker af en slags, så selv med en hun-til-hun lineadapter, vil du stadig ikke få lyd.

Huh?

Måske misforstår jeg hvad du skriver, men jeg synes da netop at line-out ofte passer i lydstyrke til et par høretelefoner. Det eneste problem jeg har haft af den slags var line-out fra dreamcastens VGA boks som var for kraftig til at man kunne holde ud at smide den direkte i et par hørebøffer.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 29/11-05 12:45 
Nåja, det har du selvfølgelig ret i. Xbox 360'en laver selvfølgelig noget forstærkning selv. Men det vil vel ikke være muligt at regulere lydstyrken, så man er på herrens mark, hvis det ikker er højt nok. Eller for højt.
JloweJloweSkrevet 29/11-05 18:52 
Beano>
Nej, du kan ikke bruge de gamle Xbox controllere på Xbox 360.

Xbox 360 har tre USB porte.

æv, så er det slut med 4-player split-screen
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 29/11-05 18:59 
Jlowe>
æv, så er det slut med 4-player split-screen

næ..
4 trådøse... eller
3 med tråd 1 uden...
eller
2 med tråd 2 uden...
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
3of193of19Skrevet 29/11-05 19:48 
Eller USB Hub -> 4 Controllere.
JloweJloweSkrevet 29/11-05 20:30 
Nå okay, nu er jeg med. Der skal ikke sidde noget i usb porten for at køre de trådløse. Så er jeg mere rolig :-)
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 29/11-05 23:21 
Jeg er lidt forvirret mht. 360 controlleren med ledning. Findes der virkelig to varianter, hvoraf den ene kun kan bruges til Xbox 360 og den anden udelukkende til PC? Eller er der tale om én variant, der kan begge dele?
(...)
BeanoBeanoSkrevet 30/11-05 00:18 
Den med ledningen/USB kan bruges på PC og på Xbox 360. Den uden ledning kan kun bruge med Xbox 360.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 30/11-05 17:38 
OK. Gamebits gav bare udtryk for noget andet i en mail jeg fik fra dem og som man kan se, så har de to forskellige controllere i deres shop. Men de er så åbenbart galt på den.
(...)
JmogJmogSkrevet 30/11-05 18:25 
Hmm, men udkom der ikke et decideret PC-gamepad i Xbox 360-design et par måneder før launch? Det synes jeg ellers jeg kan huske noget om.
BeanoBeanoSkrevet 30/11-05 18:40, rettet 30/11-05 18:53 
Så vidt jeg ved, findes Xbox 360 lednings-controlleren i to pakker : en henvendt til Xbox 360 ejere og en til PC ejere og som indeholder en CD med drivers til Windows.

Selve controlleren er helt den samme, forskellen er pakningen og Cd'en.

Edit: Gamebits har begge lednings udgaver/pakker udover den wireless.
JmogJmogSkrevet 02/12-05 16:19, rettet 02/12-05 16:28 
Jeg har lige opdateret FAQ'en med nedenstående punkt:

---------------------
KAN DEN AFSPILLE DVD-FILM FRA ANDRE REGIONER END R2?
-Nej. NTSC R2 film vil også blive konverteret til 576i/576p (PAL). Det gælder også opdateringsfrekvensen, som vil blive konverteret fra 60hz til 50hz. Det betyder desværre, at alle R2 NTSC-film (fra Japan f.eks.) vil hakke konstant. Det samme var gældende med den gamle Xbox.
----------------------

I PAL-maskinens systemmenu kan man med componentkablet tilsluttet vælge 480p, 720p og 1080i. 480p er imidlertid kun gældende for spil, da film automatisk vil blive konverteret til 576p/i (progressive/interlaced PAL).

Jeg har testet, at spillene kan køre i 480p. Da 576p ikke er muligt i spil, har jeg fjernet punktet fra "opløsninger 720p kan skaleres til".
JmogJmogSkrevet 08/12-05 02:22 
En lille opdatering. Det er faktisk muligt at køre NTSC-film i 480p@60hz via VGA-kablet.
CoreCoreSkrevet 15/12-05 22:37, rettet 15/12-05 23:06 
Er der nogen der har forsøgt sig med Live-abbonement på begge typer Xbox?

Nu står jeg på nippet til at springe på 360'eren, men det eneste der fænger mig online lige nu er Battlefield 2.

BF2 kan ikke køre på 360'eren. Jeg vil meget gerne online med den også, men ikke på bekostning af BF2 (og Far Cry).

Skal jeg nu til at have to Live-abonnementer, eller kan jeg registrere begge Xboxe på det samme abonnement?

Jeg er først for nylig kommet på Live, så jeg er ikke 100% inde i det, men min egen teori lød lidt på at, det kunne være at man kunne sætte en switch i mellem de to Xboxe, og forbinde med nettet, og på den måde skifte imellem de to maskiner. Jeg kan godt selv høre at lyder usandsynligt, men i teorien burde man vel kunne.

Et andet Live-spørgsmål.
Jeg ved at man kan overføre sit nuværende Live-abonnement til et Gold-abonnement, men gælder dette også hvis det er et helt nyoprettet?

Nu har Fona eksempelvis startpakken med et års abonnement til 300 kr, så det er jo egentlig biligt sluppet hvis jeg bare kan oprette det, og bagefter overføre det.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 15/12-05 23:29 
Tak Jmog. Jeg snuppede en core idag. Ved godt det er dyrere i længden...Men jeg måtte eje én :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
WehnerWehnerSkrevet 15/12-05 23:37 
Core>
Er der nogen der har forsøgt sig med Live-abbonement på begge typer Xbox?

...

Skal jeg nu til at have to Live-abonnementer, eller kan jeg registrere begge Xboxe på det samme abonnement?


Man benytter bare samme account - ingen problem.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 18/12-05 06:30, rettet 18/12-05 10:47 
Wehner>
Man benytter bare samme account - ingen problem.

Supercool. Den er allerede oprettet. Hvad så med "gamle årspakker". Jeg går jo stadig med den her i tankerne:

Core>
Nu har Fona eksempelvis startpakken med et års abonnement til 300 kr, så det er jo egentlig biligt sluppet hvis jeg bare kan oprette det, og bagefter overføre det.

Er det lavet så man stadig kan bruge de "gamle pakker" til at forlænge med et år yderligere, eller skulle jeg have gjort det før jeg ændrede kontoen til en gold-account?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
386 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig