X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Smash Bros. på DS?


Svar
WikzoWikzoSkrevet 06/08-05 13:00, rettet 07/08-05 14:35 
Hvad synes I om, at Nintendo DS snart måske får Super Smash Bros.(Melee)?

Super Smash Bros. DS
56 emne(r).
1 2 > »

Svar
WikzoWikzoSkrevet 06/08-05 13:00, rettet 07/08-05 14:35 
Hvad synes I om, at Nintendo DS snart måske får Super Smash Bros.(Melee)?

Super Smash Bros. DS
Michael_Michael_Skrevet 06/08-05 14:30 
Lidt ligegyldigt. Jeg har aldrig været særligt vild med spillene, hverken på N64 el. Gamecube.
Lidt for meget franchise-sammenkomst for min smag holdt sammen af et ikke særligt sjovt kampsystem.
JAAJAASkrevet 06/08-05 14:42 
Jeg er også ret ligeglad. Jeg har ellers virkelig forsøgt at komme til at holde af spillene, men det går bare ikke. Måske kræver det, at man er Nintendo fan.
RuneSPRuneSPSkrevet 06/08-05 16:07 
ej come on, SSBM til GC er da glimrende (i hvert fald i multiplayer).
Alf81Alf81Skrevet 06/08-05 16:15, rettet 06/08-05 16:25 
RuneSP>
ej come on, SSBM til GC er da glimrende (i hvert fald i multiplayer).

Ja for en aftens tid måske?

Det var det første spil jeg investerede i til GC da den udkom og har stortset ikke spillet det siden. Kun hvis nogle besøgende absolut har insisteret på at prøve det :) Og stadig kommer det til at kede crowden efter kort tid.

En titel jeg i sin tid blev meget skuffet over og mener også at det er en af de titler der kan være med til at grave DS'ens grav..
Ting om dét og pis.
RuneSPRuneSPSkrevet 06/08-05 17:00 
Synes jeg bestemt ikke. Mange klager sikkert over manglende kombinationer, men jeg synes nu at det er denne simplicitet i spillet som er med til at gøre det så nemt for alle at være med. Men dermed ikke sagt at man ikke kan blive god til det, for det kan jeg love for at man kan. Som man siger, nemt at lære - svært at mestre. Men må da indrømme at det faktisk også er mere end et år siden at det sidst er blevet spillet på min GameCube - dette skyldes så at det er blevet væk :'(
Alf81Alf81Skrevet 06/08-05 17:10 
Mener heller ikke man burde spille det som et decideret fightgame. Dermed også sagt at det måske mere kan lede tankerne hen mod et af de utallige MarioParty's?

Må også indrømme det var selveste franchise delen der fængede mig da det i sin tid udkom.
Ting om dét og pis.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 06/08-05 17:21 
Det eneste der har interesseret mig ved det spil, er alle figurerne og den tykke Nintendo-stemning. Ellers har jeg aldrig fundet det særlig interessant, selvom jeg har forsøgt flere gange, ligesom JAA.
Michael_Michael_Skrevet 06/08-05 17:23 
SSBM er også et af de lede spil hvor man, blot ved at trykke på alle knapper og bevæge sig fuldstændigt ukontrollabelt rundt, ganske let kan fremstå som sejrherre gang på gang.
ChronoChronoSkrevet 06/08-05 17:31 
Det er altså et homebrew-spil vi taler om her. Ikke noget der kommer ud i bred distribution. Det kan aldrig komme til at grave DS'ens grav...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Alf81Alf81Skrevet 06/08-05 17:39, rettet 06/08-05 17:42 
Det er sørgeligt når spillet i sig selv bliver til irritation pga. Éns samler mani... Tænker på den tid jeg har brugt på et optjene nok coins til at satse på de små statuetter :(
Ting om dét og pis.
RuneSPRuneSPSkrevet 06/08-05 18:23 
Palmer Eldritch>
SSBM er også et af de lede spil hvor man, blot ved at trykke på alle knapper og bevæge sig fuldstændigt ukontrollabelt rundt, ganske let kan fremstå som sejrherre gang på gang.

og det kan man fx ikke i Tekken :)?
GoodtimesGoodtimesSkrevet 06/08-05 18:59 
Jeg kan (næsten) ikke tåle at se et af mine yndlingsspil få verbale/skrevne prygl.

Jeg er helt enig med RuneSP. Jeg har kun prøvet Melee-udgaven (GC) og synes at det er et af de mest underholdende multiplayerspil overhovedet. Da jeg fik spillet havde jeg så godt som intet kendskab til Nintendos spilserier, så sådan som jeg ser det, kan Super Smash Bros. sagtens stå alene.

Dog har jeg svært ved at forestille mig spillet på andet end en pænt stor skærm.
jaesjaesSkrevet 06/08-05 18:59, rettet 06/08-05 19:05 
RuneSP>
og det kan man fx ikke i Tekken :)?

Nu har jeg ikke spillet Tekken (udover demoer) siden Tekken 3, men i det spil kommer man ikke specielt langt ved button-bashing mod en kyndig modstander, og heller ikke i single-player mod de lidt sværere af AI-spillerne.

Tekken-serien er muligvis i højere grad "knaphamre-spil" end de serier, det ofte sammenlignes med, men jeg synes ikke helt, det har fortjent sit ry som button-basher. Men igen, hvad ved bønder om agurkesalat? :)
Alf81Alf81Skrevet 06/08-05 19:26 
Hvis spillet overhovedet kan sammenlignes med andet, kan et godt bud vel være PowerStone 1-2? Og i konkurence med denne serie er SmashBros. Direkte kedelig efter min smag.
Ting om dét og pis.
Michael_Michael_Skrevet 06/08-05 19:32 
RuneSP>
Palmer Eldritch>
SSBM er også et af de lede spil hvor man, blot ved at trykke på alle knapper og bevæge sig fuldstændigt ukontrollabelt rundt, ganske let kan fremstå som sejrherre gang på gang.

og det kan man fx ikke i Tekken :)?

Jo, især Tekken 1 og 2 er ekstremt gode eksempler på dette også.
RJKRJKSkrevet 06/08-05 19:41 
Alf81>
Og i konkurence med denne serie er SmashBros. Direkte kedelig efter min smag.

Amen!

(vi gider ikke høre din mening, Sumez... ;p)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RuneSPRuneSPSkrevet 06/08-05 19:54 
Palmer Eldritch>
Jo, især Tekken 1 og 2 er ekstremt gode eksempler på dette også.

hehe kan ikke huske hvordan Eddie kom til, men han var i hvert fald den lede "tryk-på-alle-knapper"- for teh win karakter ;)
SumezSumezSkrevet 07/08-05 06:49, rettet 07/08-05 07:06 
RJK>
(vi gider ikke høre din mening, Sumez... ;p)

Det kan du blive nødt til, så længe jeg er lodret uenig med dig. :)

Jeg synes det er ret tydeligt at både Palmer Eldricht og Alf81 overhovedet ikke har sat sig nok ind i SSBM. Jeg brød mig ikke om etteren, og købte kun SSBM for at nyde grafikken og alle Nintendofigurerne, og blev virkelig overrasket over hvor dybt og godt et spil, det er. Udadtil ligner det en tilfædig slagfest, og det snyder mange, men det er det altså ikke! Problemet er at folk ser det som et andet Street Fighter-spil, hvor enhver diversitet i spillets figurer ville resultere i at alle hånede spillet for at være ubalanceret.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 07/08-05 10:42 
Problemet er bare at det sammenlignet med Power Stone (2) er et svagt spil - selvfølgelig når man ser udenom hele den lækre retro-Nintendo-værdi; jeg snakker om selve spillet. Og så er det ret tydeligt, at du overhovedet ikke har sat dig nok ind i Power Stone ;) Det har de færreste, desværre...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DommergaardDommergaardSkrevet 07/08-05 11:29 
Havde begge 'Power Stone'-spil til Dreamcast i sin tid og de er uden tvivl et af de bedste spiloplevelser jeg har haft. SSB når dem ikke til sokkeholderne. Har godt nok spillet de to meget...
BeanoBeanoSkrevet 07/08-05 12:26 
Jeg er også Power Stone fan... Capcom må snart tage fingeren ud og få lavet en 3'er !

Så en E3 video af One Piece: Grand Battle som umiddelbart minder meget om Power Stone gameplay-mæssigt - så der er måske håb :)
WikzoWikzoSkrevet 07/08-05 14:39 
Super Smash Bros. (Melee) er da på ingen måde kedeligt!
Det er et af de bedste spil til GameCube!!
Som nogle af jer siger, tager det lang tid og mestre, og det er vildt fedt når man bliver god til det.

Efter min mening, er Tekken RIGTIG MEGET et spil, hvor man bare skal trykke på knapper, det er SSBM på ingen måde.

Fik det da det udkom og spiller det stadig ret meget :)
SumezSumezSkrevet 07/08-05 14:46 
RJK>
Problemet er bare at det sammenlignet med Power Stone (2) er et svagt spil - selvfølgelig når man ser udenom hele den lækre retro-Nintendo-værdi;

Problemet er at du tager fejl! Det kan godt være, at jeg ikke har sat mig meget ind i PS, og jeg gider ikke sammenligne dem yderligere end at jeg synes PS(2) har en kedelig opbygning.
Men du har tydeligvis heller ikke særlig meget indblik i SSBM. Det er ikke kun retro-værdien, der gør det godt, det er et af de bedste multiplayerspil, der nogensinde er lavet, hands down.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 07/08-05 14:49, rettet 07/08-05 14:49 
Problemet ser for mig ud som om, at de to sidste brugere der har svaret i tråden her, er alt for Nintendo-farvede til at se fornuftigt på sagen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 07/08-05 14:55 
Det er så en anden populær fordom mod SSBM.
Jeg kan heller ikke tage din holdning seriøst, for jeg er også ret overbevist om at du ikke har brugt særlig meget tid (hvis nogen) i selskab med spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 07/08-05 15:02, rettet 07/08-05 15:04 
Sumez>
Men du har tydeligvis heller ikke særlig meget indblik i SSBM.

Beklager, men jeg har faktisk spillet det temmelig meget og seriøst forsøgt - som andre i tråden - at finde indholdet i det.

Om lidt siger du/I vel også at Mario Party er gode spil?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 07/08-05 15:05 
Nej, jeg er jo ikke dum. Jeg bare bedre spilsmag end dig. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 07/08-05 15:15 
;) Men jeg kunne sikkert godt have fået noget af de andre SSB-fans til at sige det, hvis du ikke havde afvist det så kategorisk :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 07/08-05 15:20, rettet 07/08-05 16:01 
Som sagt var det den første titel fik jeg til Cube og dermed også et spil jeg har brugt tid (nok) på...

At det er svært at mestre, kan jeg kun være uenig i da man uden problemer kan gannemføre det på medium, et par timer efter man har sat sig ind i trickene (som udføres ens af alle figuere). :)
Ting om dét og pis.
Michael_Michael_Skrevet 07/08-05 16:22, rettet 07/08-05 16:23 
SSBM er lidt ligesom i "gamle" dage når man gik og tænkte "Kunne det ikke være fedt hvis Superman mødte De Fantastiske 4"? eller "Hvem er sejest, Edderkoppen eller Tarzan"?
Nintendo har hér lyttet til enhver Nintendophils vådeste drøm, og så blot påkoblet et middelmådigt kampsystem.

Det er ikke tæt på at være et af de bedste multiplayer-spil nogensinde, overhovedet.
Den plads ved vi alle tilfalder Saturn Bomberman, spillet på projektor med 10 deltagere. Hands down.
RJKRJKSkrevet 07/08-05 16:32 
I følge enkeltes udtalelser her, er det jo selve spillet, som skulle være godt. Jeg gad så godt høre jer, hvad I - forsøg at være ærlige - ville synes om spillet, hvis alt med Nintendo-rettigheder (figurer, baggrunde, musik, lydeffekter etc.) blev fjernet og erstattet med nyt, originalt materiale. Hvis det vitterligt er selve spillet der er så fantastisk, så ville det jo ingen forskel gøre, vel?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
happyEDhappyEDSkrevet 07/08-05 16:38 
At sige at, hvis man syntes at SSB er godt, så er man nintendo farvet. Det er simpelthent for dumt.
Selv om det ikke havde været et nintendo produkt, og med nogle andre figurer, havede det stadig været et godt spil, pga et fedt kampsystem , der er ikke ligner alle de andre kampspil.

Og det er sjovt at hvis man siger noget godt om nintendo spil, så er man bare den vilde fanboy.. man høre det aldrig om nogle der siger det, om PS eller Xbox eller noget andet, kun nintendo.
Hvorfor er det altid det, der skal smides i hovedet af en?
Det tyder på at det er det eneste modagunument folk kan finde på.!

SSB er et godt spil! Og det er der mange der syntes, både N-fans og ganske almindelige mennesker. og jeg vil se frem til , hvis det kommer på DS, ligesom jeg ser fem til Super jumpstars, fordi det minder lidt om det.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Alf81Alf81Skrevet 07/08-05 16:50, rettet 07/08-05 17:25 
toAt>
Og det er sjovt at hvis man siger noget godt om nintendo spil, så er man bare den vilde fanboy.. man høre det aldrig om nogle der siger det, om PS eller Xbox eller noget andet, kun nintendo.

Rolig nu, jeg er faktisk meget glad for min GameCube. Men oplever nu ganske ofte at det er de samme titler man diskutere, netop til Cuben. Og synes derfor også der er et vis spor at følge til fans og deres evige altid samme argumenter.
Ting om dét og pis.
happyEDhappyEDSkrevet 07/08-05 17:06 
Det er jo forkert det du siger.
Sådan udtagelser kommer kun fra dem der er imod.
Så hvad skal man sige til det?

"Jeg er også ret ligeglad. Jeg har ellers virkelig forsøgt at komme til at holde af spillene, men det går bare ikke. Måske kr
æver det, at man er Nintendo fan."

"Problemet ser for mig ud som om, at de to sidste brugere der har svaret i tråden her, er alt for Nintendo-farvede til at se fornuftigt på sagen."
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Alf81Alf81Skrevet 07/08-05 17:21, rettet 07/08-05 17:25 
toAt>
"Jeg er også ret ligeglad. Jeg har ellers virkelig forsøgt at komme til at holde af spillene, men det går bare ikke. Måske kræver det, at man er Nintendo fan."

Hvad ellers?? Synes det er en meget fornuftig holdnig til debatten. Hvor bliver der så udpenslet spillets værdier fra "jeres" side? "Vi" får jó kun at vide "vi" er dumme og ikke forstår? Synes argumenterne 'for' er af noget ringere karkter end 'imod'...
Ting om dét og pis.
happyEDhappyEDSkrevet 07/08-05 17:40 
Den er der bare kun når det er nintendo produkter, og det jeg siger er at det er ikke, dem der bliver påstået, at være N-fans der bringer det på banen.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Michael_Michael_Skrevet 07/08-05 17:40 
toAt>
Selv om det ikke havde været et nintendo produkt, og med nogle andre figurer, havede det stadig været et godt spil, pga et fedt kampsystem , der er ikke ligner alle de andre kampspil.

Der er jeg altså helt uenig, og jeg har godt nok aftjent min værnepligt på såvel SSBM som forgængeren.
Fedt kampsystem...? Hvordan?

Jeg er uden tvivl en af de største Nintendo fanboys på P:R, og har altid foretrukket Nintendos konsoller og spil fremfor andre, da Nintendo er det eneste sted jeg kan komme i "The Miyamoto Zone".
Det sagt, laver selv Nintendo middelmådige spil. SSB og SSBM er blandt disse efter min mening.
happyEDhappyEDSkrevet 07/08-05 18:01 
efter din mening ja..
Jeg syntes det er et godt kampsystem fordi. alle , og jeg mener ALLE andre kampspil kan du bare stå og trykke helt vildt og derved have en stor cance for at vinde. og det er helt umulig i SSB.
Men også bare alt i alt designe , gameplay, musik... mm det er bare et godt spil.

Efter min mening.! ;)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Michael_Michael_Skrevet 07/08-05 18:18 
toAt>
Jeg syntes det er et godt kampsystem fordi. alle , og jeg mener ALLE andre kampspil kan du bare stå og trykke helt vildt og derved have en stor cance for at vinde.

Det passer simpelthen ikke. SSBM er perfekt repræsentant for den kategori af spil du nævner. Du kommer ikke langt med "button-mashing" i hverken Street Fighter spillene eller Virtua Fighter spillene.
SSBM kan jeg høvle igennem uden at tænke mig om, samt med lidt held smadre eventuelle modspillere i multiplayer.
Det er ganske vist interessant at se Pikachu kæmpe mod Donkey Kong eller Samus, men så er der vist heller ikke meget mere at komme efter.
happyEDhappyEDSkrevet 07/08-05 19:03, rettet 07/08-05 19:04 
Så tror jeg bare ikke du kan finde ud af, at spille spillet, eller kendskab nok til spillet. For ingen der bare står og trykker , har bare en lille cance for at vinde, også pga power ups osv.
Men tekken eller street fighter(godt spil) kan lille ole på 7 godt være heldig og vinde i.

Det kan ganske enkel være at SSM er for svært for jer :P
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
GoodtimesGoodtimesSkrevet 07/08-05 19:20 
"Rak ned på spil, som du ikke kan lide". Er det trådens titel?

Super Smash Bros. er et spil, hvor man kan vinde bare ved at trykke på knapper.

Tekken er et spil, hvor man kan vinde bare ved at trykke på knapper.

Virtua Fighter er et spil, hvor man kan vinde bare ved at trykke på knapper.

Hvorfor har næsten alle herinde så utroligt travlt med at finde på gode argumenter til hvorfor det-og-det spil er så-og-så dårligt? (Måske er flere af spillene i virkeligheden gode, kunne det tænkes?)

Det kan godt være, at der ikke er nogen, der rent faktisk gider at snakke om Smash Bros. til DS, men er det virkelig grund nok til at lave dette til en "Darkstone + Tekken + Virtua Fighter VS Nintendo-tråd?"

Jeg kan også godt gennemføre Baldur's Gate ved at sidde og klikke helt vildt med musen, hvis jeg gør det tilstrækkeligt længe.

Og som om det hele ikke var nok, så kan man også tydeligt mærke rester af "Nintendo-fans'ne bliver for dårligt behandlet" og "Du er en elendig Sony-fanboy"-diskutionerne.

Skal det virkelig være helt umuligt bare at snakke om gode spil uden at det udvikler sig til en krig?
Michael_Michael_Skrevet 07/08-05 19:30 
Men.....SSBM er ikke et godt spil...

Spørgsmålet lød på hvorvidt det er interessant at nævnte spil kommer til DS.
Det er det ikke efter min mening. Det var ikke godt på den store skærm, og det tror jeg ikke på det bliver på en håndholdt heller.
Michael_Michael_Skrevet 07/08-05 19:32, rettet 08/08-05 09:24 
toAt>
Så tror jeg bare ikke du kan finde ud af, at spille spillet, eller kendskab nok til spillet. For ingen der bare står og trykker , har bare en lille cance for at vinde, også pga power ups osv.
Men tekken eller street fighter(godt spil) kan lille ole på 7 godt være heldig og vinde i.

Det kan ganske enkel være at SSM er for svært for jer :P

Så lad det blive ved det. Det er jo også HAL der har lavet det, så et eller andet sted må det have gemte kvaliteter.

EDIT: Rettet Hudson til HAL for klarheds skyld;)
WikzoWikzoSkrevet 07/08-05 19:46 
Synes på ingen måde man kan sige, at SSBM er dårligt.
Hvorfor er det det??
Grafikken er fin, figurene er gode, spillet har mange modes, musikken er også god, multiplayer-delen er i top...
HVAD ER DET GALT MED DET!?

Alf81>
Som sagt var det den første titel fik jeg til Cube og dermed også et spil jeg har brugt tid (nok) på...

At det er svært at mestre, kan jeg kun være uenig i da man uden problemer kan gannemføre det på medium, et par timer efter man har sat sig ind i trickene (som udføres ens af alle figuere). :)
Det er jo heller ikke det spillet egentlig går ud på o_O
Det er til at spille imod andre rigtige personer, der enten er bedre eller dårligere end en selv ;)
RJKRJKSkrevet 07/08-05 22:06 
Når man spørger hvad folk synes om et givent spil, så må man da også acceptere at få svar fra dem, der ikke synes det er fantastisk. Hvad skulle da ellers være meningen med at spørge i første omgang...?

Men når der kommer et "Hvad synes I om, at PSP snart måske får FIFA?"-emne, så skal der nok være mange der fortæller, at det heller ikke er voldsomt interessant...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RuneSPRuneSPSkrevet 07/08-05 22:42 
RJK>
Men når der kommer et "Hvad synes I om, at PSP snart måske får FIFA?"-emne, så skal der nok være mange der fortæller, at det heller ikke er voldsomt interessant...

Jup, for Fifa suxx0rrz :P

ej, men hvis man tager både nintendo- og anti-nintendo brillerne af og kigger på SSB seriens status generelt så kan man unægteligt sige at et SSB til DS'en på nogen som helst måde vil kunne skade den. SSBM er GC's svar på Halo (salgsmæssigt i hvert fald :) og bliver også anerkendt som et af de bedste party/multiplayerspil overhovedet. Der må vel også være en grund til at nogle af de første spørgsmål til Nintendo omkring DS'en og Revolution var: "Vil der komme et online SSB spil..?"

At nogle har andre meninger er jo så bare ganske naturligt.
Michael_Michael_Skrevet 07/08-05 22:52 
RuneSP>
Der må vel også være en grund til at nogle af de første spørgsmål til Nintendo omkring DS'en og Revolution var: "Vil der komme et online SSB spil..?"

Og netop i det spørgsmål ligger muligvis en del af svaret på hvorfor Nintendo ikke p.t. er på toppen.
RJKRJKSkrevet 07/08-05 23:01 
RuneSP>
SSBM er GC's svar på Halo

Den sætning forklarer SÅ mange ting, at jeg slet ikke har lyst til at komme ind på det ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RuneSPRuneSPSkrevet 07/08-05 23:02 
Nej, for at et spil skal være populært skal det mindst sælge 20+ mio kopier eller hvad?
56 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig