MrCase | Skrevet 10/06-05 11:46 | Jeg tænker lidt på hvad man kunne gøre for at fange interessen af spil-folket og lokke dem ned i min butik.
Jeg arbejder i en hi-fi biks, hvor vi har masser af lækkert lydudstyr, skærme, projektorer og blandet sjov.
Men jeg ved bare ikke helt hvad jeg skal gøre. Man kunne jo gøre en del forskellige ting, og derfor ville jeg lige lufte nogle idéer med jer spillere og måske få nogle nye.
Man kunne jo holde en spil-og-lyd-og-billede aften hvor man demoer spil på 5.1 systemer, og spiller bilspil på projektorer og kører flotte spil på lækre plasma-skærme.
Hvor meget skulle man så fortælle/forklare til sådan et arrangement, eller skulle det bare være et free-for-all gaming arrangement?
Man kunne også smide et par konsoller op en hel uge, f.eks, og så holde gaming-week. Så kunne folk komme forbi når de havde tid og lyst og lige få sig en snak og prøve lidt spil.
Ville det være kritisk at man havde nogle nye spil at vise frem eller måtte det godt 'bare' være gode spil?
Men hvad kunne man ellers lave? Hvad ville i, eller jeres kammerater der måske ikke er så die-hard gamere som i er, synes kunne være fedt at komme til?
Idéer og tanker meget velkomne! | Have you considered sucking less?
|
|
Keen | Skrevet 10/06-05 12:01, rettet 10/06-05 12:08 | MrCase>
Ville det være kritisk at man havde nogle nye spil at vise frem eller måtte det godt 'bare' være gode spil?
Eftersom at du ikke prøver på at sælge spil men tv, lyd og den slags synes jeg at man skulle vælge nogle af de gode spil(ikke nødvendigvis nye) som vil være rigtig lækre at se på projekter og med god lyd...
Edit:
Man kunne vel også lave noget sammenligning af en art mellem to ens spil på forskellige tv, med/uden RGB-kabel og med/uden surround så folk kan komme og så hvad forskellen egentlig er... |
|
KTC | Skrevet 10/06-05 12:23 | | Spillenes kvalitet kommer før nyhedsfaktoren, så hvis du synes smæk det på du selv synes præsenterer systemerne bedst. Eventuelt kunne I holde en konkurrence, for det er noget der trækker folk til. | A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
|
|
Kilroy | Skrevet 10/06-05 15:13 | | Mht. til konkurrencer, så kunne spil og konkurrencer vel blandes. Spillene bliver afviklet med lækker lyd og billedoplevelse, og vinderen af en konkurrence (Race i GT4 eller Forza Motorsport, Halo 2 turnering osv.) vinder så eksempelvis et surroundsound sæt eller lignende. | Kilroy Was Here
|
|
|
|
RuneSP | Skrevet 10/06-05 16:57, rettet 10/06-05 16:58 | | Hehe så burde du næsten have nogle GC + RE4 bundles stående parat til salg :P |
|
|
|
MrCase | Skrevet 10/06-05 19:31 | Så det skal altså forståes sådan at konkurrencer ville være et hit...
Hvad med information? Om hvad de forskellige maskiner kan, forskellen på 5.1 og pro logic, forskellen på composit og rgb... ville det være spændende, eller er folk i virkeligheden ligeglade?
Skulle det være et arrangement, eller skulle man have en maskine-park stående i en uges tid? | Have you considered sucking less?
|
|
The Bruce | Skrevet 10/06-05 19:37 | | Jeg tror bare folk først og fremmest vil imponeres med svine flot grafik og lyd med masse af knald på- hvis de så kaster sig frådende over maskinerne, så kan du altid 'kede dem' med det tekniske bagefter, og f.eks. råde dem til køb af RGB-Kabel osv, hvis de er interesseret i det ypperste... | "I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
|
|
Sumez | Skrevet 10/06-05 19:53, rettet 10/06-05 19:53 | Det vil nok være en idé at have det stående i nogen tid for at fange folks interesse. Det er nok et mindretal, der vil hive et stykke ud af deres kalender for lige at dukke op til en event de har hørt om i en radio/tv-forhandler.
Men en konkurrence kunne selvfølgelig stadig sættes op som et enkelt eller en serie af arrangementer. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|