X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360 FAQ


Svar
JmogJmogSkrevet 23/11-05 01:33, rettet 25/10-10 19:07 
Xbox 360 er på vej, og rækken af spørgsmål, som folk stiller i den forbindelse, er lang. Hvad er HD, som Microsoft hele tiden snakker om? Er den bagudkompatibel, og er der nogen grund til at købe Premium-pakken? Hvad skal et TV kunne for at udnytte Xbox 360 fuldt ud? I det følgende forsøger jeg at besvare de mest typiske spørgsmål.

-------------------------------
HVAD ER "... Se hele indlægget
386 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 26/07-10 20:23 
Core>
Greaseball>
Min gamle MP3 afspiller stod af for nogen tid siden og jeg kan godt lide at bruge min egen musik i nogen spil.

Det kan jeg også, men hvorfor så ikke bare rippe cd'erne ind på Xboxens HD?



Fordi det meste af min music er MP3 filer ^^)

Og gider ikke fylde min harddisk for meget op med musik. Havde over 16GB af musik på min MP3 afspiller.

Men har dog lavet en disk med nogen OutRun remix nr som jeg har lagt på HDD.
CoreCoreSkrevet 26/07-10 21:46 
Ellers er det meget nemt at etablere netværk mellem PC og Xbox, så kan du streame alle dine mp3-filer den vej fra.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
GreaseballGreaseballSkrevet 26/07-10 22:24 
Den har jeg prøvet... men min PC(XP Media Ed) nægter at samarbejde. Kan godt får media player til at virker på Xbox'en. Men ikke stream music gennem den. Eller noget andet.
CoreCoreSkrevet 26/07-10 22:39 
Det kan du troubleshoote på hjemmesiden. Men mon ikke det er et spørgsmål om at aktivere deling på de rigtige mapper på PC'en?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 19/08-10 14:26 
Nu er den da vist helt gal!!!!!

Jeg har af gode grunden været nødt til at lave mig en ny hotmail-konto da jeg simpelthen blev spammet så vildt på min gamle helt fra 1998 ;-) Nu har jeg så lavet mig en ny hotmail. Den anden konto var tilknyttet mit XBOX360 konto. Hvordan får jeg skiftet/tilknyttet min XBOX360 konto til min nye hotmailkonto? Jeg har forsøgt at prøve det i account mangement men kan ikke helt rigtig finde ud af hvad jeg skal gøre?

Please hjælp mig!
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 19/08-10 14:48, rettet 19/08-10 14:56 
1) Log på her (link) med din gamle konto og passwd.
2) Du får nu ca. denne side:

Windows Live ID: XXX@hotmail.com Skift
Entydigt id: xxxxxx
Navn: YYY Skift
Registreret siden: 5. november 2003
Land/område: Danmark Skift
Fødselsdato: ZZZ Skift
Adgangskode: ****** Skift

3) Vælg skift ud for Windows Live ID.
4) Skriv din nye adresse og bekræft.

EDIT: Link rettet

EDIT: Du behøver ikke at give dine MSN-friends din nye adresse, det går automatisk henover et par dage. Så bliver email-adressen automatisk opdateret hos dem.

login.live.com/
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 19/08-10 14:57, rettet 19/08-10 14:59 
Mange tak!

Jeg synes ikke rigtigt der er noget "skift" ud fra windows Live ID?

Er det "Sammenkæd dine Windows Live ID'er, så du hurtigt kan skifte mellem konti"?

Problemet er måske lidt det at min gamle hotmail ikke længere eksistere! Jeg har kun min nye men min XBOX kender jo den ikke? Derfor har jeg et lidt dumt problem!
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 19/08-10 14:59 
Hmmmm, måske er det fordi jeg bruger en gmail, men man kan vist ikke oprette Live-Id'er med gmail mere. Min er fra dengang det hed .NET-Passport };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 19/08-10 15:10, rettet 19/08-10 15:38 
Jeg fatter fuldstændig minus af det her!?

Skal jeg virkelig til at recover mit gametag for at få min xbox til at blive kodet sammen med min nye hotmail konto?

Jeg har ihvertfald ikke længere adgang til min gamle hotmail konto?

.og hvis jeg prøver at logge mig ind på XBOX LIVE siden på min computer får jeg en: 500 - Server error?
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 19/08-10 16:14 
Hvad har du da gjort med den gamle Hotmail? Den forsvinder jo ikke når du laver en ny. Tilknytningen af Live-ID kan ændres som Elgen skrev, men det ændrer ikke på noget på din gamle hotmail.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 19/08-10 16:41, rettet 19/08-10 16:54 
Jeg vil bare gerne tilknytte min nye hotmail som mit nye LIVE ID på min XBOX, men det lader sig ikke gøre? Det som Elgen skriver kan ikke lade sig gøre hos mig ihvertfald?

..og jeg ved ikke hvad der er sket med min gamle hotmail den er bare umulig at logge sig ind på igen. Den skriver at jeg har skrevet mit password forkert for mange gange! Det har jeg ihvertfald ikke da jeg kun tjekker den en gang om måneden!

Problemet er så at jeg har prøvet at nulstille mit password og det helt umulige er så, at vejledningen til det bliver sendt til den hotmail adresse jeg jeg IKKE kan komme ind på :-( Jeg har snart prøvet alt hvad der er at prøve men det er satme ikke let med det idiotiske system!

Det ender sku nok med at jeg må lade mit gametag gå i døden og starte helt forfra med en ny konto :-(
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 19/08-10 16:54, rettet 19/08-10 16:57 
Hvis jeg klikker på "skift" ud for min, kommer jeg til følgende link, der burde virke, hvis du allerede er logget ind på Live.

Edit: Hvis du ikke kan logge ind på dit gamle Live-ID, så er det hele tabt.

Link...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 19/08-10 17:04, rettet 19/08-10 17:11 
Herold>
Edit: Hvis du ikke kan logge ind på dit gamle Live-ID, så er det hele tabt.

og det kan jeg ikke længere!!! Vil det så sige jeg skal have helt ny XBOXLIVE konto og jeg mister alt? Alle mine downloads og achievements..

Den LIVE konto jeg er logget ind på er jo den nye! Jeg kan ikke skifte noget som helst da den anden åbenbart ikke eksisterer længere?

Der må da være en forklaring på hvad der er sket. Kan man ikke skrive til eller få hjælp fra hotmail?
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 19/08-10 17:15, rettet 19/08-10 17:15 
Forklaringen ligger jo nok i det du har gjort... så hvad har du gjort indtil videre?

Edit: Hvordan eksisterer din hotmail ikke længere? Har du selv slettet den?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 19/08-10 17:21 
Nej jeg har ikke slettet noget jeg får bare den der besked om at jeg har indtastet mit password forkert for mange gange og derfor kan jeg ikke længere logge ind på den lige meget hvad jeg forsøger. Derfor oprettede jeg en ny hotmailkonto som jeg så ville bruge istedet for den gamle. Problemet ligger så i at jeg ikke kan få den nye hotmail linket sammen med mit gamle LIVE ID på min XBOX? Jeg er fuldstændig sikker på at jeg ikke selv har trykket mit hotmail password forkert ind sådan at det ikke længere virker. Jeg har en grim følelse af at jeg måske er blevet hacket eller sådan noget skidt!
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 19/08-10 17:24, rettet 19/08-10 17:24 
Så er der ikke andet at gøre end at kontakte hotmail :(

Edit: For du får den ikke flyttet, hvis du ikke har koden.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 19/08-10 17:35 
Ja du har nok ret. Men hvordan gør man så lige det jeg har brugt temmelig lang tid på at finde noget support at skrive til men uden held.
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 19/08-10 17:50 
Jeg har ikke brugt hotmail i maaange år, men du kan i hvert fald få nulstillet koden, hvis du prøver at logge ind.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 19/08-10 18:02, rettet 19/08-10 18:05 
Men det har jeg prøvet på op til 50 gange nu den sender den vejledene information om hvordan man nulstiller mit password til min gamle hotmailadresse som jeg ikke kan logge mig ind på! Det er mig fuldstændigt umuligt at ændre noget som helst.

Bliv dagens mand og find mig hotmails support gruppe jeg kan skrive ind til ;-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 19/08-10 18:05 
Men hvis du skal nulstille koden for at komme ind på den gamle email-adresse, så giver det da ikke mening at den sender det til selve email-adressen?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 19/08-10 18:05 
Nej det har du fuldstændig ret i men det gør den altså?
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 19/08-10 19:05 
Nogen der kan hjælpe med at finde hotmails-support et eller andet så jeg kan sende dem en email om mit problem?
Bashful Neophyte
McBrainMcBrainSkrevet 19/08-10 19:24 
Således

Vær så artig
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
nerosnerosSkrevet 19/08-10 20:02, rettet 19/08-10 20:17 
Der har jeg lige siddet i en time med nu uden held da der ikke er andet end end masse lort og omveje til at komme ind i et forum for at kunne læse sig ud af problemerne. Det er hvad jeg vil kalde dovent og uhjælpeligt service af Microsoft!!!!!

Det er mig endnu ikke lykkedes at finde en konkret emailadresse man kan skrive til eller LIVE support?
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 19/08-10 20:21 
Der er en mailadresse i første link.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 19/08-10 20:28 
Ikke i det som den kære Mcbrain linker til ihvertfald.

Jeg har læst mig frem til at der ikke er andet du kan gøre end at gå en meget besværlig vej igennem et kompelt idiotisk forum system om hjælp. Med andre ord hotmail er gratis derfor ydes der ikke hjælp til den slags :-(

Jeg kan se i forskellige forums at rigtig mange har haft dette problem som mig og faktisk ikke rigtig kommer nogen steder med det..

Jeg giver fortabt :-(
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 19/08-10 20:36 
danmark@microsoft.com
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 19/08-10 20:51, rettet 19/08-10 20:51 
Det er så gjort...ikke at jeg tror det vil hjælpe ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 23/08-10 16:07, rettet 23/08-10 16:54 
..og det gør det så heller ikke....Det er jo en fuldstændig uhjælpelig mølle man skal igennem for at få hjælp til at nulstille sit password. Jeg kan se mange har haft og har samme problem som mig og alle bare får et link stukket i hænderne som ikke hjælper en skid på noget som helst?

Findes der ikke en direkte live hjælp hvor man kan få kontakt til Microsoft Danmark med det samme?
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 23/08-10 16:15 
De ligger ude i Hellerup... du kan prøve at møde op? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 30/08-10 11:27, rettet 30/08-10 11:28 
Nåh så har jeg haft ringet til XBOX LIVE Support og vi blev enige om at lukke mit medlemsskab så jeg kunne oprette mig på ny med et nyt gametag og konto! Så er det bare lige det hvordan gør man det? Jeg skal vel slette min gamle profil ikke med mit gamle gametag osv? Eller skal jeg bare lade det være og så bare oprette en ny profil med et nyt gametag og konto hvad sker der med den gamle NEOneros profil?
Bashful Neophyte
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 30/08-10 11:35 
men hvis man følger denne guide.. kan man jo skifte sit LiveID ud med et nyt...

http://support.xbox.com/support/en/us/nxe/xboxlive/myaccount/windowsliveid/windowsliveidpassword.aspx
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
nerosnerosSkrevet 30/08-10 11:39 
Nej det kunne jeg så ikke men gider ikke til at forklare det igen ;-)

Jeg troede egentlig jeg ville miste alle mine downloads hvis jeg fik min konto opsagt men jeg formoder at jeg bare kan oprette en ny profil og så stadigvæk have mine downloads osv..?
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 30/08-10 13:18 
Ja og nej. Den maskine/harddisk, du har købt indholdet på vil kunne bruge dine downloads. Det vil sige, at hvis du skifter maskine eller logger ind fra en anden maskine, så kan du ikke bruge dine downloads. Den eneste måde at få det overført til en anden maskine, kræver at du kan tilgå den Live-konto, som du købte tingene fra.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 30/08-10 17:25 
Ok jeg tror du/i har misforstået mig eller jeg har udtrykt mig dårligt! Det som er sket er, at jeg har fået opsagt mit XBOX LIVE Gold abbonemt fordi jeg vil oprette en ny profil med et gametag da jeg ikke længere kan bruge mit gamle gametag og LIVE ID fordi jeg ikke længere kunne bruge den hotmail som var linket sammen med mit LIVE ID. Åh gud det lyder indviklet! ;-)

Nåh men det som nu skal ske er at jeg faktisk gerne vil have slettet min gamle profil på maskinen og oprette et nyt LIVE ID/gametag som jeg fremover så skal bruge til mit XBOX LIVE gold abonnement. Så er det bare jeg tænker jeg mester nok mine achievements men hvad sker der med alt det indhold og spil jeg har downloadet og købt fra det gamle LIVE ID?

..og nej det er umuligt at skifte LIVE ID for mig så jeg skal altså genfødes på min maskine!

Man kan sige det er en virtuel død jeg er igang med ;-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 30/08-10 17:53 
Jo, den er god nok. KTC har været gennem rodet. Alle dine indkøb er bundet til både konto og maskine, og uden kontoen vil du ikke kunne hente dem igen, men du burde kunne spille dem uden problemer (så længe du ikke sletter dem), hvis jeg har forstået det rigtigt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 30/08-10 19:20 
Aha ok! Det er jo ikke noget med at jeg skifter maskine eller noget! Hvordan er det nu jeg sletter en profil?
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/09-10 05:57 
Ny controller

http://www.giantbomb.com/news/new-xbox-360-controller-with-redesigned-d-pad-out-november-9/2501/
KalicolaKalicolaSkrevet 07/09-10 13:02 
Er der nogen som ved helt specifikt hvordan man share en achivement på facebook?

På ps3 skal man bare sætte et flueben et sted, og så sker det helt automatisk.

Jeg har hentet en App på facebook, men ved sgu ikke lige hvordan man får smidt en achivement over på sin wall.

Anyone?

Og lad os spare diskutionen om hvor man skulle ha lyst til at gøre sådan noget ;)
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 07/09-10 20:52 
På alle mine saved games i diverse spil står der Unknown Profile vil det så sige at alle mine gamle spil og hvad jeg har gennemført med min gamle profil osv er en kanin i en hat? Jeg har jo været tvunget til at skifte til en ny profil :-(

Findes der en måde at redde det problem er eller er jeg lost?
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 07/09-10 20:55 
Jeps, savegames tilhører ligesom achievements den enkelte profil, og hvis du skal have en chance for at gøre noget ved det, skal du nok hacke data fra savegames fra en computer...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 07/09-10 21:05, rettet 07/09-10 21:18 
Åh Wauw! Hvor er det kært af MS at lave sådanne ting! Nåh men så starter jeg forfra ligesom den første gang i 2006 jeg fik en XBOX360!

Kan det passe at maskinen heller ikke registrerer at jeg har installeret mine gamle spil. Det er som om min maskine ikke kører dem fra min harddisk selvom de skulle være installeret?
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 07/09-10 21:26, rettet 07/09-10 21:26 
Det burde ikke være profilafhængigt, men jeg kan ikke udelukke at det laver ballade, hvis man sletter den profil, man har installeret det fra...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 07/09-10 21:42, rettet 07/09-10 21:47 
Det giver ballade jeg bliver også nødt til at geninstallerer alle spil juhuu! :-(
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/10-10 17:27 
Kan det der 360 Messenger keyboard bruges i spil også?

Xbox 360 FAQ

Jeg sidder endnu en gang og ærger mig over hvor elendig D-paddet er til den her maskine. Det med at lave shortcuts til våben i Fallout fungerer ad helvede til. Det kunne være vildt sejt hvis man i stedet kunne sætte våben shortcuts på 1-0 knapperne på det keyboard :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 26/10-10 10:23 
Jeg ville ikke sætte penge på det...
Så vidt jeg ved, skal det programmeres specifikt ind i spillet, hvis du skal kunne bruge det decideret til controls. Normalt kan det kun benyttes i indtastningsfelter, ligesom et USB keyboard. Prøv eventuelt med et USB keyboard først.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/10-10 15:22 
Jeg prøvede lige med et USB keyboard, men det virkede ikke :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
XiwanaXiwanaSkrevet 03/11-10 16:58 
Ved ikke om dette problem har været op at vende før, så jeg spørger alligevel:

Min 360'er har et besynderligt problem: Når der sluttes 3 wireless controllere til konsollen (til 3 player-splitcreen, forstås) mistes forbindelsen til skiftevis den ene og anden controller, når rumble-featuren i dem bliver aktiveret. Eksempel:
3 player splitscreen i Halo Reach. Spiller 1 kaster en granat, som så eksploderer i nærheden af spiller 2 => rumblefeature i spiller 2's controller aktiveres => forbindelsen til spiller 2's controller mistes.

Problemet undgås, når rumblefeatures deaktiveres i alle controllerne, men det er jo ikke ligefrem en holdbar løsning. Der er absolut ingen problemer, når kun 2 controllere er tilsluttet.

Er der andre end mig, der har oplevet dette problem? Hvad skyldes det?
[inspirational quote here]
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/11-10 18:44 
Konsolkongen>
Jeg prøvede lige med et USB keyboard, men det virkede ikke :(

Det er ellers et nice det 360 tastetur, men brugte det ikke så meget så jeg solgte det. Det med USB-keyboard, så prøv et Logitech, Charter og mig har 2 forskellige Logitech keyboards og de virker, mit er end da et old school PS/2(er det ikke det det hedder?), så købte en USB-adaptor til den og det virkede fint :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/11-10 18:45 
Jo Keyboardet virker, bare ikke i Fallout ;) Ellers tak for hjælpen. Jeg synes også det keyboard til controlleren virkede ret godt da jeg prøvede det hos dig engang.
Spiller nu: Phantasy Star IV
386 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig