X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mærkning af stand i "samler"


Svar
NaidNaidSkrevet 02/08-05 14:56, rettet 02/08-05 14:57 
Jeg har nu efterhånden handlet hos lidt forskellige personer herinde på P:R, og vil hermed godt lige opfordre visse folk til at angive deres stand på en/et konsol/spil rigtig. Der er altså en del herinde der angiver alt hvad de ejer som "mint" eller "mint komplet". Det er vel og mærket på ting der normalt vil være i en stand der svarer til middel-god-meget god.

Det er mildest sagt lidt iriterende når man handler herinde at folk ikke gider angive deres stand korrekt. For når man finder en aktuel vare man er intereseret i og man kontakter sælger, så finder man ud af at standen er noget dårligere end forventet.

Kort sagt så spilder man en masse tid på noget der ikke lever op til ens forventninger. Jeg ved godt at der er enkelte personer herinde der der nærmest lever at at sælge vare og derfor også ser deres snit til hurtigt at angive varen som "mint komplet" og derved spare tid og måske få flere intereserede. Men ærlig talt så er det nogengange pisse iriterende at man altid skal spørge sælger om det ene om andet over mail for at være sikker på hvad standen på varen er.

Så gider de personer der gør det ikke lige for eftertiden forsøge at ændre dette?. Ellers kunne P.R jo lige så godt fjerne denne funktion, når folk alligevel ikke kan finde ud af at bruge den.

-Har intet negativt i tankerne om P:R. Det er des brugere jeg er negative over:).

- Dette har intet med dig at gøre "mr. kashmir", og den der mulige handel vi snakkede om her for et par dage siden. Bare lige for at du ikke skal føle dig berørt:).
Michael_Michael_Skrevet 02/08-05 18:05 
Grundlæggende er jeg helt enig, men jeg tror faktisk ikke man finder et sted i Danmark hvor folk passer bedre på deres spil, og hvor folk er mere omhyggelige med at angive standen af samme så nøjagtigt som muligt.

P:R er jo netop ikke et marked først, men derimod et forum for de mere seriøse spillere/samlere med marked vedhæftet.

Det er også tankevækkende at mange, når de første gang sælger spil el. konsoller på P:R, benytter sig af standard-vendinger fra andre fora som "Forbeholder mig retten til alt!" ;) m.m. netop fordi man dér bliver nødt til at gardere sig bedst muligt.
Med tiden forsvinder disse vendinger fra sælger, da de ganske enkelt ikke er nødvendige hér.

Dét sagt, er din opfordring selvfølgelig helt reel.
RJKRJKSkrevet 02/08-05 18:44 
Nu sidder vi jo ikke lige og kan se alle andres samlinger, og dermed vurdere om deres ting vitterligt er "mint". Når jeg har købt noget er standen generelt svarende til beskrivelsen, og hvis ikke så typisk kun et niveau fra. Og det er jo i et eller andet omfang en bedømmelse. Hvis man føler at en sælger misbruger standbeskrivelserne, så må man jo hive op med nogle negative handler.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 02/08-05 19:06 
Det er selvfølgelig IKKE i orden at en sælger/køber giver negativ karakter alene ud fra at den anden har gjort samme. Det har ingenting med handlen at gøre. Hvis nogen gør det, er det misbrug, og det vil vi skride ind overfor, hvis vi kender til det.

Man kan sagtens have retroobjekter der er mint. Fx vil jeg ikke betvivle de objekter som fx Per S eller Naiera har kaldt "mint". Men selvfølgelig vurderer folk forskelligt. Jeg giver dig dog ret i at enkelte har en tendens til at bruge betegnelsen om alt, og det bør man da påtale, hvis man erfarer at dette ikke passer med virkeligheden. Som oftest er det bare fordi folk ikke har sat sig ind i, hvad tingene egentligt betyder...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 02/08-05 19:15 
Jeg vil ikke mene at det er det store problem, hvis folk angiver forkert stand i deres samling.
Selvom vi gerne vil have en akkurat database over både spil og folks samlinger, er det jo op til folk selv hvordan deres samlinger ser ud, og hvis de vil lyve, er der i grunden ikke så meget at gøre ved det. Jeg kan bare ikke se, hvad man får ud af det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 02/08-05 19:18 
Jeg mener selvfølgelig i handelssituationer.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 02/08-05 19:42 
Jeg er selvfølgelig enig, mit svar var til kobsie.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/08-05 20:31 
I samme "genre" som stand-anførsel savner jeg måske lidt, at man kan markere om ens udgave er en billig-udgave eller original/launch/fuldpris-titel. Men det hører til petitesserne. :-)
RJKRJKSkrevet 02/08-05 20:36 
Du er da velkommen til at skrive det som kommentar. Det gør jeg da. Hvis jeg havde nogen... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 15/08-05 19:42, rettet 15/08-05 19:42 
Det kommer også an på hvor skør man er. Jeg sidder fra tid til anden og kigger mine nye folie udpakket DVD'er under en stærk lampe ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KeenKeenSkrevet 15/08-05 20:17 
Man behøver ikke være skør for at få et spil man har fået at vide er i meget god stand, men som i virkeligheder en på middel, og så at den man købte spillet hos ikke vil svare på beskeder... :/
CoreCoreSkrevet 04/12-06 19:31, rettet 04/12-06 19:32 
Jeg tog bare den "samler"-tråd, der ligger tættest på enmet.

Jeg har lige opdaget at Xbox Live Arcade-spillene kan oprettes i samling.

Hvis det er ydmyge Core tilladt at have en mening, syntes jeg da at det er sært. Det er jo ikke samlerobjekter, så er det ikke fjollet at have dem i samler ?

Man kan jo heller ikke definere specifik stand på dem, hvor alt andet hedder "CIB", kalder man dem så "---" ?

Det svarer jo til at oprette GRAW: Chapter 2 og lignende.

Det lyder måske som brok, men det er det slet ikke. Jeg ville bare lige lufte min mening, og høre andres, og meget gerne "samler-stabens".
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 04/12-06 19:34 
Hvis man kan det, så er det en fejl. Send nærmere info per besked til mig.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig