X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sonic Gems


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 30/09-05 23:21 
Nå nu SEGA endelig genudgiver Sonic CD hvorfor skal vi så kun havde det amerikanske lydspor. Jeg syns personligt at det org. JAP/PAL lydspor passer bedre. Især titel musiken er meget bedre i JAP/PAL udgaven, det samme gælder sangen i videosekvensen.
Ellers en udemærket Retro pakke.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/10-05 08:33 
Det er da endnu værre når de udgiver en opsamling som Mega Collection Plus, der kører i PAL speed!? Og det er endda den Amerikanske version jeg har :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 03/10-05 16:20 
Og hvad er lige idéen med at lave om på Sonic R.
1: der er blevet sat en vejr-option ind, det virker meget skægt.

2: De har fjernet den "fade-in" effekt som Saturn version havde, en måde at skjulde pop-up på og få spillet til køre mere flydende, istedet er hele banen loaded ind fra start.

3: Den sidste bane som skal forstille at være lavet af krystal, var på Saturn transparent men er nu solid med et skiftende lys. Hvilke får den til ligne sten med disco-lys på. Den er de ikke sluppet godt fra.

4: Loading skærmen består nu af title skiltet mens den org. version var et roterene Sonic hoved af metal.

Er det mig eller er idéen med at udgive en retro-pakke ikke at præsentere spillene som de var?

PS: Efter at havde spillet lidt mere af Sonic CD er jeg overbevist om at det org. JAP/PAL soundtrack er bedre end US versionen.
KilroyKilroySkrevet 03/10-05 16:23 
Såvidt jeg har kunnet læse mig frem til på et engelsk forum, så findes det japanske soundtrack stadig i Sonic CD, muligheden for at vælge det er bare ikke til stede. Men fusker man rundt med selve iso-filen, så kan man faktisk aktivere det "rigtige" soundtrack.

Hvis det forholder sig sådan, så er det mægtigt tamt, at man ikke har mulighed for selv at vælge hvad man vil spises af med.
Kilroy Was Here
dRxLdRxLSkrevet 03/10-05 18:08 
Findes det til xbox?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 03/10-05 19:28 
Konsolkongen>
Det er da endnu værre når de udgiver en opsamling som Mega Collection Plus, der kører i PAL speed!? Og det er endda den Amerikanske version jeg har :/

Er PAL-udgaven af de fleste MegaDrive Sonic-spil (i hvert fald 3'eren) ikke optimeret mht. hastigheden? Det mener jeg at have hørt..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/10-05 19:34, rettet 03/10-05 19:35 
Hvis jeg spiller f.eks. Sonic 2 (US Rom) på en emulator så kører det noget hurtigere end hvis jeg spiller det på min MD (PAL) eller Xbox med Sonic Mega Collection Plus.
Desuden så er musikken på CD'en fra 10th anniversary (JAP) også hurtigere end den i PAL spillene.

EDIT: Det med Sonic 3 skal jeg lige ha' tjekket. Men jeg tror faktisk du har ret.
Spiller nu: Phantasy Star IV
TweelTweelSkrevet 03/10-05 22:22 
Hastigheden af spil på en emulator skal du ikke regne med - det er sjældent at emulatoren kører præcis som originalen. Hvis du vil sammenligne er der næsten kun en vej: stil to maskiner, en ntsc og en pal, op ved siden af hinanden og se. Det duer ikke engang at sammenligne hvordan en emulator kører den ene rom i forhold til den anden, da det ikke er til at forudse om den kører pal spil langsommere eller ej (og dermed kan man ikke teste om pal versionen er optimeret).
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/10-05 22:29 
Musikken fra emulatoren kører jo i samme hastighed som den på musik cden. Derfor kan jeg godt regne med at det passer meget godt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 04/10-05 12:44 
dRxL>
Findes det til xbox?

Sonic Gems er kun udkommet til GameCube og PS2.
Michael_Michael_Skrevet 27/03-06 22:03 
Genopliver lige en gammel tråd efter at have spillet Sonic Gems i en 14 dages tid nu.

Greaseball>
Og hvad er lige idéen med at lave om på Sonic R.
1: der er blevet sat en vejr-option ind, det virker meget skægt.

2: De har fjernet den "fade-in" effekt som Saturn version havde, en måde at skjulde pop-up på og få spillet til køre mere flydende, istedet er hele banen loaded ind fra start.

3: Den sidste bane som skal forstille at være lavet af krystal, var på Saturn transparent men er nu solid med et skiftende lys. Hvilke får den til ligne sten med disco-lys på. Den er de ikke sluppet godt fra.

4: Loading skærmen består nu af title skiltet mens den org. version var et roterene Sonic hoved af metal.

Er det mig eller er idéen med at udgive en retro-pakke ikke at præsentere spillene som de var?

Den udgave af Sonic R der er på Gems collection er ikke Saturn versionen men PC versionen.

PS: Efter at havde spillet lidt mere af Sonic CD er jeg overbevist om at det org. JAP/PAL soundtrack er bedre end US versionen.

Pjat;) "Tut Tut Sonic Warrior"...?
Jeg ved at mange nok vil være enige med dig, men det amerikanske soundtrack passer bedre efter min mening. "Sonic Boom" er et af de bedre introstykker i Sonic-serien.
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 29/03-06 08:00 
Den version af Sonic R er ikke PC-Versionen men det er Saturn Ver. Da jeg har haft spillet engang.
Michael_Michael_Skrevet 29/03-06 08:33, rettet 29/03-06 10:47 
Det er IKKE Saturn versionen. Men for at møde dig lidt på halvvejen vil jeg sige at det er 97% PC versionen. Netværk options er ude, men grafikken er klart PC versionen. Desuden havde Saturn versionen ikke skiftende vejrforhold.
GreaseballGreaseballSkrevet 29/03-06 12:28 
Palmer Eldritch>
Pjat;) "Tut Tut Sonic Warrior"...?
Jeg ved at mange nok vil være enige med dig, men det amerikanske soundtrack passer bedre efter min mening. "Sonic Boom" er et af de bedre introstykker i Sonic-serien.

Nu talte jeg ikke kun om introen, men også musiken i selve spillet. På den org. Pal udgaver var det som musiken passede bedre til banerne.
Personligt så syns jeg ikke meget om at "Sonic Boom" erstattede "You can do anything" som introstykke. Hastigheden i det org. nummer passer ligsom bedre til filmen IMHO ;)
Michael_Michael_Skrevet 29/03-06 12:57 
Greaseball>
Personligt så syns jeg ikke meget om at "Sonic Boom" erstattede "You can do anything" som introstykke. Hastigheden i det org. nummer passer ligsom bedre til filmen IMHO ;)

Tempomæssigt har du ret. Sonic Boom er mere afslappet end den japanske som er seriøst up-tempo.
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 29/03-06 16:00 
Palmer Eldritch>
Det er IKKE Saturn versionen. Men for at møde dig lidt på halvvejen vil jeg sige at det er 97% PC versionen. Netværk options er ude, men grafikken er klart PC versionen. Desuden havde Saturn versionen ikke skiftende vejrforhold.

Synes den ligenede min Jap Ver. Som jeg brugte på min Jap Saturn (Synd at den gik i stykker engang >_<)
GreaseballGreaseballSkrevet 29/03-06 17:33 
Lidt højere op i denne tråd beskriver jeg også nogen af de forskelle der er på "Sonic R" på Saturn og den version der ligger på "Sonic Gems".

Hmm... tænkte på, hvilke Sonic titler mangler de nu at genudgive?
Chaotix, Sonic 3D(Saturn ver.) og Sonic Arcade er de tre titler jeg lige kan komme på.
Michael_Michael_Skrevet 29/03-06 18:36 
Jeg tror ikke rigtigt der er flere. Saturn versionen af Sonic 3D er næsten identisk med Megadrive udgaven (siger utroligt meget om Megadrive versionen) på nær lidt bedre grafik og en ekstra "Special stage".

Sonic Arcade er OK og det eneste Sonic spil der indeholder to af de helt oprindelige "bipersoner", Ray og Mighty.
Den er lavet til trackball styring, så det kan være den ikke umiddelbart er let at porte. Jeg tror faktisk Charter (Alf81) har et par stykker i sin samling.

Så er der jo de to "legender"; Sonic X-treme og Sonic Crackers, som blev droppet inden udgivelse, men som vist nok eksisterer i prototype form.
GreaseballGreaseballSkrevet 30/03-06 14:22 
Det er rigtig at Megadrive udgaven af Sonic 3D er det samme som Saturn. Men saturn versione kørte i Hi-Res og med "IMO" et af de bedre soundtracks. De 7 Special Stages til Saturn udgaven var lavet af Sonic Team og var en fuld 3D affære modsat Megadrivens lidt langsommere special stages.

Sonic Arcade har jeg prøvet engang i London og JA, det bliver nok svært at overføre. Måske på Nintendos nye maskine :)

Sonic Crackers var et Megadrive spil som rigtig nok blev droppet. Men iden fra spillet blev senere taget i brug i Chaotix til 32X hvor også Mighty optræder.
Er stadig ked af at jeg solgte det spil for en del år siden.
ChronoChronoSkrevet 30/03-06 15:04 
Nu i alligevel taler om musikken i Sonic-spillene, så er den her korte dokumentar ganske sjov. Michael Jackson skulle åbenbart have lavet musikken til Sonic 3, og det kan høres selvom den er skrevet om efter han blev smidt ud af projektet pga. skandalerne.

YouTube
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
GreaseballGreaseballSkrevet 30/03-06 16:33 
LOL... :) Det viste jeg godt nok ikke, tror ikke der er mange der gør.
Men det var en meget sjov film.

Ham som lavede musiken til Sonic 3D på Saturn lavede også musiken til Sonic R og senere soundtracket til Metropolis street Racer til DC, Richard Jacques var navnet. Nogen der ved om han stadig arbejder med spil?

Alt den snak om de gamle Sonic spil, jeg får helt lyst til sætte den gamle MD til:)
Michael_Michael_Skrevet 30/03-06 16:35, rettet 30/03-06 16:42 
Hvad mener du? Er den ikke sat til permanent??
Shame on you;)

EDIT: Mht Richard Jacques, så ja, han er stadig involveret i soundtracks til spil.

Han fik ekstremt stor ros og anerkendelse for soundtrackene til de to Headhunter spil og har senest stået for musikken til Xbox udgaven af Out Run 2.
GreaseballGreaseballSkrevet 30/03-06 17:16 
Palmer Eldritch>
Hvad mener du? Er den ikke sat til permanent??
Shame on you;)

PIV! Det burde den, men der er detsvære ikke plads til at jeg kan havde alle konsollerne fremme. Så MD/MDCD, Mastersystem og Saturn står i skabet. Men bliver da taget frem, især Saturn med Sonic Jam, så har man alle de Sonic spil man skal bruge på en gang og kan save i Sonic 1 og 2 :)

Palmer Eldritch>
EDIT: Mht Richard Jacques, så ja, han er stadig involveret i soundtracks til spil.

Han fik ekstremt stor ros og anerkendelse for soundtrackene til de to Headhunter spil og har senest stået for musikken til Xbox udgaven af Out Run 2.

Bingo! Det var jo OutRun 2... han lavede de tre Euro Remix nummer.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig