X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Play:Right langsom...


Svar
NaidNaidSkrevet 19/07-05 19:34 
Ved ik hvor emnet hører til du smider det i offtopic. Ved heller ikke om i har fået en "klage".

Nå, men altså playright.dk er godt nok blevet langsom. Her den sidste måned syntes jeg ikke rigtig der har været andet end problemer. Enten tar det 100år om at loade en side eller også er playright.dk nede(offline). Det har været galt i rigtig lang tid nu og det bliver da kun væ... Se hele indlægget
93 emne(r).
1 2 > »

Svar
NaidNaidSkrevet 19/07-05 19:34 
Ved ik hvor emnet hører til du smider det i offtopic. Ved heller ikke om i har fået en "klage".

Nå, men altså playright.dk er godt nok blevet langsom. Her den sidste måned syntes jeg ikke rigtig der har været andet end problemer. Enten tar det 100år om at loade en side eller også er playright.dk nede(offline). Det har været galt i rigtig lang tid nu og det bliver da kun værre.

Er det bare min internet opkobling der fejler noget eller....?

Tag ikke denne tråd som negativ eller noget...men det er pænt træls:).
MusicManMusicManSkrevet 19/07-05 19:42 
jeg har ikke rigtig haft store problemer med playright... så ja måske er det din forbindelse... :)
HankyHankySkrevet 19/07-05 19:45 
Har også kørt problemfrit her :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RJKRJKSkrevet 19/07-05 19:45 
Bortset fra de par gange det har været nævnt, tror jeg ikke vi har været nede. Og da har det kun være 15-30 minutter. Jeg kender heller ikke til at noget skulle køre mindre eller langsommere end normalt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaidNaidSkrevet 19/07-05 20:00 
jeg har prøvet 3 forskellige internet forbindelser: mig selv, mine forældre og en ven. alle steder er der samme problem:S. Selv her for 15min gik siden mere eller mindre i "tomgang".

Undrer mig altså lidt over at i andre ik har problemer.
RJKRJKSkrevet 19/07-05 20:05 
Hvis andre har tilsvarende problemer, må de meget gerne sige til.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RuneSPRuneSPSkrevet 19/07-05 20:33 
Altså lynende stærkt går det ikke her... det går faktisk lidt langsomt... men det kan måske have noget at gøre med at jeg downloader med 220 kb/s pt, det skal jeg ikke kunne sige :P

Ej, det kører også normalt problemfrit her.
KTCKTCSkrevet 19/07-05 20:39 
Jeg har også bemærket betydelig sløvhed, timeouts og død server i forbindelse med Playright på det seneste, og andre sider har virket fint inden for samme tidsrum...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 19/07-05 20:42, rettet 19/07-05 20:43 
Jeg har ikke oplevet timeouts eller nedetid. Dog tager det 7-12 sec. at loade en side helt færdig. Det plejer det ikke. Playright plejer at være hurtigt. Nu er det sløvt.......
soon the world will be one big computer
NaidNaidSkrevet 19/07-05 20:48, rettet 19/07-05 20:49 
Ja det er præcis det som KTC beskriver, jeg har problemer med. Ligeledes har andre sider virket fint hos mig, dog ikke på denne side:(.
KTCKTCSkrevet 19/07-05 20:52 
Det med at siden tager lang tid om at loade oplever jeg også, og det er det jeg mener med sløvhed.

Hvilken Internet-udbyder bruger I?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JuggernautJuggernautSkrevet 19/07-05 21:00 
Her på Flyvestation Karup kører det også _meget_ langsomt :(
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
PalleJensenPalleJensenSkrevet 19/07-05 21:25 
kobsie>
Nå, men altså playright.dk er godt nok blevet langsom. Her den sidste måned syntes jeg ikke rigtig der har været andet end problemer. Enten tar det 100år om at loade en side eller også er playright.dk nede(offline). Det har været galt i rigtig lang tid nu og det bliver da kun værre.

Er det bare min internet opkobling der fejler noget eller....?

Nej, P:R kører også meget langsomt her. Jeg har lagt mærke til, at det stort set kun er grafikstumperne. Serveren svarer hurtigt og trådene kommer rimelig hurtigt frem, men de små grafikstykker, som ikke fylder mere end 200-500 bytes, kan tage flere sekunder om at loade (noget som burde tagte ½ sekund).

Ligger grafikken på en anden server som er belastet eller som kører på en skidt linje.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 19/07-05 21:26, rettet 19/07-05 21:29 
Nej, det er altsammen det samme (bortset fra Trivia). Vi må lige prøve at få det undersøgt. Jeg har ikke været opmærksom på, at der er noget problem.

De af jer der bruger sitet fast burde da have alle de små grafikstumper cachede?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 19/07-05 21:32 
Er det KUN på billeder at I få langsom download/timeouts eller er det også på selve siderne?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KamekKamekSkrevet 19/07-05 21:34 
Siderne kører langsomt for mig engang i mellem - men det er mest billederne og de små ikoner i toppen der er problemer med.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
JuggernautJuggernautSkrevet 19/07-05 21:38 
Siderne er forholdsvis hurtige. Dog langsommere end normalt, men det store problem er når man markerer de små GIF. ikoner i toppen. Det tager en "evighed" inden undermenuen kommer frem.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
RJKRJKSkrevet 19/07-05 21:47 
Jeg synes som sagt det er mærkeligt at jeres browsere ikke cacher den slags, men det forklarer selvfølgelig ikke fejlen. Serveren har kørt ret længe siden sidste genstart, så måske har den stået og lavet noget problematisk. Den genstartes hermed.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaidNaidSkrevet 19/07-05 22:04 
Er serveren genstartet?. Hvis den er, så har det ikke hjulpet for mig:(.
RJKRJKSkrevet 19/07-05 22:06 
Ja.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 19/07-05 22:15, rettet 19/07-05 22:16 
Det har også kørt langsomt her. Jeg oplever ofte det Palle omtaler, med at ikonerne og menuerne under ikke kommer frem.

Det virker dog hurtigere nu.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 19/07-05 22:22 
Hvis en af jer, der oplever problemer nu, vil bruge lidt tid nu på at teste nogle ting, så giv mig lige en besked, tak.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaidNaidSkrevet 20/07-05 00:11 
Hvordan teste?
RJKRJKSkrevet 20/07-05 00:13 
Det forklarer jeg per besked ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/07-05 00:14 
Okay, så var det ikke bare mig, der var ved at blive skør ;)

Men ja, jeg synes det kører væsentligt bedre nu :)
AV Intelligent Terminal
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 20/07-05 01:17 
Bede-x>
Det har også kørt langsomt her. Jeg oplever ofte det Palle omtaler, med at ikonerne og menuerne under ikke kommer frem.

Jeg har haft præcist det samme problem på det seneste.
(...)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/07-05 10:23 
RJK>
De af jer der bruger sitet fast burde da have alle de små grafikstumper cachede?

Det kommer jo meget an på vores browser indstillinger. Min browser rydder f.eks. min cache hver gang den lukkes (aht. virus og andre skumle ting).

Ja, det var kun grafikken som var problemet, siderne kom pænt hurtigt frem mens topmenuen kunne tage lang tid at hente.

Bemærk at jeg skriver i datid - sitet kører nemlig meget bedre nu!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 20/07-05 10:46 
For jeres egen skyld burde I have jeres browsere indstillet sådan, at små grafikfiler bliver cached. Det gør altså en del på hastigheden.

Der var ingen der meldte sig til at teste, så jeg går ud fra, at der ikke rigtigt er nogen problemer nu. Ellers må man sige til.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TurricanTurricanSkrevet 20/07-05 12:12, rettet 20/07-05 12:14 
Jeg oplever også mest, at det er de små grafikfiler der er langsomme. Jeg har testet det mange steder fra og i forskellige browsere.

Som nævnt før reagerer serveren lynhurtigt, men når man f.eks. loader hovedsiden lader alle de små symboler godt nok vente på sig... Altså urimeligt længe, og slet ikke hvad man kunne, forvente når nu resten bare kører derudad.

Og så lige mit årlige tak til staben for godt arbejde.

EDIT: Jeg kan godt teste lidt, men er begrænset til IE og Netscape 8.0 beta da jeg er på arbejde. Sidder på en 625Mbit forbindelse, men bag en noget heftig firewall.
The Gods pause for a moment...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/07-05 12:33 
RJK>
For jeres egen skyld burde I have jeres browsere indstillet sådan, at små grafikfiler bliver cached. Det gør altså en del på hastigheden.

Klart - men det var stadig kun her på P:R hvor der var problemer...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 20/07-05 12:34 
Det var mere en generel bemærkning :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaidNaidSkrevet 20/07-05 13:20 
Når jeg lige kan komme til min egen pc, tjekker jeg lige om siden kører fint på den. Hvis ikke, er jeg med på en test når det er.
SumezSumezSkrevet 22/07-05 05:35 
Jeg har også tit oplevet at det er et problem, at P:R er temmelig langsomt, især når det gælder de mange små grafikfiler.
Men pt. kører P:R fra en forholdsvist langsom ADSL-forbindelse, og det vil kræve en del omkostninger at ændre dette. Jeg mener ikke problemet er stort nok til at det tager topprioritet lige pt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/07-05 08:11 
Så må vi da håbe, at jeres brugere har samme opfattelse. Men der er kommet fart på sitet igen, så problemet skulle være løst - hvad har du gjort Rune?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/07-05 10:51, rettet 22/07-05 10:52 
RJK>
Serveren har kørt ret længe siden sidste genstart, så måske har den stået og lavet noget problematisk. Den genstartes hermed.
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 22/07-05 13:13 
Linjens hastighed burde ikke have noget at gøre med overførselshastigheden på små filer. Det burde kun kunne bemærkes på "større" filer. Det er vel rimeligt logisk. Som Sumez siger er der i øjeblikket ingen rentable muligheder for at øge upload-hastigheden, men omvendt burde det ikke være nogen bemærkelsesværdig gene, som det er nu. Hvis små filer overføres urimeligt langsomt i forhold til store filer, har det selvfølgelig ikke noget med linjens hastighed at gøre.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 23/07-05 11:52 
Det er sjovt med de små filer.

Når en side hentes, sender serveren først den relativt store html fil hvori klienten så ser at den også lige skal have en masse små grafikfiler.
Den første html fil kommer efter sigende "lynhurtigt" så det er ikke et båndbredde problem.

Flaskehalsen er nok snarere en begrænsning i serverens konfiguration der har med forbindelser og "child" forbindelser at gøre.

Når det kan bedres med en restart, kan det muligvis skyldes et "memory leak" eller "connection lock" i serveren. Uden at jeg udtaler mig med sikkerhed.

Jeg har øget MaxClients fra 150 til 500 og MaxKeepAliveRequests fra 100 til 1000.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaidNaidSkrevet 10/02-06 13:01 
Jeg tror at den er gal igen. Playright har haft en temmelig trist loadtid de sidste 2 uger. Præcis samme problem som sidste gang. Er jeg den eneste?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/02-06 13:07 
Nix, har også de samme problemer :/
AV Intelligent Terminal
dRxLdRxLSkrevet 10/02-06 13:08 
Lige nu loader det fint. Men ja, der er lidt problemer med serveren for tiden.
Det var i forsøget på at fikse dette problem at jeg kom til at lægge serveren ned i ca. 3 timer i går.

Problemet er at jeg er lidt på bar bund. Så hvis der er nogen der ved hvordan man slår kjournald fra i et linux miljø fra så må de gerne sende mig en besked.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 10/02-06 14:15 
Lige nu er det laaangsomt. Denne tråd tog havde en precessionstid på 15.55 sek ...
元気ですか。
JimPPJimPPSkrevet 10/02-06 14:31 
Processionstid: 0.62

Siden igår er det gået fint hos mig :S
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
NaieraNaieraSkrevet 10/02-06 14:41 
Det er forskellig hvor godt det går. Jeg havde over fire sekunders processionstid på tråden her og jeg mistede point i Trivia tidligere fordi serveren kørte mindre godt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/02-06 15:32, rettet 10/02-06 15:39 
Nu kører det godt nok skidt! Har ventet over 5 minutter på at kunne komme ind og rette dette indlæg... Gad vide, hvor lang tid det er om at poste...
15.40.32
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/02-06 15:34 
Ventede 22 sek, før denne tråd kom frem...

Postningen af svar tog mere end 1 minut.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 10/02-06 16:10 
Sjovt her kører det helt fint. Men vi har som sagt en rimelig idé om hvad der er galt, og at det periodisk langsomhed vi er udsat for.
Jeg har nu lavet nogle ændringer (ny kernel) som kræver en reboot. Modsat i går hvor jeg var lidt for kæk vil jeg lige vente til jeg hører fra RJK før jeg genstarter serveren. Det skulle gerne hjælpe på det.

Der kommer dog til at være en ca. 16 timers langsomhedsperiode igen snart, da raid-spejlet er kommet ud af synk igen ved al denne møflen rundt med serveren.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 11/02-06 01:13 
Det første tekniske problem er løst (det med kjournald) så den periodiske langsomhed skulle nu være i orden.

Det andet problem med raidet der skal genspejles har jeg lige sat i gang. Den process giver lidt langsomhed, men skulle meget gerne være overstået i morgen (lørdag) ved middagstid.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 02/01-07 21:45, rettet 02/01-07 21:46 
Playright har kørt meget langsomt hos mig her til aften.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KamekKamekSkrevet 02/01-07 21:48 
Samme her.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
NaidNaidSkrevet 02/01-07 22:09 
Hopper på vognen.
93 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig