X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til Denver fjernsyn med DVD?


Svar
nerosnerosSkrevet 08/11-05 00:49 
Jeg har for ca. halvandet år siden købt et Denver fjernsyn med indbygget DVD i Føtex i Odense. Der har været lidt knas med DVD'en men så købte jeg en rense cd og det hjalp meget på det og DVD afspilleren virkede igen. Nu er der så bare sket det, at efter jeg i lang tid ikke har brugt DVD afspilleren vil den overhovedet ikke afspille noget som helst hverken rense cd'en, musik cd'er eller almindelige dvd film. Meget mærkeligt? Jeg synes lidt det er noget billigt møg jeg har købt, men tænkte bare den gang, at det var en fin løsning med sådan et fjernsyn med indbygget DVD osv.

Er der nogen som har et par gode råd til hvad man kan gøre ved det? Eller har jeg købt katten i sækken.

Vil blive glad for nogle forslag.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 08/11-05 12:56 
Du har købt katten i sækken. Du begik tre fejl:

1. Du købte Denver.
2. Du købte det i Føtex.
3. Du købte et TV med indbygget DVD-afspiller.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 08/11-05 12:58, rettet 08/11-05 13:02 
Jeg ved ikke om du måske har misforstået det. Men nu handler det vist ikke om hvor mange såkaldte fejl som du beskriver det jeg har begået, men om der er noget der kan gøres ved mit dårlige køb. Livet handler vel om at tage chancer engang imellem sådan kan jeg lide det. Se tingene på en konstruktiv måde ikke.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 08/11-05 13:06 
Du spurgte om du havde købt katten i sækken. Det svarede jeg på og uddybede.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 08/11-05 13:24 
Ja helt sikkert det kan jeg så forstå. Men måske du ved noget om hvad DVD'en fejler eller noget om hvad man aldrig må gøre ved en DVD afspiller. Prøver at spore mig ind på hvad der evt. kunne være sket?

Men måske som du hentyder til er der genneralt ikke noget at gøre når man tager chancekøb som dette!
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 08/11-05 13:41, rettet 08/11-05 13:42 
Er der ikke 2 års reklamationsret på den slags produkter? Jeg ville undersøge det, enten her (der er folk her der er ret stive i den slags) eller med google. Men der er generelt ikke meget at gøre, og disse combi løsninger er aldrig aldrig gode.

Det er nok ikke så interessant eller sjovt for dig, at stå som et eksempel på det, men det gør du jo, altså at man aldrig skal købe samlede løsninger (ja man kan ikke lave en generel regel fra et eksempel I know men det er sofisteri).

Jeg håber selvfølgelig at du får styr på problemet. Vær dog varsom med eventuelle indgreb.
Hvad sker der?
Michael_Michael_Skrevet 08/11-05 13:44 
Selvom Kristian har sine bekymringer, vil jeg sige at jeg på ca. samme tidspunkt som Nerosretro købte et Denver TV/DVD i Føtex til vores køkken, og ikke én gang har haft problemer med det.
Faktisk er det stadig den DVD af vores der bedst og komplet uden problemer afspiller alle regioner, dual-layer etc.
nerosnerosSkrevet 08/11-05 13:47 
Jo tak jeg tror heller ikke der er så meget at gøre. Jeg kan heller ikke finde mit 2 års garatipapir så bliver det vist ikke mere morsomt....Suk. Haha! Nå men tv'et virker da endnu.
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/11-05 14:24 
Jeg tror det ender med en skrotning og et nykøb (af et måske bare LIDT mere velrenommeret mærke). Du kan også købe det billigste crap til 200,- og så smide væk, når/hvis skidtet bryder sammen efter 1 år. Andet bøvl med klagesager og irriterende ekspedienter kan slet ikke betale sig.

Jo, der er 2 års reklamationsret, men når der nu er gået 1½ år, er det kundens byrde at bevise, at varen har defekten (dvs. at defekten har været der helt fra starten, men altså er kommet til udtryk nu). Dette er så vidt jeg ved noget nær umuligt.

Jeg havde tidligere en Panasonic DVD-afspiller, som jeg fandt ud af har et notorisk omdømme for at selve laser-pickup'en meget hurtigt bliver slidt. Den holdt kun lidt over garantiperioden på de obligatoriske 2 år, mens min nuværende Pioneer har kørt uden den mindste fejl i - så vidt jeg husker - mindst 3 år. Så det kunne sagtens tænkes at Denver-pickup'en lider under samme skrøbelighed som Panasonics.
jaesjaesSkrevet 08/11-05 14:26 
Jeg ved, det er et Fedtmule-råd, men jeg ville prøve at vende fjernsynet på højkant og tilbage igen. Hvis noget af mekanikken er en anelse løstsiddende, er det vel ikke utænkeligt, at det kan afhjælpe problemet. Jeg tror ikke, det vil ødelægge noget, men lad nu være med at ryste fjernsynet eller vende det på hovedet :)

For at sætte det i perspektiv, kunne det hjælpe på hakken i filmsekvenserne at sætte den gamle PSX på højkant. Det kan ikke helt sammenlignes, men det er for at illustrere, at problemer med mekanik (og laserhoveder) kan afhjælpes med utraditionelle løsningsmetoder, hvis man ikke lige vil foretage kirurgiske indgreb (og det er dumt på tv, hvis man ikke ved 100%, hvad man foretager sig pga. højspænding).
fumfumSkrevet 08/11-05 15:19 
Det kunne jo tyde på, fejlbeskrivelsen, at dvd'en slet ikke snurrer rundt i drevet.
Kan man skille skidtet så meget ad, at man kan se om nogle af de små 'elastikker' der spinner drevet op, er faldet af?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
Michael_Michael_Skrevet 08/11-05 16:12 
Hyakotake>
Så det kunne sagtens tænkes at Denver-pickup'en lider under samme skrøbelighed som Panasonics.

Er der ikke også noget med at indmaden i Denver (el. også er det Lumatron/Kennex) delvist består af fjernøsten-udgaver af enten Philips el. Panasonic?
SumezSumezSkrevet 08/11-05 21:42, rettet 08/11-05 21:43 
Nerosretro>
Jeg kan heller ikke finde mit 2 års garatipapir så bliver det vist ikke mere morsomt....Suk.

Selvom du ikke har garantipapirerne, kan du stadig godt få erstatning, hvis du kan bevise at du har købt det i Føtex. Der er jo 2 års reklamationsret uanset den garanti, butikken selv vælger at stille. Det kan selvfølgelig godt være lidt svært, da jeg må formode at du i så fald heller ikke har kvitteringen?

Og så vil jeg bakke Naiera op.. hold dig fra combi-TV! De er djævlens værk!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 08/11-05 23:38 
Ja det er helt sikkert jeg køber ikke sådan noget igen.
Bashful Neophyte
BlossomBlossomSkrevet 09/11-05 08:58, rettet 09/11-05 10:01 
Hmmmm...

Kunne I ikke have startet denne tråd inden jeg købte mit Denver 21" med dvd i Netto?

c¨,)
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
HeroldHeroldSkrevet 09/11-05 09:59 
Hvis du køber elektronik i Netto, er du altså også selv ude om det :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 09/11-05 11:19 
Ha! Velkommen i klubben...

Men vent nu og se måske er du mere heldig end mig. Jeg har generalt ikke nogen særlig god effekt på electronik.
Bashful Neophyte
rapsacrapsacSkrevet 09/11-05 18:08 
Herold>
Hvis du køber elektronik i Netto, er du altså også selv ude om det :P

uddyb
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
NaieraNaieraSkrevet 09/11-05 18:12 
Mr. Obvious>
I fodbold må man ikke røre bolden med hænderne.

Uddyb.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 09/11-05 18:19, rettet 09/11-05 18:26 
Mr. Pain in the Ass Teacher>
Det må man så godt.

/finder selv ud ;)

EDIT: Uheldigt citat rettet. Det var mig selv, jeg talte om og ikke Naiera :P
HeroldHeroldSkrevet 09/11-05 21:04 
rapsac>
uddyb

Der er ikke noget galt med Netto, men skal du have et _ordentligt_ tv er det ikke det første sted du skal gå hen. Det står jo nærmest på hylden ved siden af mælken. Netto har tv'et fordi det er billigt, ikke fordi der er nogen i Netto, der har forstand på den slags elektronik. Køb hellere den slags i en forretning, hvor du kan se apparatet i funktion først.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/11-05 18:22 
fum>
Kan man skille skidtet så meget ad, at man kan se om nogle af de små 'elastikker' der spinner drevet op, er faldet af?

Der sidder en spindelmotor, som højst sandsyneligt kører fint rundt - når den skal. Problemet er at de lasere der sidder i Denver er bunden. De dør hurtigt, og det første et drev gør når skuffen lukkes, er at fokusere for at se om der er en skive i. Det kan den selvfølgelig ikke hvis laseren er død.
Og så kan spindelmotoren være nok så fin.

Palmer Eldritch>
Er der ikke også noget med at indmaden i Denver (el. også er det Lumatron/Kennex) delvist består af fjernøsten-udgaver af enten Philips el. Panasonic?

Det er nok den anden vej du skal se ;-) ... og så er det ikke engang løgn.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JmogJmogSkrevet 10/11-05 18:31 
Elektronikprodukter i Netto er ikke ligefrem høj klasse, men "risikoen" ved at købe det er ikke specielt stor. Der er intet sted, hvor det er nemmere at bytte elektronik.

Kunde: "Den virker ikke, og jeg har bonnen her"
Ansat: "Vil du bytte eller have pengene igen? Dit valg."

Nemmere bliver det altså ikke. De fleste Netto-ansatte kender ikke forskel på reklamationsret og garanti, så næsten hvad som helst, der er købt for under to år siden, kan byttes/returneres.
HeroldHeroldSkrevet 10/11-05 22:07 
Det er helt rigtigt. Men kvalitet, det skal du lede længe efter :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig