X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Cloud


Svar
Michael_Michael_Skrevet 03/11-05 11:28 
Herligt og smukt lille spil.

That Cloud game
dRxLdRxLSkrevet 03/11-05 11:42 
Palmer Eldritch>
Herligt og smukt lille spil.

Systemkrav:
CPU:
> 2.8Ghz P4
Memory:
> 1Gb RAM
Video Card:
> Radeon 9700
> 64Mb
Sound Card:
> Built-in
Perephrials:
Keyboard
Mouse w/ Scroll Whell
Hard Drive:
> 150 Mb Space
Operating System:
> Windows XP
Mindset:
> Open and Ludic
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JuggernautJuggernautSkrevet 03/11-05 11:50 
Jeg tror, at jeg springer fra igen...
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 03/11-05 12:02 
Ja, der kan min computer vist heller ikke være med. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Michael_Michael_Skrevet 03/11-05 12:12 
Prøv alligevel. Min PC lever ikke op til de specs og kører fint.
HeroldHeroldSkrevet 03/11-05 12:13 
Jeg har lige spillet det på en 1.6Ghz P4 med GeForce4Go og 512MB RAM, så lad ikke det holde jer tilbage :)

Jeg prøvede dog kun lige første bane.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 03/11-05 12:33 
Originalt, poetisk og smuk concept art. Men også en lille smule kedeligt.

Kort sagt for megen idé og for lidt spil.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Michael_Michael_Skrevet 03/11-05 12:58 
Det kan jo udvikles til noget større.
Udgangspunktet er ikke skidt.
dRxLdRxLSkrevet 03/11-05 13:18 
Jow, lidt mere 3D gameplay, revolutions kontroller og en spillelogik der skelner mellem forskellige måder at angribe skyerne på og så har vi måske noget der kan bruges.

Jeg synes jo det er forfriskende og fint, og er glad for at du gjorde opmærksom på det, men det er bare endnu ikke et spil der ville kunne holde min interesse fangen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 03/11-05 13:35 
Det er betalt af EA - jeg lugter en Cloud 2007-udgave :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Michael_Michael_Skrevet 03/11-05 13:55 
Cloud 2008. Nu med realistiske skyformationer og andre småkosmetiske ændringer som i virkeligheden ikke ændrer spillet en tøddel:)
jaesjaesSkrevet 03/11-05 14:27, rettet 03/11-05 14:55 
Spillets feel minder mig lidt om On a Rainy Day. Også et simpelt spil, men med lidt bedre gameplay IMO. Prøv det, det tager maksimalt 10 min. at gennemføre og husk lyd. Spillets hjemmeside er død p.t., så I får lige et direkte link til download og også et enkelt screenshot.
http://www.etc.cmu.edu/projects/experimentalgameplay/dl.php?gn=shalin/RainyDay.exe

Spillet er en del af Experimental Gameplay Project, hvor en gruppe universitetsstuderende tester følgende koncept, for at se, om det kan give gode/bedre spil:
each game must be made in less than 7 days

each game must be made by one person, including all art, sound, and programming

each game must be based around a certain "toy" ie. "gravity", "vegetation", "swarm", etc.

Man kan også selv bidrage med spil. Der er meget crap imellem, men mange gode idéer og enkelte sjove spil. Syv dage er nok lige i underkanten, men idéerne er sagt bestemt i orden. Der er sjældent kød på til omfattende spil, men pointen er også mere, at det er lidt trist at spilbranchen er fyldt med folk med lyse hoveder, men at så få udviklere/udgivere tør tage chancen, og ikke mindst at så få forbrugere gider købe utraditionelle spil. Selv indie-verdenen er oversvømmet med kloner af Robotron og diverse puzzlere...
http://www.experimentalgameplay.com/

Cloud

EDIT: Det hører med til historien, at to fra den første gruppe (de er nu i gang med anden runde) blev headhunted af et større spilhus, da projektet sluttede.
WehnerWehnerSkrevet 03/11-05 14:33 
Det er vel nærmest en slags dogmespil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Michael_Michael_Skrevet 03/11-05 14:46 
dRxL>
men det er bare endnu ikke et spil der ville kunne holde min interesse fangen.

Enig. Jeg har bare en svaghed for de her små surrealistiske, nærmest skrøbelige, æteriske distraktioner.

En anden af mine favoritter er Khonnors "I see stars".

I see stars bør spilles med det fantastisk atmosfærefyldte soundtrack i baggrunden. Af en eller anden grund er det ikke med i nedenstående link. Led evt. forskellige steder på nettet til du finder det.

I see stars
jaesjaesSkrevet 03/11-05 15:09 
Palmer Eldritch>
Jeg har bare en svaghed for de her små surrealistiske, nærmest skrøbelige, æteriske distraktioner.

Knock yourself out :)
http://www.ferryhalim.com/orisinal/
dRxLdRxLSkrevet 03/11-05 15:16 
Palmer Eldritch>

En anden af mine favoritter er Khonnors "I see stars".


Det er jo også fuldstændig genialt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Michael_Michael_Skrevet 03/11-05 15:25, rettet 03/11-05 15:26 
Jaes--->
Er der ofte:)
Min favorit er The Bottom of the Sea.
Michael_Michael_Skrevet 03/11-05 15:28, rettet 03/11-05 15:29 
dRxL>
Palmer Eldritch>

En anden af mine favoritter er Khonnors "I see stars".


Det er jo også fuldstændig genialt.

Jeg kan også klart anbefale Khonnors album "Handwriting". Den dreng er et geni.
dRxLdRxLSkrevet 03/11-05 16:07 
Af dem jeg prøvede kunne jeg bedst li' det her:

http://www.ferryhalim.com/orisinal/g2/stars.htm

Meget poetisk og en lille smule nostalgisk i forhold til barndommens fantasiverden.

Det her syntes jeg også var lækkert, men snarere i kraft af gameplay:
http://www.ferryhalim.com/orisinal/g3/starry.htm
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 03/11-05 17:04 
Wehner>
Det er vel nærmest en slags dogmespil.

Jeg mener faktisk at have læst at projektet er inspireret af Dogma 2001, der igen er inspireret af det danske Dogme projekt.

Dogma 2001
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 29/04-06 17:24, rettet 29/04-06 17:25 
Cloud-folkenes nyeste spil, flOw (Flash):
http://intihuatani.usc.edu/cloud/flowing/core.html

Bedre, og næsten nødvendige, instruktioner end på spilsitet:
http://jenovachen.com/flowingames/forum/viewtopic.php?t=74

Det indeholder væsentligt mere gameplay end i Cloud. Men man får ikke points, det handler om at vokse sig større og stærkere. Tanken bag spillet giver dog først rigtig mening, efter man har gennemført første del af spillet (jeg vil ikke lige røbe mere). Om der er flere end to dele, orkede jeg dog ikke at finde ud af, men hyggeligt lille spil.
ChronoChronoSkrevet 29/04-06 19:43 
Lidt for bogstaveligt implementering af flow-begrebet efter min mening. Det er ganske fascinerende, men jeg tror næppe det vil føre til flow-oplevelser hos ret mange.

Jeg gad heller ikke anden del ret længe - selvom den egentlig var sjovere.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
DarkenDarkenSkrevet 29/04-06 23:32, rettet 29/04-06 23:35 
hmn stoppede med at spille det da jeg efter at være blevet en ring ting, blev tilbage til slange tingen.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig