X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad sker der med Edge?


Svar
OmenOmenSkrevet 26/07-05 21:57 
Jeg, ligesom så mange andre, har i længere tid synes at bladet gradvist har mistet meget af den magi det engang (for lang tid siden?) havde.

Ikke nok med at jeg synes bladets stil (grafisk såvel som skriftligt) er blevet enormt sløset, men det virker også som om bladet simpelthen har givet op (ideologisk) og nu fordriver tiden med at skrive halvdårlige artikler af den karakter de for lang tid siden selv fordømte.

Prikken over i’et er dog E3 artiklen fra et af de seneste numre, der beskriver hvordan Sony’s pressekonference og dertilhørende fremvisning af PS3’en tog alle med storm, og nedbrød ethvert bud på en Xbox domineret fremtid, Microsoft kunne fremtrylle på deres senere konference.
Jeg skal ikke kunne udelukke at Edge’s deltagende skribenter har befundet sig i et parallel-univers hvor hele foretagendet er forløbet på en ”lidt” anden måde, men hvis jeg skal tro på at det var de samme konferencer vi var med til (sandsynligheden snakker for det) må den artikel være noget af det mest A: farvede eller B: forkerte/absurde/løgnagtige jeg længe har læst i noget medie.

For lige at opsummere var der knapt nogen respons overhovedet før den altid karismatiske Phil Harrison gjorde sin entré, efterfulgt af Dr. Richard Marx’ ca. 16 sekunder lange demonstration af en ny ide til EyeToy og til sidst KillZone og MotorStorm videoerne, der meget overraskende var de eneste der vakte mere end et beskedent antal af klapsalver (det værende inklusiv fremvisningen af prototype PS3 hardwaren). Udover Phil Harrison virkede det ikke til at Sony’s egne repræsentanter visdste hvad de skulle sige, hvilket gør det dobbeltironisk at Edge fremhæver det samme omkring J.Allard.

MS fremvisning med et lejet publikum af ”smarte unge gamere” VAR kikset og forkert (som jeg også har fremhævet andetsteds) men i det mindste var der ingen slinger i valsen fra MS side om positioneringen, og fremtidsplanerne for Xbox360.

Begge firmaer kunne have gjort det bedre end de gjorde det, men jeg fatter ganske enkelt ikke hvordan Edge kan skrive sådan en gang skrammel. Hvordan kan man som seriøst medie skrive at det endnu ikke virker til at Xbox360 har særligt stærke titler eller support, når firmaet lige har offentliggjort samarbejdet med praktisk talt alle branchens sværvægtere samt har spil som Gears of War og Sakaguchis titler på messen, mens Sony roses for deres CGI fremvisninger?

Jeg har i længere tid syntes det skræmmende hvor fyldt med unødvendigt ordfyld Edge’s artikler er blevet, men det er første gang jeg decideret har syntes at de har løjet mig lige op i ansigtet. I fremtiden tror jeg den for mit vedkommende kommer til at stå på GamesTM og deres entusiastiske ”oldschool CVG” inspirerede stil. Herfra skal der dog lyde en lille bøn om at forummets mange Edge læsere i fremtiden ser sig lidt mere kritiske på faldets faldende kvalitet.
Vote Ficus!
BeanoBeanoSkrevet 26/07-05 22:40, rettet 27/07-05 01:12 
Nu var jeg ikke på E3 og kan ikke kommentere hvordan stemningen var hos publikum - men har set de fulde E3 presseevents i videoform fra både MS, Sony og Nintendo.

Jeg vil give Edge ret i at Sony uden tvivl "stjal showet" foran næsen på MS som tydeligvis havde et meget strømlinet og poleret show klar, men også var fuld af varm luft i vildskab (her taler jeg ikke om specs).

"Zen of gaming"... WTF... tager de stoffer i Redmont??

Der er en ret bred enighed om at Sony "rendte med E3" i år blandt pressen når man læser den dækning der har været hos de store game sites.
Enig i at Sony's show var på kanten af pinlig nogen steder og virkede næsten uforberedt med de pauser der var - men de viste en masse og lirede ikke bare en masse ord af som MS gjorde eller tog sig selv alt for seriøst.

Lad os ikke tale som specs og hvad der var pre-rendered og hvad der ikke var - jeg taler om stilen af deres event.

For mig virkede det også som om MS var taget med bukserne nede og deres MTV-agtige show faldt bare til jorden, specielt fordi de allerede havde afsløret konsollen på MTV og der ikke kom noget rigtigt nyt frem.
Sony viste derimod PS3 for første gang uden der var leaket noget overhovedet.

Så på det punkt syntes jeg nu ikke at Edge er på vildspor - men du har ret i at bladet ikke er hvad det har været.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 26/07-05 23:13 
I det nyeste blad er der jo også en ret dybdeborende gennemgang af de nye konsoller.
Når man læser det, er det tydeligt at Edge ikke på forhånd har kåret nogen vinder.

Men det er rigtigt, at de måske går efter en lidt mere sensationel stil, hvor overskrifter som: "Sony stjal showet" får fokus på bekostning af en mere afventende og objektiv tone.
Både PSP og DS har jo fået forsider og tonsvis af rosende ord.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/07-05 23:16 
Nu er den "gamle" redaktion jo stort set blevet udskiftet for et år siden, og det kan måske være den nye stil som langsomt slår igennem. Jeg kunne personligt bedre lide bladet før, men jeg mener dog stadig at kvaliteten er ret høj.
Bede-xBede-xSkrevet 27/07-05 03:43, rettet 27/07-05 03:54 
Beano>
men de viste en masse og lirede ikke bare en masse ord af som MS gjorde eller tog sig selv alt for seriøst.

Så har du set mere end mig, for jeg føler slet ikke, de vidste andet end hardwarens udseende, samt en række samarbejdspartnere.

jeg taler om stilen af deres event.

Fra mit synspunkt var stilen ret ringe. Folk som knap kunne engelsk. Tvivlsomme demoer. For mange grafer/taloplysninger. Særligt det sidste ledte til Lots of Ducks joken, et af de få steder, hvor jeg lige vågnede lidt op, men det understregede bare, hvor kedeligt det forgående havde været.

Jeg synes slet ikke Sony lagde samme professionalisme for dagen som MS.

Det er vel og mærke rent præsentationsmæssigt. Rent informativt fik jeg samme indtryk. Jeg havde en ide om, hvilken retning MS vil i med 360. PS3 var et virvar af tal, grafer og demoer. Det virkede sløret.

Så på det punkt syntes jeg nu ikke at Edge er på vildspor - men du har ret i at bladet ikke er hvad det har været.

Ifølge mange journalister, så var Sonys præsentation den bedste, så Edge rammer vel rigtigt. Jeg er ikke enig med dem og synes egenlig ikke bladet har været godt i lang tid.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
psychomantispsychomantisSkrevet 27/07-05 12:52, rettet 27/07-05 12:53 
Jeg er heller ikke så vild med den drejning bladet har taget, heller ikke lay-out mæssigt. MEN det er stadigvæk den absolut bedste spiljournalistik jeg har set, også inkluderende GamesTM. Udskiftningen af redaktionen er også lidt uheldig, omend Tony Mott er tilbage som redaktør.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig