X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilke DS spil?


Svar
AndréAndréSkrevet 02/06-05 21:39 
jeg har mario 64 som det eneste til min ds, hvilke andre spil er gode??,jeg har også en PSP så multiplatform spillene køber jeg jo nok til den da de jo sikkert er bedre, men hvilke eksklusive ds spil anbefaler i
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
55 emne(r).
1 2 > »

Svar
AndréAndréSkrevet 02/06-05 21:39 
jeg har mario 64 som det eneste til min ds, hvilke andre spil er gode??,jeg har også en PSP så multiplatform spillene køber jeg jo nok til den da de jo sikkert er bedre, men hvilke eksklusive ds spil anbefaler i
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
fumfumSkrevet 02/06-05 22:43 
Zookeeper
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
RuneSPRuneSPSkrevet 03/06-05 00:14 
Wario Ware: Touched :D
3of193of19Skrevet 03/06-05 01:40 
Daigassou: Band Brothers.
JAAJAASkrevet 03/06-05 02:19 
Vent en måned eller to, hvor de interessante spil rigtigt begynder at komme. Det er min anbefaling.
Michael_Michael_Skrevet 03/06-05 07:40 
Zoo Keeper (som fum nævner) er et seriøst vanedannende puzzlespil.
Hvis man har spillet Tetris Attack (GB el. SNES er underordnet)vil man føle sig helt hjemme i Zoo Keeper.

Prøv Flash versionen, den er også fin.

Zoo Keeper Flash
SumezSumezSkrevet 03/06-05 08:24 
Jeg synes Zoo Keeper minder om et spil, der er blevet lavet en milliard gange før. o_O
Synes også Tetris Attack er sjovere, med mindre der er et eller andet centralt aspekt af Zoo Keeper, jeg har overset. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 03/06-05 09:07 
Pac-Pix
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
crying outcrying outSkrevet 03/06-05 10:08 
Sumez>
.... med mindre der er et eller andet centralt aspekt af Zoo Keeper, jeg har overset. :)

Måske det aspekt, at din kone (der ellers aldrig spiller nogle former for konsolspil) har alle highscores....
Jusqu'a ici tout va bien....
JuggernautJuggernautSkrevet 03/06-05 10:17 
Jeg må nu også give Sumez ret. Zoo Keeper har ikke meget nyt at byde på. Med mindre man kan lide at kigge på små firnurlige dyr...
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
fumfumSkrevet 03/06-05 10:24 
crying out>
Måske det aspekt, at din kone (der ellers aldrig spiller nogle former for konsolspil) har alle highscores....

Damn, jeg kan bare ikke komme på den highscoreliste mere. Konen har fået åbnet for superhard mode ved at komme på førstepladsen i alle modes. Efter hun havde unlocket den havde jeg lige et par dage på en highscoreliste, så var hun der igen. I normal mode har hun scoret utrolige 10 millioner. Jeg kan allerhøjest komme på tre mill.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
SumezSumezSkrevet 03/06-05 14:08 
Hun spiller godt nok en del Tetris Attack, men jeg er stadig bedre. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Michael_Michael_Skrevet 03/06-05 14:14 
Juggernaut>
Jeg må nu også give Sumez ret. Zoo Keeper har ikke meget nyt at byde på. Med mindre man kan lide at kigge på små firnurlige dyr...

Jeg er helt uenig. Det er fantastisk intuitivt, og virker perfekt med stylus´en.
Det er ikke på højde med Tetris Attack, men det er der meget få puzzlespil der er, efter min mening.
JuggernautJuggernautSkrevet 03/06-05 15:01, rettet 03/06-05 15:04 
Det er måske intuitivt og virker med den såkaldte stylus. Spillet _er_ da sjovt, men er da på ingen måde en nyskabelse, bare fordi man spiller det med en pen fremfor et par taster :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Michael_Michael_Skrevet 03/06-05 16:11 
Jeg mente egentlig også bare at det er et godt spil - ikke nødvendigvis nyskabende.
JuggernautJuggernautSkrevet 03/06-05 17:31 
Jeg ved det. Kunne godt se det efter jeg havde posteret det:)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
AndréAndréSkrevet 03/06-05 20:57 
tetris attack? er det til ds??
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
JmogJmogSkrevet 03/06-05 21:12, rettet 03/06-05 21:12 
Det er til SNES. Pokemon Puzzle League til N64 er stort set magen til bare lidt bedre.

Pokemon Puzzle League
CrishakeCrishakeSkrevet 03/06-05 23:09 
Det kommende Kirby og Bomberman tror jeg der bliver ret interessant til DS'en.
ckruseckruseSkrevet 06/06-05 17:26 
Jeg ville nok også vente på Bomberman, men lige nu er WarioWare også herligt. The Urbz kan du godt holde dig fra :-)
AndréAndréSkrevet 06/06-05 18:29 
ok the urbz har heller ingen intr.
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
ZøvnigZøvnigSkrevet 08/06-05 03:20 
Polarium er rigtig fedt og også Yoshis Touch and Go spiller jeg også indimellem :)

Men glæder mig nu først og fremmest til spil som Another Code, Lost in Blue, Nintendogs,Electroplankton, Nanostray, Phoenix Wright: Ace Attorney, Metroid prime: Hunters og Mario Kart.

De er først og fremmest på grund af udsigten til disse spil at jeg holdet modet oppe omkring min DS. For lige nu er der altså ikke meget at skrive hjem om med hensyn til spil til den. :D
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
DkVik1ngDkVik1ngSkrevet 10/07-05 11:26, rettet 10/07-05 11:28 
har another code, kirbys canvas curse, metroed demo, elektroplankton, yoshi touch n go og super mario 64 DS, alle spillende kan jeg højt andbefale :D

multiformen på psp er ret ringe,der vinder DS´en klart points
NaieraNaieraSkrevet 10/07-05 14:42 
Multiform? Multiplayer på PSP virker upåklageligt, men nu ved jeg ikke lige, omd et var det du snakkede om...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BlossomBlossomSkrevet 12/01-06 20:55, rettet 12/01-06 21:17 
Nogen der har nye anbefalinger til indkøb af DS spil?

Har lige investeret i Mario og Luigi Partners in time og Animal Crossing, men har ikke prøvet dem endnu..

Kan anbefale Pac'n Roll.. Synes det er rigtig sjovt
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
JAAJAASkrevet 12/01-06 21:03 
Osu! Tatakae! Ouendan! Er et virkeligt godt musikspil (nogle mener, at det er et af de bedste musikspil overhovedet, men jeg er ikke ekspert), hvis du interesserer dig for den slags.

Og ja, Pac 'n' Roll har været en af årets rigtigt positive overraskelser for mig :)
BlossomBlossomSkrevet 12/01-06 21:36 
Har allerede Osu! Tatakae! Quendan! Og jeg er fuldstændig enig. Et mere fængende spil skal man lede længe efter.

Har haft det i 4 mdr's tid, og det er mit første JAP spil nogensinde, så jeg må da indrømme at jeg var flad af grin til at starte med, når jeg skulle høre på det de sagde.

Men et kanon fedt spil.

En anden tidligere udgivelse som jeg også er helt vild med er Yoshi Touch & Go.

Mariokart er selvf. også et Must-Have... Jeg blev positivt overrasket over adspredelsen på grund af samlingen af baner fra flere tidligere titler samt helt nye.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 12/01-06 22:03 
Sonic Rush er da også et Must-Have, hvis man er Sega Fan. ;)
ElgenElgenSkrevet 13/01-06 08:44 
Man lever simpelthen ikke rigtigt førend man har et Advanced Wars DS.
Ku' man li' de to første (GBA) bliver man ikke skuffet, og har man ikke prøvet serien før, så er her et udemærket sted at starte.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ChronoChronoSkrevet 13/01-06 08:58 
Hussein Life>
Sonic Rush er da også et Must-Have, hvis man er Sega Fan. ;)

Det skal man nok være, for jeg synes spillet er meget ringe. Det går alt for hurtigt og kan kun gennemføres med ekstrem udenadslære. Og så fungerer det da slet ikke at Sonic løber frem og tilbage mellem begge skærme.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/01-06 10:19 
Spillet er glimrende, og det drejer sig jo egentlig bare om at hoppe og derefter trykke R for at lave flyvespark på fjenderne når de dukker op.
Det er klart det bedste Sonic spil længe.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 13/01-06 10:52 
Når jeg spiller det, kan jeg i hvert fald følge med.
BlossomBlossomSkrevet 21/01-06 12:01 
Sidder i øjeblikket og overvejer at investere i Bubble Bobble Revolution og/eller Nanostray..

Nogen der kan sige lidt om de 2 spil ??
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
KillercowKillercowSkrevet 21/01-06 22:25 
Jeg har anmeldt Nanostray, men har ikke prøvet det andet endnu. Min mening kan du læse ved at følge linket :)

GC-anmeldelse
BlossomBlossomSkrevet 21/01-06 22:30, rettet 22/01-06 11:36 
Tak.. Har læst den, og medmindre andre kan modsige dig helt vildt, så skal den da hjem i samlingen..

Nu mangler jeg bare at høre lidt om Bubble Bobble Revolution..

Hvad med Electroplankton? Er det værd at hive hjem?
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
Michael_Michael_Skrevet 21/01-06 22:45 
Electroplankton er ikke et spil, men en oplevelse.
En af de bedste jeg har haft med min DS oven i købet.
BlossomBlossomSkrevet 21/01-06 23:07, rettet 22/01-06 11:36 
Kan du ikke uddybe lidt?
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
KTCKTCSkrevet 22/01-06 03:56, rettet 22/01-06 03:56 
Bubble Bobble Revolution har jeg prøvet kort, og det er en blandet fornøjelse.

Den originale arcadeversion er forholdsvis godt gengivet og er som altid fornøjelig. 2 player over WAN virker også til at være en god idé, selv om jeg ikke har testet denne funktion.
Øverste skærm viser kun Bubble Bobble logoet og er som sådan ligegyldig.

Så er der den moderne udgave, som bruger begge skærme, men både grafisk og gameplaymæssigt fangede spillet mig ikke umiddelbart.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Michael_Michael_Skrevet 22/01-06 12:22 
Blossom>
Kan du ikke uddybe lidt?

Sagtens. Electroplankton består af 10 varianter af "plankton" som hver især reagerer forskelligt på lyde, berøring m.m. De 10 varianter er 10 slags "mini-spil" som alt efter hvordan de bliver manipuleret afgiver lyde af forskellig art.
På den måde sætter kun fantasien grænser for de musikalske eksperimenter man nu får lyst til at afprøve. Vær opmærksom på man ikke kan gemme.
Den plankton der hedder "Beatness" spiller gamle Nintendo soundtracks som baggrund, hvor man så har muligheden for at lægge sine egne kompostioner ovenpå, og med dit forhold til Nintendo, nyt som gammelt......;)

Jeg kan uddybe mere, hvis nødvendigt.
jaesjaesSkrevet 22/01-06 14:28 
Det bør nok understreges, at Electroplankton ikke er et spil. Jeg er sådan set enig med Palmer, men har dog den anke, at der er lidt for mange tilfældigheder forbundet med det at generere musik. Optimalt set, skulle opbygningen have været strammere, eller hver plankton skulle kunne optages som selvstændigt musikspor, så man på den måde kunne afspille flere lag samtidig.

Som afstressningslegetøj, er det dog ganske fedt, og det er i hvert fald så unikt, at det næsten er værd at have som samlerobjekt. Jeg er i hvert fald blevet lidt i tvivl om, jeg skal sælge mit alligevel (har lige haft det til salg). Men er budet rigtigt... :)

Her er i øvrigt et link til en fyr, som har eksperimenteret med at bruge Electroplankton som eneste "instrument" i en række musikstykker.
http://www.funender.com/music/bands/4866/music.php
JAAJAASkrevet 22/01-06 15:00 
Blossom>
Tak.. Har læst den, og medmindre andre kan modsige dig helt vildt, så skal den da hjem i samlingen..

Nanostray har fået ret lunkne anmeldelser en del steder. 50% på Gamespy, 50% i Electronic Gaming Monthly og 65% hos Gamespot. Bare så du ved, at meningerne er delte.
Michael_Michael_Skrevet 22/01-06 15:40 
Helt enig. Tag det fra en shooter-fan; Nanostray er ikke særlig godt. Smukt, flot og teknisk set ret imponerende, men spilmæssigt intet at skrive hjem om.

Bubble Bobble DS bør du holde dig helt fra. Katstrofal opdatering som vidner om manglende forståelse fra udvikerens side for hvad der gør originalen sjov.

Èn gang for alle bør udviklerne fatte, at man ikke kan tage alle koncepter og dele op på to skærme, bare fordi de nu er der.
JmogJmogSkrevet 22/01-06 17:46 
Jeg har lige fået Metroid Prime Pinball ind ad døren. HVis man er bare en lille smule begejstret for pinball, så er der intet at betænke sig på - det er meget underholdende. Hvis man også er glad for Metroid-serien, så bliver det bare endnu bedre, da det perfekt fanger seriens stemning.

Og så er det altså ikke til at stå for, når et pinball-spil har boss-fights :-)
KillercowKillercowSkrevet 23/01-06 04:49 
Og fra en anden shooter-fan:
Nanostray er glimrende og især veltilpasset til en håndholdt. Det er et af de spil, som jeg ofte vender tilbage til på DSen for et hurtigt shooterfix. Nej, der er ikke noget udpræget nyskabende i det, men det er solid underholdning.
Michael_Michael_Skrevet 23/01-06 10:28 
Mine kritikpunkter går, som jeg skrev, primært på den måde udvikleren vælger at bruge de to skærme.
Shootere er instinktivt styret. Det nytter ikke noget man skal sidde og bruge tid på at fjumre rundt med touchscreenen for at skifte våbentype og samtidig (dødssynden) fjerne øjnene fra den primære skærm for at orientere sig via radar.
Nanostray har afgjort haft potentialet til at være en rigtig god shooter, men udførelsen har ødelagt meget.
NaieraNaieraSkrevet 23/01-06 11:31 
Nanostray er lavet af folkene bag Layer Section og dets mislykkede efterfølgere. Det siger jo sig selv at det er dårligt ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Michael_Michael_Skrevet 23/01-06 11:47, rettet 23/01-06 12:17 
Toeren stinker, men etteren er helt fin. Now begone ;)

EDIT: Bortset fra det, mener jeg du tager fejl mht. firma.

Layer Section-serien er vel Taito er det ikke? Shin'en som har udviklet Nanostray blev grundlagt i 1999. Eller har du inside-info du vil dele?
NaieraNaieraSkrevet 23/01-06 12:12, rettet 23/01-06 12:16 
Nu skrev jeg jo egentlig kun at efterfølgerne til Layer Section var mislykkede. Jeg har dem begge og de er virkelig ikke særlig gode, især på grund af den elendige synsvinkel. Layer Section er jeg personligt ikke vild med, men jeg ved udmærket godt at "man" er ret glad for det.

Det kan godt være jeg forvirrer udviklerne med hinanden, fordi Nanostray også bruger den der latterlige synsvinkel der ligger bag ved flyet, men ellers er det fordi nogle af de samme personer har arbejdet på Nanostray som også lavede Layer Section etc. i sin tid. Det var der vel noget snak om i starten da Nanostray blev annonceret, men jeg kan jo sagtens huske forkert.

Men Nanostray er per definition noget fis på grund af synsvinklen ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Michael_Michael_Skrevet 23/01-06 15:27 
Naiera>
Men Nanostray er per definition noget fis på grund af synsvinklen ;)

Der kan vi så godt være enige.
KillercowKillercowSkrevet 25/01-06 01:53 
I realiteten virker den dog fint. Især fordi det er lavet, så overfladen buer - altså så man rent faktisk kan se længere, end man skulle regne med dømt ud fra skibes størrelse osv.

Jeg er dog helt enig i, at brugen af touchscreen praktisk taget er overflødig, men på den anden side bruger jeg den reelt så lidt under spillet, at det ikke generer mig. Der er et par enkelte baner, hvor det kan betale sig at skifte våben undervejs, men for det meste, kan man benytte det, som man synes bedst om. Det er bare lidt irriterende, at man ikke kan bruge nogle af de mange, overflødige knapper til den slags (som jeg også pointerede i anmeldelsen).
55 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig