X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS2 must-haves?


Svar
MusicManMusicManSkrevet 28/08-05 18:32 
Hejsa, en af mine kammerater har lige anskaffet sig en PS2 og ved ikke hvilke spil han skal starte med at få fat i til den... I kan vel ikke hjælpe ham lidt på vej? :) på forhånd tak!
JuggernautJuggernautSkrevet 28/08-05 18:35 
Det kommer jo helt an på hvad din kammerat kan lide at spille.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/08-05 18:44 
Her er en liste over de højst placerede PS2 spil på P:R. Der burde kunne findes noget for enhver smag.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 28/08-05 19:41 
Gitaroo man, Red Faction 1 og Ace Combat 4&5 synes jeg er virkelig gode spil man skal eje hvis man ejer en PS2.

Det er godt nok lang tid siden jeg spillede Red Faction, så min holdning kan have ændret sig.
Spiller nu: Halo 3
PalsgaardPalsgaardSkrevet 28/08-05 19:47 
Jak And Daxter er klart blandt mine favoritter til PS2, og det er vel et spil de fleste vil synes om!
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
NaieraNaieraSkrevet 28/08-05 20:56, rettet 28/08-05 20:57 
Final Fantasy X, Final Fantasy X-2, Xenosaga I, Xenosaga II, Disgaea, ESPGaluda, Mushihime-sama og dodonpachi DAI-OU-JOU. Eventuelt også Metal Slug 3, 4, 5 og Garou: Mark Of The Wolves.

Yessir ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 28/08-05 21:00 
Rolig nu mester... Der er hvist kun ganske få mennesker der overhovedet kan sige det der i en køre ;) Sikkert gode spil, men måske ikke dem der har den bredeste fanskare herhjemme...?
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
NaieraNaieraSkrevet 28/08-05 21:00 
Det er stadigvæk de bedste spil til maskinen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 28/08-05 21:09 
... og 95% sandsynligt nok fejlanbefalinger til en, der _lige_ har fået en PS2. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 28/08-05 21:11 
Jeg kunne aldrig drømme om at anbefale Red Faction eller Ace Combat. Sådan er vi så forskellige.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 28/08-05 21:17 
Så vil jeg da gerne komme med mine egne anbefalinger:
Ico
Beyond Good & Evil
Prince of Persia (både Sands og WW)
Soul Reaver 2
Jak & Daxter: The Precursor Legacy
Metal Gear Solid 2 og 3
Project Zero 1 eller 2
Final Fantasy X
Kingdom Hearts
Katamari Damacy
Gitaroo Man
God of War
Devil May Cry
Silent Hill 2
Rez
Zone of the Enders 2
Gradius V (hvis han ikke er typen der tager øjeblikkelig afstand fra 2D-spil)

Ikke nødvendigvis mainstream-spil, men jeg vil mene at de alle egner sig ret godt til en tilfældig person, der lige har fået en PS2.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 28/08-05 21:19 
Naiera>
Garou: Mark Of The Wolves.

Hvornår er det kommet til PS2, og i hvilke regioner?
Ikke at jeg har tænkt mig at anskaffe det, jeg er ganske tilfreds med min Neo Geo-version.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalsgaardPalsgaardSkrevet 28/08-05 21:21, rettet 28/08-05 21:21 
Naiera, vi er helt enige! men ved nu heller ikke rigtig om jeg vil anbefale Disgaea såen uden videre til hvem som helst ;)

Final Fantasy X derimod kan jeg sagtens anbefale!!!
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
NaieraNaieraSkrevet 28/08-05 21:27, rettet 28/08-05 21:28 
Sumez>
Hvornår er det kommet til PS2, og i hvilke regioner?

Det kom for nogle måneder siden i Japan. Man kunne også købe det sammen med en rød udgave af det nye Neo Geo 2 joystick.

Ligesom Metal Slug 3 er en god konvertering, skulle det her være bedre end Dreamcast-versionen. Derfor anbefaler jeg det.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Michael_Michael_Skrevet 29/08-05 13:54 
Katamarii Damacy. Man behøver egentlig ikke andet.
Hvis det er en Japansk PS2 kan du fylde følgende på: Dodonpachi DOJ, Mushihimesama, ESPGaluda og Gradius V.
lightyear dklightyear dkSkrevet 29/08-05 16:20 
Er det ikke lidt for (hmmm) spil i kommer med, da det sandsygligvis nok er mere casual spil han er efter, ellers ville han jo nok selv vide lidt om de der sære spil, da det er lidt hardcore spil uden den store fanskare.
Jeg synes personligt at det er virkelige kedelige spil (Efter et par timer alllllller højst).
Svært at anbefale spil hvis man ikke ved hvad han mest er til.
Rpg ? Fps? Platform? Adventure? Action? eller blanding af genrer? Hvad kan han sådan nogenlunde lide!!
are you CHICKEN?
Michael_Michael_Skrevet 29/08-05 17:14 
Det synes jeg egentlig ikke. Hele formålet med en sådan forespørgsel er vel at skære igennem det BS og hype som ofte omgiver konsolspil, og finde ind til de rigtigt gode.
Enhver knold kan jo anbefale Tekken 5 eller Ridge Racer 37, men en del af de forslag der er kommet frem hér er bl.a. ofte oversete perler eller spil der ganske enkelt er gået under radaren på mængden.
En indsnævring af genrer vil selvfølgelig hjælpe, men det var desværre ikke i oplægget, og forslagene er derfor af en mere generel natur.
lightyear dklightyear dkSkrevet 29/08-05 17:43, rettet 29/08-05 17:43 
Det har du ret i.

Så må vi håbe han kommer med en indsnævring, som nok gør det lidt nemmere at finde de gyldne perler til netop HAM :)
are you CHICKEN?
MusicManMusicManSkrevet 29/08-05 18:15, rettet 29/08-05 18:16 
Tak for alle de gode anbefalinger indtil videre! :) han er vidst til lidt af det hele, men specielt meget til Fighters, Racing og FPS spil :)
WehnerWehnerSkrevet 30/08-05 01:52 
I så fald Hyper Street Fighter 2, Soul Calibur 2 og en Xbox ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 30/08-05 08:41 
lightyear dk>
Er det ikke lidt for (hmmm) spil i kommer med, da det sandsygligvis nok er mere casual spil han er efter, ellers ville han jo nok selv vide lidt om de der sære spil, da det er lidt hardcore spil uden den store fanskare.

Nej, de spil jeg kommer med er netop "casual" spil, som enhver kan give sig i kast med og blive underholdt af. Jeg synes bl.a. Ico er meget handicappet af at det ofte bliver omtalt som et "kunstspil", der er overset af mainstreamen, for spillet er på alle måder lettilgængeligt, og jeg har aldrig hørt om noget, der ikke er blevet charmeret af det. Og uanset hvor underligt Katamari Damacy måtte være, så har det evnen til at fastholde enhver, der bliver udsat for det.

Ellers ved jeg ikke, hvad det er, du snakker om? De fleste af de spil, jeg nævner ER "mainstream".

Hvis man er til FPS, vil jeg heller ikke anbefale en PS2. Til nøds en Xbox, men en PC er altså at foretrække til det formål.
Hvis han er til fighting, bør han ikke overse King of Fighters (00+01), som burde kunne fås i EB Games. Jeg synes personligt at KoF 2000 er det bedste i serien.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 30/08-05 08:55 
Fighters, Racing og FPS.. og PS2.
Så vil mit bud på nogle titler han bør købe fra start være;

Gran Turismo 4
Tekken 5
Killzone
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
lightyear dklightyear dkSkrevet 30/08-05 17:41, rettet 30/08-05 17:42 
Sumez>
Synes selv at du havde fat i den ritige gode ende.

Det var nu mere naiera jeg ikke rigtigt kunne være enig med!
are you CHICKEN?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig