X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Internet uden fastnet tlf. eller kabeltv


Svar
SqafemrSqafemrSkrevet 26/05-05 15:28 
Jeg er lige flyttet hjemme fra, og skal derfor have installeret noget internet!!

Hverken tdc eller cybercity tilbyder internet uden fastnet tlf. eller kabeltv. Og da jeg ikke har kabeltv eller brug for en fastnet tlf., er jeg ligesom lidt på røven... eller hvad?

Er der andre der udbyder internet her i danmark?
KoludaKoludaSkrevet 26/05-05 16:15 
Vist ikke lige PT.
NVE kommer men noget, men er kun visse områder det bliver tilbudt i.
SumezSumezSkrevet 26/05-05 16:36 
Der er masser af lokale foreninger, der tilbyder billigt kabelinternet. Du kan prøve at høre dit lokale kontor/vicevært/whatever. Men som regel er der allerede installeret netstik i lejligheden, hvis det er tilgængeligt(?).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TurricanTurricanSkrevet 26/05-05 18:01 
Tiscali, ligesom CC, tilbyder visse steder at levere adsl uden fastnet. Du kan jo give dem et kald.

Skal du op og have en fornuftig hastighed (2048/512) kan du dog lige så godt bestille hos f.eks. TDC. Her vil en fastnet + ADSL faktisk være billigere.

Husk dog at det er med internetudbydere som med C64 spil: Langt de fleste er noget lort...
The Gods pause for a moment...
kingsizekingsizeSkrevet 26/05-05 21:28 
Man kan godt fornemme at du arbejder for TDC :)
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
SumezSumezSkrevet 26/05-05 21:40 
Det er med internetudbydere som med C64 spil: De er ALLE noget lort. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 27/05-05 09:03 
Sumez>
Det er med internetudbydere som med C64 spil: De er ALLE noget lort. :)

Hov Hov, jeg nævner i flæng:
- Last Ninja
- Commando
- The Great Giana Sisters
- Wizard of Wor (kåret til årets spil 1984)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 27/05-05 11:34 
Det var så flere gode C64 spil end der findes anstændige udbydere (hvis der overhovedet er nogen?)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 27/05-05 11:38 
Jeg har personligt ikke fundet en endnu :)
SumezSumezSkrevet 27/05-05 11:39, rettet 27/05-05 11:40 
Hvis man kan spise sig af med Giana Sisters, kan man også leve med TDC. :)

..og hvis kontrollen i Last Ninja er til at finde ud af, har min udbyder også en oppetid på over 80% :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SqafemrSqafemrSkrevet 28/05-05 00:30, rettet 28/05-05 00:31 
Jeg tror jeg bliver nød til at bestille fastnet tlf. hos tdc før jeg kan få "noget". Så må jeg jo bare lære at snakke i sådan en tingest!

Tak for al' posten!
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 11/10-07 15:43 
Istedet for at oprette nyt emne, så vil jeg puste liv i et allerede eksisterende...

Bredbånd kan åbenbart ikke fås før der er oprettet en fastnettelefon-linje...
Så jeg har kigget på TDC.dk og fandt frem til dette:
------------------------------------
Pr. måned
Bredbånd, 2048/128 Kbit/s: 299kr.
Samlerabat: -40kr.
TDC Telefoni: 129kr.
I alt: 388kr.

Engangsbeløb
Bredbånd oprettelse: 695kr.
Online Rabat: -695kr.
Fastnet oprettelse: 950kr.
Online Rabat: -100kr.
I alt: 850kr.
----------------------------------------

På det kollegieværelse jeg er i, er der et gammelt 3-bens telefonstik. Linjen ud er åbenbart blevet flyttet så en eller anden kunne få en ISDN-forbindelse.
Nu er spørgsmålet så bare om fastnetsoprettelsen indeholder det samme som en 'Godt i gang'-løsning til 995 kr...
En tekniker skal under alle omstændigheder ud og pille det gamle 3-bens stik ned og sætte et nyt op (RJ42 eller 45?), så skal jeg betale for en 'Godt i gang'-pakke oveni fastnetsoprettelsen?
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
dRxLdRxLSkrevet 11/10-07 15:57 
Jeg har selv lige bestilt mobilt internet hos 3.

299kr pr måned for

Download hastighed op til 1,5 Mbit/s.
Upload hastighed op til 384 Kbit/s

Med en binding på 6måneder får man det USB modem med man skal bruge for 100kr.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
TurricanTurricanSkrevet 11/10-07 16:54 
Bredbånd kan åbenbart ikke fås før der er oprettet en fastnettelefon-linje...

Hej, bare lige for forståelsens skyld: Det er måske det du mener, men, ved TDC skal der være en ledningsvej der duer, for at man kan bestille dsl. Altså, man behøver ikke have et aktivt abonnement, bare der er en ledningsvej i forvejen som er i orden. Har man altså IKKE stik og ordentlig ledningsvej, så skal man have en fastnettelefon. Men der er også en del andre ting der spiller ind.

Hvorfor vil du af med det 3-polede stik? Og ja, Godt i Gang kommer oveni oprettelsesprisen, men igen, hvad er formålet?

Har du undersøgt om du kan få Bredbånd City? 199,- i oprettelse og 399,- for 15360/1024 kbit/s. Men det er ikke alle steder det kan leveres. Du er velkommen til at PM mig en adresse, og jeg skal tjekke det for dig.
The Gods pause for a moment...
ElgenElgenSkrevet 11/10-07 17:36, rettet 11/10-07 17:37 
Hvis du bor i een af de større byer, kan jeg anbefale ClearWire; det er lidt dyrere end alm. fastnet (og meget dyrere hvis man vil ha' de meget høje hastigheder), men det er utrolig sikkert i drift og installationen er til-grin-nem.
Jeg har det selv og har brugt det i et års tid og aldrig haft problemer.

EDIT: Tilføjet link

Deres hjemmeside
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 11/10-07 17:43 
Valgmulighederne er færre når man ikke er brofast og er helt ude i Østersøen... Men bare kom med forslag - det kan være der er andre end mig står i samme situation :)
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
JAAJAASkrevet 11/10-07 17:48, rettet 11/10-07 17:49 
Se drxls svar. Det er nok det bedste bud, hvis man ikke er dækket af Clearwire.
HolisticHolisticSkrevet 11/10-07 18:14 
Cybercity levere jo i dag internet uden fastnet, det samme gør fullrate.

Jeg har da ihvertfald en 20/2 mbit hos cybercity til 299,- i måneden uden fastnet og har et par kammerater der har fullrate også uden tlf abb.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 22/10-07 17:19 
jeg har måttet bøje mig for overmagten og har fået bestilt noget fastnet + bredbånd 2048/128 (som bliver opgraderet til 8Mb/564kb) og må slippe ~ 1.800 kr fordi der skal ligges helt nyt kabel ind :(
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig